Woobin

Turbo lub turbosprężarka w Belarus 820

Polecane posty

Woobin    0

Cześć. Mam zamiar ulepszyć Belarusa 820 zakładając mu turbo. Link do aukcji- turb0: http://allegro.pl/turbo-zestaw-kpl-mtz-belarus-pronar-kania-walcz-i1478100290.html .Ma ktoś z was te turbo? Ile przypuszczalnie mocy doszło waszym ciągnikom. Na aukcji jest podany wzrost aż o 20 "kucyków". Jest też turbosprężarka: http://allegro.pl/turbo-turbina-sprezarka-mtz-belarus-tkr6-i1489031384.html kosztuje 800zł. Ile mocy moze dojsc po jej zastosowaniu? Opłaca się to stosować? Nie uszkadza silnika? Z góry dzięki za odpowiedzi do moich licznych pytań ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz dylemat turbo czy turbosprężarka? przecież to jest to samo, tylko na pierwszym linku masz cały komplet częsci potrzebnych do montażu a na drugim samą turbosprężarke.Chyba że zle Cie zrozumiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moscich    5

Ale chyba żeby zamontowac turbine do belarusa 820 to by trzeba chyba pozakładac inne pierścieniena tłokach turbina napewno daje wiecej koni no ale napewno wiecej spali troche roboty jest z tym założeniem turbiny ale moim zdaniem warto ja kupywałem te turbine zdrugiego ogłoszenia to powystawieniu faktury kosztowala ona 760zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pierścienie są zdaje się takie same. Tłok do turbo ma rowek na pierwszy pierścień wytoczony w stalowej wtopce. Nie wiem jak się to ma do komory spalania. Musiał by to sprawdzić z katalogiem części.

 

 

 

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Woobin    0

@moscich od dawna masz turbinę w belarusie? Jak Ci się sprawuję? Wymieniałeś jakieś cześci w Belarusie, jeśli tak to jakie? Sam sobie przerobiłeś, czy brałeś fachowca?

@MAT912 chciałem się dowiedzieć, czym się różnią? I w jaki sposób można zamopntować jedno i drugie aby wszystko było w porządku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moscich    5

ja mam belarusa 952 z turbinom w orginale ale rozlecial sie już a belarusa mam od mieśiąca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@moscich od dawna masz turbinę w belarusie? Jak Ci się sprawuję? Wymieniałeś jakieś cześci w Belarusie, jeśli tak to jakie? Sam sobie przerobiłeś, czy brałeś fachowca?

@MAT912 chciałem się dowiedzieć, czym się różnią? I w jaki sposób można zamopntować jedno i drugie aby wszystko było w porządku?

Turbodoładowanie to jest kompletny układ a turbosprężarka to jest sama turbina i samej turbosprężarki nie zamontujesz bo muszą być kolektory itd. itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    61

tłoki czea zmieniać czy coś tam w silniku interes nie warty zachodu :P


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

jeśli nie zrobisz chłodnicy oleju, i nie powiększysz chłodnicy to silnik długo niepociągnie.. ja mam belarusa 1025 i ma ten sam silnik co mtz 820 ale ma chłodnice większą o 7,5l i ma chłodnice oleju i ma troche dawke paliwa zwiększoną... doradzę ci że jeżeli chcesz zeby ci posłużył mtz jeszcze długo to niezakładaj turbo do silników nieprzystosowanych... pozatym silniki z turbo mają lepsze materiały z których są wykonane co wydłuża ich żywotnosć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

panowie - zakładać zestaw do ciągnika bez turbo opłaca się tylko gdy mamy dobry ciągnik czyli niezakatowany, kompletny czyli taki którego byśmy nie sprzedali. Drugi warunek to wg mnie konieczność przeprowadzenia remontu silnika, wtedy warto go "uturbić" - sorki za pokrakę słowotwórczą ;)

Po prostu przy remoncie kapitalnym silnika sporo się robi i ma się dostęp do wszystkiego i wtedy wymienia się część elementów a nie tylko dokłada turbinę.

 

Co do opinii że silniki z turbo mają lepsze materiały z których są wykonane - wg można to między bajki włożyć - czym sie różni blok silnika od 820 od tego co jest w 952 (pronar 82a a 82tsa)?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Tak jak zostało już tu opisane,między innymi trzeba zwiększyć dawkę paliwa,silnik uturbiony musi pracować na wyższych obrotach (zwykły silnik max moment obr.to 1400-1500/min a turbiną 1700-1800/min) i morał z takiej modyfikacji,że zużycie paliwa wzrośnie o ok.20%+ koszty przeróbki,może to się nie opłacać. <_<


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dawkę paliwa trzeba zwiększyć to normalne bo w cylindrze jest więcej powietrza a w każdym silniku stosunek paliwa do powietrza jest stały. Spalał też będzie więcej ale też będzie mocniejszy. Tego nie da się uniknąć. Maksymalna moc i moment faktycznie może przypadać na wyższe obroty ale nie koniecznie.

 

A części?

 

Blok silnika może się różnić w katalogu części jest pod innym numerem tak jak cały silnik. Bez turbo to D-240 a z turbo D-245. Różnic w katalogowych numerach posiada o wiele więcej części.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a ja mam takie pytanie jak taki zestaw daje 20 albo 25 koni czyli z 80 km robi 100km albo 105km to mtz 952 który ma silnik z 820 + turbo czemu ma 90 koni a nie 100?

 

jeszcze jedno pytanie jaką pojemność chłodnicy ma 820, 952, 1025?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pronar 82ts układ chłodzenia 20l a zwykłe mtz 82 19l. Różnica znikoma, myślę że nie chodzi tu o pojemność układu chłodzenia bo sama chłodnica różni się tylko górnym zbiornikiem który ma spłaszczenie z prawej strony na cztery rurki od układu kierowniczego w mtz 82 a w pronar 82ts jest zbiornik górny jest z obu stron korka tak samo wysoki. I tu wchodzi ten litr więcej.

 

http://mtz.pl/content/6-mtz-pronar-82-ts

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Bo 952 ma turbine tkr-7 i obroty maksymalne 1800obr/min, a w zestawie z allegro jest turbina tkr-6 i silnik ma 2200 obr/min tak samo jak w belarusie 1025. A co do bloku silnika to pewnie jedyna różnica to króćce do zasilania i powrotu oleju z turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    198

WOOBIN

jeśli wiesz jak pracuje turbo, jak wyglada smarowanie turbo, powrót oleju, itp. połaczenia z filtrem powietrza, flansza pod kolektor wylotowy, i reszta połączeń to montuj śmiało, i ważne jest żeby nie montować za dużej turbiny(bo za póżno pompuje) .w ubiegłym roku Ja zamontowałem w Renaulcie 75 konnym bo też troszke z biegiem lat jak gosp sie powiekszyło brakowało mocy przy wiekszych maszynach. Nic sie nie urywa, nie cieknie, chodzi ciszej równiej niż przed modyfikacją. Zwiększyłem dawkę paliwa bo bez dawki to spaliny zrobiły się czyste jak powietrze he tak fajnie wszystko spalał, po zwiekszeniu dawki (o 15%) też są czyste ale moc wyższa. Co ciekawe przy tych samych pracach co poprzednio nie pali więcej(sprawdzone), nawet mam wrażenie że mniej, bo nie trzeba tak "deptać" gazu a większym biegiem się pracuje. Tylko należy pamietać że wszystko musi być w granicach rozsądku, ciśnienie doładowania mam maks 0.5-0.6 bara, wiecej nie ma potrzeby. A i chłodniczka oleju też sie przydaje szczególnie latem, turbinka chłodniejsza jest szczególnie latem ważne, na allegro od "osobówki" grosze kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1746

można założyć kompresor chyba lepsze wyjście niż turbo.musiałbyś się bawić z elektronika dać moda .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jeśli turbo w belarusie nie ma elektroniki to dlaczego kompresor miałby ją mieć. Moda :blink: ?? a czy on ma jakiś komputer? Może te z układem paliwowym boscha albo na silniku deutza to tak, ale tu mowa o 820.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    198

nie nie kompresor zdecydowanie odpada, za dużo rzeźbienia, za mało miejsca przy silniku, a i efekt kiepski bo kompresor nie ma takiej wydajności w porównaniu z turbo. Lepiej wykorzystać spaliny do napędu :) 3 dni roboty i masz uturbiony :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zależy jaki ale ogólnie mają lepszą wydajność, Bardziej liniową charakterystykę pracy. Tyle że są drogie i wielkie. Niepotrzebne kombinowanie jeśli chodzi o ciągnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Sam kompresor odbiera sporo mocy od silnika na pompowanie powietrza i w efekcie aby na napęd trafiło 20 kM więcej potrzeba silnik wysilić np o 30 kM ( na pewno nie dokładnie tyle ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

Cześć czołem koledzy, rodacy :) Mam zapytanie o turbo mi chodzi to sie tu podepnę a mianowicie chodzi mi o intercooler do 952, czy opłaca się go w ogóle wsadzać, jaki najlepszy, żeby odpowiedniej wielkości był za duży za duża dziura, za mały będzie sie dławił, aha jeszcze bym prosił zdjęcie posiadaczy 952.3 jak wygląda połączenie i jaki mniej więcej jest ten cooler chodzi mi o rozmiary i grubość ;)

 

Licze na jakieś podpowiedzi bardziej doświadczonych traktorzystów i mechaników ode mnie ;)

Edytowano przez gregorius

Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

Intercooler doda ci około 5 KM to szkoda twojego czasu i pieniędzy . ja bym darował sobie z montażem.

A co do tematu,to turbo można założyć do mtz-a i nie trzeba żadnych innych modyfikacji tylko doprowadzić powietrze i olej ewentualnie zwiększyć dawkę paliwa przy pompie wtryskowej i można zwiększyć do nawet do 105 km , Tak jak to jest w modelu 1025 a reszta (co do silnika) takie same i ogólnie mtz-ty mają chłodnice oleju,przecież to ta wężownica przed chłodnico.

Edytowano przez stuart

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No maja chłodnicę oleju. Każdy. Przed chłodnicą wody. A można założyć pod pełnoprzepływowy filtr oleju przystawkę i podłączyć przewody z układu chłodzenia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj