Skocz do zawartości
Cradle

zetor 5011-5211 [Opinie]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

RobertN    0

Jak wybierać to szukaj z serii X211, są nowsze i lepsze. A co do hamulców to chodzi o to że się psują(niszczelne pompki). Ale jak miał bym kupować to bym się tym nie zrażał bo ogólnie to bardzo dobre traktory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

A takiei jeszcze jedno pytanie, czy taki mechanik co zna sie na c330 jak nikt inny, jest w stanie zrobić cokolwiek w takim zetorze? Np ta nieszczęsna pompka jak padnie, czy to już trzeba mechanika od samochodów(choć podejrzewam że Ci są bardziej zieloni)?

Czyli jakby co:

-sprawdzić czy pod podłog nie ma dziur

-sprawdzić siłownik tuz

-sprawdzić jak wchodzi napęd wom i jak wchodzą biegi

-czy nic w zawieszeniu nie stuka czy puka :(

-czy silnik chodzi równo(?)

w sumiei toco ięcej można sprawdzić?

Wycieków to raczej nie bedzie miał..

Czy one dymią pod obciążeniem/nagłym dodaniu gazu do dechy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Sprawdzić kompresje i ciśnienie oleju... wiele Ci to powie o kondycji silnika. Ciśnienie sprężania powinno być możliwie równe we wszystkich cylindrach (nie wiem jakie powinne być nominalne wartości w tym silniku). Co do opon to pierwsza cyfra jest szerokością opony jak i profilem, jezeli nie ma dodatkowych ozanczeń, bo w moim Zetorze były 16.9/14.9-28 czy jakoś tak (nie pamiętam) co ozanczało opone o niższym profilu (odległości od felgi do bieżnika) czyli: szerokość opony/profil-osadzenie na feldze, wszystko w calach. Wiem co mówie, troche siedziałem w branży oponiarskiej :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Hinco    0
Sprawdzić kompresje i ciśnienie oleju... wiele Ci to powie o kondycji silnika. Ciśnienie sprężania powinno być możliwie równe we wszystkich cylindrach (nie wiem jakie powinne być nominalne wartości w tym silniku). Co do opon to pierwsza cyfra jest szerokością opony jak i profilem, jezeli nie ma dodatkowych ozanczeń, bo w moim Zetorze były 16.9/14.9-28 czy jakoś tak (nie pamiętam) co ozanczało opone o niższym profilu (odległości od felgi do bieżnika) czyli: szerokość opony/profil-osadzenie na feldze, wszystko w calach. Wiem co mówie, troche siedziałem w branży oponiarskiej :(

Skoro siedziałeś w oponach to może powiedz, czy takie 12.4 nie sa zbyt wąskie do tak cieżkiego ciągnika?

Czy jeżdżac po aswalcie sporo bedą schodzić w oczach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Wg mnie zbyt wąskie do tego ciągnika, ale do pracy w międzyrzędziach szerszych raczej nie założysz... 14.9 były by już lepsze, zależy w jakich warunkach pracujesz, jeżeli na podmokłych terenach to może być nieciekawie. Mój 7211 był na 16.9 ale ważył troche więcej. Zużycie na asfalcie bardziej zależy od typu/modelu opony niż szerokości :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

Eh, u mnie to właśnie każdy rodzaj podłoża jest, ale jeszcze sie w zyciu nie zakopałem (nie licząc jak wjechałem w ogrodzenie i nie mogłem sie wyciagnąć i jak sie zawiesiłem kosząc rotacyjną na pniu:|)

Za to własnie masa Mf255 i c360 sie topi, normalnie w lecie ok 1/miesiąc..

I co tu teraz począć? :):(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Rozumiem że ma być to ciągnik uniwersalny (jedyny w gospodarstwie)

 

Opcja I

Dwa komplety kół, wąskie do prac w miedzyrzędziach i szerokie na grząskie tereny i do uprawy.

 

Opcja II

Wąskie koła i dokręcane bliźniaki w takim samym rozmiarze.

 

5211 możesz tarafić z różnymi oponami, widziałem na 12.4, 14.9 i 16.9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

Jak juz kupie tego zetorka to raczej będzie opcja 1, chociaż nr 2 też ciekawa, tylko jak to na blizniakach bedzie wyglądać ? Jak bedzie sie jeździć? Jak na aswalt wyjechac (bliźniaki czy pojedyncze?)

Najlepszym wyborem byłoby kupinie zdezelowanego ciapka do takich właśnie małych robótek.. ale skad ja se kase na to wytrzepie.. :/

ewentualnie rusek..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adikpl1    179

Wadą Zetora 5211 jest zapowietrzanie się. Zawsze trzeba z rana parę razy pompnąć paliwo żeby odpalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0
Wadą Zetora 5211 jest zapowietrzanie się. Zawsze trzeba z rana parę razy pompnąć paliwo żeby odpalić.

Powaga? da sie to jakoś na stałe usunąć?

Yh.. głupia sprawa : |

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
Wadą Zetora 5211 jest zapowietrzanie się. Zawsze trzeba z rana parę razy pompnąć paliwo żeby odpalić.

Piszesz jakby w każdym tak było. Nie spotkałem sie aby jakiś 5211 sie zapowietrzał, te co widziałem odpalały normalnie. Za to mój 7211 miał problemy z zapowietrzaniem :( Czasem coś go nachodziło, nie wiem co, może jakiś zaworek zwrotny w pompie. Pewnie jakiś detal albo pompa juz sie powoli kończyła.

Ale nie ma żadnej reguły że każdy 5211 sie zapowietrza, chyba nawet nie ma takiego tematu na forum. Przy kupnie prosto to sprawdzić, wsiąść, odpalić i przejechać sie (najlepiej z jakimś obciążeniem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miki7211    5

Miałem tak samo i wymieniłem pompkę i ostojnik i już mam chyba 5 lat spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

Czyli sprawa nie taka straszna :(

Takie pytanie-ile takie 5211 ma wysokości z kabiną, bo chyba do garażu mi nie wejdzie, bo c330 z długim tłumnikiem ma nad nim jakieś 25-30cm luzu.. a dachu nie podniose, trzeba nówke garaż, a miejsce ciapka zajać jakimś audi dance.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

5211 ma do 261 cm wysokości (największa wartość znaleziona w necie), gdzieś pisało też 255 cm, może tyle ma kabina a tłumik to te +6 cm...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

No, to do garażu nie wlezie :( w najwyższym mam 254cm a w najniższym 220.. :)

 

Czy 5245 ma hamowaną przednią oś? I jak z hamulcami w 5211 bo pracuje w dość górzystym terenie..

Mam pług 3 skibowy już, ciapek w nim śmiga po ścierniskach i spokojnie daje sobie rade, ale do orki byłby za lekki, myśle że do 5211 bedzie w sam raz :]

Edytowano przez andrzej2110
połączenie postów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
Czy 5245 ma hamowaną przednią oś? I jak z hamulcami w 5211 bo pracuje w dość górzystym terenie..

Mam pług 3 skibowy już, ciapek w nim śmiga po ścierniskach i spokojnie daje sobie rade, ale do orki byłby za lekki, myśle że do 5211 bedzie w sam raz :]

Nie ma hamowanej przedniej osi, chyba że załączysz przedni napęd :rolleyes: W moim Zetorze sie dość często zapowietrzały, chyba już ze starości :lol: ale odpowietrzone hamowały dobrze. Przy kupnie zwróć uwage czy pedał łapie odrazu czy trzeba podpompować. A w razie czego pod ręką jest efektywny ręczny (przynajmniej u mnie działał świetnie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

Wycenili mi ciapka na 15 tysięcy :rolleyes: jak coś poprawie(lakier etc|) to ok 17 dostane :lol:

Jak radzi sobie na mokrym zetorek, i jak wypada wpojedynku z ciapkiem, w życiu sie jeszcze nie zakopałem, a jak zakopałem/zawiesiłem sam wyjechałem ;]

Jak uważacie, kto prędzej wyjedzie z mokrego, lekki ciapek, cięzki 5211 czy 5245, a może c360(które u nas topią sie jak kamienie w wodzie ;))

 

 

Więc przedni napęd działa na zasadzie blokady w ciapku czy jest załączany na stałe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
Więc przedni napęd działa na zasadzie blokady w ciapku czy jest załączany na stałe?

Jasne że załączany na stałe, np. do prac polowych. A blokada mostu jest uruchamiana prawą piętą :rolleyes:

Co do tonięcia to z reguły lżejszy ciągnik ma łatwiej na miekkim terenie, bo ciężki dopuki idzie to idzie ale jak już wklei to konkretnie, że sam juz raczej nie wyskoczy. Sporo zależy też od opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0
Jasne że załączany na stałe, np. do prac polowych. A blokada mostu jest uruchamiana prawą piętą :rolleyes:

Co do tonięcia to z reguły lżejszy ciągnik ma łatwiej na miekkim terenie, bo ciężki dopuki idzie to idzie ale jak już wklei to konkretnie, że sam juz raczej nie wyskoczy. Sporo zależy też od opon.

O, to jak w ciapku, z tym że tam nie ma przedniego mostu :lol:

Jeżeli sie zdeyduje na tego zetorka to tylko na szerokiej oponie, trudno, do ziemniaków bedzie trzeba pożyczyć ciągnik, a taki kolos nie bedzie zbyt śmigał na 'dwunastkach' ;)

Ten przedni napęd dużo daje? W czym sie szczególnie przydaje(oprócz sterowania)

BTW, pisałeś wczesniej o sprawdzaniu hamulca, jak trzeba podompowac tzn że sie zapowietrzają hample i co z tym można zrobić i ile może kosztować? ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
O, to jak w ciapku, z tym że tam nie ma przedniego mostu ;)

Jeżeli sie zdeyduje na tego zetorka to tylko na szerokiej oponie, trudno, do ziemniaków bedzie trzeba pożyczyć ciągnik, a taki kolos nie bedzie zbyt śmigał na 'dwunastkach' :rolleyes:

Ten przedni napęd dużo daje? W czym sie szczególnie przydaje(oprócz sterowania)

BTW, pisałeś wczesniej o sprawdzaniu hamulca, jak trzeba podompowac tzn że sie zapowietrzają hample i co z tym można zrobić i ile może kosztować? ;]

Pokolei :D 5211 to nie żaden kolos :lol: Przedni napęd daje bardzo dużo, w orce czy uprawie daje sie to odczuć, kolosalna różnica jest ma miękkim podmokłym gruncie, dopóki nie kupiłem ciągnika 4x4 to nawet nie marzyłem o tym że wjade tam gdzie teraz wjeżdżam. Jak trzeba podpompować hamulce tzn. że nie są dobrze odpowietrzone co znaczy że były zapowietrzone z jakiegoś powodu :) U mnie wyglądało to tak że po odpowietrzeniu było jakiś czas dobrze, potem trzeba było pompować żeby hamowało a później to już wcale nie było hamulców i odpowietrzało sie od nowa. Nie wiem czy przypadkiem nie wymieniliśmy mu pompki hamulcowej albo samych tłoczków (stare dzieje, nie pamiętam już) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

http://traktor-polska.pl/sprzent%20rolniczy/17/18\A

A może jakieś tańsze alternatywy 5211/45, btw czy ja tam wyżej nie widze jednego zera czy jak?

 

Jak wygląda sprawa demontażu kabiny? Jest to trudne i zajmuje kilka dni czy w 2 osoby można sobie sprawnie poradzić i unieść ją w górę na lewarku/rolce? Widze 5211/45 bez kabiny i wygląda na to ze nie jest to takie trudne.. ale sam nie wiem. Ewentualnie można chyba jakoś przerobić ze odkręcasz 10 śrub z gumkami, odłączasz kable i w górę...

mirasek fachowcu oświeć mnie :rolleyes:

Edytowano przez andrzej2110
połączenie postów + ort

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7
JAk wygląda sprawa demontażu kabiny? Jest to trudne i zajmuje kilka dni czy w 2 osoby można sobie sprawnie poradzić i unieść jąw góre na lewarku/rolce? Widze 5211/45 bez kabiny i wygląda na to ze nie jest to takie trudne.. ale sam nie wiem. Ewentualnie można chyba jakoś przerobić ze odkręcasza 10 śrub z gumkami, odłączasz kable i w góre...

mirasek fachowcu oświeć mnie :lol:

No to mnie zagiąłeś ;) kabiny nigdy nie zdejmowałem i nie wiem jak wygląda sprawa demontazu. Napewno nie będzie to takie proste jak w np. MF 255 czy C360 bo tu cała konsola jest zintegrowana z kabiną, skrzynia na akumulator i bak chyba też trzymają sie kabiny (jak ja słabo ten ciągnik pamiętam, skleroza!) ale napewno idzie to zrobić w kilka godzin :D A po co chcesz kabine zdejmować? Ja latem zdejmowałem drzwi, otwierałem tylną szybe, szyberdach do góry i prawie jak cabrio :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0
No to mnie zagiąłeś ;) kabiny nigdy nie zdejmowałem i nie wiem jak wygląda sprawa demontarzu. Napewno nie będzie to takie proste jak w np. MF 255 czy C360 bo tu cała konsola jest zintegrowana z kabiną, skrzynia na akumulator i bak chyba też trzymają sie kabiny (jak ja słabo ten ciągnik pamiętam, skleroza!) ale napewno idzie to zrobić w kilka godzin :D A po co chcesz kabine zdejmować? Ja latem zdejmowałem drzwi, otwierałem tylną szybe, szyberdach do góry i prawie jak cabrio :rolleyes:

Sad.. i chyba wszystko jasne..

chodzi o dwa razy w roku wykosić i dwóch klientów rozdrabniaczem i rotacyjną między drzewami, w ciapku było tak ze go obdzierałem z elektryki i wszystkiego co wystawało i można było jechać, a tutaj w zetorku jakby w szybe jabłoń lub wisienka przywaliła i coś rozwaliła nie byłoby fajnie.. a bym zapłakał ; ] A z drugiej strony przepuścić ok 1000zł dwa razy w roki to troche głupio.. a renome trzeba dalej wyrabiać mimo że już czasu by pierdnąć nie mam.. :/

Wygląda że tu na forum nikt wiecej nie ma 5211.. :)

a szkoda..

Z chęcią bym zobaczył jak wygląda ta sprawa z kabiną..

Na allegro był 5211 lub coś podobnego bez kabiny, i wyglądało że oryginlnie ją miał, miał obicia na błotnikach,przednie szybki po bokach(przed nogami po bokach na dole) z tego co pamiętam.. ale nie widze już go...

Jeżeli dorobie się 5211 to napewno będzie miał klime, znaczy ja mu ją założe, sprzęt serwisowy mam, ide na studia w tym kierunku, no i schemat w głowie mam, opracowywany na lekcjach przed maturą :lol:

 

Hyhy, zagiąłem miraska w sprawie zetora naughty.gif

 

 

OT:

Tak poza konkursem..

Jeżdżąć po wertepach z rozdrabniaczem, często z ciapka sie musze wychylać do ucieczki, w razie W jakby chciał sie wywrócić.. Czy kabina w 5211 jest na tyle wytrzymała że ochroni kierownika przed skutkami wywrócenia?

Po 2, widziałem w jakimś claasie albo NH gdzieś w komisie fajną sprawę, na widoku na przedniej szybie był zamontowany taki jakby kompas co miał wskazówke spuszczoną w dół, miał też dwa punkty MAX, wyglądało mi to na swoiste ostrzeżenie że traktor może się już kopyrtnąć, takie coś by mi się przydało, słyszał/widział ktoś takie coś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Hinco    0

Ja bede właśnie 335 zmieniał na 5211/5245, zależy od funduszy.., pod uwage możesz brać w tej klasie mf255 u3512, podobna moc, ale zetor to wygoda i komfort..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×