Skocz do zawartości
piotrb14

metody przeredukowywania biegów w mtz belarus 1025

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

piotrb14    187

witam. chciałem się was zapytać jakie macie osobiste sposoby na przeredukowywanie biegów z wolnych na szybkie w transporcie z ciężarem z reduktorem niesynchronizowanym. osobiście szukam górki i w tym czasie przerzucam żeby się traktor niezatrzymał, bo jak stanie to nieruszy z 1. według mnie 4 jest zawolna na wolnym zakresie a 1 na dużym zakresie za szybka co uniemożliwia ruszanie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JUMZ95    0

Hmm... Musisz przeprowadzić się w góry (więcej górek) :P A tak na serio jakiego typu jest to ciężar na przyczepie ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



TTjarek    1

Ja jak ruszam z ciężarem tona reduktorze wbijam 3 a w skrzyni 4 jak się rozbujam to szybko reduktorze 4 a na szkrzyni 1. To jest taka moja metoda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


chaner123    5

Ale my ciągle mówimy o tej skrzyni 16/8. Więc albo ruszasz z biegu 2.4 i po bujnięciu przerzucasz na 4.1 (ja tak robię) albo tak jak napisał @TTjarek innego wyjścia nie widzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mucha    5

Ja gdy jeździłem MTZ 82 i przyczepą HL 80.11 na której było 15 ton samej szlaki(cała przyczepa ok 20 ton):) i ruszałem pod górkę to na reduktorze brałem na żółw i ruszałem z 3 lub 4 biegu i gdy się rozpędziłem to sprzęgło i reduktor na zająca potem na 5 zająca i jak najszybciej na 6 a potem to już leci :) ale z 5 na 6 to było dobrze bo na twardym to przyczepa pchała i mogłem spokojnie na 6 przebić ale trzeba było szybko wbić bo było z górki i bardzo pchało i hamulce nie zawsze pomagają a silnikiem hamowanie jest lepsze niż hamulcami :) Ale trzeba umieć :)ewentualnie można hamować silnikiem i pomagać hamulcem nożnym (jak są sprawne pneumatyczne) :)

Edytowano przez Mucha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Mucha    5

wiem że jest różnica ale lepiej ruszać może z niskiego biegu ale potem dać o tą"połówkę" więcej czyli reduktorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rolnikix    4

Odsyłam do moje posta w innym temacie tych, którzy nie mają pojęcia jak ta skrzynia wygląda a piszą ...

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/30086-prosze-o-opinie-belarus-1025-wylacznie-posiadaczy/

 

Ten ciągnik z tą skrzynia nie nadaje się kompletnie do transportu, trzeba albo szukać górek o których była już mowa wcześniej, bądź po prostu ryzykować uszkodzenie skrzyni. Nie ma złotego środku w tym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kamil1025    0

Witam. W moim MTZ 1025 są dwie wajchy od biegów jedna ma 1, 2, 3 ,4 a na drugiej są szosowe polowe wsteczny i I półbieg i II półbieg i gdy chcę przełączyc w trakcie jazdy z I półbiegu na drógi to strasznie zgrzyta w skrzyni. Czy jest na to jakiś sposób? :D :unsure:

post-32684-0-45686900-1299407828_thumb.png

Edytowano przez Kamil1025

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

VARIO    22

Tak jest :

-dojść do wprawy umiejętnie zmieniać trochę praktyki sam miałem problemy niegdyś z ursus 1014

-wyregulować sprzęgło

-w najgorszym przypadku zmienić ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

razor275    279

Po pierwsze zakładasz 2 tematy , a po drugie jest już taki temat na forum poszukaj a na pewno znajdziesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TTjarek    1

Nie trzeba szukać żadnych górek, przcież w instrukcji jest opisane jak trzeba ruszać z dużym ciężarem. ''Zaleca się przy pracach

transportowych, w których wykorzystuje się przyczepy o dużej ładowności (i masie) rozpocząć jazdę na niskich biegach w położeniu L reduktora, a po rozpędzeniu agregatu ( ciągnik-przyczepa) dokonać przełączenia reduktora w pozycję H. Po zmianie

biegu na wyższy postępować analogicznie, aż do ustalenia odpowiedniej, bezpiecznej prędkości jazdy.'' To tak w teorii a w praktyce czasami nie wyczuje się momentu aby przełączyć z L na H i stoimy albo sprzegło palimy. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotrb14    187

a to co w instrukcji piszą to sorki że się tak wyrażę ale to hu* prawda... na 4 wolnej ci wyciąga 13km/h a na 1 szybkiej kurde 20km/h więc zanim przerzucisz to ci traktor stanie... jak jesteś taki madry to chodź i rozpędź się po równym... szybko byś zmienił chyba swój poprzedni post...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez kuba3120
      Witam wszystkich, opiszę mi ktoś połączenie tego alternatora z regulatorem, poniżej fotki, pozdrawiam  
       


×