huard

Montaż dodatkowych wyjść hydraulicznych Zetor Proxima

Polecane posty

huard    13

Witam panowie jestem tu nowy więc poprawcie mnie jeśli coś żle napisz. Mam pytanie posiadam zetora proxime 6441 i chciałbym się dowiedzieć jak dorobić (zwiekszyć) ilość wyjść hydraulicznych, bo mam tylko dwa. Może ktoś z was robił już takie coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

Jak chcesz mieć oryginał to dokupujesz rozdzielacz,linkę i tą dźwignię do kabiny. Do tego modelu kupisz wszystko, potem najlepiej jak byś gdzieś podejrzał jak to jest podłączone, albo wg. katalogu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huard    13

no ok tylko chodzi o to ze nie mam za bardzo u kogo zobaczyć gdzie się wpiąsc tym rozdzielaczem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
absolwent21    1

Jeżeli masz ładowacz to możesz podpiąć dodatkowe przewody hydrauliczne pod rozdzielacz do ładowacza i wtedy sterujesz joystickiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

W ogóle do czego potrzebne jest Ci więcej? Najłatwiejszy sposób to zrobić trójniki na jednej parze wyjść i będziesz miał dwie kolejne- tylko że musisz za każdym razem trójnik przekręcać. Jeśli możesz to najlepiej dopiąć sekcję kolejną do rozdzielacza

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huard    13

Gramgro a moze wiesz mniej wiecej w którym miejscu podpiąć te sekcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gramgro    14

Nie wiem jak to jest niestety w Zetorze, ale wydaje mi się że to rozdzielacz powinien być z możliwością dołożenia dodatkowych sekcji... Po prostu musisz zakupić dodatkową płytkę rozdzielacza( patrz żeby pasowały otwory wszystkie) i wtedy masz dokładasz nową obok starej, skręcasz płytka końcową i podłączasz wajchę i przewody do gniazd...

http://www.granit-parts.pl/GP/pl/Sortiment/Artikel/542744//Hydraulika/Uk%C5%82ad_hydrauliczny_ci%C4%85gnika/Rozdzielacze_hydrauliczne_GRANIT/Zetor/System%20Bosch%20SB23OC%20%20%203%20otwory/GRANIT%20Rozdzielacz%20hydrauliczny/85219008

tutaj masz taką sekcję która powinna pasować do Twojego Zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Jest taka możliwość jak pisze np. @jendrek, a zasilanie dodatkowego rozdzielacza podłączasz do dekla pod tylnym mostem, pamiętając że do nowego rozdzielacza nie zależnie ile będzie miał sekcji powinno dochodzić od strony zaworu przeciążeniowego.

Powrót mostkujesz z rurką gniazda od spływu oleju.

@Gramgro; Ten rozdzielacz z linku jest montowany pod deklem górnym i nie ma możliwości rozbudowy go.

Jeszcze w układzie powinien być odpowiedni zawór który będzie posyłał olej albo na oryginalny rozdzielacz + TUZ, albo na dodatkowy, bo inaczej wszystko pójdzie przelewem do skrzyni.

Jak zdecydujesz się na rozbudowę układu pamiętaj o doborze rozdzielacza o odpowienim przepływie i najlepiej z funkcją pływającą nie taki jak np. w Cyklopie.

 

Ale co ty chcesz podpinać że potrzebujesz tyle gniazd, można łatwiej i szybciej zamontować tzw. elektryczny dzielnik strumienia.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKORPION1    0

Jest taka możliwość jak pisze np. @jendrek, a zasilanie dodatkowego rozdzielacza podłączasz do dekla pod tylnym mostem, pamiętając że do nowego rozdzielacza nie zależnie ile będzie miał sekcji powinno dochodzić od strony zaworu przeciążeniowego.

Powrót mostkujesz z rurką gniazda od spływu oleju.

@Gramgro; Ten rozdzielacz z linku jest montowany pod deklem górnym i nie ma możliwości rozbudowy go.

Jeszcze w układzie powinien być odpowiedni zawór który będzie posyłał olej albo na oryginalny rozdzielacz + TUZ, albo na dodatkowy, bo inaczej wszystko pójdzie przelewem do skrzyni.

Jak zdecydujesz się na rozbudowę układu pamiętaj o doborze rozdzielacza o odpowienim przepływie i najlepiej z funkcją pływającą nie taki jak np. w Cyklopie.

 

Ale co ty chcesz podpinać że potrzebujesz tyle gniazd, można łatwiej i szybciej zamontować tzw. elektryczny dzielnik strumienia.

 

Przyłącze się do tematu , ja też chciałbym zwiększyć o jedno gniazdo hydrauliczne w zetorze 7341 a potrzebne mi jest do sterowania pługiem do odśnieżania na przednim TUZIE

Kolego farmer7745 a jak się montuje ten elektryczny dzielnik strumienia i czy w takim razie jest możliwość podpięcia takiego gniazda z przodu ciągnika i czym się wtedy steruje na tym gnieździe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huard    13

kolego farmer 7745 potrzebna mi jest jeszcze jedna para poniewaz zamontowałem przedni tuz a ze sam go zakładełem to podpiąłem go pod orginalną pare wyjść i teraz nie mam zadnego gniazda wolnego i musze odłanczać przedni tuz np. do wywrotu przycepy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Dzielnik jest dość powszechnie stosowany właśnie w pługach śnieżnych bo mają dość duże możliwości funkcyjne, a jego zasada działania jest prosta.

Masz jedno wejście i dwa wyjścia (są opcje np. 2 na 4) jak cewka nie ma zasilania olej idzie jednym wyjściem, a jak jest zasilanie elektro magnes wciąga odpowiednio profilowany sworzeń i idzie drugim.

Można to zastosować w bardzo wielu układach hyd. ale musisz doprowadzić prąd.

 

Ja w przednim Tuzie też mam siłowniki dwu stronnego działania, ale z racji dość skromnie rozbudowanej hyd. zewnętrznej mojego Zetora pod piąłem tylko jedną stronę, a w nie czynne komory wkręciłem odpowietrzniki.

U mnie wywaliłem rurkę którą szedł olej do gniazda nr.2 i zastąpiłem ją przewodem podpiętym do zwykłego trój drożnego zaworu kulowego, który jest pod ręką i którym posyłam olej albo na gniazdo, albo na Tuza.

Po drodze zainstalowałem jeszcze jeden zawór, który ma 4 pozycje, a korzystam z niego jak chcę olej posłać na gniazdo z przodu ciągnika.W nim jest jeszcze pozycja że olej nie ma żadnego przepływu.

 

Masz w tym Tuzie możliwość tak podpięcia maszyny żeby mogła kopiować teren?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huard    13

tak tzn przestawiam takimi bolcami na cięgnach do kopiowania terenu. A skąd wziąłeś taki trójnik trójdrożny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Kupisz go w pierwszym lepszym sklepie z hyd. siłową albo pytaj w Grene lub Granicie.

Koszt ok. 120 zł + oczuwiście reszta drobiazgów.

Dobrze że masz to kopiowanie terenu.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huard    13

a ty masz u siebie kopiowanie? i powiec jak ci chodzi ten tuz z tym jednostronnym działaniem w niczym nie przeszkadza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Nie przeszkadza, i nie wyobrażam sobie sprzęgać jakąś maszynę na szytwno.

Co w końcu postanowiałeś jak podepniesz zasilanie?


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
huard    13

zrobie tak jak ty z tyłu na 1 wyjściu założe zawór trójdrożny i też zaślepie chyba wyjścia w siłownikach i zrobie jednostronnego działania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SKORPION1    0

Kolego farmer7745 ten zawór podpiąłeś przed samym gniazdem czy gdzieś indziej A może byś wstawił foto bo ja jestem ciemny w tych sprawach A zależy mi na tym dodatkowym gnieździe aby prostować i skosować pług do śniegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Jeden zawór mam za siedzeniem którym posyłam olej do tuza lub na gniazdo, a drugm

 

http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1270133513/gallery_6171_44_91528.jpg

 

mogę olej rozdzielić na tuz, dodatkowe gniazdo albo wszytstko zablokować.

To gniazdo dorobiłem z myślą o owijarce z przodu albo wywrocie podpychanej przyczepy.

Jeszcze miał być powrót ale brakło zapału.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj