Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

astrahxenon    137

wystawią fakturę przyczepa transportowa d83 o numerze XXXXX bo tak widnieje w ich wykazie środków trwałych bo jakby wpisali inaczej to tak jakby sprzedali coś czego nie mają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
25 minut temu, astrahxenon napisał:

wystawią fakturę przyczepa transportowa d83 o numerze XXXXX bo tak widnieje w ich wykazie środków trwałych bo jakby wpisali inaczej to tak jakby sprzedali coś czego nie mają

transportowa to obecnie ciężarowa a nie rolnicza z tego co kojarzę ale niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
A czysto ciężarowej możesz nie zarejestrować (bo tylko rolnicze się da) ale zawsze podpytać sprzedawcy o nr ramy, stary nr rejestracyjny, cyknąć fotkę telefonem tabliczki jak jest i podejść do wydziału komunikacji i podpytać czy da się czy się nie da zarejestrować (mi powiedzieli że się da).

Dlatego do EŚT bezpieczniej wpisać przyczepa o nr ramy i tyle (tablice się zmieniają czasem jak sie zagubią). 

Co do zakupu wyrejestrowanej przyczepy którą chcecie zarejestrować to pamiętajcie że tego samego dnia ją zarejestrować na miekki dowód i UBEZPIECZYĆ (dziś o to pytałem jak ubezpieczałem ciągnik). Tylko ta kolejność. A jak na lawecie przywozicie zarejestrować na miekki dowód, w tym samym czasie OC i badanie okresowe na stacji można robić. Przy fakturze może być lipa bo tam datę muszą wpisać. Przy umowie K-S nie wpisywać daty.

PS: sorki za cytowanie poprzedniego posta.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

przyczepę kupiłem bez żadnych dokumentów i bez tablicy rejestracyjnej, nie ma nawet nr na ramie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Nie wpisywać daty??? Teraz to nawet godzinę wpisują...

wiesz jakby sprzedawał b3/b4 co ma śmigać do rus/ua po ropę to bym wpisał co do sekundy 😉
Chodzi o kwestię ubezpieczenia i ew. kolizji.
Natomiast przy wyrejestrowanym problemem może być zakup - np po południu, potem wydział komunikacji i sie nie wyrabiasz tego dnia, lecisz następnego rejestrujesz  nawet na czerwone tablice i koniecznie OC. Tylko to trza cały dzień zmarnować a nie zawsze się da. Ja 2 razy dogadałem się ze sprzedawcą że umowa np __-02-2020r i datę wpisywałem przy rejestracji (i tak samo uzupełniałem datę na kwicie który miał zanieść gość że zbył pojazd to przy zarejestrowanym). Kwestia ludzi i dogadania się.

  • Like 1

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653
22 godziny temu, astrahxenon napisał:

Witam firma sprzedaje przyczepę która parę lat temu wyrejestrowała firma wystawia tylko vakture VAT czy na tej podstawie można ją zarejestrować ?Niewiem czy była zarejestrowana na rolnicza czy ciężarową ale raczej ciężarową 

Może być jak u mnie. Pomimo, że na fakturze mam od kogo kupiłem i z tego samego WK. To pani powiedziała, że w kompie nie może znaleźć do kogo ta przyczepa należała i musi szukać w archiwum. Pomimo, że mam numer rejestracyjny. Tutaj jest nie zarejestrowana. Nie wiadomo ile lat temu wyrejestrowana. Mogą być przeboje w WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Jak jest dokładnie z rerejstracja przyczep z Szwecji. Nabylem taka, mam fakturę od sprzedającego w Pl ponadto posiadam jeszcze umowę z rolnikiem z Szwecji a sprzedającym. W Szwecji "ponoć" nie ma obowiązku rerejstracj takich przyczep. Podpowie ktoś jak z tym ruszyć? 🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Musisz udać się do WK po tymczasowe tablice rej.Pózniej na SKP na przegląd z ustaleniem danych przyczepy, konieczny numer VIN i tabliczka. Na początek sprawdź czy taka przyczepa jest w katalogu ITS bo inaczej to rzeczoznawca.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

sprawdź czy VIN/nr ramy w papierach i na tabliczce jest taki sam i czy jest tabliczka 😉
Handlarz nie zrobił Ci od razu badania do rejestracji? 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

Pacjent przyczepa D-08 dowód wydany w latach 90 tych wpis w dowodzie przyczepa uniwersalna, jak to rozgryść żeby była rolnicza a może już nią jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137

aha czyli uniwersalna nie może być rolniczą po przerejestrowaniu bo teraz jest albo ciężarowa albo ciężarowo - rolnicza

19 minut temu, asharot napisał:

Zmianę przeznaczenia trzeba zrobić, koszt około 5-stów

 

19 minut temu, asharot napisał:

Zmianę przeznaczenia trzeba zrobić, koszt około 5-stów

Jak przebiega ta zmiana przeznaczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585
1 godzinę temu, astrahxenon napisał:

Pacjent przyczepa D-08 

Popytaj na najbliższej okręgówce , diagnosta doradzi, popatrzy,  napisze .Sam wpis "uniwersalna " niczego nie przesądza , ani też niczego nie wyjaśnia, a co kraj to obyczaj .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
astrahxenon    137
15 minut temu, andrzej78 napisał:

Popytaj na najbliższej okręgówce , diagnosta doradzi, popatrzy,  napisze .Sam wpis "uniwersalna " niczego nie przesądza , ani też niczego nie wyjaśnia, a co kraj to obyczaj .

w okręgówce twierdzą że nic się nie da zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Ostatnia moja  wypowiedź, jak ma ważne badanie to poniżej 300 stówek 😉

28 minut temu, astrahxenon napisał:

w okręgówce twierdzą że nic się nie da zrobić

bo po co im zarabiać co dwa lata 70-80zł jak mają co rok 160zł 😉

2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Pacjent przyczepa D-08 dowód wydany w latach 90 tych wpis w dowodzie przyczepa uniwersalna, jak to rozgryść żeby była rolnicza a może już nią jest

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10089-autosan-d8/

cyt: Wg katalogu ITS: AUTOSAN D-08 DMC : 5370; MW : 1870 ; ład :3500 ; nacisk : 27. Przyczepa ciezarowa uniwersalna -katalog z 2000r


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wielu diagnostów boi się zmieniać takie rzeczy jak to, czy przyczepa jest rolnicza czy np ile kg jest wpisane na haku czy inne sprawy homologacyjne. Bo to widać w systemie. Nikt nie chce potem się tłumaczyć. Więc wolą powiedzieć, że się nie da i z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

nie o to chodzi. Chodzi o poświadczenie nieprawdy w dokumentach - tego się boją. D47  to te same przyczepy (wersje bez literek A i B) a były w wersjach rolniczych i ciężarowych i teraz co ma diagnosta potwierdzić że się zmieniło w konstrukcji pojazdu? Szczególnie że każdy np u nas woli aby była na 825 a nie na 15stkach. Jakby wstawić słabsze opony itp na przegląd z ZK to OK ale i tak marudzą.

Ja zawsze wtedy wrzucam text - zarobić nie zarobicie bo będę jeździł bez przeglądu, to po pierwsze a po drugie przyczepa będzie latać za starem czy kamazem. A jak zrobicie mi rolniczą to tylko za ciągnikiem więc z mniejszą prędkością a sami wiecie że lepiej aby te PRLowskie przyczepy już jeździły tylko za ciągnikami ze względu na ich stan techniczny bo jest słaby i często są wyeksploatowane. 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Często problemem jest niewiedza, opony samochodowe spełniają wyższe wymagania niż rolnicze, ale dla wielu diagnostów na 15" są rolnice a 20" ciężarowe co jest totalna bzdurą. Rolnicza może ale nie musi mieć tylnego zaczepu a samochodowa przeważnie nie ma ( co wiąże się z resztą przyłączy ). Bardzo często diagności mówią zmień koła na balonówki i będziemy robić rolniczą, tylko ja chce mieć lepsze opony i co w takim przypadku - nie mogę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Diagnosta musi być chyba jakimś totalnym idiotą aby po oponach robić klasyfikację, jak by to rolnicza nie mogła jeździć na 20 skoro takie sa mi wygodniejsze xD. Ja bym chyba wyjął telefon i nagral wypowiedz i poinformował go że umieszcze gdzie trzeba, aby inni się wypowiedzieli :P

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585
14 godzin temu, astrahxenon napisał:

w okręgówce twierdzą że nic się nie da zrobić

Skoro diagnosta nie może , na podstawie tego co jest zakwalifikować przyczepy jako rolniczej , to trzeba w przyczepie zrobić zmiany  . Potrzebna będzie faktura wystawiona przez np. zakład naprawczy  potwierdzająca przebudowę wraz z  opisem zmian. Jeżeli masz możliwość wymień koła na " balonowe" najlepiej pożycz do przeglądu ( będą fotki) choć nie opony stanowią sedno sprawy , ale jest punkt  w zmianach( na sztukę ), poza tym , instalacja ,oznaczenia , zaczep i media do drugiej przyczepy.Znajomy przerabiał tak bardziej teoretycznie , to chyba w 400 zł zamknął temat ( nie wiem czy z wymianą dowodu czy bez). W kwestii tylnego zaczepu , jeżeli przyczepa nie ma hamowanej tylnej osi to nie można do niej nic zapiąć , może służyć samodzielnie lub jako druga w zestawie , zaczep wówczas jest zbyteczny.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

To dobrze . Jeżeli zdecydujesz się na zmiany to niech będzie wpisane ,że te elementy zostały zamontowane , skoro ma to być "dobra zmiana".:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

nie chodzi o to o czym prawicie panowie.
Każda przyczepa ciężąrowa (czyli uniwersalne, te z przeglądem na rok) spełniają wymagania przyczepy rolniczej i nie ma jak zrobić Zmian Konstrukcyjnych (ZK).
W drugą stronę to nie przejdzie. Dlatego diagności boją się podchodzić do takiego badania po zmianach konstrukcyjnych bo dołożenie zaczepu, zmiana napięcia żarówek, zmiany w układzie hamulcowym czy wymiana ogumienia to jest zmiana wyposażenia a nie zmiana konstrukcyjna wg nich i po części mają rację.
Ja ich przekonuję że lepiej abym ciągał jednego koegla awe18 w przyzwoitym stanie zrobionego na rolniczą i o połowę młodszego niż dwie stare d47 3 razy pogięte i na każdej 2x tyle ile powino być. Do niektórych to dociera ale nie do wszystkich. 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    585

Gdybyś chciał zrobić ze sztywnej wywrotkę , to możesz samodzielnie w garażu takiej modernizacji dokonać,a zmiany na rolniczą musi dokonać firma - taki paradoks.Są to zmiany w dowodzie wiec tylko jako zmiany konstrukcyjne diagnosta może to przyklepać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj