Skocz do zawartości
Zetorek95

Sprzęgło WOM Zetor 332o/5211

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Zetorek95    6

Witam! Mam problem ze sprzęgłem "pięcio minutowym". A mianowicie kiedy je zaciągnę wałek nadal się obraca. Jak można naprawić tą usterkę? Słyszałem, że można podciągnąć linkę od niego lecz może to grozić nie puszczaniem hamulca ręcznego. Podobno w najgorszym wypadku będzie trzeba rozpoławiać ciągnik. Czy to wszystko prawda czy tylko mity? Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek7340    77

Mi w zetorze 7011 też tak się robiło. Napoczątku podciągaliśmy linkę od sprzęgła(ręcznego i tak od kilku lat niemożna zaciagnąć), aż linka pękła. Kupiliśmy nową linkę ale to nic nie dało. Było trzeba rozpołowić ciągnik i wymienić tarcze sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podciag linke i nic sie n ie stanie taam nawet na tym płaskowniczku są dwie dziury to jak masz duży luz to mozesz przełożyć na tę drugą i będzie ok no chyba że juz sprzęgło wychemłane ale wtedy to tylko tarcza do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jacus    95

najpierw sprawdz ustawienie lapek sprzeglowych, potem podciag lozysko wylaczajace do samych lapek-tak zeby bylo na styk bo inaczej sie zatrze[jak jest za duzo dociagniete to slychac jak szumi],do tego jest oddzielne cieglo, 2 klucze 13 i dokladnie wyregulujesz. a jak nie pomoze to niestetu rozjazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin11944    0

Witam! Mam problem ze sprzęgłem "pięcio minutowym". A mianowicie kiedy je zaciągnę wałek nadal się obraca. Jak można naprawić tą usterkę? Słyszałem, że można podciągnąć linkę od niego lecz może to grozić nie puszczaniem hamulca ręcznego. Podobno w najgorszym wypadku będzie trzeba rozpoławiać ciągnik. Czy to wszystko prawda czy tylko mity? Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

 

witam

ijak tam twoje sprzęgło musiałeś rozpoławiać czy nie

jak tam ci poszło

bo mam ten sam problem

pozdrówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Ja tutaj tez zapytam co do sprzęgła WOM jak ono powinno działać? to pneumatyczne... Pomagać tylko przy zaciąganiu tego ręcznego czy rozłączać całkowicie? Robiłem go po paru latach "nie działania" i tak właściwie nie wiem co ona ma robić;) Na razie coś tam syczy i działa minimalnie lżej dźwignia - rozkopywałem cała ta pneumatykę od niego bo pełno syfu w niej było;) Przełącznik nie działał kabelek był przetarty itd;) Jak się wciśnie pedał sprzęgła wciśnie też powinno się coś dziać?

 

Zetor 7211

Edytowano przez Gustlikus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

siłownik wysunie się i rozłączy sprzęgło jak masz dobrze ustawione

a siłownik zadziała po impulsie przy pedale sprzęgła jest włącznik i pod dźwignią sprzęgła wom (takie same jak od stop-hamulców) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorek95    6

u mnie problemem się okazało nieszczelne wyjście od pneumatyki(hamulca do przyczep) gdzieś tam mi powietrze uciekało cały czas. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Na razie jestem na poziomie ciśnienia przed elektrozaworem - zmierzone że jest 5 bar coś (rurka zatkana była więc nie było) i naprawienia kabla do elektrozaworu, elektrozawór działa bo coś syczy jak się spuści z sprzęgła - tak jakby schodziło powietrze potem z siłownika powoli ale dalej się wałek kręci - jak pociągnę wajchę to się przestanie kręcić:/ Wysuw tego tłoka jakoś się reguluje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    119

siłownik wysunie się i rozłączy sprzęgło jak masz dobrze ustawione

a siłownik zadziała po impulsie przy pedale sprzęgła jest włącznik i pod dźwignią sprzęgła wom (takie same jak od stop-hamulców) ;)

Siłownik zadziała po impulsie od włącznika pod dźwignią sprzęgła wom a nie przy pedale sprzęgła !!

Ja do tego podłączyłem dodatkowy włącznik w desce rozdzielczej i tej dźwigni nie używam w ogóle. Zdjęcia w mojej galerii :D

Edytowano przez jendrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    1

Ten pod sprzęgłem u mnie tez daje prąd na elektrozawór więc by powinno teoretycznie zadziałać;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel29    4

Witam. Ja mam również pytanie odnośnie tego sprzęgła "5 minutowego" chciałem Was spytać o zdanie czy można pracować zetorami z tym sprzęgłem kiedy jest ono ciągle zaciągnięte i nie wyłączamy wałka wajchą między nogami, ponieważ znam parę osób które mają ciągniki typu 6340 już parę dobrych lat nie którzy od nowości i zawsze pracują swoimi traktorami z zaciągniętym ręcznym od sprzęgła a na desce ciągle świeci się kontrolka o tych pięciu minutach. Co o tym myślicie czy taka praca szkodzi dla ciągnika??Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

jako ciągnika to nie :P ale samo sprzęgło lekko się przytrze gorzej jak docisk bo tarcza to jeszcze nie tak drogo wyjdzie ;) no łożysko bo cały czas się kręci a smarowania pewnie nie ma (bo tak czesto nie smarują jak nie wyłączają )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Na pewno cierpi łożysko wyciskowe, mogą się zużywać łapki i tarcza sprzęgłowa goniąca luzno w docisku. To jest tylko do chwilowego rozłączania. Jazdę na zaciągniętej dzwigni możesz porównać do jazdy z nogą na sprzęgle. Wiadomo co się zużywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Panowie a czy we wszystkich zetorach jest takie pneumatyczne "pomaganie"?? szczególnie chodzi mi o zetora 7211 89r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Nie we we wszystkich jest, u mnie w 6245 (87r) jest mechanicznie zaciągane poprzez linkę. Nie trzeba mieć włączonej sprężarki ,ale za to ciężej na pewno się włącza niż ze wspomaganiem pneumatycznym,ale tragedii nie ma. Zależy to pewnie dla jakiego kraju ciągnik był produkowany,i jak sobie kupujący zażyczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×