Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Buszmen11

wyrejestrowany c355-czy da się ponownie zarejestrować?

Polecane posty

Buszmen11    0

Witam. Posiadam wyrejestrowanego c355, ale ze względu że dużo jeżdże po drogach, chciałbym go ponownie zarejestrować. Ciągnik jest sprawny-elektryka, hamulce itp itd. W starym dowodzie niby mam wbity stempel "brak prawa do rejestracji". Czy da się to jakoś obejść i zarejestrować np jako składak czy coś? Dodam, że silnik siedzi w nim od c360...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plastik    0

zależy czy jest wyrejestrowany na stałe czy tymczasowo jeżeli tymczasowo to da sie zarejestrować bo ja tak miałem z przyczepą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arektom    0

da się zarejestrować jest przepis, że sprzęt rolniczy można przywrócić do rejestracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzegorz508    1

Najlepiej to kup kodeks drogowy 2011 i tam będziesz miał napisane, w 2010 było, ze można sprzęt rolniczy powtórnie rejestrować, a teraz nie wiem, czy zmienili czy nie. Zawsze mając kodeks w ręku to jest argument u urzędasów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darkos795    4

Popieram.Pojazdy rolnicze można przywrócić do ruchu.Dowiedziałem się tego niedawno wydziale komunikacji.

Dziwi mnie tylko ten wpis-bez prawa do rejestracji-Ojciec przy wyrejestrowywaniu przyczepy dostał stempel

-wycofany z ruchu-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    511

gdzies byl temat o rejestracji(jak sie nie myle to przyczep) i tam pisali, ze kazdy pojazd rol moze byc ponowniw rejestrowany oczywiscie jesli masz papierek


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beja    0

Prawo o ruchu drogowym

Art. 79 pkt. 4

Pojazd wyrejestrowany nie podlega ponownej rejestracji z wyjątkiem ... ciągnika i przyczepy rolniczej.

 

Pytanie tylko dlaczego jest pieczątka "bark prawa do rejestracji" a nie pieczątka" wyrejestrowano".

Dla wydziału komunikacji może to być różnica, urzędnicy różnie to interpretują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arektom    0

Ja rejestrowałem ostatnio tak przyczepe miałem od niej dowód ze ściętym rogiem i bez problemu zarejestrowałem. Zrób przegląd na SKP i do WK i zarejestrujesz bez większego problemu. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    10

Zrób przegląd techniczny z przeglądem do wydziału komunikacji i ci zarejestrują .Ja tak miałem z 30 i nie było problemu dodam że ciągnik był wyrejestrowany przed 90 rokiem . Dowodu rej. nie posiadałem.

Edytowano przez jaro30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Czyli przepis istnieje więc da się zarejestrować. Przegląd też nie problem. Jest pieczątka "z dniem 13.07.93r pojazd wycofano z ruchu na stałe-bez ponownego....." ale taka bardzo niewyraźna i róg dowodu ucięty :( Ciągnik wtedy wyrejestrował ojciec i stał ponad 10 lat pod szopą z rozwalonym silnikiem. Jeżeli chcę go rejestrować na siebie to przed przeglądem muszę pewnie jeszcze jakąś umowę sporządzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

Jesli gospodarstwo jest na ciebie ,a przedtem było na ojca to wystarczy zabrać ze sobą akt notarialny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

tak gospodarstwo jest na mnie. Jeżeli pójdę z aktem to ojciec musi być obecny czy sam mogę załatwić formalności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

Posiadam przyczepę i jest do niej dowód ale ma obcięty róg i pisze kasacja czy da się to zarejstrować ponownie :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

tylko jak będziesz robił Badanie Techniczne to niech diagnosta wpisze dane do nowego dowodu, masy, naciski i inne pierdoły - takie uzupełnienie danych.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Najlepiej przejdź się do Wydziału Komunikacji i Stacji diagnostycznej i wypytaj. Bo u na- w Polsce co urząd to inna interpretacja tego samego przepisu.

Jeden go czyta na siedząco, a inny stojąc na głowie i się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101
Można również jeżeli inaczej nie pójdzie na sama zarejestrować :rolleyes:
nie wiem ile masz lat ale dokształć się.

Doucz się co to jest SAM.

Dowiedz się od kiedy nie można rejestrować pojazdów z fabrycznych części na SAMa.

Przejrzyj ostatnie przepisy z których wynika że niedługo SAMa zastąpi dopuszczenie jednostkowe.

 

Przez takich jak ty później bujdy się tworzą.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96
Napisano (edytowany)

Tak piszę bo u nas w urzędzie komunikacji szybciej samoróbke zarejestrujesz niż pojazd który nie mam prawa do rejestracji. Jak już ktoś pisał co urząd to inna interpretacja przepisów.

A kto Ci udowodni że rejestrujesz fabryczną maszynę?? Podajesz we wniosku że to samoróbka i potem do diagnosty który stwierdza czy pojazd spełnia wymagania do ruchu po drogach publicznych.

Lat mam dosyć żeby stwierdzić że im starszy tym nie koniecznie mądrzejszy jak to się ma w Twoim przypadku.

 

Sam takie coś rejestrowałem dla kolegi więc wiem jak to wygląda. Opieram się na aktualnych przepisach a nie na tym co będzie za jakiś czas.

Edytowano przez lemysz1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

ale ciągnik nie będzie SAMem, kiedyś tak przechodziło, teraz takiego frajera diagnosty ciężko znaleźć aby się podłożył.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lemysz1    96

Może się coś u was zmieniło ale u nas z tego co się orientuje to jest taka możliwość. Po czym diagnosta stwierdzi że jest to pojazd fabryczny? I tutaj jest luka w przepisach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Taki ciągnik samemu byś zrobił ?! :D


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

SAM nie może być złożony z elementów fabrycznych!!!

zapraszam na norcom-forum diagnostów, podpytajcie tam czy coś takiego przejdzie.

To że jakiś diagnosta się podkłada a starostwo to toleruje to uwierzcie mi że jest do czasu, potem diagnosta ma problemy i właściciel tego SAMa .


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

Posiadam przyczepę i jest do niej dowód ale ma obcięty róg i pisze kasacja czy da się to zarejstrować ponownie :(

 

robisz BT na OSKP, z tym że diagnosta uzupełnia dane do "nowego" dowodu, (dostajesz wydruk na kartce), do tego potrzebna jest umowa k-s lub albo akt notarialny (jeżeli nie ma w nim zapisane wprost, że dostałeś gospodarstwo tylko np ziemie to niestety musisz mieć umowę darowizny na przyczepę).

 

w moim przypadku całość wyszła ok 300 zł, tj przegląd (cenowo tak jak OBT dla ciągnika), dowód, blacha i oc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witam!
      powoli decydujemy sie z ojcem na przejscie na duze bele slomy, do tego bedziemy raczej potrzebowac TURa
      co myslicie zeby zalozyc TURa do 3p?
      nie bedzie za lekki ciagnik? jak to sie bedzie spisywalo?
      macie moze podobny ciagnik z turem?
      jak wyglada sprawa załadunku, rozładunku bel albo duzych wiazek przy uzyciu tura?
      jak wyglada sprawa robot ziemnych? podsuwania obornika?
       
      z góry dzieki za informacje
       
      doradzcie tez jakiego tura szukac? nowego na co patrzec przy sprzecie uzywanym?
       
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez arek116
      co możecie powiedzieć na temat opon chińskich i indyjskich???? oczywiście wolał bym stomila albo baruma ale fundusze na taki wypas nie pozwalają.
    • Przez pawlus224
      Mamy z tato okazje kupic orginał c-360 3p z 1987roku z przebiegiem 2,5tys mth w którym silnik jest raczej do remontu bo podobno coś stuka.Ciągnik ten wstępnie kosztuje 10 tys zl,ale stoi kilka lat niejeżdżony a przedtem pracowali na nim różni najemnicy więc dodatkowo jest pogięty , ma orginalne opony . Ogólnie wygląda brzydko , ale poza silnikiem nikt niczego nie rozkręcal. Czy warto kupić ten ciągnik? chodzi mi o to czy sie to opłaci,bo co do mocy itp. to mam juz jednego 3p więc wiem co i jak.
    • Przez Tadeusz1212
      Może ktoś mi napisać jaki sprzęt najlepiej nadawałby się do ursusa C-360. Najbardziej mi chodzi o pług, agregat uprawowy, siewnik.
    • Przez Tadeusz1212
      Mój C-360 w obciążeniu maksymalnym pali około 6 litrów a w minimalnym około 5 litrów. A ile wam palą wasze C-360 ???
×