Skocz do zawartości
modelarz

Kontrolki i czujniki w mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
modelarz    0

Witam, mam taki problem z moim mtz 82 z 96r. Ponieważ nie działają mi żadne kontrolki. Gdy zaciągne hamulec ręczny to kontolka tylko mignie i zaraz gaśnie, tak samo z kontrolką od kierunków, gdy włącze kierunkowskaz to kontolka raz mignie i koniec. Kupiłem nowy czujnik temperatury ale zegar dalej nic nie pokazuje ??? Tak samo z czujnikiem paliwa zegar jest cały czas do końca ??? Co może być tego przyczyną ??? Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc modelarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

prawdopodobnie zbrak pradu a jak nie dojdzies z co jest to wez se kup czuujnik oleju (zegar)wktrec pod silnik i jest okia paliwo se mozesz patykiem sprawdzic ale sa pod kierownica 2 kostki jak wchodzisz do mtz tam gdzi ejest ta wajha od podciagania zaslony od chlodnicy odkrec ta tapicerke i tam sa 2 kostki tam popatrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    7

na wskaznik paliwa to nie patrz mialem taki sam ciagnik z tego samego roku i od nowosci troche chodzil a potem non stop na pelnym i zegar wymienialismy i plywak i nadal to samo wiec ten typ chyba tak ma ale rezta do konca dzialala bez problemu wiec musiszpytac kogos kto zna sie na elektronice troche

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1409

jak zegar idzie do konca to znaczy ze kable sa odwrotnie do czujnika podlaczone a jak kontrolka mignie tylko taz to cos sie musialo poluzowac moze w kostkach ktorych wspomnial kolega wyzej lub gdzies masa pod zegarami slabo laczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Nie masz masy na konsoli, sprawdź, oczyść i dokręć wszystkie punkty masowe pod obudową deski rozdzielczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modelarz    0

Ok to zobacze co z tę masą i czy jest prąd w pozostałych kontrolkach. A jeszcze jak dzisiaj patrzyłem obok kontrolek są takie przyciski gdy nacisne jeden to kilka kontrolek świeci, a gdy drugi to nastepne świecą. Więc napewno nie są po przepalane. I jeszcze takie pytanko: ponieważ przy klemach od akumulatorów prz każdej jest jeszcze jakiś dodatkowy przewód. Od czego one są ??? Bo u mnie te przewody są połączone prze jednym akumulatorze, a przy drugim przewód jest tylko do + klemy bo przy - klemie jest urwany. Czy to może być przyczyną takiego zachowania kontrolek i czujników ??? Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc modelarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zmija2a    1

Gdy już dojdziesz z tą całą elektryką, to proponuję na przyszłość zamiast kontrolki (tzn. żarówki) dioda + opornik. Tylko najpierw sprawdz na ile jest zasilanie kontrolki (żarówki), a następnie do sklepu i: dioda + opornik (dostosowany do Voltów i diody) + lutownica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modelarz    0

Witam, u mnie są chyba diody. Bo jest to cała tablica z kontrolkami do której są podłączone tylko dwa przewody prądowy i masowy. W sobotę będzie troche więcej czasu to zobacze co jest nie tak. A jak jest u was z tymi dodatkowymi przewodami przy akumulatorach ??? Dzięki za pomoc modelarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1275

Wskaźnik jak gdzie do końca to brak masy na wskaźniku w t25 tak mi się zrobiło. Oczyściłem i działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×