Zaloguj się, aby obserwować  
pablo21

Ciągnik ZETOR 7745 albo 7245 [opinie]

Polecane posty

wojoch7340    6

planetarne są lepsze do dużych ciągników a walcowe mają tą zaletę ze są prawie bez awaryjne bo tam nie ma się co zepsuć i zwiększają prześwit i udźwig traktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

a co wiecej jest do psucia w zwolnicy planetarnej, bo nie bardzo rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Planetarna jest droższa w produkcji i to najczęstsza przyczyna rzadszego stosowania. Psuć się nie ma co, bo nie konstrukcja, a jakość wykonania tu decydują. Walcową jest łatwiej uszkodzić mechanicznie w ekstremalnych wyczynach naszych traktorzystów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no wreszcie, dzieki @zorzyk2 bo juz zaczalem watpic w uzytkownikow ;) .

walcowe mają tą zaletę ze zwiększają udźwig traktora

kurcze pewnie to banalnie proste, pewnie to ogolnie znana prawda, ale cholera nigdy nie wpadla mi w ucho, pomozcie wyjasnic jak to sie dzieje, bo sam jestem za malo rozgarniety, zeby zakapowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Człowieku małej wiary :D -jak to czasami piszesz-"czytamy ze zrozumieniem" ,no to jak czytamy to czytamy-nic nie mam przeciwko planetarnym-ba uważam nawet że są lepsze ale jeżeli nie spotkałem się z awarią tych "zwykłych" w Zetorach to dlaczego niby miałbym je odsądzać od czci i wiary ?

Co do hipotezy kol.wojocha to też mi się zdaje że podobnie jak Ty zbyt mało rozgarnięty jestem...:D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nic nie mam przeciwko planetarnym-ba uważam nawet że są lepsze ale jeżeli nie spotkałem się z awarią tych "zwykłych" w Zetorach to dlaczego niby miałbym je odsądzać od czci i wiary ?

wtenczas nie powinienes i nie robisz tego :) .

jednak skoro ja sie spotkalem, to powinienem i w ten sposob powstala roznica zdan :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A olej był ?:D czy może traktorzysta był blondynem ?-"Blondynka dzwoni do warsztatu samochodowego.

- Coś mi spod auta kapie, takie ciemne, gęste…

Mechanik:

- To olej.

Blondynka:

- Uspokoił mnie pan, no to oleję.":D

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

nie spotkałem sie jeszcze aby zwolnice w zetorze te zwykłe się rozleciały wujek ma 5211 i ma 14tys mtg nic nie robił koło nich i nic nie wyje, a bardzo dużo korzeni wyrywał to nieraz na szarpanego raz to urwal zaczep hich, co do planetarnych kolega ma 912 i przebieg 6tyś mtg zwolnice robił już dwa razy, zawsze się po pewnym czasie sypały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

a nawet dzisiaj widziąłem na internecie że proxima ta 105 ma też załorzone zwolnice walcowe a nie planetarne, a przecież ma ponad 100km, także chyba nie są takie złe jak je jeszcze robią, po za tym ciągnik jest cięższy, takiemu ferdkowi jakby dali walcowe toby nie skakał w polu jak mu sie maszyne opusci bardzo, na walcowych to mozna sobie też podnieść przświt traktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

frotki tez smigaja na walcowych...

 

tak wiem dziekuje za wyjasnienie o przeswicie <_< .

 

natomiast nie zmienie swojego stanowiska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

ok widocznie u mnie i u znajomych to byl peszek, zdaza sie...

 

Brzozak-napisałeś to tak że tylko "gupi" :D nie zauważyłby że i tak nie wierzysz w bezawaryjność "zwykłych"-ale ja np. naprawdę nie spotkałem się jeszcze z awarią tego podzespołu w Zetorze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

no, a ja sie spotkalem, olej tez byl w zwolnicy i co mam udac, ze takiego zdarzenia nie bylo?

tatko mial U904, ktory przepracowal kupe sezonow (rocznik 85) i akurat w zwolnicy nie grzebal, a pracowal ciezej niz zetory.

oczywiscie nie ma to zadnego porownania, gdyz ciezka seria ursusow zaczynala sie od tego modelu, wiec prawdopodobnie byl przewymiarowany w stosunku do przenoszonego momentu, ale jednak dzialalo bezawaryjnie :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojoch7340    6

planetarne są bardziej skomplikowane niż walcowe bo tam jest jedno koło o uzębieniu zewnętrzym 3 satelity które współpracują z kołem o uzębieni wewnętrznym

a walcowe 2 koła o uzębieni czołowym a temu zwiększą udźwik bo są wysuniete do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w planetarnej ci jeszcze jedno kolko ucieklo, tzn. walek i satelity maja zabki na zewnatrz nie wewnatrz. oczywiste, ze sa bardziej skomplikowane i przez to lepsze, tak generalnie, bo mozna zrobic walcowe porownywalnej "jakosci" tylko, ze nie beda wtedy tansze.

 

nie wszystkie przekladnie walcowe musza zwiekszac rozstaw osi, moga rownie dobrze go zmniejszac i nadal nie wiem co to ma wspolnego z udzwigiem. mozesz ramoina od tuza nawet w polowie zamontowac, cofnac, wysunac do woli, a zwolnice moga byc przy tym jak sie komu podoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

frotki też latają na planetarnych, zgadzam się z kolegą że planetarna jest droższa w naprawie i bardziej skomplikowana. jak braliśmy zetora nowego i jak ojciec robił wpolu to sąsiad przyszedł i powiedził że w życiu nie wziąłb na zwolnicach tych bo to głupota, a ciagnik nowy głupio wygląda, w tamtym roku przyprowadził case jx90 po 3 miesiącach w chole.e poleciały obydwie po 200mtg, także zrobili na gwarancji napraw a sąsiad siedzi cicho, nic się nie oddzywa, nawet na poświęcenie pojazdów nim przyjechał pod kościół, oczywiście zaraz poszła gadka że jak fabryka nie dała rady to może z Boską pomocą się nie rozleci już tak szybko. A brzozak uczepiłeś się tej trwałości, pare lat temu jak wyrywaliśmy korzeń to targałem ciapkiem i tak linę na pół lóźną i cały gas ciapula podskakiwała ale nic się nie urwało, dziś mam 14,5tyś mtg, do zwolnic nie było nawet zaglądane, tylko olej wymieniony, a pamiętam jak kumpel targał takie betony po starej stodole, trach i koniec jazdy, zawsze urywa jeden tryb w satelicie, planetarne jedne to wiem gdzie sa dobre, powiem że w lublinie 3 mam 187 tyś km, towaru wywiózł bardzo dużo już w swojej kadencji, powiem że się ładuje po 2,5t po 10 latach nic się nie dzieje, dalej śmiga aż miło

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

tam złego czy nie to nie oto chodzi widać firma uznała że do tego przedziału mocy dobre są te zwolnice a dopiero w mocniejszych montowali inne może poprostu obudowa musiała by być większa i zwolnica np w 902 jakby chcieli dać walcowe, a tak to ładnie upchali na tych nowszych i tyle. A i jeszcze jedno dlaczego w c360 po pewnym czasie ze zwolnic jak się jedzie to huk a w zetorze mimo dużej eksploatacji jest spokój, czyżby inna budowa albo cuś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojoch7340    6

w ursusie są mniejsze a w zetorze większe a temu ma większy udźwig bo koła są do tyłu wysunięte i traktor wtedy staje się dłurzszy i dlatego w małych są zwolice walcowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek87    0

co do zwolnic tak jak mówicie ja mam mf255 i zwolnice mi nie siadają a bardzo dużo nim robię, ale i w 7711 też nie narzekam jedną robiłem i nawet wał koła ukręcił mi się ale to bardzo mało spotykane to jest raczej skutkiem iż ten zetor pracował pod dużym obciążeniem (sieczkarnia do zielonek boczna zawieszana na podnośniku składana do pionu w transporcie) a le zato druga zwolnica jest w idealnym stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

widziałem raz jak zetorem wyrywał drzewa to robił tak że brał rozpęd i na szrpnięcie aż ciagnik podskakiwał, w tedy wyłamali zęba bodaj na prawej na kole dużym chodził jeszcze trochę aż urwało drugi i trzeba było robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj