Skocz do zawartości
kris19911

Działanie WOM w MTZ\Belarus

Polecane posty

kris19911    9

Witam, otóż interesuje mnie na jakiej zasadzie działa ten piekielny WOM w ruskich maszynach.

Najbardziej interesuje mnie szerokość taśm jakie można zastosować w moim TSA aby silnik udusić a womu nie zatrzymać... Czy ktoś wie jakie szerokości w danych rocznikach montowano i czy do wymiany jest konieczna wymiana całego wałka czy można zmienić same taśmy. Proszę o informacje i porady osoby które miały do czynienia z tematem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

ja wymienilaem i wymieniam takie rzeczy znaczy tak poki mnie weslzismy do uni ani komuna nie upadla moglismy ,ienm zwszystko z tym no to co w eternicie jest i to jest wuytrzymale a teraz tego ine woplno i tasmy twardosc stracily mam wuja co ma i ciagnik mu zgasa a wom nie puszcza tak to juz jets

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris19911    9

ja też nie rozumiem.... Prosze o tłumacza, i czekam na dalsze porady.(które mozna zrozumieć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Chodziło mu pewnie o to, że kiedyś produkowano lepszej jakości części, a te pasy co kiedyś były podobno z domieszką azbestu, a dzisiaj jest zabroniony , wujo jego ma mtz-a tego 82 zapewne i pasy takie, że ciągnik gaśnie.

 

I racja, dzisiaj to jakość części jest do du.y, nie ma co ukrywać, kiedyś tak nie było. Nie było tyle firm produkujących np. części zamienne, ani nie było takiego krętactwa, oszukaństwa i robienia wszystkiego jak najtańszym kosztem.

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    14

Kolego ja ci powiem tak nie wiem jak konkretnie w twoim ale na przykładzie 1025 wymieniamy same taśmy ale też jest możliwość podciągnięcia taśmy za pomocą śuby z tyłu. jak będziesz kupował taśmę wom poproś o utwardzaną te zwykłe nie nadają się utwardzana to taka jak będziesz mieć 2 rodzaje to z drobną kostką (ta część co się ściera)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

mam mtz z 87 i z racji wieku WOM niedomagał więc remoncik ;) nowe satelity bo igły z nich powypadały i trochę lekko szczerbate były no i nowe taśmy zwykłe i kicha ;[ (przy kosiarce bębnowej 2,1 m) więc znów rozbieram a tam właśnie ta taśma od włączania spalona :o więc nową wstawiłem ale lepszą nie taką zieloną poprzecinaną coś takiego , ustawiłem wg instrukcji i już z 3 lata chodzi, przy kosiarce to potrafi porządnie zakopcić przy rozpędzaniu a nie pośliźnie się :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

chodzilo mi o azbest przed tem byly mocnijessze niz teraz i dlatego sie tak dzije ja swoje wykonczylem w rozrzutniku 1 osiowym :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    14

unas 2 razy w miesiącu zmieniamy taśmy bo 1025 chodzą paszowozach dużych 18m nio i kosiarkach 3.30m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

z azbestem można załatwić ;) sąsiad miął problemy z hamulcami w 1025 i w końcu diler przywiózł oryginał

 

Co do tych taśm no stare z racji przebiegu do wymiany no ale żeby nowe po jednym dniu do wyrzucenia :blink: ale to tzw parciane bo ta z linka wyżej tzw kostka trzyma B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cichy84    14

my już doszliśmy do wprawy 3 godz i ciągnik wyjeżdża ale trochę udoskonaliliśmy my też kupujemy sprowadzane z Białorusi są mocniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

W poniedziałek będzie się rozkręcać, czy trzeba "spuszczać" olej z tylnego mostu do wyciagnięcia womu? dzisiaj pronar dostał nowy siłownik i udźwig już spełnia moje oczekiwania, teraz trzeba ten WOM usztywnić....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Witam, otóż interesuje mnie na jakiej zasadzie działa ten piekielny WOM w ruskich maszynach.

 

Na podobnej zasadzie jak działa np tylny most w polonezie:) Wał napędza półosie jak przytrzymasz jedno koło to drugie będzie sie obracać :D Taśmy zaciskają się na bębnie zatrzymują go i powodują że obraca się wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

A mnie interesuje jedno czy nowe belarusy i pochodne z monoblokiem tez maja ten piorunski wom na tasmy? A jeśli tak to czy stale nastrecza on tyle klopotów co te stare?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

A jak z tymi taśmami? załóżmy że mam 2x 44mm, czy mogę zamiast nich założyć 1x32mm i 1x56mm w sumie wychodzi na tą samą szerokość obydwóch taśm (88mm), i pytanie czy to będzie działać, czy czasem bęben nie jest podzielony pod te taśmy i jak założe jedną szerszą ta 56 to czy nie będzie łapać (nachodzić) za część hamującą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin77    0

Witam, mam problem z dzialaniem WOM w MTZ 82 z 87r. Dzialal i nagle przestal dzialać. Nawet nie chodzi na pusto. Co może być tego przyczyną? Proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Taśma. Do wymiany bądź wyregulowania.

Przeczytaj wcześniejszą stronę tego tematu to może się czegoś dowiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

kris19911 szersza taśma nic nie da bo powiedzmy bębny moją taką szerokość jak taśma czyli szersza będzie tylko wystawać. A do rozbiórki to najpierw wyciągnij te 2 śruby regulacyjne i wtedy cały mechanizm wyciągniesz do tyłu do ściągania są otwory nagwintowane na śruby

 

Co to nowych mtz na stronie pronara widziałem sprzęgło wielotarczowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

No to kolego nie pocieszyłeś mnie.... Zobaczymy jak to będzie wyglądać jak wymontujemy WOM, może jutro jak zdąże po szkole.... Ale mam nadzieję że jest jakieś wyjście z mojej sytuacji...

 

Edit:

dzisiaj po godzinie w garażu WOM odkręcony, ale korpu wychodzi tylko tak z 5cm i dalej żadną siłą nie można go wyciągnąć... czy może ktoś pomóc jak go wyciągnąć?

Edytowano przez kris19911

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jumzthebest    0

mamy mtz z 99r to pierwsza orginalna tasma 4 lata trzymala od kąd mamy prase deutzh fahr z rotorem to w sezonie raz na miesiąc wymieniamy

 

mamy mtz z 99r to pierwsza orginalna tasma 4 lata trzymala od kąd mamy prase deutzh fahr z rotorem to w sezonie raz na miesiąc wymieniamy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×