Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Jarek22B    0

Z jakimi oponami brać NH T5050 (96 KM)?

 

W standardzie są:

tył – 420/70R/34

przód – 340/70R/24

 

Wydają mi się one stanowczo za wąskie jak do tego modelu. NH TD5050 który jest lżejszy blisko 0,5 tony i ma z konia lub 2 mniej ma ogumienie 480 tył i 360 przód. Jest to dla mnie nie zrozumiałe!!!

 

Dodatkowo przedstawiciel z którym rozmawiałem o zakupie ciągnika za szersze ogumienie liczy mi ok. 8 tys. Tłumaczy to że mają preferowane jakieś linie odnośnie sprzedaży, przy której mogą zaoferować najlepszą cenę. I tak wychodzi że T5050 z szerszym ogumieniem wychodzi prawie w cenie T5060 (106 KM), na który może bym się i zdecydował jakbym we wniosku nie ograniczył się do ciągnika o mocy do 100 KM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek01    0

witam , ja mam zamówionego NH T5040 i zamowilem go z szerszym ogumieniem przod 440/65R24 tył 540/65R34 widzialem go na tych gumach i wygladal fajnie tez bym ci radzil wziasc taka szerokosc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz90    8

ja mam T5040 od czerwca ubiegłego roku.Też zamówiłem na szerszym ogumieniu,bo na tym standardowym to tak lipnie wyglądał,ale żeby nie było że o wygląd tylko chodziło,głownie to po mokrej wiośnie i problemami jakie były na łąkach i polach uprawnych.Ogumienie to 520 tył i 420 przód.Diler mówił ze już szerszego nie brać bo będzie spadek mocy na miękkim podłożu.Ale myślę ze możesz wziąć te co kolega wyżej napisał.Mój sobie dobrze radzi na tych co mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wysoki24    2

Opony dobierałbym do tego co tak naprawdę uprawiasz, co ten ciągnik dokładnie będzie robił.

Skąd piszesz Jarek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolu    1

Standardowe są wąskawe ale w NH niestety trzeba dopłacać słono za szersze bo w standardzie jest tańszy kilka procent.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarek22B    0

Co myślicie o skrzyni 24x24 i zastosowanych w nich półbiegach???

 

Jak one się sprawują w użytkowaniu?

 

Może lepiej zdecydować się na skrzynie 12x12?

 

Proszę o opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie piszcie o spadku mocy. smile.gif Po prostu opory toczenia na miękkim podłożu są duże i ciągnik ma mały poślizg. Na wąskiej oponie, będzie się ślizgał, bo koła nie będą w stanie efektywni przenieść mocy. wink.gif

 

We wsi jest TL105 z nową maską i ma opony 540R34 i na mokrych łąkach i polach sobie dobrze radzi. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarek22B    0

Co myślicie o skrzyni 24x24 i zastosowanych w nich półbiegach???

 

Jak one się sprawują w użytkowaniu?

 

Może lepiej zdecydować się na skrzynie 12x12?

 

Proszę o opinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Z tego co jeździłem sobie w szkole, to w orce nawet nie poczułem żeby półbieg się zmienił, tylko było słyszeć że ciągnik zeszedł trochę z obrotów, działa to sprawnie, tak samo jak rewers EH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarek22B    0

Może ktoś napisałby coś więcej na temat obu skrzyni. Najlepiej jakiś posiadacz NH który użytkuje ciągnik w gospodarstwie.

Czy często korzysta się z półbiegów? Czy są z nimi jakieś problemy itp. ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz90    8

Ja w obu NH mam takie skrzynie z półbiegami. Nie miałem z nimi żadnych problemów.Podczas kupna u dilera zawsze mówili żeby półbiegi przełanczac na stałych obrotach (to podobno wpływa na ich żywotność) no i jak narazie stosuje się do tego i jest ok.Ogólnie to nie wyobrażam sobie pracy bez półbiegów,odczuwa się to w cięższych pracach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RSM    0

Opony myślę, że warto dobrać odpowiednie do upraw, jeśli dużo łąk - szerokie 540 tył, orka itd - średnie, ziemniaki - 420 tył.

 

Skrzynie mam 24x24, ale półbiegów używam mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin862    0

witam.ja będe mial opony 420 przód i 520 tyl u nh T5060.mialem do wyboru bez doplaty.większe by nie pasowaly do pluga,byłyby bruzdy na lączeniach,a poza tym to nie ma co go przeciążać,wkoncu stawiały by większy opór a co za tym idzie,większe zużycie paliwa.jarek22B coś ten dealer kręcil skoro taką cene Ci powiedzial za szersze.albo już takie mieli założone i chciał je upchnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek9101    0

ja tez sie zastanawiem nad NH T5060 zaproponowali mi 148tys netto za wyposazenie; szersze kola EHR klime siedzenie pneumat. biegi 24x24 ale te 2 polbiegi to troche malo zastanawiem sie czy nie kupil bym czego lepszego za te 200 tys. Pomocy bo musze sie szybko zdecydowac bo jak nie to stazi sami cos wybiora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RSM    0

Więcej półbiegów w tym ciągniku moim zdaniem nie potrzeba, nie dusi się, dobrze ma dobrane przełożenia, i dość elastycznie pracuje mi sinlk.

Jak chcesz jeszcze więcej komfortu to zerknij na T6010, ale jest już duży, np dla mnie był za wysoki, ale dla innych napewno jest atrakcyjny, choć droższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin862    0

na srednie gospodarstwo,tak do 30 ha to nh T5060 jest wystarczający.takie jest moje zdanie.dzisiaj nawet jeszcze byłem sobie popatrzec na niego to on wcale taki maly nie jest.i poradzi sobie bez problemu we wszystkim a i w spalaniu będzie oszczędniejszy,bo jak wiadomo ceny paliw nie rozpieszczają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×