Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A skrzynia 3 biegowa nie była montowana wyłącznie w ciągnikach serii 934, 1*34 i większe?

 

Skrzynie 3 biegowe były już montowane w Ursusie 1604 który był produkowany w latach 1978-84.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

1 3

2 4

Polowe szosowe i wsteczny włącza się drugą dźwignia z lewej strony siedzenia

I

R II

 

i wzmacniacz momentu (tzw półbiegi) przy kierownicy z lewej strony

Tak zwane półbiegi, bo to nie są typowe półbiegi do ciągłej jazdy.

Opublikowano (edytowane)

Ktoś na forum pisał, ale nie pamiętam kto i gdzie :D , że za całość dał 3 tys :) Ale oczywiście zależy to od zaawansowania zużycia poszczególnych elementów składowych, np. my jak kupiliśmy 912 to chodził cały czas na żółwiu, byliśmy gotowi na grubsze wydatki a cała naprawa kosztowała niecałe 10 zł :lol: (oczywiście pracy własnej czyli rozkręcania się nie wlicza w koszt), w środku był jak nowy :)

A to co się z ceny urwało na naprawę to zostało w kieszeni :D

Edytowane przez Senator
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Często i gęsto piszecie ze jezdzicie na żółwiu, a ja pytam w jakim celu? Te ciągniki mają tyle przełożeń że używanie wzmacniacza momentu jako półbiegów bez wyraznej potrzeby mija się z celem i jest bardzo szkodliwe dla jego żywotnosci. Instrukcja obsługi wyraznie mowi do czego nalezy go uzywac i bynajmiej nic tam nie ma o jezdzie sobie na żółwiu.

Opublikowano

@MAT912 - może mało precyzyjnie się wyraziłem :D

Jak kupiliśmy 912 to chodził cały czas na żółwiu bo nie dało się przełączyć na zająca :) Po prostu nie reagował na przełączanie wajchą ;)

Opublikowano

No żółwia masz po to, że jak np. orzesz a masz mozaikowatą glebę to na cięższym kawałku bez zmiany biegi wrzucasz żółwia i sobie lecisz. To jest jak z przednim napędem nie używa się go do transportu itp. A jak już mowa o żółwiu to kiedyś widziałem w okolicznej oczyszczalni ścieków taki specjalny, że poruszał się on jeszcze wolniej niż normalnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Senator nie miałem Ciebie akurat na mysli bo z Twojej wypowiedzi wywnioskowałem ze to był uszkodzony wzmacniacz bądz poprzednik nie wiedział do czego to jest.Farmer Pawlos ten specjalny żółw to raczej nie był wzmacniacz tylko biegi pełzające. Pozdrawiam.

Opublikowano

Jak juz traktor nie chce przerzucic z polbiegu na pełny bieg to do wymiany mikopompka. Poprostu nie jest juz na tyle szczelna i olej jej ucieka. Co do jazdy na półbiegu jedni mowia tak a inni zas tak. My polbiegi uzywamy w kazdej pracy na polu ale tylko jedynie gdy juz silnik dusi i trzeba zejsc na polbieg, podczas jazdy drogami polnymi rowniez no i z przyczepami pod gore. Ogolnie u nas czesto sa uzywane polbiegi. Zalezy jak kto woli jezdzic, jesli woli oszczedzac i nie uzywac tego to jego sprawa. My wolimy pozniej ciągnik rozpołowic i naprawic niz tego nie uzywac i sie meczyc z pełnymi biegami ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No tu sie zgodze ze w tych ciągnikach przełanczanie biegow zwłaszcza pod górę to różnie z tym bywa i dla tego wzmacniacz sie sprawdza, ale zamiast tego sto razy lepsza by była skrzynia synchronizowana nie było by potrzeby montażu zadnych wzmacniaczy bo w kazdej sytuacji by zmienił bieg bez najmniejszego problemu.

Opublikowano

A wytłumacz dlaczego używanie wzmacniacza ma być szkodliwe dla skrzyni?

 

I bzdury opowiadasz pisząc, że zmiana biegu jest lepsza od używania półbiegów.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czytaj dokładnie potem pytaj, gdzie masz napisane ze używanie wzmacniacza jest szkodliwe dla skrzyni? Używanie wzmacniacza jest jak najbardziej wskazane w celu chwilowego zwiększenia momentu obrotowego,szczegolnie przy pracach w ktorych wykorzystana jest cała moc silnika.O zmianie biegow ze lepsza od półbiegów też nie pisałem bo wzmacniacz to nie są typowe półbiegi, jak by tak było to w instrukcji obsługi wyraznie by było napisane, a ze ludzie tego nie przestrzegają to sie ciągle psuje. A jak jestes mądrzejszy od producenta tych ciągników to nic na to nie poradze.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Bo to jest takie dziadostwo tak zrobione ze jak jezdzisz bez potrzeby to długo się tym nie nacieszysz bo sie rozlatuje, dlaczego jak chcesz kupic ciągnik to mało który to ma oczywiscie krajowe, bo te z importu raczej mają bo tam czytają instrukcje i sie tym nie bawią. Ja mówie o URSUSACH w innych nie wiem jak jest.ZETORY blizniacze pewnie to samo.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Kupiłem zetora z Holandii i trzeba było remontować więc nie jest to reguła, że z zachodu lepsze :P

Po remoncie, wzmacniacz był używany bardzo często. Przy orce, uprawie, gruberowaniu na uwrociach zawsze było przełączane na żółwia. Z ładowaczem czołowym też bardzo często było przełączane zółw-zając.

Od remontu było zrobione 1500-1800mth i jakoś nie zauważyłem, żadnych negatywnych skutków używania wzmacniacza.

Więc nie rozumiem dlaczego twierdzisz, że wzmacniacz to taki kiepski wynalazek :P

Opublikowano

witam

mam pytanie odnosnie sprzegla. poniewaz wydaje mi sie ze caly czas jak by ciagnelo po wcisnieciu pedalu sprzegla. wiec jak sie je toczy? tylko kolo zamachowe? czy trzeba toczyc kolo zamachowe i docisk? na co trzeba zwrocic uwage przy toczeniu?

Opublikowano

Wyreguluj na słoneczku albo zmień docisk(nie wiem czy tam są łapki na sprzęgle) ale najprawdopodobniej jak przedtem tego nie miałeś będziesz miał docisk do wymiany.

Opublikowano

coś kiedys słyszał można cały dzień jechać na zółwiu warunek poprawine wyregulowana taśma wzmacniacza nawet odpalanie przeprowadzamy na zółwiu nie wolno dac na zajca poniżej 1200 obr bo moze byc za małe cisnienie najlepiej wstawic zegar od cisnienia i sprawa jasna ma byc pow 10 at w naszym gospodarstwie najwiencej pracuje na wolnych biegach czensto mechanicy przed naprawom tego nie sprawdzają na czym mamy straty cisnienia  przystawka od napendu tylny wom blokada mosty naprawiaja wzmacniacz i dalej lipa najlepiej sprawdzac jak olej sie nagrzeje w tedy widzimy gdzie gubi ciśnienie potem pisane wymiana mikro pompki co pół roku bo straty mamy tak duże np na przystawce od napendu ze pompa nie ma wielkiej wydajnośći w granicach 9 l na minute jak jedziesz na zółwiu to tuleja sie z pierscieniami nie wyrabia bo bemben jest zatrzymany  u nas orginalny wytrzymał ok 2500 mtg ale nikt w tedy nie wiedział jak go uzywac czyli zawsze jazda na zajoncu bo sie zepsuje nie jest to rozwiozanie tak trwałe jak w case ale dość tanie i pomocne w pracy np aktywnym agregatem i łatwość naprawy 2 dni i zrobiony 667098 143 dziele informacji jak wyrególowac bemben poprawnie

Opublikowano

Siema orientuje się ktoś czy w u1222 jest skrzynia 3czy 4 biegowa. A jeśli jest czwórka czy jest ona wzmocniona czyli po prostu czy wytrzymała bu turbo i intelcooler czy by po prostu się nie rozwaliła bo wiem żę np u1614 miały 3 biegową wzmocnioną co to wytrzymywały ale jak jest w 1222 nie wiem więc prosze o pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v