czaro

Problem z rozrusznikiem.

Polecane posty

czaro    136

Co może być przyczyną tego że gdy chce zapalić Mtz-a to rorzusznik tryka???Po odkręceniu rozrusznika okazuje się że rozrusznik normalnie kręci.Więc co może być przyczyną tego trykania???Czy może mieć za ciężko aby zakręcić???


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luasbrek    0

sprawdź jak masowanie ma, pewnie masę ma słabą przewód zabrudzony przy ciągniku albo zaśniedziały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

własnie sprawdzałem i jest w porządku


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

Niestety trudno jest sie do niego dostać bo mam tura i teraz nie wiem jak go wyjąć.Pewnie bede musiał cały stelaż tura zdejmować

Nie wiem jak to się stało ale po całonocnym ładowaniu,próbowaniu odpalenia od samego rana oraz licznemu rozkręcaniu i skręcaniu w końcu odpalił:rolleyes: .Nie wiem co się stało.Jestem już całkiem głupi co mogłi\o być tego przyczyną.Może Mtz miał focha...:lol:

Edytowano przez czaro

MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

A jakie dokładnie "trykanie" słychać bo jeśli ty odpalasz a on nie kręci tylko tyka oznacza ze masz akumulatory słabe, musisz też sprawdzić przewody na aku porządnie je wyczyść ponieważ tam możne dobrze nie przewodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel89    3

"trykanie" spowodowane jest złym stykiem w elektowłączniku... zapewne dostała się woda i coś nie łączy... lub ktoś sporo jeździł na rozruszniku :lol: i teraz styki i uzwojenie się przypaliło....


gmhnbmbnm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

sawo10 sprawdzałem akumulatory i są dobre.

teraz jak już zapala to mało co nie wyrwie rozrusznika z ramy :lol:

ale jak to się naprawiło to nie wiem...;)


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

zalezy jaki masz model jak masz blokade skrzyni to tam mogl byc problem lub nad rozrusznikiem jest taki przekaznik ze stykami moglo tam nie laczyc ja tak mialem co sie naglowilem wszystko poczyscilem a on nic wkoncu sie wkurzylem i stuknolem w ta puszke i zaczal odpalac i pali do dzisiaj widocznie te typy tak maja :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

Możliwe że automat nie przełączał do końca i też tak może się robić albo trafiała zębatka od rozrusznika na zęby od koła zamachowego i nie mogło przepchnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek30    0

U mnie tez tak było i to była wina elektrowłącznika. Wymiana na nowy pomogła i już nic nie "tyka". Koszt nowego to ok100zł.Pozdrawiam:)


MTZ 80
URSUS C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

ja z tego wszystkiego kupiłem wczoraj taką przerzutkę która jest przy akumulatorach i ona przełącza prąd z 12 V na 24 V żeby rozrusznik mógł lepiej zakręcić.załozyłem to i byłem w szoku bo nic to nie dało.myślałem sobie że 160 zł poszło się je..ć.no ale tata mówi że podłączy go jeszcze raz pod prostownik i niech stoi do wieczora i się wtedy zobaczy.ale za pół godziny poszedłem ja sprawdzić czy zapali.no i jak zakręcił to o mało rozrusznik z ramy nie wyskoczyłlaugh.gif no i narazie jakoś chodzi.może ta nowa przerzutka pomogła...wink.gif

 

 

 

 

Przerzutki to możesz mieć w rowerze. To urządzenie nazywa się przełącznik napięcia rozruchu. Jeszcze raz takie coś i będą %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum310    0

Przyczyną trykania jest zbyt mały prąd dochodzący do rozrusznika. Powodeem może być: słaby aku, zaśniedziałe klemy lub styki, zepsuty bądź zabrudzony przekaźnik rozrusznika, nadpalony włącznik masy, uszkodzony przewód prądowy od aku, uszkodzona stacyjka.

Najczęściej przyczyna tkwi w zabrudzonych stykach, uszkodzonym przekaźniku albo nadpalonym włączniku masy.

Chyba że masz rozrusznik szybkoobrotowy typu MAGNETON, wtedy może być uszkodzone sprzęgiełko przeciążeniowe.

Naprawa nie jest kosztowna ale czasem pracochłonna

 

Kolego w rozruszniku nie ma żadnego sprzęgła przeciążeniowego. Jeszcze raz napiszesz takie bzdury i polecą %%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Mogłbyś czaro powiedziedz gdzie dokładnie znajduje się ten przełącznik z 12v na 24 w mtz i mój jest z 98r. bo tam gdzie są akumulatory to tekiego czegoś nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek9456    0

Nie wiem czy jest to wina tego przełącznika czy czegoś innego ale wymieniłem przekaźnik rozrusznika i działał chwilę i teraz wogóle nie kręci a jak kręcił bo było słychać takie pstrykanie i nie wiem gdzie bo pewnie to przez to się te przekaźniki przepalają. Jak ktoś wie co jest sprawcą tekiego działania to niech mi powie. Z góry wielkie dzięki.

 

A mógłby mi ktoś podać lokalizację tego przełącznika 12/24v w mtz z 98r.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze to należy doprowadzić do porządku wszystkie połączania, naładować akumulatory. Następnie miernik w rękę i posprawdzaj napięcia na poszczególnych elementach instalacji. W ten sposób wykryjesz niesprawny element, bo będzie występował na nim spadek, lub brak napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Chyba że masz rozrusznik szybkoobrotowy typu MAGNETON, wtedy może być uszkodzone sprzęgiełko przeciążeniowe.

Naprawa nie jest kosztowna ale czasem pracochłonna

Możesz napisać w jakim typie rozrusznika jest to sprzęgiełko przeciążeniowe i jak ono działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma w MAGNETONIE żadnego "sprzęgiełka przeciążeniowego"


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Dlatego pytam, nie spotkałem jeszcze rozrusznika ze "sprzęgiełkiem przeciążeniowym".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laszek    1

jeśli mowa była o "sprzęgiełku przeciążeniowym" to może chodziło o bendiks, w końcu są tam takie sprężynki które potrafią się ślizgać. u mnie właśnie jest problem z bendiksem, któryś z kolei wymieniony i z czasem dzieje się to samo. poszedłem dalej i kupiłem nowy rozrusznik ten szybkoobrotowy i po miesiącu to samo. stwierdzenie że trafiłem na wadliwy bendiks w tylu przypadkach nie jest chyba prawdziwe. zęby na wieńcu też są w dobrym stanie, nie ma na nich nic niepokojącego i już nie mam pomysłu co zrobić z tym tematem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Jak kupiłeś rozrusznik za 450 magnetrona to masz problem, a jak tańszy to kupuj dalej te rozruszniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj