Zaloguj się, aby obserwować  
pablo21

Ciągnik ZETOR 7745 albo 7245 [opinie]

Polecane posty

Cichy007    0

Może nie tyle potrzebne co wygodniejsze bo możesz na mniejszych obrotach jechać i mniej Ci spali a i w kabince ciszej.


Zetor Proxima 110 Power
New Holland T5.105+TUR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zecio    0

pytanie nie na temat ale proszę o odpowiedz... czy w 5245 też były 2 prędkości wom?? bo ja w swoim niemam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1
pytanie nie na temat ale proszę o odpowiedz... czy w 5245 też były 2 prędkości wom?? bo ja w swoim niemam...

też w swoim nie mam a jak kupowalem to nie jednego oglądałem i żaden nie miał :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Nie sądze żeby w 52xx były dwie prędkości wałka, to za mały taktor. Obroty WOM 1000 nie służą do oszczędzania i pracy na niskich obrotach tylko do maszyn potrzebująch takich obrotów na wejściu (np. niektóre sieczkarnie, brony wirnikowe, kosiarki, itd.). Prędkości ekonomiczne WOM oznaczone są literką E, czyli można mieć 540E i 1000E osigąne przy niższych obrotach silnika, ale tego w zetorach tej serii nie było, chyba...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3038

moj jest chyba nietypowy bo dziennie leje nieraz 60l.nie wiem na ile mtg bo licznik nie chodzi-typowe u niego.skret porownuje z c-360-3p bo takiego tez mam .jest z 92r co prawda to 6245 ale roznica jest tylko w szerokosci tloka i tuleji 100 zamiast 102[wic powinien mniej palic].silownik podnosnika to robie co roku.dekil skrzyni biegow byl odkrecony wie olej lal sie gora,tloczki sprzegla i hamulca nowe bo ciekly.hamulce zyleta bo tarczowe.nie jest wyjechany bardzo bo zostala jedna oryginalna opona wegierska-taurus 16.9-30.ale teraz przeszedl kapitalke.a sprzeglo sie spalilo bo zatarly sie lozyska wylaczajace


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1

Ja też mam 7245

Generalnie jest więcej zalet niż wad.

Co do palenia to są mity że duzo pali, niestety nic nie jeździ na wodę ;-), owszem po lekku spala wiecej niż silniki zrodziny prkinsa, ale w ciężkiej pracy moim zdaniem nie ma różnic.

Jego plusy to jakość wykonania, materiały, komfortowa kabina, tanie części (relatywnie), mocny podnośnik (jak na tą klasę ciągnika) - nie raz na tym podnośniku na długim ramieniu wożę długie kłody drewna (możecie je tutaj zobaczyć fotki http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/11884...2_220_43161.jpg - tutaj akurat są suszki ale i ze zdrowym drewnem nie ma problemu), żywotny silnik, łatwy w obsłudze i można by tak dalej.... jest tego wiele (ręczne rozłanczanie II stopnia sprzęgła bez konieczności rozłanczania I stopnia czyli jezdnego)

Co do wad - to moim zdaniem przebieg krzywej momentu obrotowego, jak w cieżkiej orce obroty spadną poniżej 1500, 1600 obr/min to już raczej się nie podniosą bez interwencji traktorzysty, częste wycieki z siłownika pomocniczego i wspomagania, no i notorycznie cieknace cylinderki od hamulców i sprzęgła oraz nieszczelnosci pomp hamulcowych i sprzęgła, z wiekiem zakleszczanie się biegów (dużo zależy od operatora), utrudniony dostęp do niektórych miejsc obsługi serwisowej, .... no i może kilka wad o których nie napisałem.

Ale na pewno są to ciągniki godne polecenia, a najlepszym weryfikatorem jest rynek, gdzie te ciągniki dobrze się trzymają.


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Co do wad to napewno nie maja najlepszych uszczelnień bo olej lubi sobie wyciekać wszelkimi simeringami ;) W moim 7211 mam przelatane ok 11000mth i silnik miał remontowaną tylko górę dlatego, że pękła tuleja cylindra, wał nie ruszany od nowości i nadal trzyma ciśnienie, w skrzyni tylko raz klin wyleciał z koła 1,2 i wstecznego biegu i przy okazji była wymieniona ta zębatka bo była lekko wykruszona ale gdyby ten klin nie wyleciał to napewno dalej by chodziło wszystko :P podnośnik niestety był już remontowany nie raz ale to może dlatego, że chodził w dość ciężkich maszynach, kabina jak na te lata całkiem komfortowa, mogła by być krótsza żeby poprawić widoczność z tyłu ale nie ma tragedii :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MACGYVER    0

Zalety to zwrotność łatwo zawrócić. Komfort, wytrzmałość i łatwość s dostępie częsci do niego a także cena za te cześci. Wady troche mała moc, jest wolny i spalanie przy pracach lekkich taka mała krówka łatwo uszkodzić błotnki i nadkola a takze schodki wiem coś o tym już kil;ka razy wymieniałem. A tak to pozatym nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

Ja mam 7211 z 89r. nie wiem ile ma mth bo licznik był odłaczony przez pewien czas. zalety tych ciagnikow to długa zywotnosc silnika moj po 16 latach zrobilismy kapitalke bo olej zrzerał gdyby nie to to bysmy nie ruszali.o komfort w kabinie to bajka.mozna przewiezc pare osob a nie jak w tych nowoczesnych ciagnikach tylko kierowca.jak sie pozamyka wszystkie szyby to jest naprawde cicho.Wcale duzo nie pali tylko przy lekkich pracach ale na za to ma wystarczajaca moc 62KM jak na taki ciagnik.duzą jego zaleta jest wzmocniony podnosnik dzieki niemu mozna zaczepiac ciezsze rzeczy. jest moim głownym ciagnikiem w gospodarstwie mam jeszcze c330 ale ten uzywany tylko do lekkich prac. nie zamienił bym go na zaden inny moze w przyszłości dorobił bym przedni naped do niego.


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

zetor 7211 89 rok 6500 mth.... Zalety: komfort, wytrzymałość silnika, zwrotność, łatwo dostępne części, ciągnik pociągnie wszystko :P .... Wady: standardowo słabe oświetlenie z tyłu, zakleszczające się biegi, awarie hamulców, awarie wspomagania, utrudniony dostęp do chłodnicy przy czyszczeniu, szwankująca elektryka, szwankująca pompka paliwowa (oryginalna bosha 200zł), mało wyjść hydraulicznych, słabe zapalanie zimą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek53    0

ja mam zetora 7211 z 89r. ma prawie 6tys. mtg. zalety to wygodna kabinka ,dobra widocznosc, zwrotność, prosta budowa i dostepne części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zetor 7211 1988 rok komfort super :cicho i dobra widoczność w kabinie ,duża nawet w 6 się jeżdziło ale 3 + kierowca to max dobrze rozmieszczone dzwignie na 2 ręce przedewszystkim 2-stopień z lewej strony

silnik hmm zażwawy pod obciążeniem co ciekawe u mnie jakoś za mało pali pewnie ma jakąś wadę fabryczną mniejsza o szczegóły ,ok pół zbiornika (ok 70 litrowego) na dzień tzn 8-12 godzin poniważ jeżdze na zielonym polu (jest takie na obrotomierzu) przeważnie 1500-1900 obr/min .Przy przekroczeniu tego pola niepamiętam dobrze 2000 czy 2100 obr/min spalanie drastycznie rosło .Jeszcze jeżdząc /pracując nim nawet 12 nie zabrakło mnie nigdy zbiornika paliwa .Chociaż w ciężkiej robocie nie chodzi tzn pług .

mocny podnośnik potrafi unieść przód zamiast maszyny pewnie znowu jakaś usterka ,a niema siłownika od wspomagania

skrzynia jak dla mnie zamalo biegów np przy oraniu 2 za wolna 3 za słaby i do transportu za wolny tyko 25 km/h albo za małe koła (mam 16.9-28)

układ kierowniczy duży skręt czyli bardzo zwrotny tj zwinny i posiada wspomaganie XX45 są chyba mniej zwrotne

 

 

co do wad (zbyt go polubiłem ) no ale dobra trochę niestabilny na pochyłościach dość dużych oczywiście i jeszcze nierównych buja się i w szybko pokonywanych zakrętach też oczy.. ostrych to przez super kabinę trochę przyduża albo za mały rozstaw kół

a i biegi mona sblokowac popryey pojđcie skrotem

 

co do przecieków moj je posiada ale kiedyś nie miał obecnie prawie cały silnik czarny -olej chodż siły ma ale na rozgrzanym większą robotą i dłuższą czuć spadek mocy tył też w oleju ale to śruby poluzowały się od podnośnika (obecnie zrobione)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopol92    1

zetor 7211

 

zalety wg mnie :

+zwrotność

+duża kabina (pamiętna podróż w 5 osó:P

+moc prawie jak 8011

+szybkość ok 35km/h (koła 16.9 34R)

+wygłuszenie kabiny

+ładny dżwięk silnika

 

wady wg mnie:

-słaby przewiew w kabinie

-duże spalanie przy lekkich pracach

-części są droższe w porównaniu do polskich ursusów

-cena wysoka

-przy większej prędkości jest podsterowny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    3

takim 7211-6211-5211 to się nakręci w miejscu sam nie mam takiego ciągnika ale kolega ma i tylko wymienia oleje,filtry i leje paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    65
zetor 7211

 

zalety wg mnie :

+zwrotność

+duża kabina (pamiętna podróż w 5 osó;)

+moc prawie jak 8011

+szybkość ok 35km/h (koła 16.9 34R)

+wygłuszenie kabiny

+ładny dżwięk silnika

 

wady wg mnie:

-słaby przewiew w kabinie

-duże spalanie przy lekkich pracach

-części są droższe w porównaniu do polskich ursusów

-cena wysoka

-przy większej prędkości jest podsterowny

Ale co porównujesz polskie ursusy do czeskich zetorów??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    639

5 osób to mało :D jak parę lat temu była ostra zima to jechaliśmy w 7 czy 8 osób ;) ale była jazda :D


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetora7211    0

Doradźcie gdzie w kolumnie kierowniczej w Zetorze 7211 znajduja się: korek wlewu oleju, korek spustowy oleju. Proszę szybko o odpowiedź.

Użytkownik Zetora 7211

Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

jak siedzisz na fotelu to po lewej stronie w podlodze, wycieta dziura zasłonieta albo nie sruba chyba na klucz 17 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    13

zetor ma napewno wiecej zalet niz wad jak na swój rocznik b. komfortowy ogrzewanie super ogólnie kabina wygodna, a co do wad to łatwo zetora przegrzac ja założyłem mu pług 4 i niestety woda na 100 i zostało mu to do dzisiaj nadmiarem olej leci jak dostaje w d##e pierścienie przepuszczaja :) i taka jeszcze 1 wada troche wolny w transporcie, woziłem cebule 30 km w jedna strone to tym ciągnikiem wolno to szło, razcej traktor dobry do lekkich prac polowych typu rozsiewacz,opryskiwacz itp..


...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetora7211    0

Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie: Powiedźcie dlaczego przez rurę odpowietrzającą ( koło filtra oleju ) wychodzą spaliny i kapie olej? Zetor 7211.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Powtarzaną wadą tego modelu Zetora jest to że dużo pali, nie jest to zupełnie prawdą, wahania spalania w lekkich pracach i po pełnym obciążeniu nie są za wielkie, wiem od mechanika że jest to spowodowany regulatorem obrotów w pompie wtryskowej który umożliwia szybkie wkręcanie się na wysokie obroty silnika lecz powoduje większe zużycie paliwa, jeżeli ktoś wykonuje dużo lżejszych prac podobno oszczędności w paliwie daje wymiana tej części na odpowiednik z polskiej 60-tki mogę udostępnić kontakt do mechanika który może to przerobić. Na pewno mocną stroną tej konstrukcji jest dość wysoki poziom wykonania i dużo lepsze użyte materiały niż w 60-tce(znam przykład 3 cylindrówki która ma ponad 9tyś mth bez remontu i większego szanowania-jedyny ciągnik w gosp.) jak i komfort,"miękki przód(7211)" i obszerna dobrze wykończona kabina, duża ilość mechaników znających tą konstrukcje. Siła uciągu nie jest za wielka mi(7211) w kultywatorze 2.70 jęczy 2.50 jest bardziej odpowiedni. Z wad: w opinii starszych gospodarzy jest "wołowatość":lol: wolny podnośnik, wolna skrzynia, duży kąt pochylenia przednich kół który moim zdaniem na wielu nawierzchniach pogarsza przyczepność przednich kół. Ale polecam ten ciągnik jest dość niezawodny i komfortowy, o części nie jest trudno i oryginalne są dobrej jakości. To też dużo zależy jaki egzemplarz się "trafi". Zachęcam przyjrzeć się serii 77xx wychodziły na większych oponach(wyższa prędkość) podobno bardziej zrywny i siła uciągu większa, na pewno po przesiadce z 60-tki więcej niż zauważalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj