Polecane posty

tomek73    579

Czepiacie się szczegółów. Akurat takie miał dokumenty, jakby miał z D-35 to co? A wygląd a na D- 732

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bo to jest D-732 :P Tomek, to nie są szczegóły, bo równie dobrze może mieć papiery na 330, a sprzedawać 360, chociaż w tym przypadku D-732 ma 4000kg. ład. a D-47 ma 4500kg ład.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ale dużo ludzi o tym nie wie. A z przyczepami tak często bywa.

D-47A ma ładowność 4000 kg a D-47B, ma 4500kg.

Różnią się kołami, B ma balonowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jak ta sama przyczepa na innych kolach moze miec inna ladownosc :blink:

d47 ma ladownosc 4,5 t


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioman18    67

pewnie dlatego ze przyczepa z balonowymi oponami rejestrowana jest jako przyczepa rolnicza, a z wysokimi jako ciężarowa, dlatego ta różnica:) niby mało istotna róźnica, ale jak masz przyczepe zarejestrowaną na ciężarową przegląd musisz co rok robić i płacić prawie 200 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma znaczenia, że na wysokich kołach, ja mam D-732 na wysokich fabrycznie i są jako rolnicze, to samo z ładownością, i na balonach i 20- tkach ma ten typ 4000 kg ład.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Od kiedy przyczepę na wysokich kołach rejestruje się jako ciężarową? Pierwsze słyszę...


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

przyczepy tego typu, za czasow ich produkcjii, mialy mozliwosc rejestracjii jako ciezarowo-rolnicza


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do dziś można je tak zarejestrować.W zeszłym roku Autosan D 46 B przerejestrowywałem i zmieniono mi z ciężarowej na "przyczepa ciężarowa rolnicza".

Przyczepy ciężarowe nie mogły mieć z tyłu zaczepu do kolejnej przyczepy a opony musiały być przystosowane do wyższych prędkości, ot cała różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie tyle na ten temat znalazłem. Dodał bym jeszcze instalację elektryczną do drugiej przyczepy i trójkąt pojazd wolnobieżny a jeśli chodzi o przystosowanie do wyższych prędkości to wygląda na to że tylko wysokie koła kwalifikują do ciężarowej. Cała reszta wygląda na zwykłą formalność (przynajmniej kiedyś) w kwestii wydanej homologacji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Dokładnie tak. Są dwie przyczepy:

D-47 A jest przyczepą samochodowo-rolniczą o ładowności 4000 kg

D-47 B jest przyczepą rolniczą o ładowności 4500kg.

Na każdej stacji diagnostyczej to powiedzą i tak zrobią przegląd.

Na D 47A robiłem przegląd co roku, i droższy, i już ją sprzedałem.

A D-47B co dwa lata i za chyba 60 zł. Mam ją jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie rozmiar kół a index prędkości. Z tym zaczepem to też nie jest prawda, bo mam D44A, która ma zaczep, instalację do drugiej, dopuszczalną prędkość 50km i na tabliczce ma napisane -ciężarowa. Literka B zazwyczaj oznaczała rolniczą, a zasadnicza różnica to koszty opłat podatku drogowego i badań technicznych.

http://www.norcom.co...opic.php?t=2020

P.S.

Było więcej odmian tej przyczepy

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skoro była przyczepą ciężarową to nie mogła przejść homologacji z tym zaczepem a co się z nią działo później to inna sprawa.Zaczep założono później.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ze ciężarowa napisane to trochę za mało. Mam d-35, w dowodzie napisane "przyczepa ciężarowa" A nigdy D-35 nie była ciężarową samochodową. A indeks prędkości.... balonowa raczej go nie ma. To opona rolnicza i tu sprawa jest jasna że według polskich przepisów nikt na niej prędzej niż 25 nie pojedzie. Więc i przyczepa na takich oponach nie może być samochodową.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie założono, bo jest wspawany fabrycznie, w każdej tego typu. Tylny zaczep nie jest przeszkodą w użytkowaniu jej jako rolnicza, bo wymogi dla ciężarowych są wyższe niż rolniczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Ja mam dwie D 47B jedna ma w dowodzie ładowność 4000kg druga 4500kg :blink: mam też D47A - rodzaj i przeznaczenie pojazdu- "przyczepa ciężarowa uż. wł".- ładowność 4000kg. Wszyskie na kołach 20-tkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciężarowe są wszystkie. Tylko jedna bywa rolnicza i samochodowa a druga tylko rolnicza. Wygląda na to że decydujący wpływ mają opony.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Odnośnie przyczep to można zmienić przeznaczenie na rolnicze ale tylko dla przyczep fabrycznych tu niema żadnego problemu ,odpowiedni przegląd i urząd komunikacji wydaje decyzje

pr4zyczep typu sam nie można zmieniać przeznaczenia

U mnie było tak kupiłem przyczepę jednoosiowa samowyładowcza , chciałem przerejestrować jako rolnicza niestety z wyżej wymienionego powodu sie nie dało , pozostała jako transportowa , z ubezpieczeniem to jeszcze ujdzie ale przegląd co roku i to za 170 zł ,

a rolnicze przegląd co 2 lata za 60 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

A ja mam Autosan D 47 B z 1981 roku rolnicza z ładownością 4500kg, i mam ją od nowego.

Miała koła balonowe ja jej zmieniłem na koło 20 cali. Miałem problem z resorami bo te 20" trochę haczyły w te śruby na resorach co są nimi skręcane. I ma inne bębny hamulcowe niż D-47A.

W d47A zaczep miałem raczej w oryginale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj