grzadek

wspomaganie mtz na orbitrol

Polecane posty

grzadek    0

witam mam problem kupiłem i zamontowałem orbitrol do mojego mtz 82 bez przedniego napedu i nadal lata mi po rodze a jak mam na wolnych obrotacz to troszke cieżko sie kreci w pewnych momentach podejrzewam ze sprzedawca sie pomylił i za duży siłownik mi dał. pompa nsz 10 orbitrol 100 a siłownik c 63 prosze o sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Jeśli koła nadal latają to radzę sprawdzić tuleje w przednim moście.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

Jeśli koła nadal latają to radzę sprawdzić tuleje w przednim moście.

nie koła już nie latają poprostu lekki ruch kierownicą powoduje dość duzy skret po czym należy korygować w drugą strone i tan na zmiane nie da rady ustawić w miare równego toru jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

a ja mam taki problem mam MTZ 82 i jest przerobiony na orbitrol i problem polega na tym; gdy mam koła wyprostowane i na postoju kręcę w lewo to wystarczy niecałe 1,5 obrotu kierownicą do maksymalnego skrętu, natomiast skręt w prawo od wyprostowanych kół wymaga przeszło 3 obrotów kierownica do maksymalnego skrętu tak jak by w prawą strone coś przepuszczało . w czym jest problem co trzeba sprawdzić bądź wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wszystko masz w porządku. Przy skręcie w prawo pompuje olej do siłownika od strony z której ma większą pojemność. A w lewo mniejszą o grubość tłoczyska.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

A dzięki. ale np jak jadę i wykonuje takie krótkie szybkie ruchy kierownica w lewo to koła nie reagują moge zrobić pełen obrót kierownicą a koła nadal prosto ale pod warunkiem ze robie to szybko bo jak powoli to zachowuje sie normalnie, w lewo wszystko ok a w prawo tak jak by cos przepuszczało myśle ze to chyba nie jest normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To akurat nie jest normalne. Ja nie dam rady zrobić szybkiego ruchu kierownicą tak by koła nie zareagowały. Coś jest nie tak ale tego niestety nie umiem wytłumaczyć. Możliwe że coś się w orbitrolu blokuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

Bede niedługo wymieniał olej to sprawdzę czy czasem nie bylo cos zapowietrzone, pomysle nad kupnem nowej pompy od wspomagania wielkie pieniądze to nie są kolo 70 zl a tamta jest od nowego to może coś juz jej brakować napewno tym sprawy nie pogorsze :) MTZ jest z 95 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

@Grzadek ja niedawno montowalem wspomaganie do mtz-a 80 bez przodka, to mialem maly problem to ten walek co wchodzi w serwo do orbitrola byl krzywy i sie ciezko kierowalo ale zostal wymieniony na gwarancji i teraz jest miodzio. Ja kupilem orbitrol i pampe taka sama ja ty tylko ze ja mam siłownik C-50 wzmocniony to jest troche miejszy, ale jak by tak pomyslec to jak masz wiekszy silownik to potrzebujesz wiecej pokrecic kierownica zeby sie sie ten silownik napelnil wiec nie powinien tak latac na boki, moze orbitrol on jakos blokuje i puszcza za duzo oleju, cos w tym stylu. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

Do Supermen

dzieki za odpowiedz dzwoniłem do firmy Agromar mtz wągrowiec od której kupiłem zestaw i mi powiedzieli że jeśli nawet ktoś pomylił siłownik na wiekszy to nie było by takiego problemu bo kręciło by sie jeszcze wolniej zasugerowali mi żebym zobaczył czy nic nie weszło mi pod zawór od orbitrola. jutro może sprawdze. Ogólnie to jestem zadowolony że zmieniłem układ na orbitrol. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A macie zamontowane regulatory przepływu? A jeżeli macie to nie wiadomo czy dobry. W mtz powinien być regulator przepływu o przepuście 8-9 litrów/min. Jeżeli daje za dużo oleju to układ sam skręca lub jw.przy lekkim ruchu kierownicy szarpie mocno kołami, jak za mało to się ciężko obraca kierownicą, choć widziałem układy beż regulatora i chodziło wspomaganie


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

dzisiaj właśnie rozebrałem kruciec od orbitrola oznaczony literką P Pump on jest z takim zaworkiem i co sie okazało ten kruciec był lekko za długi i lekko otwierał ten zaworek i ciśnienie spadało. dzisiaj to zmieniłem i kieruje sie naprawde lepiej nie lata już tak po drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis1984    0

witam kupiłem zestaw do przerobienia serwo na orbitrol do MTZ-a i nie bardzo wiem gdzie zamontowac siłownik do przedniego mostu. niby jest instrukcja ale z niej nic nie wynika. ma ktos moze jakis schemat gdzie to podłaczyc albo jakies zdjecia jak to wszystko jest zamontowane??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

wywalasz z serwa u góry wałek ten co jest połączony z tym od kierownicy. Wyciągnij też wycinek koła z serwa co go ten ślimak napędza i utnij z jednej strony chyba od strony ślimaka pewien nie jestem. zakładasz orbitrol z przodu gdzie fabrycznie jest pokrywa wypuklona najpierw przykręc przystawke do orbitrola a wtedy to razem do serwa na ten wałek nasadź. A siłownik gdzieś koło środka osi powinienieś przykręcić wspornik siłownika nie wiem czy tam jakieś otwory są :blink:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis1984    0

no i własnie najbardziej sie rozchodzi o przymocowanie tego wspornika siłownika na srodku tej osi. we wsporniku jest 6 otworow a w obudowie przedniego mostu widze tylko jeden otwor i to bez gwintu.moze do mojego nie pasuje i trzeba zmienic obudowe. najlepsze byly by zdjecia jak to jest zamocowane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

jak nie zapomne to postaram ci się zrobić zdiecia jutro jak ja to zrobiłem Ale ogulnie to jest tak że otwory w osi musisz sam wywiercić i nagwintować. Z jakiej firmy kupiłeś wspomaganie.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis1984    0

wspomaganie kupiłem z firmy ,,GRAND'' z czarnej białostockiej a jakie głebokie te otwory mniej wiecej wywiercic zebym nie przesadzil hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

otwory im głębiej tym lepiej. Ja przymocowałem z przodu tą przystawke i wzmocniłem blachą 10mm. ale ciągnik bez przedniego napędu.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj