Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

Dawid777    0

Jest spory problem ponieważ nie ma umowy :D byłem w urzędzie i powiedzieli że nie możn rejestrowac przyczep samochodowych już raz wyrejestrowanych :D czy to prawda?


“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

wyrejestrowanych czasowo czy wyrejestrowanych do kasacji?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
oc z ciągnika...bo przeciez jak zdejmiesz adapter z 1 osiowego rozrzutnika i zapniesz klape z tyłu też masz jedno osiową przyczepkę..a rozrzutnika nie trzeba rejestrować

Ma być dobrze widoczna przynajmniej trójkąt ostrzegawczy -ale dobrze żeby były swiatła

 

W świetle prawa jednoosiówka nie jest pojazdem 2 osiowym którego trzeba rejestrować -uprawnienia na Kategorie T jak ktos ma B

inna rzecz jesli jest to przyczepka samochodowa

Ha ha ha, rozrzutnik jak maszyna rolnicza nie musi być rejestrowany, ale jeśli będziesz na nim wiózł węgiel nawet z adapterem to w razie kontroli miałbyś problem, tak samo jak założysz tylną burtę i bedziesz wiózł obornik OK ale już worki z paszą masz problem, według przepisów nawet beczkowozy powinny być rejestrowane, oczywiście policjant też człowiek ( na ogół) i się nie czepi w żniwa ale światła to nie przydały by się ale muszą być obowiązkowo i trójkącik też ;)

Sorki jeśli odświerzyłem starocia, ale interesuje mnie ten temacik, może ktoś pochwaili się jakimś nowym SAM-em :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

chwalić sie nie mam czym bo SAM samochodowy zarejestrowany, ciągnikowy nie ale myślę nad jakąś wywrotką jednoosiową zrobioną własnoręcznie i pewnie będę chciął ją zarejstrować bo policjant to człowiek ale nie zawsze ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mardra8    3

Witam!

Mam taki problem posiadam przyczepe sprowadzona z niemiec mam do niej brief ale niestety nie posiadam umowy kupna sprzedazy ;/ I jest jeszcze jeden problem nr nadwozia z nr w briefie zgadza sie niestety niemiecka tablica rejestracyjna nie;/ byly dwie takie same i jedna my kupilismy a druga jakis gosciu a nr nadwozia jest na burtach i niestety zamienili burty ;/ Czy mozna ja jakos zarejestrowac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

Ja rejestrowałem 2 przyczepy jako SAM. jedna ładowność 6 t, druga ład: 11200 kg.

 

Idziesz do urzęduspi sujesz oswiadczenie, ze sam wykonales przyczepe z twoich materialow wybierasz kwit do nabicia numerów (jest tam już nadany numer ramy), jedziesz do Okręgowej Stacji Kontr. Poj., diagnosta sprawdza wszystko: światła, hamulce, koła (czy wytrzymają mase jaką chcesz ) jak jest ok to nabija numery i daje kwity z badania tech. z tym idziesz rejestrować przyczepe.

można w ten sposob zarejestrowac 1 przyczepe w roku ale o tych samych parametrach, jesli druga bedzie inna to mozesz tak rejestrowac codziennie nową ,ważne zeby nie były identyczne, bo to już masowa produkcja i trzeba na to jakiś certyfikat.


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

i tu jest problem. Piszesz że sam wykonałeś przyczepę co jest poświadczeniem nieprawdy!!

Nie każdy diagnosta wystawi papier i nabije numery.

 

Do poczytania:

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t...5cde7e7d21e9bfe

oraz

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t...f741db03ed1dcd4


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

krzych2007@ ty rejestrowałeś fabryczne przyczepy jako sam czy tak jak to ma byc własnej konstrukcji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Sporo osób robi tak że przyczepę bez papierów rejestruje jako SAM'a. Popatrzcie na ogłoszenia na allegro i otomoto (przyczepa bez dowodu z możliwością rejestracji na SAM'a). Każdy myśli że wystarczy wywalić część ramy z nr seryjnym i sprawa załatwiona. Poźniej do WK po PC i do SKP po nabicie numerów i badanie techniczne.

Problem jest jak kupi się przyczepę 100 km od domu a później zaciągnie na najbliższą Stacje Kontroli Pojazdów a oni powiedzą że to nie jest SAM a fabryczna sztuka :D i zatrzymają Dowód Rejestracyjny który odeślą do Wydziału Komunikacji z info że to nie jest SAM.

A jak wyjdzie że na ramie są dwa numery seryjne (oryginalny i ten nabity w SKP) to właściciel który zarejstrował ją jako SAM ma problem bo "poświadczył nieprawdę" że zrobił ją sam.

Teraz może nie każdy o tym myśli ale jeśli będzie chciał sie ubiegać o jakąś pracę to czasem jest potrzebny papierek z KRK o niekaraloności. Nie wiadomo co niesie jutro i gdzie będzie się pracować a lepiej nie mieć w papierach namieszane.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

Ja akurat składałem od podstaw, ale wykorzystując oryginalne części (osie, hamulce) a rama to ceownik lub dwuteownik i spawy


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

I mają ładowność 6 ton i 11,2 tony? Chodzi mi o dane w dowodzie rejestracyjnym a nie ile na nie wejdzie.

Ile wynosi ich DMC?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Właśnie jestem na etapie rejestracji przyczepy o DMC 5100kg typu SAM.

- po wykonaniu całej przyczepy,wezwałem rzeczoznawcę,ten pomierzył ją całą i zapytał o pochodzenie zaczepu,osi,obrotnicy, musiałem ją zważyć i mieć kwitek z wagi,po paru dniach dostałem Ocenę Techniczną +fotki.Koszt oceny 350zł.

-następnie do wydziału komunikacji przedstawiłem Ocenę Techniczną, podpisałem kwit że części kupiłem i sam zmontowałem w całość i wypełniłem wniosek o nabicie numerów i tabliczki na konkretnej tylko Okręgowej Stacji koszt 46zł. z tymi kwitami pojechałem na pierwszy przegląd.

-w stacji wypełniają stos dokumentów i podałem jakiej marki są osie i hamulce,w zamian za 435zł dostałem kwit do rejestracji numer na ramie i nabitą tabliczkę .

-w poniedziałek jadę rejestrować .


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Dwuosiowa o DMC 5100kg - sama waży najmiej 1000kg czyli możesz na nią wpakowac około 4ton (bo DMC 5100).

350+46+435=831PLN za papierki i do tego jeszcze cosik koło 100 PLN za DR, blachy i OC.

 

W takim przypadku chyba przyspieszę zakup 3,5tonówki z papierami bo właściciel chce za nią tylko 1100-1200 PLN a tylko burty i opona do wymiany - mat. na burty mam i oponę też znajdę i za koszt niewiele większy niż rejestracja SAMa będę miał przyczepę fabryczną co do której nigdy mi nikt nie wyskoczy że coś jest nie tak a spokojnie woziła po 5 ton ładunku swego czasu a od 20 lat stoi.

 

Z ciekawości spytam - jak robiłeś swoją przyczepę to miałeś jakiś schemat, rysunek?

Rozglądam się za jakąś wywrotką jednoosiową i wychodzi że opłaci mi się ją sam zrobić samemu (np dziś stoi u mnie tlen, migomat a mam własną jednofazówkę, flexy, wiertarki i trochę innego sprzętu). Oś leży w krzakach od D-46/D47, jedynie materiał na ramę, spód i burty byłby potrzebny. Powiedzmy że w zeszłoroczne żniwa zauważyłem że jednoosiowa wywrotka o ładowności dwóch zbiorników z bizonka supra będzie najlepszym rozwiązaniem (w papierach może mieć i ład. do 3,5tony).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Dzisiaj wydałem 112,50zł na rejestrację i 32zł na OC rzazem legalizacja przyczepy to koszt w moim przypadku to tylko 975,5zł.

 

Przyczepa została zrobiona z ramy od paszowozu z osi od D44 i cyklopa.słabym elementem jest oryginalny zaczep(dyszel)od D35 dlatego przy masie 1700kg (a jest to wywrotka na dwa tłoki) to ładowność wyszła z obliczeń 3400kg,a rzeczywista ładowność to spokojnie 6T bo bycze jaja mam zapodane.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin330    10

Ja kupiłem przyczepę o ładowności 3,5 t która była już rejestrowana ale facet zgubił papiery podczas przeprawadzki czy był by możliwość jej zarejestrowania lub odzyskania starych papierów??


Sprzedam pług 2 skibowy stan bdb pisać na pw lub na gg 8458573

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek315    2

ten koleś mógł iść i zgłosić że zgubił to mu może zrobili by nowy a w twoim przypadku to nie wiem idź i popytaj się może coś ci doradzą jak masz umowę to wyrobią na ciebie dokładnie to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

A masz do niej blachy? Jeśli tak to niech gość wyrobi nowy Dowód Rejestracyjny i w umowie kupna-sprzedaży poprawcie datę żeby była zaraz po wyrobieniu DR i po sprawie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Nie koniecznie po sprawie żeby odebrać wtórnik to zawołają o przegląd techniczny,a więc załatw przegląd i reszta już z górki.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin330    10

Blachy do miej mam a z przeglądem to nie problem bo jest wyszykowana. Tylko ja nie kupowałem na umowę ale może jakoś się to załatwi :D


Sprzedam pług 2 skibowy stan bdb pisać na pw lub na gg 8458573

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

witam nie wiecie może jak zarejestrować przyczepę która jest zarejestrowana jako ciężarowa na rolnicza ;)

 

z góry dzięki :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

było!!!!

 

jedź na SKP gdzie mają takie fajne książki - idzie o bazę danych w jakich wersjach dana przyczepa występowała.

np autosan/sanok d47 była w wersji A i B. Ta pierwsza to samochodówka a druga to rolnicza. Niby różnią się kołami ale miałem D47 z tego samego roku, identyczne i jedna była ciężarowa rolnicza a druga cięzarowa (wyższe opłaty ale można było ją ciągać samochodem) a koła miały identyczne (825/20).

 

Jeżeli dana przyczepa występuje w wersji rolniczej to oni powiedzą Ci jak temat ugryźć ;)

 

Ja dałem sobie na luz ze zmianą z ciężarowej na ciężarową rolniczą bo badanie techniczne robię jako rolniczej, jedynie OC jest troszkę wyższe.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Z tego co wiem to każdą przyczepę która w dowodzie rejestracyjnym ma "ciężarowa" można zarejestrować jako "ciężarowa rolnicza"

Zyskujemy to, że bdanie techniczne robimy co 2 lata, płacimy niższe OC, nie płacimy podatku drogowego ale nie możemy jej ciągać z prękością powyżej 25 lub 30 km/h.

Żeby nie płacić podtku drogowego wystrczy złożyć oświdczenie, że użytkujemy przyczepę jako rolniczą i nie musimy zmienić w dowodzie na rolniczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj