Skocz do zawartości
wladek

Różnica w spalaniu TD5020 a TD5030

Polecane posty


wladek    0

Mam dylemat który z nich wybrać. I w związku z tym mam pytanie jaka może być różnica w spalaniu ON pomiędzy jednym modelem a drugim w takich samych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Syty    0

TD5020 ma spalanie rzędu 218g/kWh a TD5030 215 g/kWh. W tych samych pracach TD5030 powinien mniej spalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przemol87    43

td5020 ma 72 KM a td5030 82KM wiec nie wydaje mi sie zeby palił mniej

Edytowano przez przemol87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


wladek    0

dokładnie na pewno model TD5030 będzie więcej palił od TD5020 ale ciekaw jestem o ile więcej wyjdzie na mth lub godzinę zegarową w tej samej pracy.

 

Silnik jest taki sam w obu modelach więc te 10KM większej mocy pewnie powstaje z większej dawki paliwa.

 

I teraz mam dylemat bo w 80% ten ciągnik będzie wykonywał lekkie prace - transport, kosiarka, tur, a w 20% będzie to ciężka praca taka jak uprawa, prasa rolująca.

 

I co teraz wybrać, aby się nie nasadzić na duże spalanie, bo boje się trochę wysokich kosztów użytkowania przez 20 lub więcej lat, bo wiadomo jakie są ceny ON na stacjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


agentczor    0

Akurat mniej palił będzie 5030 :) Powód - mocniejszy silnik - mniej się "męczy" przy cięższych pracach - pali mniej.

 

Najlepszy przykład TD5050 pali mniej niż TD5010 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafftti    2

Takich bzdur to jeszcze nie słyszałem! nie znam się na NH ale to jest proste jak budowa cepa że ciągnik o większej mocy więcej spali. Jeżeli Twój ciągnik ma pracować tylko 20% w cięższych warunkach to bierz mniejszy. Ja mam JD 72 km i w prasie rol. zasuwam na ekowomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wladek    0

jedyny problem tylko w tym, że nie wiem czy ten TD5020 (72KM) poradzi sobie np. z pługiem obrotowym 3-skibowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetorek1607    1

jak masz możliwość to bierz większy ciągnik, są takie prace, kiedy więcej mocy jest potrzebne, a różnica w spalaniu nie będzie duża, teraz ten ciągnik może robić 20% ciężkich prac, ale wiesz co będzie za 5 lat??? ciągnika nie kupuje się co rok, tylko jest to poważna inwestycja ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ENDURAK91    1

z pługiem 3 skibowym obrotowym :unsure: moim zdaniem bedzie ciężko.

a jakie masz ziemie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


absolwent21    0

Musiała by to być bardzo mała trójka obrotowa. U mnie ojciec zaczepił kiedyś 3*40 obrotowy do td5020 właśnie i kawałek zaorał ale na dłuższą metę miałby za ciężko i przód też podnosiło. A z td5030 ze spokojem z taka trójką by poszedł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

agentczor    0

Dodatkowo pamiętajcie - td5030-50 mają już oś przednią II kategorii - dużo masywniejszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris31    1

Mam podobny dylemat, tylko że mi chodzi o t5050 i t5060. Myśle że spali 0,5 - 1 l więcej. Na stronie http://www.fat.admin.ch/traktor/d/tt2009d.html są testy seri t5000 it4000 i tam widać że wztost mocy o 10KM powoduje wzrost zużycia paliwa. Z drugiej strony jak słabszy silnik jest przeciążony to spali więcej.

Edytowano przez kris31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ENDURAK91    1

Musiała by to być bardzo mała trójka obrotowa. U mnie ojciec zaczepił kiedyś 3*40 obrotowy do td5020 właśnie i kawałek zaorał ale na dłuższą metę miałby za ciężko i przód też podnosiło. A z td5030 ze spokojem z taka trójką by poszedł.

 

td5030 i td5020 mają te same silniki tylko td5030 ma przednią oś kat. II i mocniejsze sprzęgło tak więc też by miał co robić z pługiem 3*40. mój znajomy ciąga td5030 3*30 i ma co robić pod góre ale na prostym idzie elegancko. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piterr    0

Mój TD5020 ciąga pług lemken opal 3 skibowy obrotowy (jest w mojej galerii)i jeżdżę nim na 2 zakresie i 3 biegu na równych glebach a na glinie i górzystym terenie to na 2 biegu i 2 zakresie.Oprócz tego chodzi w agregacie uprawowo siewnym 2,7 metra i na świeżej orce siew bezpośrednio na skibę śmigam na 2 biegu 2-giego zakresu. Natomiast jak orka jest jesienna lub została wcześniej zbronowana to na 3 biegu 2-giego zakresu i nie ma problemu z uciągiem oraz podnoszeniem a mam standardowe obciążniki.(na uwrociach siewnik składam).Ja też miałem dylemat czy brać 72km czy 80km ale u mnie ten się sprawdza choć nie kiedy przydało by się te 10km więcej(transport w górzystym terenie z dwoma przyczepkami).Jeśli różnica w cenie nie jest duża i masz zamiar zakładać tura do niego to skłaniałbym się ku większemu bo niby oś jest mocniejsza i podnośnik też.Tyle z mojej strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zenas    6

;[ koledzy toczycie spór nie do roztrzygnięcia, pamiętajcie o tym że ciągniki pracują w skrajnych warunkach. Jeden orze na glinie a drugi na piasku no i co? zużycie na hektar będzie takie samo, drugi przekład równiny i teren pagórkowaty i co? zużycie na ha będzie takie samo?.Odpowiedzcie sobie sami. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wysoki24    2

TD5030 1,5 roku temu miał podobną cenę do TD5020. Stawiam na TD5030 - mocniejsza oś, większe nieco gabaryty, większa moc. Najlepiej zaproś przedstawiciela i podyskutuj, może obecnie ceny są inne, ale kiedyś opłacało się brać TD5030 bardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

agentczor    0

Gabaryty to akurat tylko i wyłącznie sprawa kół i przedniej osi a te można wybrać przy zamówieniu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ENDURAK91    1

mówisz tylko o kołach??!! bo chyba przednia oś nie da sie wybierać.

Edytowano przez ENDURAK91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


semos    11

map pytanie ile palą Wasze TD5030 w porównaniu np do C-360? więcej, mniej w tej samej pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Mam problem z podnosnikiem w moim TD90. Z podnoszeniem nie na zadnego problemu ale podczas opuszczania ramiona opuszczaja sie bardzo wolno. Nawet pod duzym, obciazeniem podnosnik opada bardzo powoli. Co dziwne nie zawsze tak sie dzieje ale ostatnio coraz czesciej. Przy podnoszeniu/opuszczaniu podnosnika za pomocą przycisku na prawym błotniku wszystko działa jak należy.
      Moze ktos ma pomysł dlaczego tak sie dzieje?
    • Przez pawlo694
      Witam. Chciałbym wam zaprezentować nowego New Hollanda TD5.115.










      Myślę ze jest ładniejszy od TD5000 troche dziwi mnie dlaczego zegarów nie zmienili no ale może to poprawią
    • Przez reazer
      witam
      miał ktoś taki przypadek że pekła mu sprężyna od pedału sprzęgła w td5050?
      jak sie zabrac za rozebranie tych plastików "deski rozdzielczej"?
      odkręcilem 2 sruby 17 z boku. i jedna 10tke z przodu i dalej wszytstko siedzi
       
    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez JanuszZiomek
      Posiadam ciągnik New Holland TD95D. Sprężarka w nim ładuje caly czas powietrze.W serwisie powiedzieli ze nie da sie jej wyłączyc. Może wiecie czy można ją wyłączyć jesli tak to gdzie dokupić sprzegło do wyłączena. Z góry dzieki za odpowiedż.
×