Polecane posty

DUCH1986    3

Nawet jeśli to i tak ponarzekać nie zaszkodzi - taki narodowy "sport - narzekanie :D 

Ale to i tak nie zmienia tego co napisałem wcześniej. Bo ten ciągnik może kupić handlarz który nie będzie miał innego w ofercie, a i tak go sprzeda i zarobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Izydor a ze te wystające poza obręb koła dowód zabrany

Tak z  ciekawości?   na  jakiej podstawie? podaj przepis  który  tego zabrania .

chyba  że  zewnętrzna  szerokość  przekroczy  255 cm , wtedy  zgoda  ,  bo jeśli nie  to  nie  widzę podstaw....... 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCH1986    3
Napisano (edytowany)

oczywiście że jest taki przepis. Jednak nie wiem czy jest egzekwowany przy takich pojazdach. Na pewno przy samochodach TAK. 

 

P.S. znalazłem:

Podstawa prawna: Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów. 

Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami 
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony: 
[...] 
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, (...); ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom: 
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła, 
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony, 
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;

 

Wynika że dotyczy pojazdów samochodowych i przyczep do nich doczepianych.

Edytowano przez DUCH1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCH1986    3
Napisano (edytowany)

Post edytowany: przeczytaj powyżej.

 

Chyba dosyć jasno jest to przedstawione.

Edytowano przez DUCH1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Może  się  mylę , ale  według  mnie  oznacza  to, że jeśli nie  przekracza  255 cm , to   wystarczy  doczepić  błotniki  i po  sprawie 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCH1986    3
Napisano (edytowany)

heheeh :) przeczytaj jeszcze raz :D może zrozumiesz. Do passata np. doczepisz błotnik?

 

Z tego co pamiętam była to chyba przyczepa rolnicza więc jej to nie dotyczy.

Edytowano przez DUCH1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCH1986    3
Napisano (edytowany)

Jeśli zostanie podczepiona do pojazdu samochodowego to koła nie mogą wystawać poza obrys. Obrys stanowi linia poprowadzona od najbardziej wysuniętych elementów pojazdu. z tyły koło nie wystaje nie wiem jak to wygląda od przodu.

 

Aha tym elementem nie mogą być światła boczne, lusterka i inne elementy elastyczne.

 

Edytowano przez DUCH1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559
Napisano (edytowany)

lekko wystają  raczej  ,  chociaż  nie widać  dokładnie ,  to  przyczepa  rolnicza raczej  bo ma  trójkąt .

gdzie  jest  napisane  że  nie  mogą  wystawać  te  koła? pytanie  czysto  hipotetyczne  

221447137_6_644x461_przyczepa-autosan-d-221447137_3_644x461_przyczepa-autosan-d-

 

 

 Szerokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 12, § 45 ust. 3 pkt 1, § 54 ust. 3, nie może przekraczać 2,55 m i nie obejmuje ona lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów elastycznych wykonanych z gumy lub z innych tworzyw sztucznych. Szerokość nadwozia pojazdu, który przeznaczony jest do przewozu towarów w określonej temperaturze, jeżeli jego ściany boczne wraz z izolacją termiczną mają grubość nie mniejszą niż 45 mm każda, może wynosić do 2,6 m. 

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCH1986    3
Napisano (edytowany)

No jak to gdzie przecież podałem Ci przepis. ewidentnie wystaje - trzeba zrobić błotniki i tyle.

 

To co Ty podajesz dotyczy zupełnie czegoś innego. Tu nie chodzi o szerokość tylko o budowę pojazdu. Pojazd może mieć 1 metr szerokości, ale jak koła wystają poza obrys to nie może się poruszać po drogach (pojazd samochodowy lub przyczepa do niego dołączona).

 

To tak jakby policjant zatrzymał cię za brak tablicy rejestracyjnej a Ty mu mówisz że przecież ie przekracza 2,55m szerokości :D

Edytowano przez DUCH1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

ale co wystaje, zobacz z tyłu

równie dobrze można powiedzieć że beczki nie są dopuszczone bo wystają koła poza obrys


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559
Napisano (edytowany)

kolego zapytałem  na  jakiej podstawie  może  być  zabrany dowód  za  to że  koła  wystają za  ramę , w  przyczepie  rolniczej .

-wkleiłeś  coś o błotnikach co wyraźnie  dotyczy pojazdów  samochodowych nie  rolniczych 

-napisałem że  nawet  gdyby  to  wystarczy  dorobić  błotniki 

-Ty że  źle  zrozumiałem 

- teraz  piszesz  że  wystarczy  dorobić  błotniki 

 

Mam  wrażenie  że  się  pogubiłeś  :P i nie  masz  pojęcia  o  czym  piszesz 

podaj konkretny przepis ,  a  nie  wstawiłes  coś o błotnikach i zgrywasz  cwaniaka  :P

Edytowano przez mariuszd93

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCH1986    3
Napisano (edytowany)

No to mówię że z tyłu nie wystaje. Ale jak poprowadzisz linię od tego zderzaka czy co to jest do najbardziej wysuniętego elementu z przodu to koła wyjdą za obrys pojazdu.

 

edit: Tutaj się pomyliłem bo obrys to:

. Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia). 

 

 

Więc w tym przypadku koła nie wystają poza obrys.

 

 

P.S.

Ja się nie pogubiłem, od razu zaznaczyłem że dotyczy to pojazdów samochodowych i przyczep do nich podczepianych. Czytaj uważnie.

Edytowano przez DUCH1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Każdy  post  edytowałeś,  więc  kto  wie  co  tam  było na  początku........... 

Pytanie  dotyczy  czegoś  innego,  więc  po  co  ta  cała  dyskusja ? 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCH1986    3

Jesteś jakiś dziwny. A co miałbym tam zmieniać. W przepisie który wkleiłem pisze jasno czego dotyczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Cały ten świat jest  dziwny  :D

Człowieku pytanie  dotyczy  czegoś innego ,  co ten przepis  ma  wspólnego  z  moim pytaniem? po  co ta  dyskusja? 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

o ile wiem a pytałem kolegi policjanta w takim przypadku wystarczą błotniki większe i spokój, ale z drugiej strony koś jak ma bliźniaki w traktorze to co też dowód straci, bardziej to się doczepią czy jest przegląd a o ile przyczepa mieści się w pasie jezdni to jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris82    77

Musisz mieć max. 40 cm od krawędzi koła założone światła obrysowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamol    0

Witam!

Jestem na etapie poszukiwania ciągnika, po obejrzeniu ciągnika z ogłoszenia z gazety mam do Was prośbę o poradę. Ciągnik to massey ferguson 3050, 4x4, 93 rok w cenie 38 tys, to tak w liczbach. Sprzedaje go rolnik który pracował nim 5 lat. A z oględzin silnik równo pracuje, nie kopci, w miarę suchy, jest zostawiony po orkach jesiennych więc widać pocenie się ale bez lania. Skrzynia po rozgrzaniu oleju leciutko chodzi, jednym palcem da rade zmieniać biegi, bez przeróbek przełączników, 16 biegów w przód i w tył. Blokada działa, napęd również Stan wizualny raczej średni z plusem. A teraz to co mnie martwi

1. pan gospodarz jeździł na czerwonym paliwie bo taniej;

2. niby w kukurydzy zalał oleju rzepakowego do baku i nie dopalał przez co zarzygany jest kolektor wydechowy

3. kontrolki do przeglądu bo wszystko nie zapala się;

4. koła te wysokie, z tyłu 38, z przodu 28,

 

 

Może nie z allegro ale i tak nie daje mi spokoju. Kupować, czy sobie odpuścić??

Dzięki za ewentualne porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomekCosi    0
Napisano (edytowany)

http://otomoto.pl/john-deere-3140-4x4-zarejestrowany-john-deere-3140-A284621.html za 11tyś ???

 

CIĄGNIK ROLNICZY JOHN DEERE 3140, NAPĘD 4X4, ZAREJESTROWANY, NOWE OPONY TYŁ, STAN BDB. CENA BRUTTO-FAKTURA VAT MARŻA.

 

jutro z rana będe chciał skontaktować się ze sprzedających choć cały czas jestem podejrzliwy co do ceny tego ciągnika (czy to aby nie pomyłka)

 

moje pierwsze pytanie czy ktos widział to cuś

i kolejne czy jest tu ktoś z nowego sącza lub z okolic (trasa z Krakowa do sącza) kogo ewentualnie mógłbym prosić o towarzystwo do obejrzenia tego ciągnika

Edytowano przez TomekCosi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

w tych ciągnikach jest napęd przodu hydrauliczny.. Jeżeli pompa bd słaba to bd mial problemy. Koszt nowej około 10 tysięcy złotych. A drugą sprawa jest, że jeżeli wgl nie bd ciągnał przód to przy biegach (fajchy) są płytki elektryczne, które na każdym biegu załaczają inny elektrozawór, dlatego uzyskuje się różne prędkości i ja w swoim 3130 miał spaloną tą płyte.. na sztywno jak prąd podaliśmy do elktrozaworów przód działał :)

My swojego jakieś 4 lata temu sprzedaliśmy za 14 tysięcy z groszem ;) ale pompa już tam była słaba.. 3 regenta obrotowego nie mógł podnieść. 

Edytowano przez Damiankoss199495

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomekCosi    0

Damiankoss199495 dzięki czyli cena jest możliwa i prawdopodobnie to padlina a ceny zabijają wczesniej myślałem o MF serii 5xx ale tam też jest dobrze dokąd wszystko działa jeżeli zaś zacznie sie sypac to kapota

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj