Rockefeler

T-25 Uszkodzony mechanizm różnicowy

Polecane posty

Rockefeler    0

Witam, jakiś czas temu jadąc przez las moim władkiem źle oceniłem głębokość dołu no i utknąłem, więc postanowiłem użyć owej blokady no i tu się zaczął problem, próbowałem z 10 minut i nic blokada nawet nie drgnie zacięła się czy coś, nie wiem o co może chodzić. No i zwracam się z prośbą do was o poradę może ktoś miał podobny problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    209

A możliwe że na mechanizmie różnicowym odgięły się blaszki i odkręciły śruby i nie będziesz miał blokady. Jak to powiedział mechanik robiący mi remont skrzyni Wania w fabryce spieszył się na przerwę i nie dokładnie zagiął te blaszki i się śruby dokręcają :D :D :D :D


Naprawa ciągników i maszyn rolniczych , przeróbki, malowanie, tulejowanie przednich osi, klejenie rozmrożonych bloków itp. PODKARPACIE tel. 721141104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Co dokładnie stało się? Pedał blokady s nie dał się wcisnął czy wcisnął ale blokada nie zadziałała?? Słychać było jakieś chrobotanie czy cokolwiek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rockefeler    0

Dokładnie tak jak napisałeś Pedał blokady s nie dał się wcisnął

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

To kolego umyj pod połoga pokrywę skrzyni, bo jest prawdopodobieństwo że wzeszedł tam brud i może blokować pedał. Musisz zrobić to dokładnie spróbować tam śrubokretem albo drutem wydłubać brud. Prozaiczna przyczyna a może nerwów napsuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vladimir    21

Jak kumple wyżej napisali: pod podłogą gromadzi się normalnie glina, liście i inne duperele wiejolotne :lol: Gdy u wuja Rusek szedł na pół (tarcza sprzęgła- 1400mtg- ale z własnej głupoty :rolleyes: ) to tam było wiadro brudu zbitego w taką kupę, że jak skorupa schodziło :lol: Mogło ci się to pod pedał dostać i już gotowe :rolleyes: a jeśli nie, to sprawdź- buksując gdzieś, czy działa ci w ogóle mechanizm różnicowy- tzn. czy koła przy buksowaniu ciągną na przemian i czy jest ten efekt "trzęsienia" się ciągnika???


Ruskie sprzęty mam i radę sobie dam.
Jestem Z KPK Kumurum Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek180    0

Witam, ja mam problem na układzie różnicowym, ponieważ nie wiem czy po prawej stronie to koło zębate które posiada deliktny luz, ale nie wiem czy ma być czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Koła zębate na korpusie mechanizmu różnicowego (w tym ciągniku 2 koła) są nitowane, żadnego luzu ma nie być.

Kolego skoro lewe koło nie ma luzu to dlaczego prawe ma mieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek180    0

Ahha , a muszą być nity czy mogę na śruby ? , u kogo się to naprawia , przepraszam ale jestem początkujący

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A za co przepraszasz?

Wszyscy się uczymy całe życie.

Jeśli sam rozbierasz ciągnik to i sam napraw mechanizm.

Możesz poszukać jakiś zakład co maja prasę, zapłacisz z 50zł.

Nituje się je na gorąco, to znaczy nity rozgrzewasz do czerwoności i w tedy zaklepujesz. Nit po zaklepaniu stygnie i trzyma mocniej niż klepany na zimno.

Może i na śruby się da, ale musiały by one i twarde mieć idealny wymiar otworu po nicie żeby wypełnić go, bo inaczej powstanie luz gdy koło będzie napędzane. Łeb śruby i nakrętka będą trzymać żeby kolo nie miało luzu osiowego. Śruby trzeba także dobrze zabezpieczyć przed odkręcaniem, a i upewnić się że na pewno o nic nie zaczepia.

Przy nitowaniu nit puchnie w otworze w pełni go wypełniając i nie ma luzu.

Dwa otwory na krzyż skręć śrubami żeby przy nitowaniu się nie ruszał i nituj pozostałe na krzyż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr697    1

Ja wymieniałem obudowe mechanizmu rużnicowego i nitowałem na zimno oba koła zębate i jeżdżę już chyba z 18 lat. ("-Dwa otwory na krzyż skręć śrubami żeby przy nitowaniu się nie ruszał i nituj pozostałe na krzyż."I tak zrób jak pisze matracz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie wchodzi blokada trzeba wrzucic bieg i puscic delikatnie sprzęglo a następnie wcisnąć blokade

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) :)

Edytowano przez szymontyczynski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Mam rozłożoną skrzynię od Władzia i przy okazji wyszło że muszę wymienić obudowę mechanizmu różnicowego. Obudowa już kupiona i zanitowana, ale jak rozbierałem mechanizm, to pod satelitami były podkładki takie duże półkuliste (kto robił ten wie o co kaman) u mnie były obie perforowane z ząbkiem. Jak przeglądam części w sklepach internetowych, to zazwyczaj podają że jedna jest z ząbkiem, a druga gładka. Dodam, że Władka mam od nowości i nic tam nie było gmerane. Zamawiałem te podkładki przez internet. Jak dotarły, to stwierdziłem, że ta z ząbkiem to jeszcze ujdzie, ale ta gładka, to jak żyletka. Niech ktoś się wypowie dlaczego ma być jedna gładka, a druga z ząbkiem perforowana.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Co jest panowie, dyfra nikt nie robił?


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ja podkładałem gładkie podkładki i cienkie a cienkie dla tego żeby dobrze ustawić zębatkę z zębatką żeby nie było za ciasno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Sprawa mechanizmu różnicowego - okazało się że część nitów łączących wieńce zębate z obudową jest zerwanych. Pytanie: czy zamiast nitów (tych których zakuwanie pokazano wyżej) dawaliście śruby i czy to zdało egzamin. Chodzi o to, że śruby można założyć (tak sądzę) bez demontażu "tych zabawek" - z demontażem jest dość dużo zachodu. Nit w zasadzie jest materiałem miękkim - dlaczego Wania wpakował tam nity zamiast śrub. Kusi mnie założyć śruby ale czy nie narobię tym kłopotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj