Junkers

Cyklop T214 modyfikacje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
paawlik227    14

Ooo tylko tyle i tak szybko czyli to nie problem :) mowisz <_< to trzeba bedze sie bawic inaczej czyli tak ja wy B) No jutro bedze na podworku wiec sie zadzała :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Mi po po przeróbce rozdzielaczy czyli po ich połączeniu wczoraj puściły 2 o-ringi między sekcjami, dokładnie te 2 mniejsze koło tego dużego po środku, efektem czego było ponad pół dnia przestoju, dodatkowo okazało się że to były o-ringi zwijane nie z jednolitej gumy, dlatego teraz kupując o-ringi zawsze przecinam i patrzę czy nie są zwijane ale warto brać te droższe silikonowe albo chociaż wzmacniane czarne.

Okazało się że wymiar o-ringów który podałem w poście nr.45 jest niewłaściwy, a takie dobrali mi w sklepie, niewłaściwy bo jak powiedział mi sprzedawca w innym sklepie do rozdzielaczy kupuje się gotowy komplet naprawczy i tam mamy rozpiskę jakie powinny być o-ringi, u mnie były niestety zupełnie inne. Kupiłem 2 komplety do rozdzielacza 4ro sekcyjnego Bizona, bo u mnie jest teraz 5cio sekcyjny i jeden kpl. by nie starczył. Po zmontowaniu okazało się, że można sekcje dokręcić z całej siły i nie trzeba luzować tak jak wtedy, a nieraz piszą że po wymianie o-ringów trzeba poluzowywać śruby, jest to błąd, bo są niewłaściwe o-ringi! Jakby ktoś chciał mogę podać wymiary zestawu naprawczego?

Co najdziwniejsze o-ringi wypchło przy opuszczaniu 4 sekcji, niebezpośrednią przyczyną mógł być terż dławik który jest teraz za mały do zwiększonej wydajności(bez dzielnika i pompa 50l/min), przy opuszczaniu 3 i 4 sekcji trochę ciągnik przyduszało, po przewierceniu wiertłem 3,5mm problem minął, większym wiertłem nie polecam.

 

szymanox i paawlik227 tam jest 5 dużych o-ringów rozdzielających 4 kanały, jednym z nich idzie non stop zasilanie i w czasie roboty jest pod ciśnieniem często nawet na takim jaki przepuszcza zawór i jeszcze jest to połączenie ruchome, za o-ring wychodzi 4zł, ja bym nie ryzykował kupowaniem ich i lepiej 2 razy dopłacić i kupić coś dobrego. Miałem przyjemność rozbierać to dziadostwo 2 razy w dniu, pierwszym razem o-ringi były zwijane, a drugim już nie ale też je wypchało <_< Następnego dnia pojechałem do sklepu z tylko tego typu rzeczami i dostałem porządne o-ringi i do tej pory nic nie cieknie, a luzów na obrotnicy nie mam, bo żeby ją ściągnąć to muszę używać ściągacza.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

a wiec cyklop na podworku :) i co do tych rozdzelaczy to po przyjzeniu sie im i tej instalacji to mysle ze da sie to zrobic bez ich łączenia <_< mianowicie tak ze one juz sa połaczone rurka tylko ze od powrotu oleju ^^ wystarczy odkrecic te złacze tych rurek i zaslepic to odejscie oleju od rozdzelaczy :rolleyes: nastempnie wymontowac ten dzelnik i rurki od zasilania rozdzelaczy i przy uzyciu weza 0.5metra bo taki starczy zasilic jeden z rozdzelaczy a drugim takim samym wezem połaczyc drugi rozdzelacz z ta rurka od powrotu oleju ktora trzeba bedze troche przegac zeby muc skrecic z pezwodem tylko tyle B) i mysle ze tez powinno dzałac ;) i jeszcze mam takie pytanie z ktorej strony daliscie zasilanie na te rozdzelacze od tego 2sekcyjnego czy 3sekcyjnego????

Junkers dzeki za info co do tych oringow bo pewni bym wzioł pierwsze z brzega :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    224

Witam.

Zabieram się za remont naszego cyklopa i jest pewien problem czemu jest coś takiego że rozciąga się łańcuch skrętu i co ile razy go skrócimy to i tak robi się luźny i taki facet powiedział że jest rozdzielacz do du..y a znów inny znawca powiedział że trzeba zmienić łańcuch i proszę was o poradę co to może być że łańcuch cały czas się luzuję i dodam że szarpie i nawet jak delikatnie się wciśnie lekko skręt to tak szarpnie że nie raz strach żeby czegoś nie uszkodzić :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

paawlik227 było tłumaczone w tym temacie po kilkakroć, że nie da rady bez łączenia rozdzielaczy, sam się o tym przekonałem, na łatwiznę się w tym przypadku nie pójdzie, wystarczy poznać zasadę działania rozdzielacza, kupuj 6 długich śrub fi12 (dł.nie pamiętam) 8.8 gwintu z 5cm i 2 kpl. naprawcze i wymieniaj o-ringi przy okazji. Wszystko masz opisane.

 

Ale do wszystkiego trzeba dojść metodą prób i błędów, zobaczysz że nawet nie drgnie, ale połącz tak to się przekonasz :lol:

Co do zasilnia/przelewu -> weź to na logikę, jeśli masz zawór przelewowy w rozdzielaczu 3sek z prawej strony to tam musi być przelew, zasilanie zrób z lewej strony w takim przypadku.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

nie zrozumiałes chyba kolego co mysle zrobic ;) jeden i drugi rozdzelacz sa zasilane z zewnetrznej strony a od srodka maja powroty oleju i tam jest taki ala trujnik z kad wychodzi waz powrotu na obrotnice i mozna go tam odkrecic z tego trujnika i zaslepic tam zeby ilej szedł prosto na drugi rozdzelacz z pierwszego a powrut zrobic tak jak wy od tego 3sekcyjnego rozdzelacza do przewodu odkreconego od tego trojnika pomiedzy tymi rozdzelaczami. ale tak jak mowisz jeszcze tego nie zrobiłem i reki do okcia sobie za to nie dam obciac ze bedze chodziło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Po przeczytaniu 10 razy zrozumiałem o co chodzi ale bez kropek i przecinków naprawdę ciężko się czyta :blink: Nie próbowałem tego i zapewne było by to lepsze rozwiązanie, bo nie trzeba tyle przerabiać. Powodzenia i jak zrobisz to pisz koniecznie bez względu na efekty :)

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

z gory przepraszam za ta moj pisownie :P a efektem moich dzałan sie podzele na 100% bo sam jestem ciekaw czy sie uda... :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

witam modernizacja skonczona zadzałało nawet :rolleyes: i tak podniosłem go na łapach poten w prawo lewo troche bo był opuszczony na ziemie i kolejno w gore pierwsza wajcha na 3sekcyjnym i........... PSSSSIIIIIUUUUUUUUUUUUUU!!!!!! PEKŁA OBUDOWA NA 1 SEKCJI OD ŁAP-PODPUR. a dokładniej tu gdze wychodzi ta dzwignia do sterowania ta sekcja. Dlaczego :blink: mysle ze gdzes za duze cisnienie jest.....??? ale gdze na tym zawoze zaraz od pompy, czy zawor na tym 2sekcyjnym rozdzelaczu, czy moze na tym 3 sekcyjnym, bo tamten widac ze troche podkrecony jest.... ;[hmmm prosze o odp dlazczego tak sie stało??? dodam jeszcze ze maszt zaczoł sie podnosic ale sie nie podniusł :P

Edytowano przez paawlik227

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

a wiec to znowu ja i mowie wam ze wszystko sie da :D jednak olej na rozdzelacz 3sekcyjny musi isc tak samo jak orginalnie bo inaczej cos sie blokuje i rozsadza np kopułke cena 89zł :( . wiec podsumowujac wykrecamy dzelnik strumienia przewod zasilajacy łaczymy z rozdzelaczem 2sekcyjnym gumowym wezem, nastepnie wekrecamy rurke miedzy rozdzelaczami i wkrecamy kolanka w rozdzelacze w miejsce tej rurki.Od rozdzelacza 2 sekcyjnego dajemy waz tak jak było orginalnie do rozdzelacz 3 sekcyjnego a od srodka ten rozdzelacz łaczymy z wezem od powrotu który trzeba troche przegac zeby mozna było je połaczyc wezem gumowym z kolankem z rozdzelacza 3 sekcyjnego tyle... a dzała elegancko na wolnych obrotach(700 obr/min) podnosi sie sam bez zadnego ale B) i da sie bez łaczenia rozdzelaczy i gecia kilku rurek bo wystarczy przegac jedna od powrotu... Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

No i proszę bardzo, kolejny Cyklop JCB :lol:, gratulacje. Jak byś mógł to powiedz jeszcze raz jak to zrobiłeś, bo ciężko zrozumieć, i ustaw ciśnienie odpowiednie na zaworze 3 sekcyjnym i na 2 sekcyjnym jeśli masz, jeśli nie masz na 2sek. to musisz mieć za pompą dobrze ustawiony, bez zegara się nie obejdzie, ale na oko to można powiedzieć że pełne widły obornika przefermentowanego podniesie przy ciśnieniu min 90bar. Jeśli nie poradza to śrubokręcik leży pod ręką i trochę podkręcam zawór i z powrotem żeby niepotrzebnie nie przeciążać układu.

Tylko po jaką cholerę kładli te dzielniki strumienia, przecież bez tego jest 100 razy lepiej.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

oj starałem sie jasno napisac :lol: ale mowiac po chłopsku wystarczy wywalic ten dzelnik rozłaczyc rozdzelacze ta rurka i tak puscic strumien oleju przez rozdzelacze jak było orginalnie :) patrzas z siedziska operatora to w 2 sekcyjny od lewej ma olej wejsc i z niego przy uzyciu kolanka i weza puszczamy olej do 3 sekcyjneg z prawej strony patrac z siedziska operatora tak jak to było orginalnie :) i nastepnie rurke od powrotu oleju (która idze od tych rozdzelaczy do obrotnicy) przeginamy od siebie patrzas od siedziska operatora i łaczymy ja z wezem z wyjsciem z rozdzelacza 3sekcyjnego przy uzyciu kolanka. I w taki sposob zamykamy obwod B) proste....? proste :D jak bede miał czas i naumiem sie wstawiac foto to pokaze wam jakie to jest proste :rolleyes: a naprawde warto go tak przerobic bo cała instalacja mniej dostaje po tyłky a najmniej pompa :) i co do tych zaworow to tylko ten głowny zaraz za pompa popusciłem i to sporo (oczywiscie na oko) zeby mi znow nic nie rozsadziło :( jak nie bedze mugł poradzic to delikatnie na oko podkrece ;) a tych przy rozdzelaczach nie moge roszyc chyba przykorodowane za duzo....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

ok już rozumiem :), czekamy na zdjęcia z niecierpliwością jak chcesz to napisz na pw to ci powiem jak wstawiać zdjęcia, a jak nie to poczytaj, 5 min i zdjęcie jest wstawione.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

rolniku360-Uszczelniacze na siłownikach masz do wymiany :P

paawlik227-nic nie rozumiem z twoich postów ale jestem ciekaw co ty tam zrobiłeś :P




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

panowie zaczeło padac wiec bedze troche wolnego czasu wiec postaram sie jakos to udokumentowac zdjeciami B) zeby nie było ze bajki wam pisze <_< SZYMANOX a od czego jest wyobraznia pomysl jak to jest orginalnie i robi sie tak samo tylko wywala dzelnik strumienia i rozdzela sie rozdzelacze wymontowujac ta rurke pomiedzy nimi itd. pisałem o tym 2 razy... pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Połączyłeś rozdzielacze szeregowo, czy dobrze zrozumiałem? .

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

No i jak masz te zdjęcia??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dalas3345    1

Koledzy ja mam takie pytanie. U mnie w cyklopie opuszcza jedna łapa podporowa :( słyszałem ze to prawdopodobnie jest wina tej duzej kostki od łap przed zbiornikiem oleju w której prawdopodobnie padły uszczelki. Wie ktos moze jak je wymienic? rozbierał to ktos? nazywaja to zawór od podpór :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Sprężynka jest po to, że dzielnik pierwsze puszcza tyle ile trzeba na rozdzielacz II sekcyjny a dopiero po podniesieniu obrotów zasila III sekcyjny. Na niej jako takiej regulacji nie ma, możesz jedynie podłożyć pod nią jakąś nakrętkę bo z czasem sprężyna nie jest już taka mocna. A co do rysunku to powinno chodzić, bo to co Ty pokazałeś to jest zwykły łącznik strumienia, który miały niektóre cyklopy.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Ciekawa sprawa z tym łącznikiem strumienia, ciekawe dlaczego nie stosowano go we wszystkich, w tych nowszych to chyba wcale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubas340    2

Nie wiem, ale gdy tak polączyłem to o wiele lepiej dziala 3 sekcyjny. Kolego michal1993 to znaczy ze jak sprezynka w dzielniku osłabnie to wiecej niz te 30 procent idzie na dwu sekcyjny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Ciężko mi określić. Podłóż coś pod nią  to zobaczysz czy jest różnica. Tylko nie przesadzaj z  grubością podkładki, u mnie jest nakrętka chyba M10.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubamako66    552

jak wyjąć, wybić tego bolca w którą stronę bo nie chce ruszyć zlany jest wd i czekam morze trochę pomorze ? 

20200128_105016.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piotreksz231
      Witam mam takie pytanie, otóż wymieniam uszczelniacze w obu siłownikach obrotu w cyklopie t 214 i zastanawia mnie czy po złożeniu siłowników i zamontowaniu na miejsce trzeba je jakoś odpowietrzać, chodzi mi głównie o to połączenie z tyłu które łączy oba siłowniki stalową rurką jeden z drugim, bo tak na mój rozum to nie ma tam się skąd wziąć olej bo nie ma połączenia z rozdzielaczami.
       
      Dziękuje z góry za odpowiedź.
    • Przez hos
      Witam wszystkich serdecznie.
      Poszukuje instrukcji obsługi Trolla T-274. Może ktoś takową posiada, może nawet w wersji elektronicznej 🤪?
      Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Bonex157
      Pacjent cyklop t214
      Uruchamiany w obecnej temperaturze cyklop dosłownie nie podnosi nawet na obrotach, obrót i łapy płynnie działają. Dopiero po 5-10 min zaczyna działać sekcja od ramion po wciśnięciu równoczesnie obrotu i podnoszenia siłownik się wysuwa, bez obrotu muł. Dzielnik strumienia uszczelniony został. Zazwyczaj pracował latem więc nie było problemu. 
      Poszukuję ramienia chwytaka do cyklopa
    • Przez mariusz031992
      Witam serdecznie. Chciałbym zbudować łyżkę podsiębierną do ładowacza troll. Niestety brak mi wizji wymiarów samej łyżki jak i mocowań czy też tej "przekładni" pod siłownik. Macie może jakieś rysunki techniczne (nawet i odręczne) czy też  może podacie wymiary wszystkich elementów? https://www.youtube.com/embed/ZOfuYrYxVJI 
    • Przez rolnikgospodarny95
      Chciałbym pomalować ładowacz jakie farby wybrać popielaty i pomarańczowy mam do wybrania ale nie wiem jak oryginalnie z odcieniami RAL było 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj