Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Leo

DF Agroplus 80 -Ciągnik bierze olej

Polecane posty

Leo    0

Na gwarancji moja 80ka zaczęła brać olej.Okazało sie że pękł pierścionek. Po naprawie bierze ok 2l na jedną zmianę oleju.Rozmawiałem z jednym właścicielem agroplusa 80 i jemu też ciągnik bierze olej(ok1.5l). Czy ten typ tak ma??
Poza silnikiem nic mu nie zarzucę.Super ciągnik. Nie zamieniłbym go na żaden inny (chyba ,że na JD 5620 Prenium)

224781624.jpg

post-2934-1187299952_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

ile masz mtg????dymi pod obciązeniem albo bez obciążenia????z jakimi maszynami pracuje??? jaką masz w nim skrzynię biegów???jest na AF użytkownik DF agropus80 B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MCKYLO    1

Witam.

Cóż z natury rzeczy każdy silnik ma normę zużycia oleju, przelicza się to również na jednostę zużytego paliwa (mówił mi o tym znajomy mechanik). Np w instrukcji samochodu Skoda Felicia norma podana to 1,5 l na 1000 KM przy silniku 1,6l (taki przykład). Dziwne że po wymianie pierścionka zaczęło się to dziać, albo wina głowicy, coś źle skręcone lub też tuleja, jeżeli nie ma objawów złej pracy, wyższej temperatury to usterka o ile jest trudna do zdiagnozowania. Jeżeli jest jeszcze gwarancja to zgłoś, zobacz co serwis powie i obserwuj pracę silnika.

Wiesz jeżeli nie masz do niego zastrzeżeń a TYLKO!!!!!!! silnik lekko się popsuł to co może być ważniejszego w ciągniku jak nie silnik i skrzynia.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Leo    0

Zrobiłem 720mtg(zakupiony w zimie zeszłego roku). Biegi: 45 na 45 (3 półbiegi,wspaniała rzecz tylko ten problem z olejem #*&*#!!#!). Pracuje we wszystkim w czym sie tylko da: ładowacz opryskiwacz kosiarka brony pług itd odciążył pozostałe ciągniki.

W sprawie problemu z olejem wszystko już jest jasne.Ciągnik wrócił dzisiaj z serwisu. W każdej głowicy są dwa korki przykręcane z uszczelką , uszczelka zaczęła puszczać, olej dostawał sie do kolektora wydechowego i stąd te ubytki. A propos tych uszczelek pod korki. Kiedy wymieniany był pęknięty pierścionek okazało sie że pod korkami nie ma uszczelek( w książce serwisowej były).Silnik dostał uszczelki pod wszystkie korki ,a pomimo tego po remoncie znów brał olej. Wczoraj wymieniono mu te uszczelki na nowe miedziane(czy teraz będzie lepiej???)

Ciągniki te składane są podobnież we Włoszech, a włoscy fachowcy od wielu lat w Polsce nie cieszą się dobrą opinią(nie bardzo wiem jak wytłumaczyć sobie brak uszczelek pod tymi nieszczęsnymi korkami)

Mam nadzieje że to będzie koniec moich problemów bo ciągnik jest OK. Ma dobry przyrost mocy dzięki czemu trudno jest go zadusić ( nawet w orce spokojnie przechodzi przez trudne uwrocia) Poza tym w spalaniu jest oszczędny, jeżeli nie pracuje w pługu rzecz jasna. Wtedy ma całkiem niezły apetyt na paliwo.

 

Oprócz 80ki mam jeszcze 2 Ursusy (19 i 17lat). No cóż żaden nie bierze oleju(przynajmniej pobór jego jest niezauważalny). Na początku niedopuszczalne było dla mnie żeby nowy silnik brał tak duże ilości oleju. Mogłem zaakceptować pobór 0,5-0,7l ale nie 2l (instrukcja obsługi nie podaje normy zużycia oleju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

Po 1000 mtg bedzie brał mniej oleju. To samo miałem w Jelonku, w ciężkiej robocie miedzy wymianami brał z początku nawet 3 litry na 500 mtg, teraz juz sie ustabilizowało i min. ilości łyknie ale to normalne.

Silnik na początku musi się ułożyc dlatego bierze olej.

Po za tym nowe diesle tak mają, nie tylko w traktorach. Mi 5 letni Passat miedzy wymianami brał 1 litr oleju -co najlepsze przestał przy przebiegu 170 tys i nie bierze nawet grama B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjKrak    0

Rober pewnie silnik 1.9 TDI??

Sama turbina z tego co wiem ma apetyt na olejek B) Moja Skoda(1.9 TDI malutki przebieg ~5000km) tez chlapnie olej, dla niej normą wg instrukcji jest do 0.5l na 1000km :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leo    0

Ciągnik jak brał olej tak bierze , no trochę mniej niż przed naprawą. Wystrzeliła mi przednia opona w pracy z przyczepą, no i wyskakuje mi wałek womu przy większym obciążeniu, a więc gdzie jest ta niemiecka solidność DF??? czy 1000mt na 2,5 roku to dużo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leo    0

Witam ponownie. Minęło sporo czasu od mojego ostatniego wpisu. Dziś ciągnik ma zrobione 1500mth no i niestety nadal bierze olej. Od jednej zmiany oleju do drugiej trzeba dolać 4,5 l oleju.

Proszę o opinie użytkowników ciągników Deutz-Fahr, tych z silnikami chłodzonymi powietrzem, czy również mają podobne problemy z olejem. Podejrzewam, że olej wyrzucany jest odmą, Nie odczuwam spadku mocy, ani nie zaobserwowałem kopcenia z wydechu. Może ktoś miał problemy z mokra odmą w ciągniku innej marki.

Za rady i opisy podobnych historii z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

wprawdzie nie mam deutza tylko claasa ale mogę cie pocieszyć że też od zmiany do zmiany muszę trochę dolac,

na 360 mth od ostatniej wymiany dolałem coś ok 1-1,5l, mokrą odmą bym się nieprzejmował, u mnie też jest zawalona olejem, u znajomego to już w nowym mf 5465 kapie olej z odmy

 

te 4,5 l to przez ile mth ci wciągnął ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek1987    0

ja mam same laser silnik chłodzony powietrzem, ale jest on z 1989r, ciągnik brał olej, w zimie rozebraliśmy silnik wrzuciliśmy nowe pierścienie, cylindry do czyszczenia daliśmy, no i wał do szlifu bo był wyrobiony, zrobiłem dopiero 50mtg narazie wygląda że bierze olej, może się spasuje i dotrze to przestanie, a co do tej odmy to mi wali nią ostro ale nie olej tylko taka jakby para, jak podwiesiłem pod nią butelkę to oleju nie było, a i co ciekawe przed remontem w ciężkiej robocie mimo że brał olej ale dymka nie puścił, sam w głowę zachodzę że takie jasne spaliny były a olej brał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leo    0

Zmieniam olej co 250mth. Kiedy silnik jest dobrze rozgrzany np: w orce z 3skibowym kvernelandem również obserwuję delikatne parowanie z odmy. Zaobserwowałem, że ilość pobranego oleju nie ma większego powiązania z rodzajem wykonywanej pracy. Czy pracuje z ładowaczem, czy z pługiem bierze tyle samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

Ja w pronarze 82SA też widze podczas ciężkiej pracy malutki dymek z odmy, było tak od samego początku ale oleju od wymiany do wymiany nic nie dolewam a wymieniam co 250mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

z odmy może wydostawać się para a nawet powinna jest to spowodowane różnicą ciśnień w zimnym i rozgrzanym silniku, oraz ruchem tłoków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×