Skocz do zawartości
wojtii

Wapnowanie pola

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Zapisz się na wapno defekacyjne!

galeria
Pola

piotrp88    15

Znalazłem kredę jeziorną 20zł/t, 40%CaO, 30% wody. Transport 500zł za 27t. Co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mickas092    325

Granulatem możesz sobie sumienie uspokoić a nie na szybko odkwasić :) Jak najdrobniej mielona kreda możesz coś podziałać dopiero. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Agrest    399

Jak gleba próchniczna z dość wysokim poziomem wód gruntowych i w osłoniętym terenie to idealna pod borówkę. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


yacenty    565

troche zawsze pójdzie - wiem ze jednym nawozem nie dojdę do 6.5 ale aby z 4 wyskoczyć, po zbiorach coś się innego zastosuje. Nie mniej miernik kupiony jutro runda po polu bo dalej nie wierze ze na jednym kawałku tak niżej jak na pozostałych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cesus    1

Czy tym miernikom to można ufać czy nie lepiej w laboratorium zbadać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tadbox    0

Witam,
czy ktoś używał wapna nawozowego w postaci oprysku? Czy taki specyfik ma racje zastosowania?? 
Proszę o opinie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mariuszzz    14

ok, ok, jedziemy po nawóz granulowany, a z drugiej strony biorę najtańszy miernik i zasuwam w pole. Średnia z 9 próbek 5.9-6 a jedna zakała jakaś 4.5, aż się wierzyć nie chce ze to jest możliwe

Yacenty, granulowanym będzie wygodnie ale nie będzie szybkiego efektu. Jak juz kiedyś pisałem, według badań IUNG wapna granulowane działają najwolniej. Haczyk polega na tym ze granule wysiane pogłównie potrzebują czasu żeby się rozpuścić. Żeby się rozpuściły potrzebna jest woda, jeśli wiosna będzie sucha to wapno granulowane wysiane pogłównie podziała raczej słabo. Pomijając wynalazki typu wapna tlenkowe, najszybciej podziała wapno węglanowe pyliste czyli np Fastcalc, Kujawit Premium, Radkowit Premium czy mączka z Minerału z Trębaczewa o ktorej nieraz pisał Agronom_kujawy. Granulaty produkuje sie zresztą z takiej mączki wiec po co płacic 300-400 zł/t za granulat jak za ok 150 zł/t  kupisz formę pylistą. Ok, przyznaję że przy wysiewie trzeba sie pobrudzić;-) Kto siał ten wie jak sie kurzy:)

Co do badań gleby, nie wiem jaki miernik chcesz kupić ale pamiętaj że w polskim doradztwie nawozowym próbki na pH bada się w 1 molowym roztworze KCl. Jesli ktoś bada próbkę zalaną wodą to trzeba pamiętać, że w wodzie wynik wychodzi o ok 1 jednostkę wyższy. Czyli np wynik pH 5,5 w wodzie nie znaczy że jest ok. Ta sama próbka w KCl badana w OSCHR da wynik ok 4,5 czyli już jednak kwaśno.

Znalazłem kredę jeziorną 20zł/t, 40%CaO, 30% wody. Transport 500zł za 27t. Co o tym myślicie?

Ja bym się tylko upewnił czy na pewno jest 40 % CaO, to sporo jak na kredę jeziorną. Ale jak producent da Ci papiery z aktualnymi wynikami badań to moim zdaniem ok, ja bym brał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

STIG0013    406

Standardcal potrafi dobrze zakurzyć a przy fastcal to pewnie świata nie widać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michalk13    8

Witam,

czy ktoś używał wapna nawozowego w postaci oprysku? Czy taki specyfik ma racje zastosowania??

Proszę o opinie.

Jesli ktoś Tobie tłumaczy że 2kg wapna w postaci oprysku odkwasi glebę to goń z podwórka tego czarodzieja. 300kg nie odkwasi a trzeba dać 3tony dobrze zmielonego (jak mąka) wapna. Opryski typu wap sad to nic innego jak naciaganie rolnika.

1 kg tego wapna chyba kosztuje 50 zł czyli za tonę gość zgarnia 50 tys zł!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel885    380

Znalazłem kredę jeziorną 20zł/t, 40%CaO, 30% wody. Transport 500zł za 27t. Co o tym myślicie?

Na allegro jest kreda jeziorna z mazur, sam ją kupiłem jesienią, pewnie o tą samą chodzi. Sprzedający wstawił zdjęcie wyników analizy - CaO 42% (w suchej masie) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piotrp88    15

O właśnie tak 42%. Ale zauważyłem że wyniki tego badania są z 2013r, a napisał że kopane w 2015. I co powiesz o tej kredzie, jak to rozrzucić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawel885    380

Najlepiej rozrzutnik z talerzami. Miałem strasznie kwaśny kawałek na jednym polu, gołym okiem było widać plac a w nim słabsze rośliny, dałem dawkę ok 5 ton na hektar przedsiewnie pod agregat  i jak na razie zboże równiutkie na całym polu czyli coś działa. Po żniwach zrobię próby na pH i zobaczy się.... Co do wapna granulowanego - znam ludzi co wiosną sypali to na mizerne oziminy na kwaśnych stanowiskach i efekty było widać , granulki w palcach rozgniatają się w pył więc jaki problem mają mieć z rozpuszczeniem i przyswojeniem jak niektórzy piszą? Oczywiście cena dyskwalifikuje ten produkt w moich oczach  ale działać działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sfagier69    0

Jeśli na jedne pole poszedł obornik jesienią pod orkę a na inne wapno magnezowe pod talerzówkę to z obu nie można teraz wiosną analiz zrobić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yacenty    565

Yacenty, granulowanym będzie wygodnie ale nie będzie szybkiego efektu. Jak juz kiedyś pisałem, według badań IUNG wapna granulowane działają najwolniej. Haczyk polega na tym ze granule wysiane pogłównie potrzebują czasu żeby się rozpuścić. Żeby się rozpuściły potrzebna jest woda, jeśli wiosna będzie sucha to wapno granulowane wysiane pogłównie podziała raczej słabo. Pomijając wynalazki typu wapna tlenkowe, najszybciej podziała wapno węglanowe pyliste czyli np Fastcalc, Kujawit Premium, Radkowit Premium czy mączka z Minerału z Trębaczewa o ktorej nieraz pisał Agronom_kujawy. Granulaty produkuje sie zresztą z takiej mączki wiec po co płacic 300-400 zł/t za granulat jak za ok 150 zł/t  kupisz formę pylistą. Ok, przyznaję że przy wysiewie trzeba sie pobrudzić;-) Kto siał ten wie jak sie kurzy:)

Co do badań gleby, nie wiem jaki miernik chcesz kupić ale pamiętaj że w polskim doradztwie nawozowym próbki na pH bada się w 1 molowym roztworze KCl. Jesli ktoś bada próbkę zalaną wodą to trzeba pamiętać, że w wodzie wynik wychodzi o ok 1 jednostkę wyższy. Czyli np wynik pH 5,5 w wodzie nie znaczy że jest ok. Ta sama próbka w KCl badana w OSCHR da wynik ok 4,5 czyli już jednak kwaśno.

Miernika używam sam dla siebie, próby były wykonane w państwowym instytyucie więc zakładam ze są poprawne.

Co do wapna - wiem ze lepiej pyliste, wiem ze granula działa wolniej, wiem ze potrzeba wody.

Niestety nie mam swojego rozsiewacza typu RCW - mam tylko 1.5 tonową amazonkę, która nie znosi pylistych substancji.

Kupiliśmy jakieś niemieckie wapno granulowane i w sobotę wysypałem 1bb (600) na 1.15ha tak więc dobre 500kg wyszło.

W niedziele popadało, a teraz poniedziałek i wtorek pada snieg, tak więc woda jest i powinno się fajnie i szybko rozpuścić.

Grunt to dojść choć do pH - 5.

Reszta do zrobienia po żniwach - wtedy będę dumał czy kupować sypkie wapno 50% z Wojcieszowa - mam oferte po 60zł tona już w polu, czy może wybrać granulat oxyfertil 87% po 450zł tona - cena też w polu. Muszę na spokojnie usiąść i policzyć koszt usługi wapnowania dużym rozsiewaczem co 4lata i koszt swojej pracy przy założeniu rozsypywania granulatu swoim sprzętem ale co dwa lata.

Zobaczymy jak będzie. Póki co próbki są na poziomie pH 6 więc na spokojnie będziemy uzupełniać wapno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Huberto89    34

Jeśli świadczy ktoś usługę w rozsądnej cenie to na pewno lepiej pyliste cenowo wyjdzie. U mnie z usługami cienko, a jak są to ceny kosmiczne (1000zł za samochód wapna) dlatego kupiłem swój bo przeliczając koszty granulatu i pylistego to taki rozsiewacz szybko się zwraca dodatkowo zawsze można u kogoś wykonać usługę. Tym bardziej że trafiają się działki gdzie pH jest w granicach 4,5 i trochę tego wapna trzeba wysypać żeby ruszyć w górę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czaro    13

Panowie kupiłem troche tego wynalazku Polcalcu. Mam chęć to wysiać pod kukurydze i trawy które będe siał. Jak będzie lepiej wysiać to wapno granulowane? Juz teraz na "skibe" czy dopiero po wschodach kukurydzy i trawy? Pod kukurydze będe sypał fosforan, sól i mocznik a na stronie producenta napisane jest że trzeba dać przerwe minimum 4 tygodnie między wapnem a fosforanem i się teraz zastanawiam czy to coś podziała jakbym sypnął tym wapnem dopiero po siewie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Huberto89    34

Chyba lepiej wapno jak tylko da się wjechać w pole rozsypać, jak by się udało jeszcze w marcu rozsiać to do siewu kukurydzy spokojnie te 4tyg. by minęło. Zbyt mały odstęp czasowy może spowodować utratę składników z nawozów lub ich uwstecznienie do form nieprzyswajalnych dlatego najlepiej wapnować po zbiorach roślin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mieto35    2

A jak jest najlepiej rozsiać wapno na ściernie i podorywka potem  orka, czy lepiej podorywka rozsiać wapno i potem orka .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czaro    13

Pierwszy raz będę siał to wapno i rozsiał bym teraz. Ale sąsiad mówi że lepiej po zasiewie jak już rośliny będą. Tylko mi się wydaje że wtedy nawozy nie będą dobrze działały no i mogę porazić rośliny. Może źle myślę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Soltys85    16

Porazić to nie powinny ale czy zadziałaja należycie to watpię. Ja w tamtym roku rozsiałem miesiąc przed granulowane i efektu zero a na niektóre działki dawałem tone na ha. Po zbiorach jeszcze leżało na polu za sucho było pyliste może zadziała lepiej i stad moje pytanie:

 

Gdzie w mazowieckim kupić dobre wapno, macie jakiegoś sprawdzonego dostawce najlepiej okolice Ostrołęki?? No i czy warto teraz rozsiac pod kukurydze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Michalk13    8

Porazić to nie powinny ale czy zadziałaja należycie to watpię. Ja w tamtym roku rozsiałem miesiąc przed granulowane i efektu zero a na niektóre działki dawałem tone na ha. Po zbiorach jeszcze leżało na polu za sucho było pyliste może zadziała lepiej i stad moje pytanie:

 

Gdzie w mazowieckim kupić dobre wapno, macie jakiegoś sprawdzonego dostawce najlepiej okolice Ostrołęki?? No i czy warto teraz rozsiac pod kukurydze??

A z jakiej firmy było te wapno? To wiadomo będzie czego nie kupować,sporo firm nie potrafi zgranulować wapna więc otoczkują kamyczki dolomitu i tak np wap mag z siarkopolu to 80% dolomitu, reaktywnosc - nie dotyczy☺. Mozna sobie przeczytać na karcie produktu.

Jeśli nie będziesz dawał nawozów organicznych to zamów Nordkalk standard i daj jakieś 1,5 tony jak najszybciej i będzie git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Soltys85    16

Miał być wapniak kornicki który jest dość dobry tylko że na worku nic o tym nie wspomniano. Zielony worek z opisu wynikało że to to samo co wapniak kornicki poprostu zaufałem typom :D W wodzie rozpuszczał się słabo, zostawał taki jakby piasek, woda była mętna to coś tam napewno działał a jak nie to zadziała w tym roku. Towar nie rewelacja ale i pogoda była nie sprzyjająca. Ostatnio też jacyś zajechali że im na samochodzie zostało ale pogoniłem.

 

Najszybciej działa kreda ale ktoś wie na jak długo?? Orientujecie sie może jak długo trwa badanie gleby, np jakbym teraz zrobił kiedy będą wyniki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaro86    6

Do Warszawy ostatnio dzwoniłem to powiedzieli mi 7 dni. Metoda ogrodnicza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

guex1    1

agronom potrzebuje wapna na polowie arealu do podtrzymania a na polowie do podskoczenie ph o 1-1,5 ,

gleby lekkie i srednie, jakie wapno polecasz . północna wielkopolska, jest gdzies cos w miare blisko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez AGRObombula
      witam mam pytanie czy moge pozypać wapmag wiosną na oziminy a dokładnie na jęczmień czy mo powstań negatywne skutki jakię albo pomoże ktos już zwas takie coś na wiosne na oziminy zastosował
    • Przez Rolnikix
      Witam
      Zamierzam w tym roku ściąć ok 5-10ha słomy u siebie, praktycznie pierwszy raz, i zastanawiam się co najlepiej zastosować na drobno pociętą słomę? I nie chodzi mi tutaj o uprawę pola, a nawóz/oprysk który pomoże szybkiemu rozkładowi słomy i przyswajaniu jak największej ilości składników w niej zawartych do gleby bez powstawania oczywiście pleśni i innych niekorzystnie wpływających na strukturę gleby czynników.
      Myślałem nad zastosowaniem mocznika w ilości 100kg/ha, jednak obiło mi się o uszy że są o wiele lepsze substancje/nawozy korzystniej wpływające na glebę.
      Proszę o swoje spostrzeżenia i porady na ten temat.
    • Przez ADAM10121997
      Witam moje gospodarstwo opiera sie na produkcji roślinnej(głownie zboże). 
      Posiadam pewien dylemat co do płodozmianu na swoim gospodarstwie. 
      No własnie, pszenica się najbardziej opłaca, ale myślę ze nie można jej siać rok w rok w jednym miejscu, słyszałem, że przez to niszczy się ziemia .Dlatego moje pytanie brzmi jaki stosować płodozmian aby jak najbardziej optymalnie wykorzystać areał, żeby mieć zyski przy czym nie niszczyć ziemi.? Od razu mówię, że nie sieje rzepaku ponieważ nie mam odpowiedniego kombajnu, ale może w przyszłości..
      Piszcie jak u was wygląda ta sprawa:)
    • Przez viking
      Witam,
      Z racji kiepskiej deszczowej pogody nie zdążyłem do tej pory wyrównać pole po orce i zwapnować.
      Gleby jest bardzo kwaśna i wymaga pilnego odkwaszenia.  
      Jakie byłoby najlepsze wyjście z tej sytuacji, rozrzucić teraz wapno granulowanie ręcznie na 1 h. czy poczekać na lepszą pogodę, ewentualnie jak przyjdą mrozy i wtedy rozrzucić rozsiewaczem ?
    • Przez Darozioom
      Witam wszystkich Forumowiczów
      Chciałbym poznać wasze opinie na temat obornika granulowanego? Czy ktoś z was stosował go na swoich polach? A jeśli tak to jak oceniacie jego działanie? Opinie które do tej pory słyszałem są raczej pochlebne.
      Chciałbym zastosować go pod ziemniaki, cebulę, i kapustę.
      Z góry dziękuję wszystkim forumowiczom za wszystkie opinie
×