Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grzegorz508    1

Jeden akumulator powinno się ładować napięciem 6V, prądem o natężeniu 19.5A przez ok 10h. Z resztą po odkręceniu korków będziesz widział czy elektrolit intensywnie gazuje, jeśli tak to jest naładowany. Proponowałbym kupić takie cudo zwane areometrem, możesz tym zmierzyć gęstość elektrolitu w każdej celi.

 

Przez dziesięć godzin nie da się całkowicie naładować akumulatora prądem dziesięciogodzinnym z uwagi na współczynnik ładowania wynoszący 1,4. Tak więc całkowicie wyładowany akumulator naładuje się do pełnej pojemności w ciągu 14 godzin.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmkam    0

O ile dobrze pamiętam ze szkoły to taki sposób ładowania nazywa sie dziesieciogodzinnym, dzieli sie pojemnosc przez 10 i wychodzi natezenie jakie musimy ustawic i ładowanie przez 10h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Akumulator 6V powinno się ładować napięciem max. 7.2V.

 

A pomiar gęstości elektrolitu dla miarodajnego wyniku należy robić jakiś czas po zakończeniu ładowania.

 

Jeśli masz 2x6V to ładujesz je razem w połączeniu szeregowym, czyli tak jak masz w ciągniku.

Ładujesz w tedy prostownikiem 12V.

Edytowano przez sawo10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Tak można.

Czas ładowania zależny jest od stanu akumulatora, jego rozładowania.

Dla właściwego ładowania trzeba mieć oko na kilka parametrów, prąd ładowania, napięcie, temperaturę elektrolitu.

Prąd ładowania zależny od pojemności akumulatora czyli ładujemy go prądem Q10(akumulator 45Ah ładujemy 4,5). Można ładować prądem mniejszym nie zaszkodzi.

Napięcie ładowania 2,4V na ogniwo (aku. 6V napięciem 7,2V, 12V - 14,4V). Ładowanie akumulatora 12V powinno się zakończyć przy napięciu ładowania 14,5V.

Temperatura akumulatora nie powinna przekraczać 50°C.

Dużo zależy jakiego prostownika używamy, bo te elektroniczne same będą regulować lub utrzymywać napięcie aby nie przekroczyć max, wyłącza po osiągnięciu pełnego naladowania.

Zwykłe prostowniki jeśli się ich nie wyłączy w czas mogą spowodować wiece złego niż było zamierzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8111    0

masz na myśli areometr wkładasz d celi naciskasz na tą gruszke musi pobrać elektro;it mniej więcej połowe areometru i póżniej odczytujesz na wskażniku wartość najlepiej jak 1,28 wykaże wtedy jest napewno ok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Odkręcasz korki na akumulatorze i zasysasz areometrem elektrolit z jednej celi (zaciskając i zwalniając tę gruszkę na końcu). Pływak powinien się unieść i wskazywać gęstość elektrolitu. Na nim jest podziałka. Jeżeli akumulator naładowany elektrolit ma gęstość 1,28. Czasem ten pływak ma jednocześnie oznaczenie kolorem np. biały-rozładowany, żółty-pół, zielony-naładowany.

Trzeba taki test przeprowadzić w każdej celi. Wskazania powinny być podobne.

Jeśli mając akumulatory 2x6V i pomiary w nich będą się różnic należy ładować je oddzielnie bądź doładować słabszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szbigniew    0

Ok!

Jutro będe testował

 

 

 

Jest już temat jak prawidłowo ładować akumulator. Poza tym koleżanka @sawo10 wszystko szczegółowo wyjaśniła. Temat przeniosłem do właściwego działu i zamykam.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez HAKER
      Witam mam problem z prostownikiem ponieważ nie znam zasady działania rozruchu w takim prostowniku waży około 20 kg wiec troche mocy maksymalnie daje 150 v ładownia . wiem tylko tyle ze gdy ustawie przy 11,5 v daje 15 Amper mocy i wrasta proporcjonalnie do wzrostu Volt czyli około 14 daje 21 Amper . 
      regulacje mam płynną od 0 do 150 v .. 
      proszę o pomoc czy z tego prostownika  da sie zrobić urządzenie rozruchowe ??  
      nie wiem na jakiej zasadzie miało by to działać np tak ze ustawiam na max prąd czyli 150 v ( i np ze 150 A da ) kręce rozrusznikiem i wtedy na czas rozruchu włączam prostownik ? 
      sorki panowie ale jestem zielony
      mostek prostowniczy mam tylko 50 A wiec pełnej mocy raczej na razie nie uzyskam 



    • Przez lysyrolnik
      Witam
       
      No i stalo sie w moim MTZ 82TS padly baterie, i tu nasuwa sie moje pytanie- Jakie polecacie akumulatory?
      dodam ze w moim MTZ-cie sia aku... 2x 6v
    • Przez HAKER
      Witam mam zamiar wymienić w ursusie c330 dwa akumulatory ( 2 x 6v 160ah centry chodza średnio 6-7 lat )  na jeden 12v 120 ah rozruchu 870A .Nie chodzi o kase ale o to ze byłby lepiej doładowany na krótkich odcinkach  . Częste rozruchy a krótko chodzi ciągnik ,alternator mam 70 A  i szybko doładowuje ale myśle ze te 2 x 6v nie są dobrym rozwiązaniem bo jak jeden sie zasiarczy to drugi sie od niego niszczy i ogólnie.
      dodam ze mam oryginalny rozrusznik i nie planuje narazie zmieniać na szybkoobrotowy .
      i pytanie czy poradzi sobie taki akumulator w ciężkich warunkach ? czy na mrozie nie zawiedzie ? 
      ktoś ma taki ? doradźcie pozdrawiam
    • Przez mds212
      WItam. 
      Szukam od pewnego czasu jakiegoś czasu prostownika do 300 zl. Nie moge znależć nic ciekawego wiekszosc nie ma regulacji prądu albo ma przełacznik 2A/15A 15A do ciagnika dobre ale jakbym chcial podladowac aku w samochodzie co ma 50ah to chyba za duzo. Jak macie jakies fajne propozycje to czekam, prostownik moglby miec wspomaganie rozruchu, Nie mowie ze to ma być maszyna która odpale ciagnik w zime bez akumulatora ale ma tylko wspomoc jego odpalenie.
    • Przez MartaEmilSocha
      Witam . Chciałbym dowiedziec się jaki akumulator trzeba do ciagnika  NH 8360. Wie ktoś jakiej mocy?
×