Skocz do zawartości
Woobin

Turbo lub turbosprężarka w Belarus 820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Woobin    0

Cześć. Mam zamiar ulepszyć Belarusa 820 zakładając mu turbo. Link do aukcji- turb0: http://allegro.pl/turbo-zestaw-kpl-mtz-belarus-pronar-kania-walcz-i1478100290.html .Ma ktoś z was te turbo? Ile przypuszczalnie mocy doszło waszym ciągnikom. Na aukcji jest podany wzrost aż o 20 "kucyków". Jest też turbosprężarka: http://allegro.pl/turbo-turbina-sprezarka-mtz-belarus-tkr6-i1489031384.html kosztuje 800zł. Ile mocy moze dojsc po jej zastosowaniu? Opłaca się to stosować? Nie uszkadza silnika? Z góry dzięki za odpowiedzi do moich licznych pytań ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz dylemat turbo czy turbosprężarka? przecież to jest to samo, tylko na pierwszym linku masz cały komplet częsci potrzebnych do montażu a na drugim samą turbosprężarke.Chyba że zle Cie zrozumiałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moscich    4

Ale chyba żeby zamontowac turbine do belarusa 820 to by trzeba chyba pozakładac inne pierścieniena tłokach turbina napewno daje wiecej koni no ale napewno wiecej spali troche roboty jest z tym założeniem turbiny ale moim zdaniem warto ja kupywałem te turbine zdrugiego ogłoszenia to powystawieniu faktury kosztowala ona 760zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

Pierścienie są zdaje się takie same. Tłok do turbo ma rowek na pierwszy pierścień wytoczony w stalowej wtopce. Nie wiem jak się to ma do komory spalania. Musiał by to sprawdzić z katalogiem części.

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Woobin    0

@moscich od dawna masz turbinę w belarusie? Jak Ci się sprawuję? Wymieniałeś jakieś cześci w Belarusie, jeśli tak to jakie? Sam sobie przerobiłeś, czy brałeś fachowca?

@MAT912 chciałem się dowiedzieć, czym się różnią? I w jaki sposób można zamopntować jedno i drugie aby wszystko było w porządku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
moscich    4

ja mam belarusa 952 z turbinom w orginale ale rozlecial sie już a belarusa mam od mieśiąca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@moscich od dawna masz turbinę w belarusie? Jak Ci się sprawuję? Wymieniałeś jakieś cześci w Belarusie, jeśli tak to jakie? Sam sobie przerobiłeś, czy brałeś fachowca?

@MAT912 chciałem się dowiedzieć, czym się różnią? I w jaki sposób można zamopntować jedno i drugie aby wszystko było w porządku?

Turbodoładowanie to jest kompletny układ a turbosprężarka to jest sama turbina i samej turbosprężarki nie zamontujesz bo muszą być kolektory itd. itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

jeśli nie zrobisz chłodnicy oleju, i nie powiększysz chłodnicy to silnik długo niepociągnie.. ja mam belarusa 1025 i ma ten sam silnik co mtz 820 ale ma chłodnice większą o 7,5l i ma chłodnice oleju i ma troche dawke paliwa zwiększoną... doradzę ci że jeżeli chcesz zeby ci posłużył mtz jeszcze długo to niezakładaj turbo do silników nieprzystosowanych... pozatym silniki z turbo mają lepsze materiały z których są wykonane co wydłuża ich żywotnosć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

panowie - zakładać zestaw do ciągnika bez turbo opłaca się tylko gdy mamy dobry ciągnik czyli niezakatowany, kompletny czyli taki którego byśmy nie sprzedali. Drugi warunek to wg mnie konieczność przeprowadzenia remontu silnika, wtedy warto go "uturbić" - sorki za pokrakę słowotwórczą ;)

Po prostu przy remoncie kapitalnym silnika sporo się robi i ma się dostęp do wszystkiego i wtedy wymienia się część elementów a nie tylko dokłada turbinę.

 

Co do opinii że silniki z turbo mają lepsze materiały z których są wykonane - wg można to między bajki włożyć - czym sie różni blok silnika od 820 od tego co jest w 952 (pronar 82a a 82tsa)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Tak jak zostało już tu opisane,między innymi trzeba zwiększyć dawkę paliwa,silnik uturbiony musi pracować na wyższych obrotach (zwykły silnik max moment obr.to 1400-1500/min a turbiną 1700-1800/min) i morał z takiej modyfikacji,że zużycie paliwa wzrośnie o ok.20%+ koszty przeróbki,może to się nie opłacać. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Dawkę paliwa trzeba zwiększyć to normalne bo w cylindrze jest więcej powietrza a w każdym silniku stosunek paliwa do powietrza jest stały. Spalał też będzie więcej ale też będzie mocniejszy. Tego nie da się uniknąć. Maksymalna moc i moment faktycznie może przypadać na wyższe obroty ale nie koniecznie.

 

A części?

 

Blok silnika może się różnić w katalogu części jest pod innym numerem tak jak cały silnik. Bez turbo to D-240 a z turbo D-245. Różnic w katalogowych numerach posiada o wiele więcej części.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a ja mam takie pytanie jak taki zestaw daje 20 albo 25 koni czyli z 80 km robi 100km albo 105km to mtz 952 który ma silnik z 820 + turbo czemu ma 90 koni a nie 100?

 

jeszcze jedno pytanie jaką pojemność chłodnicy ma 820, 952, 1025?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Pronar 82ts układ chłodzenia 20l a zwykłe mtz 82 19l. Różnica znikoma, myślę że nie chodzi tu o pojemność układu chłodzenia bo sama chłodnica różni się tylko górnym zbiornikiem który ma spłaszczenie z prawej strony na cztery rurki od układu kierowniczego w mtz 82 a w pronar 82ts jest zbiornik górny jest z obu stron korka tak samo wysoki. I tu wchodzi ten litr więcej.

 

http://mtz.pl/content/6-mtz-pronar-82-ts

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Bo 952 ma turbine tkr-7 i obroty maksymalne 1800obr/min, a w zestawie z allegro jest turbina tkr-6 i silnik ma 2200 obr/min tak samo jak w belarusie 1025. A co do bloku silnika to pewnie jedyna różnica to króćce do zasilania i powrotu oleju z turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    9

WOOBIN

jeśli wiesz jak pracuje turbo, jak wyglada smarowanie turbo, powrót oleju, itp. połaczenia z filtrem powietrza, flansza pod kolektor wylotowy, i reszta połączeń to montuj śmiało, i ważne jest żeby nie montować za dużej turbiny(bo za póżno pompuje) .w ubiegłym roku Ja zamontowałem w Renaulcie 75 konnym bo też troszke z biegiem lat jak gosp sie powiekszyło brakowało mocy przy wiekszych maszynach. Nic sie nie urywa, nie cieknie, chodzi ciszej równiej niż przed modyfikacją. Zwiększyłem dawkę paliwa bo bez dawki to spaliny zrobiły się czyste jak powietrze he tak fajnie wszystko spalał, po zwiekszeniu dawki (o 15%) też są czyste ale moc wyższa. Co ciekawe przy tych samych pracach co poprzednio nie pali więcej(sprawdzone), nawet mam wrażenie że mniej, bo nie trzeba tak "deptać" gazu a większym biegiem się pracuje. Tylko należy pamietać że wszystko musi być w granicach rozsądku, ciśnienie doładowania mam maks 0.5-0.6 bara, wiecej nie ma potrzeby. A i chłodniczka oleju też sie przydaje szczególnie latem, turbinka chłodniejsza jest szczególnie latem ważne, na allegro od "osobówki" grosze kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    27

można założyć kompresor chyba lepsze wyjście niż turbo.musiałbyś się bawić z elektronika dać moda .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Jeśli turbo w belarusie nie ma elektroniki to dlaczego kompresor miałby ją mieć. Moda :blink: ?? a czy on ma jakiś komputer? Może te z układem paliwowym boscha albo na silniku deutza to tak, ale tu mowa o 820.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    9

nie nie kompresor zdecydowanie odpada, za dużo rzeźbienia, za mało miejsca przy silniku, a i efekt kiepski bo kompresor nie ma takiej wydajności w porównaniu z turbo. Lepiej wykorzystać spaliny do napędu :) 3 dni roboty i masz uturbiony :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Zależy jaki ale ogólnie mają lepszą wydajność, Bardziej liniową charakterystykę pracy. Tyle że są drogie i wielkie. Niepotrzebne kombinowanie jeśli chodzi o ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Sam kompresor odbiera sporo mocy od silnika na pompowanie powietrza i w efekcie aby na napęd trafiło 20 kM więcej potrzeba silnik wysilić np o 30 kM ( na pewno nie dokładnie tyle ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

Cześć czołem koledzy, rodacy :) Mam zapytanie o turbo mi chodzi to sie tu podepnę a mianowicie chodzi mi o intercooler do 952, czy opłaca się go w ogóle wsadzać, jaki najlepszy, żeby odpowiedniej wielkości był za duży za duża dziura, za mały będzie sie dławił, aha jeszcze bym prosił zdjęcie posiadaczy 952.3 jak wygląda połączenie i jaki mniej więcej jest ten cooler chodzi mi o rozmiary i grubość ;)

 

Licze na jakieś podpowiedzi bardziej doświadczonych traktorzystów i mechaników ode mnie ;)

Edytowano przez gregorius

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    37

Intercooler doda ci około 5 KM to szkoda twojego czasu i pieniędzy . ja bym darował sobie z montażem.

A co do tematu,to turbo można założyć do mtz-a i nie trzeba żadnych innych modyfikacji tylko doprowadzić powietrze i olej ewentualnie zwiększyć dawkę paliwa przy pompie wtryskowej i można zwiększyć do nawet do 105 km , Tak jak to jest w modelu 1025 a reszta (co do silnika) takie same i ogólnie mtz-ty mają chłodnice oleju,przecież to ta wężownica przed chłodnico.

Edytowano przez stuart

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No maja chłodnicę oleju. Każdy. Przed chłodnicą wody. A można założyć pod pełnoprzepływowy filtr oleju przystawkę i podłączyć przewody z układu chłodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×