Skocz do zawartości
mix

Claas Tucano

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@brzozak2 na to to wielu narzeka ale Claas już taki jest albo się go kocha labo nienawidzi jak wszystko. w CSX jest odrzutnik za separatorem dodatkowo. Wadą dodatkowego bębna jest znaczne skrócenie słomy co powoduje, że ciężko prasuje się słomę świeżą dopiero co ułożoną w pokos.

 

Tak poza tematem to Twój ojczulek jaki kombajn ma???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

mediona 310.

w cs jest taki sam odrzutnik jak w csx???

dobrze pamietalem ze w tc jest poprostu kawalek klepiska pod odrzutnikiem, wyglada to jak beben, ale mysle ze APS ma wieksza wydajnosc


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

''Jak bylismy w trakcie kupna kombajnu to sporo ludzi ktorzy uprawiali dużo rzepaku woleli TC56 niz Mediona 310 (wtedy jeszcze nie było Tucano a to cos podobnego)''

 

tucano było tylko pod inną nawzą- medion i mega. poprostu firma claas to ujednoliciła, trochę pozmieniała konstrukcyjnie i nazwała tucano. jedno jest wiadomo- systemy młócące są takie same

 

''ze wzgledu na mały beben. W naszym TC (przy o wiele wiekszym bebnie niz w Claasie) czuc ze beben chwilami ma cięzko w tęgim rzepaku a co dopiero mały bebenek z Claasa, jakos nie widze tego :/ ''

 

nie byłem geniuszem z fizyki, ale wiem że na mniejszym bębnie jest większa siła niż na większym. pomyśl o przerzutkach w rowerze ;)

wykosiłem 130ha rzepaku i nie przeszkadzała mi wielkośc bębna. APS robi swoje. nie wspomne o MSS czy lexionowskich rotorach ;)

 

rozmawiałem ostatnio ze znajomym taty- jest managerem technicznym w dużym gospodarstwie rolnym (ponad 2000ha) gościu ma ponad 30 letnia praktyke. zapytałem co lepsze NH czy Class. odpowiedział że claasy chodzą jak pszczółki jeżeli chodzi o system młócący i jakość zastosowanych materiałów przy budowie kombajnów. ale też defintywnych wad w NH nie widzi. boli go słaby serwis NH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lysyrolnik    15

@jacekbee pewnie wiesz, żeby rozpędzić większy a co za tym idzie cięższy bęben potrzeba więcej mocy ale taki rozpędzony bęben jest trudniej zatrzymać(większa siła bezwładności) bębenek w Claasie potrzebuje więcej obr. aby jego siła bezwładności była wstanie go utrzymać przy młóceniu.

Ale tak jak i Ty nie jestem orzeł z fizyki, tak więc jak coś to mnie poprawcie ;)

 

 

Co do tych przerzutek, to tam zmienia się przełożenie, tak jak w samochodach osobowych. Samochodem ruszasz z 1 bo ma lekko, ale też jedzie wolno, zapniesz 5 autko będzie jechało szybko ale będzie miało mało mocy aby pokonać jakieś tam większe opory ;)


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

Dokładnie @lysyrolnik. Dokładnie o to chodzi ze wiekszy (a wiec i cięzszy beben) ma o wiele wiekszą siłe bezwaładnosci niz mniejszy. Beben w TC jest sporo wiekszy niz w Claasie, a w CWS jest podobny jak w NH ale jest chyba dodatkowo o około 200kg ciezszy (moze się myle, nie pamietam juz dobrze, ale bynajmniej przedstawiciel JD czesto sie do tego odwoływał u nas), wiec kombajn jest wtedy odporniejszy na chwilowe napływy wiekszych ilosci masy gdyz ma wiekszą siłe zamachową (i siłe bezwałdnosci-tak szybko nie wytraca predkosci ktorą wczesniej nabrał) i lepiej sobie z tym radzi (podobnie jest trudniej zadusic silnik ktory ma moment obrotowy na poziomie 700Nm wzgledem silnika z momentem 400Nm :) A co do przezutek w rowerze to @jacekbee zle to wytłumaczyłes :lol: (jest zupełnie tak jak napisał @lysyrolnik)

I ja podobnie jak wy nie jestem orłem z fizyki wiec jak coś to mnie poprawcie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    4

No ja osobiście widzę, że chyba właśnie kolego NHTC56 ( no i jeszcze lysyrolnik) na fizyce najbardziej uważał. Nie będę tu wiele filozofował od czego zależy powiem tylko , że siła bezwładności przeciwstawia się zmianom prędkości ciała w ruchu. Jak będzie chwilka po robocie to postaram się znaleźć dane Claasa i konkurencji i policzyć jak to wygląda. A jeśli chodzi o moc to zdecydowanie kombajny z większymi bębnami mogą mięć mniejsze silniki. Na pusto to go "rączką" rozkręcisz, ale w pracy trudniej go zatrzymać wiec potrzeba mniejszej siły by podtrzymywać zadaną prędkość obrotową. Fakt jest to jedna z niewielu, choć poważna wada. Ale co stracę w rzepaku to w pszenicy nadrobię z nadwyżką. Kolega ma TC56 (myślę ze porównywalny kombajn do mojego Tucano 320) i w zbożu jeździ zdecydowanie wolniej ode mnie ..... może nie tak zdecydowanie jak ja w stosunku do niego w rzepaku, ale rzepaku mam 1/3 tego co pszenicy. Wiec się czas pracy co najmniej wyrówna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

może i jest jak mówicie, ale myśle że gdyby średnica bębna w Classie byłaby wadą to firma by to zmieniła, szczególnie w nowych modelach takich jak tucano, lecz widocznenie nie stwarza to takich olbrzymich niedogodnień i nadal są stosowane bębny o średnicy 400mm (NH ok 600mm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

No ale w lexionach jak sie nie mylę to 660 mm średnica bębna młócącego ?


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

600 :lol:

660 maja jd


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Także dziwi, że Claas nie wprowadził większego bębna wprowadzając modele Tucano.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

mnie to nie dziwi, bo sam musialem w tamtym semestrze projektowac bardzo prosta przekladnie i sie meczylem 3 miesiace, wiec jesli sobie pomysle co sie dzieje w takim kombajnie, to wiem ze najmniejsza zmiana powoduje zmiane calego mechanizmu, wiec praktycznie musieliby zaprojektowac calkiem inny kombajn. tylko po co skoro jest lexion 5, 6 klawiszowy i na rotorach, wiec po co mieliby dublowac swoja oferte???

tak naprawdę mozna by powiedziec ze tucano jest nie zmienione od czasow matadora http://konedata.net/claas_matador.htm , zobaczcie wyglada identycznie jak dzisiejsze kombajny tucano. skoro sie dobrze sprzedaje, ma super marketing to dlaczego nie czerpac z tego korzysci, w koncu licza sie tylko zlotowki w kieszeni - taka prawda.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

Faktycznie to brzozak ma racje skoro jest Lexion (do wyboru jak komu pasuje :lol: to po co dublowac oferte...wtedy lexion by sie pokrywał z Tucano a to by było nie celowe...takim sposobem kazdy z tych modeli trafia do klientow o innych zapatrywaniach i nie ma sensu zmieniac kostrukcji Tucano w takim wypadku...a Claas (czyt. Korbanek) bije kase na rolnikach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

wszyscy co robia cokolwiek bija kase, bo po to pracujemy.

wazne by miec swiadomosc podejmowanych decyzji, nigdy nie wiemy za duzo i caly czas trzeba sie ksztalcic, by starac sie wybrac optymalnie


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

Ooooo...swiete słowa. Ciągle nalzey zdobywac nową wiedze i nowe doswiadczenia, zeby potem nie załowac zadnych wyborow w przyszłosci...i wybierac odpowiednie maszyny i kombajny do naszych gospodarstw...tak jak jedni wybieraja TC, a inni Tucano...przedewszystkim liczy sie rozwoj gospodarstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dlatego mnie śmieszy jak rolnicy u mnie w okolicy, ścigają się w kategorii kto ma większy sprzęt. Potem wychodzą takie cyrki chłop 45ha i JD 6630 albo 65 ha i TC5070 albo najlepszy 60 ha fakt ciężka ziemia i 7720. :lol: Mój ojciec ma 120 ha i ciągnik 120 koni to prac polowych, nie rozumiem jak ktoś kupuje wielki ciągnik a potem nim byle co robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubi    0

a co ciebie to obchodzi ile nim robi??przecież to jego sprzęt a nie twój :angry:

 

jak kogoś stać to dlaczego nie!!


można biec.
można stać.
samo przyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

dobra wyluzujmy bo sie zaczyna OT robic


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Masz racje @brzozak. Trochę zszedłem z tematu. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darolee    4

No właśnie wczoraj był u mnie znajomy rolnik, z którym trochę handluje zbożem. Ma JD 1177 albo 1188 dokładnie już nie pamiętam. w zbożach na godzinkę walnie 1,5 ha przy plonie ok 6 t/ha. Ja w zbożu śmigałem 2,2-2,5 ha/h (liczę samą pracę jaka się wyświetlała na CEBISie) przy plonie 8-10 t/ha. W rzepaku jego JD też skosił ok. 1,5 ha/h. Więc w moim przypadku biorąc pod uwagę wszystko co mam pod kosę i tak Tucano wypada najlepiej (porównując w/w JD oraz TC 56 mojego kolegi).

 

Tak na marginesie, to czujnik strat na wytrząsaczach w Tucano można wymontować, bo jak dałem mu w "rurę" czujnik szaleje, a z tyłu anie ziarenka (pomimo zmniejszenia czułości czujnika do 25% gdzie fabrycznie zalecają 60%). Jednak stary bizonowski sposób najlepszy - przejechać kawałek i sprawdzić co się dzieje z tyłu. U mnie ojciec sprawdzał w czasie pracy na bieżąco w każdym punkcie - co leci z sit i wytrząsaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jakiego masz Claasa @darolee???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

tucano 320


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

co do czujnika to zawsze go zmniejszałem na małą czułośc żeby mnie nie denerwował :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NHTC56    5

Czujnik strat w rzepaku nigdy nie bedzie dobrze wskazywał...bo czesto o blachę czujnika udezają twarde łuszczyny i strąki a komputer tego nie odroznia od ziarna-tak sądze i tak samo tłumaczyli nam to w NH i JD...zresztą tak jak napisał @darolee-najlepszy jest stary sposob z bizona, przejechac kawałek i sprawdzac jak wyglada za kombajnem no i odpowiednio regulowac kombajn tak aby osiągnąć oczekiwany efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek11    0

no i co cwaniaki czego nie chwalicie się jak to szybko wasze tucano chodzą............. co 4km/h czy 3???

pffffffffffffff wspaniały kombajn.................

wiecie co to śmieszne jest co tu piszecie.............

rozmawiałem z 2 uzytkownikami 320 i co powiedzieli:

1 - super kombajn pieknie młóci i w ogóle wszystko wspaniałe--- heheh tak ciekawe

2 - ale lipa tak wolno to rekordem nie jeżdziłem - hahahahaha - no i to jest szczera odpowiedz.

 

a tak na marginesie mówiłem obu żeby kupili sobie dutza 5485HT i co??? i teraz oczywiście żałują jak widzą jak ja jeżdże przy ich świetnych sprzętach (i mam lepszą i wydajniejszą pszenicę, rzepak z resztą też)

a do tego wszystkiego w moim deutz jest ASP. I pierwsza firma która to zastosowała to właśnie jest deutz a nie Class dzieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

po pierwsze nie tym tonem kolezko.

po drugie to temat o tukanie, a nie DF.

poza tym gratuluje ci trafnego wyboru i ciesze sie ze ty sie cieszysz :lol: tylko nie okazuj swojej euforii w tten sposob.

1 - super kombajn pieknie młóci i w ogóle wszystko wspaniałe--- heheh tak ciekawe

2 - ale lipa tak wolno to rekordem nie jeżdziłem - hahahahaha - no i to jest szczera odpowiedz.

obydwoje chyba nie wiedza o czym mowia, byc moze 1 ma takie mocne plony, a 2 moze ma problem z ustawieniem. poza tym mogli wczesniej pojezdzic i sie zorientowac w temacie, a nie kupowac kombajn "na folder", badz tez "na chybil-trafil".

 

w kazdym razie za nastepna wypowiedz w stylu cwaniaki dostaniesz warna, niezaleznie w jakim temacie.

 

 

co roku kosze razem DF 5 klawiszowym bez APS i jedyne spostrzezenie to takie ze jak przyjdzie troche zielonego to dmuchawki sie zapychaja, czesto wystepuje u nas tzw. trawa bagienna i kosa DF sobie z nia nie radzi, no i w wodzie tez nie chce jechac.

jesli masz APS to logiczne jest ze przepustowosc tego kombajnu jest wieksza, wtedy porownuj go do tucano 430


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jarecki94
      Witam 
      Mam problem z omłotem jęczmienia classem consulem. Kombajn nabyliśmy w tym roku i pierwszy wyjazd pojechaliśmy w jęczmień jary. Klepiska ustawione dźwignią na maksa, żaluzja pierwsza większe otwarcie druga mniejsze, obroty młocarni 1100 wiatr ponad połowę zakresu na +. Problem w tym że do zbiornika trafiają ziarna z charakterystycznymi dla jęczmienia "wąsami''nie wszystkie zostają oderwane od ziarna. W zbiorniku nie ma niewymłuconych kłosów ani syfu tylko te" wąsy ". Zdjęcia problemu poniżej. Proszę o pomoc może ktoś z posiadaczy wie co trzeba zrobić aby problem ustąpił. Z góry dziękuje za pomoc 

    • Przez Jarecki94
      Witam 
      Mam problem z omłotem jęczmienia classem consulem. Kombajn nabyliśmy w tym roku i pierwszy wyjazd pojechaliśmy w jęczmień jary. Klepiska ustawione dźwignią na maksa, żaluzja pierwsza większe otwarcie druga mniejsze, obroty młocarni 1100 wiatr ponad połowę zakresu na +. Problem w tym że do zbiornika trafiają ziarna z charakterystycznymi dla jęczmienia "wąsami''nie wszystkie zostają oderwane od ziarna. W zbiorniku nie ma niewymłuconych kłosów ani syfu tylko te" wąsy ". Zdjęcia problemu poniżej. Proszę o pomoc może ktoś z posiadaczy wie co trzeba zrobić aby problem ustąpił. Z góry dziękuje za pomoc 
    • Przez Lukas85
      Koledzy znajomy kupił ciagnik Claas Ares 556. Problem polega na tym ze na desce rozdzielczej po przekreceniu kluczyka pojawia sie bład PE. Ktoś moze wie o co chodzi? Oprócz tego jest problem z podnosnikiem tj co jakis czas sie zawiesza - przestaje działać i dopiero po kilkukrotnym naciskaniu przyciskow podnoszenia zaczyna dzialac ale nie ma zasady. Druga sprawa to pedał sprzęgła - czasami ciagnik rusza normalnie delikatnie przy puszczaniu sprzegła a czasami wogole nie chce jechac pomaga dopiero mocne wcisniecie i szybkie puszczenie sprzegła. Ktoś pomoże? 
    • Przez Jarecki94
      Witam
      Potrzebuje pomocy pękł mi pasek napędu pompy hydrauliki w consulu. Wymieniał go ktoś kiedyś i może poradzić jak go wymienić. Z tego co zauważyłem żeby go założyć trzeba zrzucić pas jezdny. Tylko jak rozebrać te koło hydrauliczne od przyspieszacza. Proszę o pomoc bo żniwa w pełni a kombajn został unieruchomiony. Z góry dziękuje za pomoc 
    • Przez gr_rat
      Witam co to za część ? Variant 280 nie mogę tego namierzyć . Z góry dzięki 



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.