Skocz do zawartości
driffer3

Podgrzewacz płomieniowy MTZ

Polecane posty

driffer3    0

Witam potrzebuje pomocy nie działał mi podgrzewacz płomieniowy wymienić postanowiłem wymienić na nowy po założeniu nowego chcąc uruchomić podgrzewacz odpala mi ciągnik ktos wie co mogło się stać?? dodam żę rok mtz 2007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamien kable ktore przykreca sie do swiecy. W zeszlym roku tez z tym walczylem i o ile dobrze pamietam to moze byc przyczyna. Upewnij sie tez czy ktorys z tych kabli nie dotyka do masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

Przejrzałem cała instalacje ilość kabli ogólnie mnie bardzo zaskoczyła do jedenego poggrzewacza tyle kabli dochodzi problem znika jak się odłączy jeden kabel od stacyjki czerwony ale wtedy nie działa wogóle podgrzewacz zobacze ale niewiem czy to da coś bo nawet jak łaczyłem same kable beż zakładania na świece ciągnik odpalał a najgorsze jest to że bez tego podgrzewacza przy -10 nie odpale go w życiu

Edytowano przez driffer3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yahooo777    698

Wtryski przejrzyj może, bo to aż niemożliwe żeby nie odpalał, nasz belarus ma ponad tysiaka już i odpala bez podgrzewania w te duże mrozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Gościu przeczytaj uważnie posta autora.

 

Elektrozawór w podgrzewaczy jest otwierany w momencie włączenia rozrusznika. Jest za to odpowiedzialny ten cieńszy kabel przy podgrzewaczu. Zobacz czy masz dobrze podłączone a jeśli tak to szukaj przyczyny dla czego dostaje napięcie w innym miejscu. Przydał by ci się schemat instalacji. Nie ma w tym filozofii tylko trzeba się przyłożyć.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

Hmm czyli jak z tego co zrozumiałem paliwo np. nafta pabierane jest ze zbiorniczka w momecie jak sie uruchamia ciągnik nie wzęsniej jak podgrzewamy podgrzewaczem <moim zdaniem pobierane jest już w trakcie podgrzewania> kurcze rozbierałem już to i tam jest troche tego ten mały kabelek jest trudno slokalizowąć to wszystko łaczy sie z stacyjka włacznikem bezpiecznikiem i czymś jeszcze ale tamtego nie szukałem bo myślałem ze to wina podgrzewacza ale jak sie okazało pożniej jest inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No tam to jest lekka masakra. Zgadza się. Gdy wciśniesz guzik rozgrzewasz świece i umożliwiasz w momencie włączenia rozrusznika otwarcie elektrozaworu i zassanie przez podciśnienie ropy na żarnik. Ale tylko wtedy gdy w czasie zapalania masz wciśnięty guzik podgrzewacza.

 

Sam się z tym męczyłem w zeszłym tygodniu. Odrysuj sobie ze schematu samo podłączenie podgrzewacza i sprawdzaj po kablach. Ja mam mtz-ta sprowadzonego z Niemiec ale wszystko zgadza się ze schematem w polskiej książce, podłączenia, przekazniki, kolory przewodów. Leć po kolei i tyle. Sprawdz też przekazniki czy prawidłowo działają. Podgrzewacz współpracuje z dwoma.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

Szcerze mówiąc ja dopiero zaczynam przygode z mtz jak sprawdzić działanie tych przekażinków??? dodam bo zapomniałem wcześniej gdy jeszcze działał podgrzewacz musiałem kilka razy wciskać przycisk zeby sie coś zapaliło chodzi mi o ta kontrolke pomarańczowa czesto musiałem lekko ruszyć rozrusznikiem zeby się zaświeciła musze to zrobić nbo aku siadaja a mój ojciec jak wsiadzie to kreci aż padna myślałem o tym zeby zainwestowac w ten podgrzewacz płyny za 250 zł może i to dobre ale no ja nie mam czasu na właczanie do produ i czekanie pół godziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol012011    1

Mówisz ,że ciężko pali ja też miałem taki problem wymieniłem rozrusznik,zrobiłem świece i nowe mocne akumulatory bo jak miałem słabe to nawet na nowym rozruszniku słabo palił a teraz na nowych pare razy obruci wałem i chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Możesz na dotyk wyczuć czy działają, rozebrać albo po prostu sprawdzić miernikiem. Mi się miernik spiepszył i rozbierałem. Ja w swoim ruskim nie mam nic podłączone do pomarańczowej kontrolki. Po prostu jest puste miejsce. Też pewno coś ci tam nie łączy... czujnik przy dzwigni biegów lub jakiś przekaznik. Poszukam coś na ten temat.

 

Z tym podgrzewaczem to masz racje. Ja tak samo nie mam w zimie na to czasu. Dobre ale nie w moim przypadku.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c4011ursus    0

W MTZ 82 z tego co dobrze pamiętam jak odkręciłem świecę płomieniową od kolektora powietrza to wtedy jak chciałem włączyć spiralę to rozrusznik zaczynał kręcić.

U mnie przy -5 stopni rozrusznik szybkoobrotowy dobrze kręci, świeca płomieniowa działa i nie odpala. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To musi być coś nie tak. Zobacz czy zalewa ją paliwem gdy kręcisz rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Panowie a co może być przyczyną ze nie otwiera się elektrozawór ? Świeca niedawno kupiona i założona lecz niestety była założona na starej instalacji, nie grzała w ogóle a kabel od elektrozaworu był podłączony do masy ..... No ale teraz już instalacja zrobiona dobrze. swieca ładnie grzeje a paliwa nie podaje. Gdy elektryk odkręcił dysze i podważył blaszkę to naftę podało. Nie otwierało nawet gdy świeca grzała a kabel był przytknięty do kabla od świecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Podepnij plus do cienszej śrubki na świecy słychać tykanie zaworka, dmuchnij na wszelki wypadek do niej czy faktycznie jest otwarty. Jeśli się otwiera i jest wszystko drożne to znaczy że nie dostaje napięcia w czasie rozruchu.

 

Szczerze mówiąc te świece to lekkie dziadostwo. Lepiej było by podłączyć do układu paliwowego za pompką a nie ze zbiorniczka. Jest tam lekkie ciśnienie w czasie kręcenia, czyste paliwo i większa pewność że siknie na żarnik.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

No właśnie nie słychać tykania a + jest tam podłączony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To coś nie tak z tym elektrozaworem. Rozbierz go i zobacz czy jakiś śmieć nie zablokował zaworka. MI właśnie tak się stało. Rozebrałem, wydmuchałem powietrzem, wyczyściłem zbiorniczek i jakoś zaczęło chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

GOŚCIU, jeżeli ciągnik na tej instalacji słabo pali nawet bez świec to trzeba szukać też innych przyczyn, albo słabe akumulatory albo coś z układem paliwowym, świece pomogą ale gdyby wszystko grało i bez nich by odpalił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Witam potrzebuje pomocy nie działał mi podgrzewacz płomieniowy wymienić postanowiłem wymienić na nowy po założeniu nowego chcąc uruchomić podgrzewacz odpala mi ciągnik ktos wie co mogło się stać?? dodam żę rok mtz 2007

 

 

Gdzie jest napisane że ciągnik nie pali? Czytać umiesz ale co pisze... to już nie rozumiesz.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Drugi post autora. Pilnuj siebie a nie innych bo sam nie ogarniasz tego co piszesz. Doczytaj wszystko i później sie wypowiadaj. Myślałem że posty są do tego żeby sie wypowiadać i w miare możliwości starać sie komuś pomóc a nie krytykować wypowiedzi innych

Edytowano przez yahooo777

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeden silnik drugiemu nie równy. Po to jest podgrzewacz żeby ułatwić zapalanie silnika nie męcząc rozrusznika i akumulatorów. O to w tym temacie chodzi i ma racje że chce mieć podgrzewacz sprawny i pomagać sobie nim w odpalaniu. Nie wszyscy z tego korzystają bo albo nie wiedzą jak albo nie potrafią tego naprawić. Potem piszą bzdety na forum że mtz ciężko pali.

 

Gdyby szukał powodu samego ciężkiego palenia silnika to przeczytał by przynajmniej pięć innych tematów odnośnie trudnego rozruchu silnika.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

Niewiem tylko tak siedzieje jak są silne mrozy a takto jest normalnie wsiadam i odpalam ale nie od dziś wiadomo że mtzety cięzko palą na mrozie aku mogą być słabe jak jest sie okaże jak zrobie ten podgrzewacz ale w tym roku już go nie sprawdze bo mrozów nie bedzię juz takich ;) pamiętam że w pierszym roku to jak podgrzałem to palił odrazu a bez podgrzewania niechciał zreszta mój ojciec mógł go wykończyć bo też niewiedział o tym podgrzewaczu i kręcił zawsze rozrusznikem az mu aku padały ( zreszta nic nie wiedział ;) kiedyś wałka nie mogli nawet właćzyć z bratem :) na siłę chciel przy włączonym ciągniku ta wajche pod siedzeniem przekręcić w prawo a to się włacza przy zgaszonym he he

 

Seweryn20 a ty wymieniałeś przekażniki czy coś innego ci się stało??? a tam jest normalne napięcie 12 voltowe czy większe bo jak by było 12 voltowe to mogłbym sam przerobic to ale chyba jest większe :) Wujo ma MTZ z 1999 roku i ma odprżenik czy jak to się tam nazywa to też nie głupie rozwiązanie jest palił mu nawet jak miał słaby akumulator ale oczywiście w lato:)

 

Narazie nie załuje zakupu ale już wymieniłem czujnik stopu, nie polecam zakupu w bydgoszczy bo kantuje tam gościu ostro dostałem ciągnik bez monocyklonu przedniego bolca i złacza hydraulicznego a pożniej i jeszcze orżnał na transporcie miał byc darmowy a wyszło ze musiałem połowe zapłacić

Edytowano przez driffer3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To że w większe mrozy nie pali albo ciężko to nic dziwnego. Miałem 40-ke ciężko paliła jak było poniżej 10, grzałem kolektor opalarką, łapał w momencie i od razu szła równo, 30-ka bez świec to w ogóle nie dychła, zetor 5340 pali zawsze ale kręci ledwo ledwo nawet na nowym aku... szkoda go było męczyć grzałem kolektor, 385b tak samo tyle że to w robocie było i jakoś mniej zależało.. Teraz mam mtz-ta i pali po niżej dziesięciu ale jakim kosztem!!! A z podgrzewaczem jest tyk... i leci.

 

Nie wymieniałem nic bo wszystko było dobre tylko śmieci zablokowały elektrozawór i nie podawało paliwa. Uruchom to na prawdę warto. Wszystko co związane z podgrzewaczem jest na 12v. W ogóle wszystko w mtz-cie jest na 12 prócz rozrusznika w niektórych modelach.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

przegladałem ta instalacje i widze zę nie jest to takie straszne ale zobaczymy czy ja cos stwoże jak nic nie zdziałem przerobie po swojemu jak mi się udda mam wkuża mnie jeszcze jedna sprawa ze tak szybo zdzieraja sie przednie opoby;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Na ten temat jest dużo na forum. Trzy sprawy mają na to totalny wpływ... stan techniczny układy kierowniczego, zbieżność... odpowiedni rozmiar opon... i gdzie jezdzi się na napędzie.

 

Przerobić najprościej to zrobić osobną instalację i dwa guziki. Jeden do grzania świecy i drugi do otwierania elektrozaworu w momencie kręcenia rozrusznikiem.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

dzieki seweryn jak zrobie to się odezwe tylko niewiem kiedy bo czasu niemam a tam trzeba troche poświecic czasu na rozebranie tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×