Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
przemo8126    1

Witam.

Szukałem kilkakrotnie tematu ale do tej pory nic na ten temat nie znalazłem.

Mianowicie problem z reduktorem polega na tym że, po wkleszczeniu biegu, wstecznego, polowego czy szosowego bardzo ciężko go wykleszczyć,tak jakby coś blokowało tryby bądź wodzik, nie ma tego problemu na dźwigni zmiany biegów, ale nawet ustawienie jej na luz nie pomaga. Wygląda to tak jakby sprzęgło ciągnęło, ale było robione kilka razy i nic to nie dało.

Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem, to proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Może spróbuj wyciskać sprzęgło na 2 razy, ja tak mam w swoim, że jak czasami na reduktorze nie da się przełączyć biegów to wciskam drugi raz sprzęgło i biegi wskakują normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo8126    1

Dzięki ale tego próbowałem, to pomaga przy zmianie biegów i redukcji na niższe. ale w tym przypadku jest tak że stojąc ciągnikiem na wzniesieniu, gdy uda mi się na siłę wykleszczyć reduktor wtedy ciągnik się ztacza (wtedy dopiero skrzynia się luzuje) ogólnie biegi ładnie chodzą więc tak jak pisałem sprzęgło bym wykluczył, tylko ten ten reduktor się zacina.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Jeżeli ciągnik ma napęd to może się tak dziać jak opony przednie są zdarte (na włączonym napędzie oczywiście).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo8126    1

A więc Panowie te typy tak nie mają. Po czasie ale może komuś to pomoże.

Teraz biegi wchodzą bez zgrzytów, reduktor można przełączać trzymając gałkę dwoma palcami, oczywiście też jest kwestia wyczucia biegów, momentu zmiany itd.

Po rozebraniu skrzyni okazało się że dobra została tylko obudowa i może 2 tryby, końcówki wałków z łożyskami stożkowymi można powiedzieć że się zaspawały było trzeba rozcinać, wszystko się naprężyło, wysadziło kapę między skrzynią a mostem i był koniec jazdy.

Została wymieniona cała skrzynia i jest git. Koszt około 1/3 wartości ciągnika a wystarczyło pilnować poziomu i czystości oleju w skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj