Skocz do zawartości
jan930

oleje do ciągników fendt

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
jan930    0

witam czy ktoś orientuje się jakie oleje powinno się używać do ciągnika fendt chcę zrobić wymianę w 612ls rok 1980 ponieważ noedawno go zakupiłem jaki olej do hydrauliki i do silnika z góry dziękuję za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ArrasQ    0

Odświeżę temat...

Olej do skrzyni vario w serii 400 jaki jest zalecany to np Dynatrans MPV Totala lub popularny Hydramot (teraz pod inną nazwą Agrifarm Mot)... Czy stosował ktoś oleje Orlen w tej przekładni? Jakie?

Parametry jakie spełnia hydramot, na papierze spełnia również Orlen Agro STOU 10W-40 ale czy w rzeczywistości ten olej spisze się zarówno zimą jak i latem w Vario?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    551

Powiem wprost 10w40 jest do wszystkiego i niczego. Ten olej to totalna ściema. Skrzynie wyją, po godzinie pracy spada ciśnienie smarowania skrzyni a sam olej ma konsystencję i lepkość wody. Ktoś napisał że spełnia wymagania GL4 albo GL5. Na papierze spełnia.W MF wywaliłem to i zalałem zwykłym 80w90 - ustąpiło siłowe wrzucanie biegów i gwizd na wyższym biegu wróciło wspomaganie przy niskich obrotach silnika. Jeżeli do wysokoobciążonych przekładni głównych ciągników i maszyn budowlanych potrzebne są np. według Fenda oleje 80w90 to dlaczego ktoś w innej marce i podobnej mocowo maszynie podaje 10w40?

U mnie w Farmerze wszelkie problemy z wyciem skrzyni i spadkiem ciśnienia zakończyły się po zalaniu skrzyni Dynatrans 80W90 LS Totala.

Najlepiej gdyby odezwał się KOSTI bo chyba tylko on wie "kto z kim sypia" w tym koncernie i dlaczego zaleca to a nie inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArrasQ    0

OK, ale LS to nie MPV. Pod żadnym pozorem nie powinno się wlewać 80w90 do vario (info. Serwis Korbanek oraz serwisówka Fendt'a) Wiec LS90 odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lagi91    0

Witam,

 

Do fendt 411 VARIO

Patrząc w "materiały eksploatatycjne" z instrukcji i tam wyraźnie pisze np "przekładnia i mechanizm różnicowy - 30 l. Stou SAE 10 W-40 lub 15 W-40

Co o tym sądzicie? czy marka też jest ważna? czy tylko patrzeć na parametry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    104

ja leje neste. tylko skrzynia chodzi dalej na fushu. w mostach i przekładniach ważne jest żeby byl GL5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Witam.Przymierzam się do kompleksowej wymiany olei w moim 310 LSA,czyli silnik,skrzynia,zwolnice,most,piasty.Wiecie może ile wchodzi oleju do poszczególnych podzespołów oprócz silnika?I może jakie proponujecie oleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek34    0

witam orientuje się ktoś może jak sprawdzic stan poziomu oleju hydraulicznego w Fendzie 312 farmer 95r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek34    0

dzięki za informacje juz się zorientowałem bo w instrukcji mam tylko napisane że to jest odpowietrznik

Edytowano przez Tomek34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomi3312    136

Wejdźcie sobie np na strone orlenu w zakładce DOBIERZ OLEJ wybierzcie swój model i tam bedziecie mieli określone parametry do każdego podzespołu. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manitou123    0

Jak sprawdzić olej w mechanizmie różnicowym w fendt 312?Czy mechanizm ze skrzynią jest połączony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

Jak mówimy o tylnim moście to naturalnie, że jest razem ze skrzynią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manitou123    0

No ok jest połączony.Sprawdzałem na stronie fuchsa i powinno wejść 34.5l do różnicowego i skrzyni a zlałem 21l i tyle samo wlałem świeżego.Czy coś jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

312 ma całkiem inną skrzynie niż 311(311 ma smarowanie rozbryzgowe a 312 ciśnieniowe stąd mała ilośc oleju, która wynosi dokładnie 21l), w katalogach są błędy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek121323
      Witam Panowie!
      Od kilku dni posiadam FENDTa 309 farmer na nowej kabinie (96rok). Sprawa jest następująca, nie wiem czy sprzedawca to krętacz albo może sam nie wiedział w co do konca nie wierze ale na panelu EHR pulsuje czerwona kontrolka diagnose. Wiem juz oczywiscie ze to kod błędu. W moim przypadku 32.
      w instrukcji od noweszego modelu (309CI) kod 32:Przyczyna: Zerwany przewód lub nie podlaczony czujnik. Zwarcie lub zwarcie z masą
      Następstwa: brak funkcji sworzni pomiaru sił Środki zaradcze:odciążyć sworznie pomiaru sił.
       
      Wiem ze zasady działania EHR a wiec i budowa sa takie same w wielu modelach dlatego potrzebuje rady jak sie zabrac do naprawy. gdzie znajdują sie sworznie pomiaru sił? W innym poście kiedyś czytałem cos o czujnikach pomiaru uciągu ramion czy cos takiego, być możę to cos podobnego. Ja wyobrażam sobie to tak ze od sterowania EHR odchodzą jakieś kable które dochodzą do ramion i tam cos jest nie tak? Bede wdzieczny za każdą rade. Możę ktoś ma też jakies zapytania wiec jesli bede w stanie cos pomoc, doradzić piszcie smiało!
    • Przez fireseba
      Witam
      Czy wystarczy zaslepic dolot EGR czy tez trzeba zmienic wartosci programowo? 
      Kto ma sama zaslepke bez zmiany programowej, jak dlugo i czy wystepuja jakies niepozadane skutki tego zabiegu?
    • Przez ursusek1614
      Witam chciałbym prosić o opinie użytkowników tego modelu bo rozglądam się za takim.Ostatnio oglądałem taki koleś co go sprzedaje trochę mi wytłumaczył co i jak w tym terminalu na vario kazałem mu,żeby sprawdził ile bar daje skrzynia na vario to chyba zbytnio nie wiedział jak to dobrze zrobić raz mu pokazała 420 raz 380 potem mowił że na postoju pokaże ze musi pokazać przynajmniej 150bar a mu pokazała 160bar dodam że jak jeździł ten typ nim to jak mu depnął to nie było czuć żeby skrzynia miała efekt slizgania się tylko ładnie ciągnik zbierał się.Sprzedający mówi że skrzynia w tym traktorze ma 530bar a nowe mają max 560 tylko wiadome nie wiem ile w tym prawdy jak nie miałem jeszcze styczności z vario ciągnik ma 8,5tys mtg i jest z 2009r.Dlatego proszę o opinie na temat takiego traktoru a szczególnie najbardziej o opinie skrzyni.
    • Przez mad
      Panowie, ma ktoś może do czynienia z Xylonem? Mają jakieś bolączki które im doskwierają na które trzeba zwrócić uwagę przy zakupie?
      W sumie za bardzo nie wiem o co pytać, pomysł z Xylonem narodził się przed chwilą a ciągnika pracowałby w lesie. Zauważyłem że są wersje z obrotową kabiną ale pewnie była jako opcja.
    • Przez Fendt270
      Witam.W moim ciągniku sadowniczym Fendt 270v gdy silnik się nagrzeje wspomaganie ciężko pracuje.Została wymieniona pompa hydrauliczna i nic to nie pomogło.Proszę o pomoc.Z góry dzięki 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.