wladek

Różnica w spalaniu TD5020 a TD5030

Polecane posty

wladek    0

Mam dylemat który z nich wybrać. I w związku z tym mam pytanie jaka może być różnica w spalaniu ON pomiędzy jednym modelem a drugim w takich samych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Syty    0

TD5020 ma spalanie rzędu 218g/kWh a TD5030 215 g/kWh. W tych samych pracach TD5030 powinien mniej spalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    186

td5020 ma 72 KM a td5030 82KM wiec nie wydaje mi sie zeby palił mniej

Edytowano przez przemol87

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wladek    0

dokładnie na pewno model TD5030 będzie więcej palił od TD5020 ale ciekaw jestem o ile więcej wyjdzie na mth lub godzinę zegarową w tej samej pracy.

 

Silnik jest taki sam w obu modelach więc te 10KM większej mocy pewnie powstaje z większej dawki paliwa.

 

I teraz mam dylemat bo w 80% ten ciągnik będzie wykonywał lekkie prace - transport, kosiarka, tur, a w 20% będzie to ciężka praca taka jak uprawa, prasa rolująca.

 

I co teraz wybrać, aby się nie nasadzić na duże spalanie, bo boje się trochę wysokich kosztów użytkowania przez 20 lub więcej lat, bo wiadomo jakie są ceny ON na stacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    186

wiecej mocy zawsze sie przyda

Edytowano przez przemol87

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agentczor    0

Akurat mniej palił będzie 5030 :) Powód - mocniejszy silnik - mniej się "męczy" przy cięższych pracach - pali mniej.

 

Najlepszy przykład TD5050 pali mniej niż TD5010 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    32

Takich bzdur to jeszcze nie słyszałem! nie znam się na NH ale to jest proste jak budowa cepa że ciągnik o większej mocy więcej spali. Jeżeli Twój ciągnik ma pracować tylko 20% w cięższych warunkach to bierz mniejszy. Ja mam JD 72 km i w prasie rol. zasuwam na ekowomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wladek    0

jedyny problem tylko w tym, że nie wiem czy ten TD5020 (72KM) poradzi sobie np. z pługiem obrotowym 3-skibowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek1607    1

jak masz możliwość to bierz większy ciągnik, są takie prace, kiedy więcej mocy jest potrzebne, a różnica w spalaniu nie będzie duża, teraz ten ciągnik może robić 20% ciężkich prac, ale wiesz co będzie za 5 lat??? ciągnika nie kupuje się co rok, tylko jest to poważna inwestycja ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

z pługiem 3 skibowym obrotowym :unsure: moim zdaniem bedzie ciężko.

a jakie masz ziemie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
absolwent21    1

Musiała by to być bardzo mała trójka obrotowa. U mnie ojciec zaczepił kiedyś 3*40 obrotowy do td5020 właśnie i kawałek zaorał ale na dłuższą metę miałby za ciężko i przód też podnosiło. A z td5030 ze spokojem z taka trójką by poszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agentczor    0

Dodatkowo pamiętajcie - td5030-50 mają już oś przednią II kategorii - dużo masywniejszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris31    5

Mam podobny dylemat, tylko że mi chodzi o t5050 i t5060. Myśle że spali 0,5 - 1 l więcej. Na stronie http://www.fat.admin.ch/traktor/d/tt2009d.html są testy seri t5000 it4000 i tam widać że wztost mocy o 10KM powoduje wzrost zużycia paliwa. Z drugiej strony jak słabszy silnik jest przeciążony to spali więcej.

Edytowano przez kris31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

Musiała by to być bardzo mała trójka obrotowa. U mnie ojciec zaczepił kiedyś 3*40 obrotowy do td5020 właśnie i kawałek zaorał ale na dłuższą metę miałby za ciężko i przód też podnosiło. A z td5030 ze spokojem z taka trójką by poszedł.

 

td5030 i td5020 mają te same silniki tylko td5030 ma przednią oś kat. II i mocniejsze sprzęgło tak więc też by miał co robić z pługiem 3*40. mój znajomy ciąga td5030 3*30 i ma co robić pod góre ale na prostym idzie elegancko. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piterr    0

Mój TD5020 ciąga pług lemken opal 3 skibowy obrotowy (jest w mojej galerii)i jeżdżę nim na 2 zakresie i 3 biegu na równych glebach a na glinie i górzystym terenie to na 2 biegu i 2 zakresie.Oprócz tego chodzi w agregacie uprawowo siewnym 2,7 metra i na świeżej orce siew bezpośrednio na skibę śmigam na 2 biegu 2-giego zakresu. Natomiast jak orka jest jesienna lub została wcześniej zbronowana to na 3 biegu 2-giego zakresu i nie ma problemu z uciągiem oraz podnoszeniem a mam standardowe obciążniki.(na uwrociach siewnik składam).Ja też miałem dylemat czy brać 72km czy 80km ale u mnie ten się sprawdza choć nie kiedy przydało by się te 10km więcej(transport w górzystym terenie z dwoma przyczepkami).Jeśli różnica w cenie nie jest duża i masz zamiar zakładać tura do niego to skłaniałbym się ku większemu bo niby oś jest mocniejsza i podnośnik też.Tyle z mojej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    11

;[ koledzy toczycie spór nie do roztrzygnięcia, pamiętajcie o tym że ciągniki pracują w skrajnych warunkach. Jeden orze na glinie a drugi na piasku no i co? zużycie na hektar będzie takie samo, drugi przekład równiny i teren pagórkowaty i co? zużycie na ha będzie takie samo?.Odpowiedzcie sobie sami. B)


Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki24    2

TD5030 1,5 roku temu miał podobną cenę do TD5020. Stawiam na TD5030 - mocniejsza oś, większe nieco gabaryty, większa moc. Najlepiej zaproś przedstawiciela i podyskutuj, może obecnie ceny są inne, ale kiedyś opłacało się brać TD5030 bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agentczor    0

Gabaryty to akurat tylko i wyłącznie sprawa kół i przedniej osi a te można wybrać przy zamówieniu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

mówisz tylko o kołach??!! bo chyba przednia oś nie da sie wybierać.

Edytowano przez ENDURAK91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

map pytanie ile palą Wasze TD5030 w porównaniu np do C-360? więcej, mniej w tej samej pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianix
      Witam!
      Po jeździe 40km/h i zatrzymaniu się wyrzuca olej z odpowietrznika. Zgłaszałem na gwarancji to wymienili odpowietrznik i dalej tak samo. Jak pracuję tylko w polu to nie wyrzuca oleju. Co może być przyczyną ?
      odpowietrznik td5.85.mp4
    • Przez lesbycool
      Witam w moim nh td5.85 wyskakują błędy 3141,3292 wyskakują na przemian podczas pracy co dziesięć minut co to może być


    • Przez Grzesiekc
      Witam jak w temacie czy ma ktoś informacje ile gazu wchodzi do układu klimatyzacji w NH TD95D ?
      Dodatkowo co może być uszkodzone jeżeli kompresor włącza się na krótko a po włączeniu pokrętłem nie działa ?
    • Przez Ziel
      Witam od 3 lat mam problem z hamulcami, ciągnik był kupiony nowy z gwarancją 1rok, wszystko było ok przez rok, po roku hamulce zaczęły się zapowietrzać. Najpierw jakimś cudem ciągnik potrafił wywalić płyn ze zbiorniczka po czym zapowietrzały sie hamulce, płyn dolałem i odpowietrzyłem (leje olej mineralny z serwisu) po odpowietrzeniu po jakims czasie to samo, wywali w losowym momencie plyn i juz d*pa. Sprawdzałem i wymieniałem membranę w układzie pneumatycznym, przejrzałem cala pneumatykę, nie wiem co robić, serwis też nie wie a nie mam zamiaru im odstawiać ciągnika na wymienianie wszystkiego po kolei bo to sam mogę zrobić. Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez Mr_WW
      Witam, dzisiaj rano przy odpalaniu nh td5.85 pojawily się dwa błędy: 3003 i 14016. Przez pierwsze 5 sekund po odpaleniu wszystko było ok a potem obroty szybko wzrosły z 900 do około 1400 i tak się utrzymywały i wtedy też pojawiły się te kody błędów. Wyłączałem i włączałem silnik jeszcze z 3 razy i za 3 już było wszystko ok. Zastanawiam się co mogło być przyczyną? czy może to że było małe napięcie na aku, bo ciągnik stał ze 2 tygodnie i do tego był mróz z -6C ? Wcześniej takie błędy się nie pojawiały i generalnie nie było problemów przy odpalaniu.
      Zerknąłem sobie w internety i wyszło że 3003 to:
      Accelerator Pedal Signal - SOURCE LOW czyli Sygnał pedału przyspieszenia – ŹRÓDŁO NISKI
      lub:
      Foot Throttle Sensor -Signal Below Range Min. czyli Nożny czujnik przepustnicy – sygnał poniżej zakresu min.
      14016 to:
      The ADIC 5 volt reference voltage is too high - above 6 volts czyli Napięcie odniesienia ADIC 5 V jest zbyt wysokie – powyżej 6 V
      lub:
      Engine shutdown activated czyli Aktywowano wyłączenie silnika.
      Podsumowując mi to wygląda na zbyt niskie napięcie i świrowanie komputera z tego powodu chociaż z drugiej strony ciągnik nie miał większych problemów z odpaleniem... Może ktoś z was miał taką sytuacje?
       


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj