Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ginterpol    20

zacząłem myśleć jaki wpływ mają włączone światła na spalanie paliwa. Na forach samochodowych znalazłem wyniki że jest to około 0.25-0.30l/100km paliwa.

mnie by interesowało ile więcej spala paliwa ciągnik przy włączonych światłach ale na godzinę. Jak będę miał tylko okazję to sprawdzę to i chciałbym aby ktoś kto będzie miał okazję i chęci też przeprowadził takie doświadczenie dla porównania wyników.

1. Ciągnik z zatankowanym zbiornikiem pod korek i przy rozgrzanym silniku zostawić na wolnych obrotach na jakiś czas(najlepiej na 1-3 godziny)

2. po tym czasie sprawdzić ile paliwa spalił ciągnik przez dolanie znów pod korek.

3 powtórzyć operację przy tych samych obrotach silnika z włączonymi światłami i takim samym czasie. Czym więcej świateł tym lepiej. różnicę podzielić na ilość włączonych świateł

 

podejrzewam, że jedna żarówka 55watt wyjdzie 0.1 litra paliwa na 1 godzinę pracy

 

nie wstawiać postów typu "NIC NIE PALI..." itp.

ciekawostka: przy pracy ciągnika w trybie nocnym około 10godzin i włączonych światłach czterech przednich i 4 tylnych to jest 0.8l/h, przy 10-ciu godzinach wyjdzie 8 litrów paliwa (jeśli doświadczenie potwierdzi) na samo oświetlenie a to już nie mały koszt.

Edytowano przez Ginterpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    2

Na pewno coś muśi połknąć więcej bo jest pobór prądu zwiększiny ale przy dzisiejszych cenach paliw to kto przeprowadzi ci taki eksperyment jak sam wiesz paliowo jest na wage złota, fajnie że ktoś myśli nad czymś takim bo nikt nie zdaje sobie z takich pierduł sprawy a w ciągu roku to są straty tego paliwa pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Czy wolne obroty, to są obroty przy których pracuje ciągnik? Moim zdaniem bilans energetyczny będzie niewiarygodny, alternator pracujący na granicy wzbudzenia ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie na górze

tak bardzo skarlając jadąc samochodem 100 na h w ciągu godziny przejeżdżamy 100 km

czyli 0,25 litra więcej masz tam tylko 2 duże żarówki X4=1 litr

 

w opisanym przez ciebie eksperymencie może być pewien błąd

bowiem na odciarzonym silniku możesz nie zauważyć różnicy w spalaniu

silnik wtedy ma duży zapas mocy

 

różnica ta będzie większa w momencie gdy silnik jest obciążony do maksimum

wówczas każdy dodatkowy kilowat to być może obciążenie graniczne

 

ale generalnie

u mnie ciągnik podczas nocnej orki zawsze spalał około tego litra więcej niż przy orce w dzień

niestety niektóre zabiegi trzeba wykonać szybko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Szkoda twojego czasu na taką zabawę.

Wystarczy że dwa razy mocniej naciśniesz na gaz to więcej wyjdzie paliwa jak na jazdę cały dzień na włączonych światłach.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

powodem do założenia tego tematu była już dość mocno zmęczona instalacja w ciągniku który w sezonie pracuje 24h/24h i podczas zimowych przeglądów okazało się, że ładowanie alternatora jest na dobrym poziomie14,2V a na lampach wychodzi około 11V (jest to skutek styków, połączeń, przekaźników i starości instalacji) w każdym bądź razie został kupiony jeden zestaw xenonów. teraz reszta lamp świeci jak lampa naftowa :) .

Na tym zestawie xenonów jest napisane, że pobiera 35W a co za tym idzie mniejsze zużycia paliwa nawet o 1/3. i teraz pytanie brzmi ile czasu trzeba aby takie oświetlenie się spłaciło. To tak jak w samochodach zakładanie gazu w benzyniaku, mało jeździsz więc się nie opłaci zakładać instalacji gazowej... aby wyliczyć tą opłacalność trzeba zrobić takie doświadczenie bo nie sądzę, że zajmą się takim czymś badacze.

W przypadku kombajnu buraczanego gdzie wszystkich halogenów jest około 40 stuk i każdy jest wyposażony w żarówkę o mocy 70W paliwa spali przypuśćmy, że 0.15l/h jedna sztuka. W okresie jesiennym czas nocy wydłuża się średnio do 14 godzin więc sumując ilość lamp x paliwo na godzinę x czas całej nocy wychodzi dość spora ilość paliwa 84l na jedną noc oświetlenia a jak jeszcze pomnożymy przez długość kampanii około 60 dni to zaczynają się kwoty nie do wyobrażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciężko będzie to sprawdzić .Nie można porównywać pracy silnika samochodowego do pracy silnika ciągnikowego. Autem jezdzisz ekonomicznie na załóżmy średnich obrotach, mało kiedy jedziesz długo na obrotach odpowiadających maksymalnej mocy czy momentowi ciągnikiem przeważnie właśnie w tym zakresie.

 

Poza tym wydaje mi się ę w silnikach o większej mocy jak np. w kombajnie buraczanym stosunek zużycie palia przez obciążanie alternatorem będzie inne niż w silniku słabszym.

 

Ciężko będzie to sprawdzić bo nie jesteś w stanie stworzyć jednakowych warunków dla próby ze światłami i bez.

 

 

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    182

można tylko to policzyć energetycznie

średnio jedna kilowatogodzina to 200 gram paliwa

jak masz 4 żarówki po 55 wat to masz 220 wat czyli 0,22kwh

czyli zużyje 44 gramy na oświetlenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Każdy producent podaje ile paliwa zużywa silnik na kilowatogodzinę wyprodukowanej energii. Więc wystarczy sobie policzyć (oczywiście uwzględniając sprawność alternatora). Obliczenia te będą bardzo przybliżone, więc nie wiem czy jest sens robienia takich doświadczeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Heh reasumując , zamiast xenonów lepiej będzie kupić noktowizor :ph34r: hah . Nie ma co znowu tak szaleć oświetlenie jest po to żeby ;lepiej widzieć jeśli coś w nocy urwiemy czy zapcha się i w pore nie zauważymy to chyba koszty znacznie przewyższą oszczędności na paliwie jak nie włączymy wystarczającej ilości świateł aby wszystko widzieć dokładnie , najlepiej robić w dzień ale wiadomo jak jest robi się wtedy kiedy jest czas.


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

Wg mnie taka przeróbka ma sens /sam tak robię/, ale głównie po względem jakości światła, efekt oszczędności na paliwie będzie niewielki. Przy zestawach ksenonowych można zredukować ilość reflektorów bez pogorszenia oświetlenia. Sporo do życzenia pozostawiają zestawy firmy no name /wiadomo skąd ;) / ich trwałość jest mocno dyskusyjna - zależy na jakie się trafi. Ważna jest również barwa światła, jak dla mnie tylko i wyłącznie 4300K.

 

Prawdziwe oszczędności da oświetlenie led ale ceny jeszcze powalają np: reflektor roboczy Hella 12-24V pobiera 7W i kosztuje netto ok. 600 pln.

 

Ale u Ciebie /jako usługodawcy/ i tak za koszty oświetlenia powinien zapłacić klient :D ...


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Tak płaci klient ale klient szuka jak najtańszej oferty.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Największy wpływ na zużycie paliwa w Polsce na pewno ma stan techniczny ciągników i maszyn. Jeśli tu wszystko jest w porządku to myślę że parę lamp zbyt wiele z baku nie wyciągnie.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Stan techniczny moim zdaniem nie tyle, bardziej to jak ludzie używają sprzętu, jak ktoś trzyma go na nie wiadomo jakich obrotach to wiadomo że będzie się robił wir w baku. Mi tam te doświadczenia w sumie nie potrzebne, jedynie chyba dla świadomości bo halogenów używam jak trzeba i tak czy inaczej ich nie zastąpie bo muszę jakoś w nocy widzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Same światła to mało co wezmą tego paliwa nie to co klimatyzacja a każdy kto ma to z niej korzysta.


Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

a to o ile zwiększa sie zużycie przy klimie? bo też mam w swoim mfie ;)

 

 

W swoim poście napisałem jak w przybliżeniu wyliczyć zużycie paliwa przy obciażeniu silnika dodatkowymi odbiornikami. Od tego momentu każdy post nie na temat poleci w kosmos, a autor dostanie %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj