Skocz do zawartości
lorakw

Pytanie odnośnie paru podzespołów MF3060 (zdjecia)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
lorakw    0

Witam! Może mi ktoś powiedzieć do czego służą zaznaczone elementy na zdjęciach? Zdjęcia są słabej jakości ale mam nadzieje, że widać to co trzeba;]

z góry dziękuje i pozdrawiam!

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a10ea785f36ae8ae.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a99e5adcf2829ad.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c99ce6db3020ea0f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af848204092b0673.html

Edytowano przez lorakw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Petekw    3

To na drugim zdjęciu, ten zakrzywiony drut to jest do zaczepania śruby górnej czy tam łącznika jak kto woli.

Zakładasz na dole na bolec i wpozycji pionowej zaczepiasz za ten drut. Mam nadzieje ze wytłamczyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lorakw    0

w drugim zdjęciu nie chodzi mi o ten drut tylko o taką śrubę co wystaje obok tego druta. Poźniej postaram się wstawić lepsze zdjecie

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kostekk1990    0

wez ty to oznacz po ludzku bo te oznaczenia się powtarzają pużniej nieporozumienia będą

1-wlew oleju do skrzyni biegów i tylnego mostu

4-elektrozawór

5-elektozawór

Edytowano przez kostekk1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    41

To drugie ciężko dojrzeć, ale kształtem przypomina mi to wyjście do hamulców, bo w mfach masz hydrauliczne hamulce i to moze być właśnie to. Wstaw lepsze zdjęcie to bedzie wszystko wiadomo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

tam jest wlew oleju tylko podejrzewam że ktos przyspawał tam szybkozłącze do powrotu oleju ale,słabo widac także moge sie mylić

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lorakw    0

Wiem,ze to są elektrozawory tylko nie wiem do czego one dokładnie służą

Edytowano przez lorakw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

Dlugo masz ten ciagnik?? Praktycznie wszystkie przewody, ktore widac nie sa raczej fabrycznie polozone ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daras77    1

Faktycznie,ktoś tam muusiał namieszać,mam 3065 i u mnie tam nie ma takich modyfikacji.Odnoszę wrażenie że elekyrozawory też chyba nie są orginalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BobsMF    24

1 to jest wolny spływ oleju do skrzyni

2 to czujnik położenia ramion podnośnika B)

Edytowano przez BobsMF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

2 to "bolec sily uciagu" Czujnika polozenia ramion podnosnika nie zauwazylem na zadnym zdjeciu, poza tym wspolpracuje on z walem ramion pod pokrywa, na zewnatrz (pod prawym ramieniem) wystaje kawalek i podlaczony jest przewod elektryczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lorakw    0

Dlugo masz ten ciagnik?? Praktycznie wszystkie przewody, ktore widac nie sa raczej fabrycznie polozone ;)

mam go dopiero około 3 miesięcy. To, że te przewody nie są fabrycznie położone to raczej pewne:D Bedzie trzeba się za to zabrac któregoś dnia i coś z tym zrobić żeby to jakoś wyglądało. Do tej pory wszystko chodzi jak należy, i oby tak dalej było. Ciągnik jest zadbany tylko własnie sporo jest niepodłączonych kabli. Da się je spotkać przy skrzyni jak i przy silniku i to mnie zastanawia.

 

Może kto wie co to jest 6?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

6- przelacznik zolw-zajac :rolleyes: dziala??

Ps. masz podlaczona blokade przedniego mostu?? Slabe zdjecia, ale wydaje mi sie ze masz kolanko, a nie trojnik na wyjsciu z elektrozaworow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lorakw    0

działa;] jest zrobiony taki myk, że żółw/zając przełącza się przyciskiem a nie dźwignią od biegów. Mam podłączoną blokade. A który to jest elektrozawór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    10

patrzac na elektrozawory, od dolu:

-zolw zajac

-przedni naped

-blokada mostow

-WOM

-hamulec WOM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Coś mi się widzi że tan myk to zrobili dlatego że coś maż z komputerem i ci to obeszli;) Te elektrozawory dlatego takie że normalnie one biorą mase z ramy a tam ktoś takie "inne" cewki i one musza mieć masę kablami;) Nie przełącz sobie zow/zajac z wajcha na biegu bo możesz coś rozwalić;) to z przodu od półbiegu jest - ta sama sztuczka;) wymieniona cewka elektrozaworu, przy podnośniku czujniki uciągu;) tzn mierzą silę działająca na ramienia;) Jeszcze coś cie zastanawia? :) Sterownik jest pod kabina jak coś;) koło mocowania schodków z prawej strony;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Już widze że masz problem z obwodem cisnienia oleju w skrzyni bo masz go podłączonego do masy. Znając życie siadł jeden pin ktos to zmasował żeby sprzedac sprzęt a teraz bedzie sie to sypało. Teraz należałoby to wszystko doprowadzic do oryginału i zobaczyć jak autotronic zareaguje. Przygotuj sie jednak ze bez jego wymiany sie nie obejdzie. Jak ten odwód padł to juz nic z tym panelem nie zrobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Jak tylko jeden obwód padł to czemu by nie zrobił? :) Ja bym się bał takim jeździć a jak nie to według instrukcji robić wersje bez autotronic;) (była taka) w instrukcji napraw maż schemat;) Autotronic da się rozebrać i naprawić;) Usterki typu 1 niedziałający pin to tylko wygrzanie / poprawienie Lutów;)

 

Ps. podłączenia czujnika do masy to ja tam akurat nie widzę;) Ale kiepskiej jakości zdjęcia więc trzeba by to na żywo widzieć i pomierzyć;)

Edytowano przez Gustlikus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

no a ja akurat widzę to podłączenie i wiem nawet wiem pod jaka srubke to jest podłaczone. W sobote bedę poprawiał instalacje w 3115 z identycznym problemem także nie ucz mnie jak to ma wyglądać. Widzę że próbujesz byc mądry ale średnio to Ci wychodzi. Cały czas próbujesz mnie na cos złapać. No i znowu muszę Ci wytknąć niekompetencję. Zastanów sie dlaczego uszkodzenie uszkodzenie obwodu ciśnienia niesie takie konsekwencje. Jeżeli nie wiesz to dyskusja z tobą nie mam sensu. Jesteś taki cwany to przyślę ci taki panel i go naprawisz. Słyszałeś o różnych generacjach autotronic?? Większość MF, które spotykam jest na tej starszej wersji przy której jest problem z naprawą. Wiesz dalczego? Gdyby to było takie proste to zapewne nikt by się nie bawił w przebudowę obwodu tylko użył lutownicy i załatwił sprawę.

 

PS. Co ty chcesz mierzyć?? chyba widać czy przewód jest podłączony do masy?? Nadal twierdzisz że każdy panel autotronic da się tak łatwo otworzyć i naprawić?? Już tyle ich widziałes??

 

Spójrz sobie na 4 zdjęcie i tam wyraźnie widać ze w obwodzie jest 3 przewód, którego byc nie powinno i jest on podłączony do masy.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Szczerze powiedziawszy ja tam widzę 2 x masę na 1 fot pod jedna śrubkę i jak na mój gust 2 elektrozawory z których wychodzą po 2 kable więc można wnioskować że masa jest od nich.... A to że ten czujnik tam musi być to jestem świadom i on tam jest i nawet jakieś kable do niego idą;) W tym co ja robiłem problemem było otwarcie ale jak się to mówi wszystko da się zrobić;) 4h dłubałem tego czarnego gluta i jakiś silikon;) Problem jaki był w tym co robiłem? Raz kontaktował właśnie obwód ciśnienia a raz nie - co się działo? A jak sobie jechał na szosowych to naraz jeb i mu wpi.... terenowe to można chyba jako najgroźniejsze uznać;) Poza tym mu w ogóle WOM nie działała ale to tam nic nie potrafiło więcej zepsuć;)

 

Przed czym ma zabezpieczać ten czujnik? a no przed np przerzucaniem sobie z zowią na zająca jak jest niedostateczne ciśnienie albo włączeniem WOM i ścieraniem jego sprzęgła przez poślizg;) (chodź tam jest dodatkowo czujnik obrotów WOM więc to by wykryło poślizg) jeszcze dochodzi niecałkowite zazębienie blokady i niecałkowite wysprzęglenie przedniego napędu co jakiś problemów nie stwarza kosmicznych;) Najszybciej prawdopodobnie rozwali raz kontaktujący raz nie pin/czujnik i biegi teren/szosa przy np 30km/h;)

 

A jemu ten autotronic pewno nie działa w ogóle albo go tam nie ma moim skromnym zdaniem;)

 

Ps. co za problem obejścia porobić tak aby je brak ciśnienia też rozłączał? ! przekaźnik więcej.... A otwierałem starym poczciwym flexem ta aluminiowa puszkę:]

 

 

Edit..

 

skąd wież że np ten 3 przewód nie idzie do takiego zabezpieczenia? Tak z zdjęcia dużo nie wywnioskujesz - jakoś najpewniejszym wyjściem mi się wydaje zmierzenia a z tego co z nim na gg rozmawiałem on nie ma w ogóle podłączonego autotronic więc po jaka cholerę ktoś by to miał obchodzić jeszcze?

 

I nie próbuje cię złapać tylko jak najpełniejszy obraz sytuacji właścicielowi stworzyć - dodatkowo może się coś nowego dowiem? Człowiek się w końcu całe życie uczy:) A czy cię atakuje - większość moich wypowiedzi potwierdza twoje z pewnymi wyjątkami.

Edytowano przez Gustlikus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Ja nawet nie wspomniałem o elektrozaworach. Pytam się czy wiesz co mam na celu masowanie obwodu cisnienia?? Czy już widzisz gdzie jest ten przewód?? Ja nawet nie wnikałem w elektrozawory bo widze tutaj to inna bajaka. Ja cały czas pisze o tym jednym obwodzie. Na to mi odpowiedz.

 

Może i go tam nie ma ale z mojego doświadczenia wiem że masowanie działa na krótką metę. Po pewnym czasie występuja takie problemu jak opisane w tym temacie.

 

PS. tam nie ma żadnych zabezpieczeń. poza tym czemu miałyby służyć. Jakie zabezpieczenia? A nawet dgyby cos tam było to tylko potwierdza fakt ze ktoś grzebał przy tym obwodzie. Pewnie było tak ze sypnął się obwód. Ktos się dowiedział że po zmasowaniu wszystko wróci do normy tylko nie przewidzaił ze ten zabieg działa krótko i w jego konsekwencji wysiada wszystko. Jak juz padło to żadna funkcja autotronic nie działała dlatego można było go wyrzucić i dac wszystko na krótko. Nie jest to pierwszy ciągnik, który tak został "zrobiony". historia kazdej tego typu modyfikacji jest zazwyczaj podobna.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Właściciel tego tematu problemów nie ma;) Z tego co on pisze - wszystko mu działa - co nie przesądza o tym że dalej będzie to działać w takim stanie - co może dać "lewa masa" ? A to że jak czujnik łączy z masą a masa wychodząca z autotronic "nie istnieje" to się z innego źródła pojawi (tak właściwie to nie wiem czy on tam ma napięcie czy z masa łączy bo dziwne mi się wydaje ciągnięcie masy kablem jak coś jest wkręcane i raczej powinno mieć pewny styk ale kto tam wie po coś on musi być jak nie prądowy to może masa bo raczej nic innego tam nie będzie) no więc w takim wypadku by obchodziło brak kontaktu pinu podającego tam masę;) Co jeszcze groźne się nie wydaje tylko można wnioskować że dalsze piny blisko tego też mogą być już naruszone;)

 

Kabel widzę że tam podłączony jest ale dalej nie wiadomo w jakim celu w tym konkretnym wypadku - autotronic tam nie istnieje moim zdaniem więc albo stary kabel (pozostałość) albo masa do wykorzystania czujnika w innym celu np zabezpieczenia na przekaźniku)

 

A zabezpieczenie przed brakiem ciśnienia jest banalnie proste nawet prowizorki - odcinanie prądu całej prowizorki przez przekaźnik sprzężony z czujnikiem ciśnienia. A tutaj ja widzę tylko że jest tam kabel dodatkowy ale gdzie on lezie to już nie wiadomo.

Edytowano przez Gustlikus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

zasmucę Cię i obalę twoja teorie (chociaż nie do końca wiem o co ci chodzi) oba przewody przy czujniku są pod napiciem (zasilanie, powrót).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

No to nie wiem po co go do masy łączyć;) - Właśnie dziwne mi się wydawało ciągniecie dodatkowego kabla z masą;) A co by mogło dać połączenie z masą to nie wiem nie miałem okazji się tym bawić;) Obejść czujnik to po prostu się na nim mostek robi a takie połączenia masą może trudniej wyczaić jak się kupuje traktor? Na chłopski rozum - Leci prąd sobie przez zwarty czujnik i wraca do modułu (przez opornik) to na jaka cholerę tam masa?

 

Ogólnie to ja na prowizorki mam uczulenie;) I to niezależnie od ciągnika;)

 

Ps. Trzymając temat "dziwnych" zachowań handlarzy... Może wież po co ktoś rozciął wszystkie kable pomiędzy EHR a Autotronic? I potem je jakoś znowu połączył pomijając podświetlanie (po podłączeniu działa) reszta funkcji typu wyłączanie blokady podczas podnoszenia działała już podczas zakupu. I tak się mi przypomniało teraz bo swego czasu długo mnie to męczyło po co to ktoś robił.

 

Edit: Nie pamiętam czy już ci napisałem ale nie podważam tego że jesteś ekspertem bo jak by n to nie patrzeć jesteś nim:) A co do lutowania i otwierania - ludzie wola jakakolwiek prowizorkę zrobić niż to otworzyć i zobaczyć - nie słyszałeś że komputery ciągnikowe zjadają i porywają ludzi?:P Czasami nawet całe wioski wciągają wiec dlatego nie wolno ich otwierać;) Tak samo jak rozdzielaczy xD Czarna magia je stworzyła i nie wolno w nie wchodzić - lepiej wywalić i kupić nowy niż otworzyć.

Edytowano przez Gustlikus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lorakw    0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez mfmf
      mam problem z kontrolka zapchanego filtra oleju, zapala sie po jakiejs godz pracy w polu, gdy go zgasze odstoji 5-10 minut gasnie ale po chwili znowu sie zapala. Ciagnik po zapaleniu kontrolki nadal jest sprawny i wszystko dziala wporzadku?
       
      olej i filtry sa nowe, olej to fuchs hydramot 10w40
       
       
      co to moze byc? czujnik cos nie bangla?
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×