Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
krzysiu12    8

Witam.

Mam pytanie do uzytkownikow tego ciagnika lub pochodnych. Czu u was tez gdy chcecie zredukowac np z 3 na 2 to jest tylko zgrzyt zeby wrzucic nizszy bieg trzeba całkiem sie zatrzymac i dopiero wtedy mozna go wrzucic. czy wy tez tak macie? a jezeli nie to co moze byc tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gani43    0

to znaczy jedziesz na 3 wciskasz sprzeglo wyrzucasz z biegu i przed wbiciem 2 tez wciskasz sprzeglo to mniej wiecej tak mi sie wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    64

Dokładnie tak, zresztą u mnie jak na zającu mam wrzucone w 914 to nawet z 3 na 4 nie przerzuce bo zgrzyt jak nie wiem, na żółwiu tak ale na zającu zgrzyta i trzeba na dwa razy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    25

Te ciągniki tak mają, żeby zredukować ten zgrzyt to można podciągnąć hamulec skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a może po prostu dobrze sprzęgło wyregulować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PLis87    2

Witam serdecznie.Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak wyregulować tą taśmę hamulca o której mowa powyżej?

Gdzie to znaleźć? Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    60

mi to właśnie mechanik od tygodnia robi zetora 8011 to się go zapytam co i jak :rolleyes:


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    282

Ja proponuję redukować w ogóle bez wciskania sprzęgła na niedużych obrotach, jak spróbujecie to zauważycie, że lepiej redukuje się bez sprzęgła niż zmienia w górę ze sprzęgłem :P


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    282

Może kolega zrozumiał to jako żart, ale ja mówię poważnie, ja redukowałem bez użycia sprzęgła, podczas jazdy bieg normalnie wyrzucałem i wrzucałem mniejszy, wchodziły bez problemu.

Edytowano przez Marcin91

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Wiem czasem w aucie na niskich obrotach tez mozna tak zredukowac bez sprzegla tylko ciekawie mnie jedno czy to nie ma negatywnego wplywu na sprzeglo i skrzynie. Pamietam jak kolega w motorze zmienial biegi bez sprzegla bo mu linka pekla to potem caly kosz sprzeglowy sie wysypal xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    282

W samochodzie to nie słyszałem żeby się dało, sąsiad jak zredukował to tylko zgrzytnęło i synchronizator padł, coś tam więcej chyba też, bo za jakiś czas skrzynię zmieniał, w motorach to nie wiem, ale jeżeli jadąc ciągnikiem redukuję i nie ma żadnych zgrzytów, szarpnięć to raczej nie ma też negatywnego wpływu na sprzęgło i skrzynię. Przecież zmieniając biegi w górę trochę zgrzyta, więc bez zgrzytów gorzej być nie powinno. :)


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

hamulec skrzyni a taśma hamulca wzmacniacza to dwie różne rzeczy ale i jedno i drugie dobrze wyregulowane może pomóc żeby biegi lepiej działały hamulec skrzyni regulujemy na wałku pedału sprzęgła przy samym korpusie skrzyni jest taka śruba należy ją wkręcić ale nie należy z tym przesadzać bo wtedy biegi będą ciężko chodzić a hamulec szybko się spali poznasz to po tym że wciskając sprzęgło będziesz miał wrażenie że ciągnik lekko przyhamowuje a taśmę hamulca wzmacniacza regulujemy śrubą za filtrami skrzyni ze skrzyni wystaje taka śruba należy ją wykręcić nie więcej niż 2 obroty może być jeszcze słabe ciśnienie na mikro pompce jeżeli ją masz bo byly takie wersje bez mikro pompki i jeżeli schodzisz z obrotów przy wysprzęglaniu wzmacniacz głupieje dlatego pomaga przygazówka nie chce cię martwić ale ten typ tak ma i za dużo nie poprawisz ale kombinuj :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PLis87    2

@pamo84 dzięki.Już to sobie dokładnie obejrzałem ,że tak powiem "od środka" :lol: i mniej więcej wiem co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom28    0

Witam wszystkich, tą skrzynie trzeba wyczuć. Kolega Marcin 91 dobrze napisał o zmianie biegów bez sprzęgła, należy zgrać prędkość, obroty silnika i włączać odpowiedni bieg do danej prędkości. Ja ruszając z dwójki czy trójki ( w zależności od obciążenia) dalej sprzęgła nie używam, muwie oczywiście o transporcie i o utwardzonym w miare równym terenie.

Aby się tego nauczyć rozpędzaj traktor na trzecim biegu do końca i jednocześnie zciągając nogę z gazu wyrzuć na luz, obroty zmniejsz do ok. 1200 a następnie cykaj delikatnie w kierunku czwartego biegu a uslyszysz że zgrzyt bedzie coraz wolniejszy i tryby w końcu zaczną się kręcić z tą samą prędkościa no i wtedy włączysz go bez sprzęgła.

z autem też wykonalne tylko dużo trudniejsze, trenowałem w polonezie

Ciężko to opisać najlepiej pokazać na sprzęcie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Te skrzynie są niesynchronizowane i będzie zgrzytało. Ja przy zmianie biegów do przodu robię podwójne wysprzęglanie tyle, że bardzo szybko i wchodzi bez zgrzytu, a podczas redukcji między wysprzęglaniem robię przegazówkę i zgrzyt jest niewielki. Niesynchronizowane skrzynie biegów miały swego czasu samochody ciężarowe star 28,29,200 przed 1985 rokiem i tym się jeździło, bez sprzęgła też można tylko bardzo delikatnie.

Trening czyni mistrza.

Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartbanan1    1

tez tak mialem przed remontem skrzyni i sprzegla :( nawet podwójne wysprzeglanie nie pomagalo :/ a teraz gdy skrzynia zrobiona cala i nowe sprzeglo to redukowac mozna bez sprzegla ;) tylko trzeba odpowiednio wyczuc obroty :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafen    0

Ja również mam ten problem.

Żeby sobie z nim poradzić już dość dawno zacząłem wrzucać biegi na 2 wciśnięcia sprzęgła. Fakt, słychać jeszcze delikatny zgrzyt, ale na pewno jest mniejszy niż podczas normalnego wrzucania, kiedy to nie zawsze nawet bieg chce wejść. Najlepiej stosować to na małych obrotach, wtedy zredukujemy ten nieprzyjemny odgłos do minimum. Można również robić to na żółwiu jak ktoś już powyżej wspomniał.

Edytowano przez rafen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez tak mialem przed remontem skrzyni i sprzegla :( nawet podwójne wysprzeglanie nie pomagalo :/ a teraz gdy skrzynia zrobiona cala i nowe sprzeglo to redukowac mozna bez sprzegla ;) tylko trzeba odpowiednio wyczuc obroty :D

 

siema a możesz powiedzieć ile wyniósł cie remont skrzyni i sprzęgła?? i co robiłeś w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemas97    0

Witam też posiadam zetor 8011 i tydzień temu brakło mi pol biegów i padła pompa od podnosnika, dodam że jak jeździłem na zajacu dłuższy czas to potem nie mogłem z biegu wyrzucić na luz? Co mogło się stać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez artur123456789
      witam jak odpowietrzyc sprzegło w deutz fahr m2385 .pozdrawiam 
    • Przez sly
      Czy miał ktoś do czynienia z zatrzaskiem do skrzyni biegów o gwincie M18, oryginalne są na gwincie M16 ale ja 1 mam chyba jakiś od innego ciągnika i nie mogę znaleźć nic takiego w sklepie, chociaż w jednym sprzedawca powiedział że spotkał się z czymś takim
    • Przez Jacek3p
      Witam panowie proszę o pomoc mam taki problem że na zajacu ciężko wchodzą biegi i skrzynia hamuje więc wyregulowalem taśmę wyjąłem sprezyne wkrecilem śrubę do końca i wkrecilem o 1.5 i po odpaleniu i sprawdzeniu na zolwiu jest ok a na zajacu nie może silnik uciagnac dusi się normalnie na postoju a i jak wyjąłem sprezyne to z pod tego co jest w środku bardzo szybko wyciekal olej czy tak ma być i co zrobić z tą taśmą i czy ta sprezyne tak ciężko jest wkręcić bo ja używałem dłuższych srub żeby to ściągnąć bardzo proszę o odpowiedz i z góry dziękuję :)
    • Przez Paweł1111
      witam wszystkich chciałbym się dowiedzieć jak zdemontować całkowicie wzmacniacz momentu obrotowego jak odpiąć wszystko żeby nie było ubytku ciśnienia oleju nie używam go więc chciałem się go pozbyć ciągniczek chodzi tylko i wyłącznie z turem także nie potrzebne mi jest coś takiego to tylko przeszkadza w używaniu przedniego napędu
    • Przez siwykn2
      Witam mam zetora 7245 i od jakiegoś czasu występuje dziwny problem chyba ze skrzynią.  Przy cofaniu po przejechaniu kilku,  niekiedy kilkunastu metrów słychać huk nie potrafiłem stwierdzić skąd więc przy wymianie sprzęgła rozebralem skrzynie. Ale nie widać żeby tam cokolwiek było nie tak . Dodatkowo jeśli zepnę napędy że ciągnie też przód to problem nie występuje.  Może ma ktoś jakiś pomysł co może być problemem?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj