Skocz do zawartości
grzadek

wspomaganie mtz na orbitrol

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grzadek    0

witam mam problem kupiłem i zamontowałem orbitrol do mojego mtz 82 bez przedniego napedu i nadal lata mi po rodze a jak mam na wolnych obrotacz to troszke cieżko sie kreci w pewnych momentach podejrzewam ze sprzedawca sie pomylił i za duży siłownik mi dał. pompa nsz 10 orbitrol 100 a siłownik c 63 prosze o sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Jeśli koła nadal latają to radzę sprawdzić tuleje w przednim moście.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

Jeśli koła nadal latają to radzę sprawdzić tuleje w przednim moście.

nie koła już nie latają poprostu lekki ruch kierownicą powoduje dość duzy skret po czym należy korygować w drugą strone i tan na zmiane nie da rady ustawić w miare równego toru jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sztrauser    0

a ja mam taki problem mam MTZ 82 i jest przerobiony na orbitrol i problem polega na tym; gdy mam koła wyprostowane i na postoju kręcę w lewo to wystarczy niecałe 1,5 obrotu kierownicą do maksymalnego skrętu, natomiast skręt w prawo od wyprostowanych kół wymaga przeszło 3 obrotów kierownica do maksymalnego skrętu tak jak by w prawą strone coś przepuszczało . w czym jest problem co trzeba sprawdzić bądź wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Wszystko masz w porządku. Przy skręcie w prawo pompuje olej do siłownika od strony z której ma większą pojemność. A w lewo mniejszą o grubość tłoczyska.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

A dzięki. ale np jak jadę i wykonuje takie krótkie szybkie ruchy kierownica w lewo to koła nie reagują moge zrobić pełen obrót kierownicą a koła nadal prosto ale pod warunkiem ze robie to szybko bo jak powoli to zachowuje sie normalnie, w lewo wszystko ok a w prawo tak jak by cos przepuszczało myśle ze to chyba nie jest normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

To akurat nie jest normalne. Ja nie dam rady zrobić szybkiego ruchu kierownicą tak by koła nie zareagowały. Coś jest nie tak ale tego niestety nie umiem wytłumaczyć. Możliwe że coś się w orbitrolu blokuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

Bede niedługo wymieniał olej to sprawdzę czy czasem nie bylo cos zapowietrzone, pomysle nad kupnem nowej pompy od wspomagania wielkie pieniądze to nie są kolo 70 zl a tamta jest od nowego to może coś juz jej brakować napewno tym sprawy nie pogorsze :) MTZ jest z 95 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Superman    0

@Grzadek ja niedawno montowalem wspomaganie do mtz-a 80 bez przodka, to mialem maly problem to ten walek co wchodzi w serwo do orbitrola byl krzywy i sie ciezko kierowalo ale zostal wymieniony na gwarancji i teraz jest miodzio. Ja kupilem orbitrol i pampe taka sama ja ty tylko ze ja mam siłownik C-50 wzmocniony to jest troche miejszy, ale jak by tak pomyslec to jak masz wiekszy silownik to potrzebujesz wiecej pokrecic kierownica zeby sie sie ten silownik napelnil wiec nie powinien tak latac na boki, moze orbitrol on jakos blokuje i puszcza za duzo oleju, cos w tym stylu. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

Do Supermen

dzieki za odpowiedz dzwoniłem do firmy Agromar mtz wągrowiec od której kupiłem zestaw i mi powiedzieli że jeśli nawet ktoś pomylił siłownik na wiekszy to nie było by takiego problemu bo kręciło by sie jeszcze wolniej zasugerowali mi żebym zobaczył czy nic nie weszło mi pod zawór od orbitrola. jutro może sprawdze. Ogólnie to jestem zadowolony że zmieniłem układ na orbitrol. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

A macie zamontowane regulatory przepływu? A jeżeli macie to nie wiadomo czy dobry. W mtz powinien być regulator przepływu o przepuście 8-9 litrów/min. Jeżeli daje za dużo oleju to układ sam skręca lub jw.przy lekkim ruchu kierownicy szarpie mocno kołami, jak za mało to się ciężko obraca kierownicą, choć widziałem układy beż regulatora i chodziło wspomaganie


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

dzisiaj właśnie rozebrałem kruciec od orbitrola oznaczony literką P Pump on jest z takim zaworkiem i co sie okazało ten kruciec był lekko za długi i lekko otwierał ten zaworek i ciśnienie spadało. dzisiaj to zmieniłem i kieruje sie naprawde lepiej nie lata już tak po drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis1984    0

witam kupiłem zestaw do przerobienia serwo na orbitrol do MTZ-a i nie bardzo wiem gdzie zamontowac siłownik do przedniego mostu. niby jest instrukcja ale z niej nic nie wynika. ma ktos moze jakis schemat gdzie to podłaczyc albo jakies zdjecia jak to wszystko jest zamontowane??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

wywalasz z serwa u góry wałek ten co jest połączony z tym od kierownicy. Wyciągnij też wycinek koła z serwa co go ten ślimak napędza i utnij z jednej strony chyba od strony ślimaka pewien nie jestem. zakładasz orbitrol z przodu gdzie fabrycznie jest pokrywa wypuklona najpierw przykręc przystawke do orbitrola a wtedy to razem do serwa na ten wałek nasadź. A siłownik gdzieś koło środka osi powinienieś przykręcić wspornik siłownika nie wiem czy tam jakieś otwory są :blink:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis1984    0

no i własnie najbardziej sie rozchodzi o przymocowanie tego wspornika siłownika na srodku tej osi. we wsporniku jest 6 otworow a w obudowie przedniego mostu widze tylko jeden otwor i to bez gwintu.moze do mojego nie pasuje i trzeba zmienic obudowe. najlepsze byly by zdjecia jak to jest zamocowane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

jak nie zapomne to postaram ci się zrobić zdiecia jutro jak ja to zrobiłem Ale ogulnie to jest tak że otwory w osi musisz sam wywiercić i nagwintować. Z jakiej firmy kupiłeś wspomaganie.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis1984    0

wspomaganie kupiłem z firmy ,,GRAND'' z czarnej białostockiej a jakie głebokie te otwory mniej wiecej wywiercic zebym nie przesadzil hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzadek    0

otwory im głębiej tym lepiej. Ja przymocowałem z przodu tą przystawke i wzmocniłem blachą 10mm. ale ciągnik bez przedniego napędu.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez mateos09
      Witam proszę o weryfikację silnika zamontowanego w jumzie. Zazwyczaj były to jednostki d65 ten na zdjęciu  rozni sie tym że z lewej strony nie jest plaski wlew oleju na bliżej sprzęgła  no i brak pokrywy rewizyjnej. Co to za silnik  ? 


    • Przez mateos09
      Witam proszę o weryfikację silnika zamontowanego w jumzie. Zazwyczaj były to jednostki d65 ten na zdjęciu  rozni sie tym że z lewej strony nie jest plaski wlew oleju na bliżej sprzęgła  no i brak pokrywy rewizyjnej. Co to za silnik  ? 


    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
×