kris19911

Działanie WOM w MTZ\Belarus

Polecane posty

kris19911    9

Witam, otóż interesuje mnie na jakiej zasadzie działa ten piekielny WOM w ruskich maszynach.

Najbardziej interesuje mnie szerokość taśm jakie można zastosować w moim TSA aby silnik udusić a womu nie zatrzymać... Czy ktoś wie jakie szerokości w danych rocznikach montowano i czy do wymiany jest konieczna wymiana całego wałka czy można zmienić same taśmy. Proszę o informacje i porady osoby które miały do czynienia z tematem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    1

ja wymienilaem i wymieniam takie rzeczy znaczy tak poki mnie weslzismy do uni ani komuna nie upadla moglismy ,ienm zwszystko z tym no to co w eternicie jest i to jest wuytrzymale a teraz tego ine woplno i tasmy twardosc stracily mam wuja co ma i ciagnik mu zgasa a wom nie puszcza tak to juz jets

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

ja też nie rozumiem.... Prosze o tłumacza, i czekam na dalsze porady.(które mozna zrozumieć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Chodziło mu pewnie o to, że kiedyś produkowano lepszej jakości części, a te pasy co kiedyś były podobno z domieszką azbestu, a dzisiaj jest zabroniony , wujo jego ma mtz-a tego 82 zapewne i pasy takie, że ciągnik gaśnie.

 

I racja, dzisiaj to jakość części jest do du.y, nie ma co ukrywać, kiedyś tak nie było. Nie było tyle firm produkujących np. części zamienne, ani nie było takiego krętactwa, oszukaństwa i robienia wszystkiego jak najtańszym kosztem.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    28

Kolego ja ci powiem tak nie wiem jak konkretnie w twoim ale na przykładzie 1025 wymieniamy same taśmy ale też jest możliwość podciągnięcia taśmy za pomocą śuby z tyłu. jak będziesz kupował taśmę wom poproś o utwardzaną te zwykłe nie nadają się utwardzana to taka jak będziesz mieć 2 rodzaje to z drobną kostką (ta część co się ściera)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

mam mtz z 87 i z racji wieku WOM niedomagał więc remoncik ;) nowe satelity bo igły z nich powypadały i trochę lekko szczerbate były no i nowe taśmy zwykłe i kicha ;[ (przy kosiarce bębnowej 2,1 m) więc znów rozbieram a tam właśnie ta taśma od włączania spalona :o więc nową wstawiłem ale lepszą nie taką zieloną poprzecinaną coś takiego , ustawiłem wg instrukcji i już z 3 lata chodzi, przy kosiarce to potrafi porządnie zakopcić przy rozpędzaniu a nie pośliźnie się :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    1

chodzilo mi o azbest przed tem byly mocnijessze niz teraz i dlatego sie tak dzije ja swoje wykonczylem w rozrzutniku 1 osiowym :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    28

unas 2 razy w miesiącu zmieniamy taśmy bo 1025 chodzą paszowozach dużych 18m nio i kosiarkach 3.30m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

z azbestem można załatwić ;) sąsiad miął problemy z hamulcami w 1025 i w końcu diler przywiózł oryginał

 

Co do tych taśm no stare z racji przebiegu do wymiany no ale żeby nowe po jednym dniu do wyrzucenia :blink: ale to tzw parciane bo ta z linka wyżej tzw kostka trzyma B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

A ile jest roboty zwymiana tych taśm. ? Tak z ciekawosci pytam


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    28

my już doszliśmy do wprawy 3 godz i ciągnik wyjeżdża ale trochę udoskonaliliśmy my też kupujemy sprowadzane z Białorusi są mocniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

W poniedziałek będzie się rozkręcać, czy trzeba "spuszczać" olej z tylnego mostu do wyciagnięcia womu? dzisiaj pronar dostał nowy siłownik i udźwig już spełnia moje oczekiwania, teraz trzeba ten WOM usztywnić....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Witam, otóż interesuje mnie na jakiej zasadzie działa ten piekielny WOM w ruskich maszynach.

 

Na podobnej zasadzie jak działa np tylny most w polonezie:) Wał napędza półosie jak przytrzymasz jedno koło to drugie będzie sie obracać :D Taśmy zaciskają się na bębnie zatrzymują go i powodują że obraca się wom


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

A mnie interesuje jedno czy nowe belarusy i pochodne z monoblokiem tez maja ten piorunski wom na tasmy? A jeśli tak to czy stale nastrecza on tyle klopotów co te stare?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

A jak z tymi taśmami? załóżmy że mam 2x 44mm, czy mogę zamiast nich założyć 1x32mm i 1x56mm w sumie wychodzi na tą samą szerokość obydwóch taśm (88mm), i pytanie czy to będzie działać, czy czasem bęben nie jest podzielony pod te taśmy i jak założe jedną szerszą ta 56 to czy nie będzie łapać (nachodzić) za część hamującą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin77    0

Witam, mam problem z dzialaniem WOM w MTZ 82 z 87r. Dzialal i nagle przestal dzialać. Nawet nie chodzi na pusto. Co może być tego przyczyną? Proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Taśma. Do wymiany bądź wyregulowania.

Przeczytaj wcześniejszą stronę tego tematu to może się czegoś dowiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

kris19911 szersza taśma nic nie da bo powiedzmy bębny moją taką szerokość jak taśma czyli szersza będzie tylko wystawać. A do rozbiórki to najpierw wyciągnij te 2 śruby regulacyjne i wtedy cały mechanizm wyciągniesz do tyłu do ściągania są otwory nagwintowane na śruby

 

Co to nowych mtz na stronie pronara widziałem sprzęgło wielotarczowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No to kolego nie pocieszyłeś mnie.... Zobaczymy jak to będzie wyglądać jak wymontujemy WOM, może jutro jak zdąże po szkole.... Ale mam nadzieję że jest jakieś wyjście z mojej sytuacji...

 

Edit:

dzisiaj po godzinie w garażu WOM odkręcony, ale korpu wychodzi tylko tak z 5cm i dalej żadną siłą nie można go wyciągnąć... czy może ktoś pomóc jak go wyciągnąć?

Edytowano przez kris19911

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumzthebest    0

mamy mtz z 99r to pierwsza orginalna tasma 4 lata trzymala od kąd mamy prase deutzh fahr z rotorem to w sezonie raz na miesiąc wymieniamy

 

mamy mtz z 99r to pierwsza orginalna tasma 4 lata trzymala od kąd mamy prase deutzh fahr z rotorem to w sezonie raz na miesiąc wymieniamy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj