piotrb14

metody przeredukowywania biegów w mtz belarus 1025

Polecane posty

piotrb14    192

witam. chciałem się was zapytać jakie macie osobiste sposoby na przeredukowywanie biegów z wolnych na szybkie w transporcie z ciężarem z reduktorem niesynchronizowanym. osobiście szukam górki i w tym czasie przerzucam żeby się traktor niezatrzymał, bo jak stanie to nieruszy z 1. według mnie 4 jest zawolna na wolnym zakresie a 1 na dużym zakresie za szybka co uniemożliwia ruszanie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMZ95    0

Hmm... Musisz przeprowadzić się w góry (więcej górek) :P A tak na serio jakiego typu jest to ciężar na przyczepie ???


Moje sprzęty c360 3P , 4011 , JUMZ i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMZ95    0

Trochę nieszczegółowy opis. Napiszę do Ciebie na GG.


Moje sprzęty c360 3P , 4011 , JUMZ i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Ja jak ruszam z ciężarem tona reduktorze wbijam 3 a w skrzyni 4 jak się rozbujam to szybko reduktorze 4 a na szkrzyni 1. To jest taka moja metoda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chaner123    12

Ale my ciągle mówimy o tej skrzyni 16/8. Więc albo ruszasz z biegu 2.4 i po bujnięciu przerzucasz na 4.1 (ja tak robię) albo tak jak napisał @TTjarek innego wyjścia nie widzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Ja gdy jeździłem MTZ 82 i przyczepą HL 80.11 na której było 15 ton samej szlaki(cała przyczepa ok 20 ton):) i ruszałem pod górkę to na reduktorze brałem na żółw i ruszałem z 3 lub 4 biegu i gdy się rozpędziłem to sprzęgło i reduktor na zająca potem na 5 zająca i jak najszybciej na 6 a potem to już leci :) ale z 5 na 6 to było dobrze bo na twardym to przyczepa pchała i mogłem spokojnie na 6 przebić ale trzeba było szybko wbić bo było z górki i bardzo pchało i hamulce nie zawsze pomagają a silnikiem hamowanie jest lepsze niż hamulcami :) Ale trzeba umieć :)ewentualnie można hamować silnikiem i pomagać hamulcem nożnym (jak są sprawne pneumatyczne) :)

Edytowano przez Mucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

wiem że jest różnica ale lepiej ruszać może z niskiego biegu ale potem dać o tą"połówkę" więcej czyli reduktorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnikix    4

Odsyłam do moje posta w innym temacie tych, którzy nie mają pojęcia jak ta skrzynia wygląda a piszą ...

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/30086-prosze-o-opinie-belarus-1025-wylacznie-posiadaczy/

 

Ten ciągnik z tą skrzynia nie nadaje się kompletnie do transportu, trzeba albo szukać górek o których była już mowa wcześniej, bądź po prostu ryzykować uszkodzenie skrzyni. Nie ma złotego środku w tym przypadku.


Sprzedam pług 2-skibowy, sadzarkę, przetrząsacze widłowe- maszyny z własnego gospodarstwa
W celu kontaktu proszę pisać prywatne wiadomości na tym forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1025    0

Witam. W moim MTZ 1025 są dwie wajchy od biegów jedna ma 1, 2, 3 ,4 a na drugiej są szosowe polowe wsteczny i I półbieg i II półbieg i gdy chcę przełączyc w trakcie jazdy z I półbiegu na drógi to strasznie zgrzyta w skrzyni. Czy jest na to jakiś sposób? :D :unsure:

post-32684-0-45686900-1299407828_thumb.png

Edytowano przez Kamil1025

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VARIO    22

Tak jest :

-dojść do wprawy umiejętnie zmieniać trochę praktyki sam miałem problemy niegdyś z ursus 1014

-wyregulować sprzęgło

-w najgorszym przypadku zmienić ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

Po pierwsze zakładasz 2 tematy , a po drugie jest już taki temat na forum poszukaj a na pewno znajdziesz :)


Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

Nie trzeba szukać żadnych górek, przcież w instrukcji jest opisane jak trzeba ruszać z dużym ciężarem. ''Zaleca się przy pracach

transportowych, w których wykorzystuje się przyczepy o dużej ładowności (i masie) rozpocząć jazdę na niskich biegach w położeniu L reduktora, a po rozpędzeniu agregatu ( ciągnik-przyczepa) dokonać przełączenia reduktora w pozycję H. Po zmianie

biegu na wyższy postępować analogicznie, aż do ustalenia odpowiedniej, bezpiecznej prędkości jazdy.'' To tak w teorii a w praktyce czasami nie wyczuje się momentu aby przełączyć z L na H i stoimy albo sprzegło palimy. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

a to co w instrukcji piszą to sorki że się tak wyrażę ale to hu* prawda... na 4 wolnej ci wyciąga 13km/h a na 1 szybkiej kurde 20km/h więc zanim przerzucisz to ci traktor stanie... jak jesteś taki madry to chodź i rozpędź się po równym... szybko byś zmienił chyba swój poprzedni post...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj