Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

izydor6280    1151

Kupiłem pare dni temu D-47B z 74 roku, od 2giego wlasciciela który miał ją od początku lat 80tych, jeszcze na czarnych tablicach. Tabliczka jest tylko nigdzie na belce nie mogę numeru ramy znaleźć, nad kołami też nie widać, belka ori jak cała przyczepa. Możliwe że nie był wybity ? Bawiąc się stronką UFG po vinie mi wyskoczył jeszcze 2 takie przyczepki tylko każda inaczej zapisana - moja jako Sanok D-47B, druga Autosan D-47B a trzecia Sanok D 47B.  Możliwe to ? Przeglądu jeszcze nie robiłem bo dopiero ogarnąłem elektrykę. 

 

darłem belkę z farby i też nie znalazłem numeru, rocznik ten sam, coś mi się wydaje że albo nie był jeszcze bity albo malowali numery


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Już kilka lat praktycznie rama przyczepy pogiętej leży w krzakach ,dowód rejestracyjny jest  więc OC co roku przysyłają ,te kilkadziesiąt zł to nie dbałem czy płacę za trzy czy dwie przyczepy ale jednak trzeba to wyprostować idziesz z dowodem do komunikacji mówisz że nieużytkowany złom i wyrejestrują ,czy inaczej

telefon do wydziału komunikacji.

Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu i już.

Druga opcja to opierniczyć papiery z tablicą i potwierdzeniem OC a resztki ramy zezłomować. Umowę KS zanieść do WK i ubezpieczyciela.

Oczywiście sprzedajesz przyczepę z papierami a że kupującego nie interesuje rama albo tylko jej wycinek z nr ramy to już jego sprawa.

 

Natomiast na Twoim miejscu o ile przyczepa jest rolnicza dopytałbym w WK o możliwość wyrejestrowania (stan złomowy, do remontu) z późniejszą możliwością zarejestrowania (przyczepa rolnicza i ciągnik rolniczy podlega ponownej rejestracji), OC Ci odejdzie a może kiedyś papiery się przydadzą. 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Może coś poradzicie można jakoś zarejestrować przyczepę chyba d46 (była na niej jakaś beczka w wojsku) beczkę ktoś zdjął przyczepę kupił ojciec z 15 lat temu bez żadnych dokumentów. Jest prawie w idealnym stanie, mało używana ale dobre by było ja zarejstrowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

darłem belkę z farby i też nie znalazłem numeru, rocznik ten sam, coś mi się wydaje że albo nie był jeszcze bity albo malowali numery

malowali owszem ale w ruskich PSE gomsielmasz oraz chyba w starych uazach. W polskich był bity.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

Diagnosta może sie przyczepić że nie ma numeru na ramie ? Czy lepiej wybić samemu maznąć farbą i dopiero jechać na przegląd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315
Napisano (edytowany)

zadaj to pytanie diagnoście ;)

Podstawowa czynność na stacji kontroli pojazdów to chyba identyfikacja pojazdu który przechodzi badanie techniczne czyli nr rejestracyjny,  nr ramy lub VIN oraz tabliczka znamionowa lub tabliczka znamionowa zastępcza.

 

No i idąc za PORD do umieszczania cech identyfikacyjnych takich jak nr ramy jest z tego co pamiętam albo producent albo uprawniona stacja kontroli pojazdów na podstawie decyzji starosty.

Każde nabijanie numerów ramy jak wyjdzie że sobie właściciel sam nabił to prorok murowany. A czy wyjdzie i czy warto ryzykować to już sam oceń.

 

 

 


Może coś poradzicie można jakoś zarejestrować przyczepę chyba d46 (była na niej jakaś beczka w wojsku) beczkę ktoś zdjął przyczepę kupił ojciec z 15 lat temu bez żadnych dokumentów. Jest prawie w idealnym stanie, mało używana ale dobre by było ja zarejstrowac

yyy?

Legalnie? Znajdź kwity od niej i całą historię kto od kogo kupił.

Nielegalnie? Kup dokumenty lub poczytaj forum diagnostów norcom (bezpośrednio nie jest napisane ale jak poczytasz to znajdziesz że da się zarejestrować przyczepy niby z Niemiec, beneluxu czy innego kraju UE)

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

telefon do wydziału komunikacji.

Wniosek o wyrejestrowanie pojazdu i już.

Druga opcja to opierniczyć papiery z tablicą i potwierdzeniem OC a resztki ramy zezłomować. Umowę KS zanieść do WK i ubezpieczyciela.

Oczywiście sprzedajesz przyczepę z papierami a że kupującego nie interesuje rama albo tylko jej wycinek z nr ramy to już jego sprawa.

 

Natomiast na Twoim miejscu o ile przyczepa jest rolnicza dopytałbym w WK o możliwość wyrejestrowania (stan złomowy, do remontu) z późniejszą możliwością zarejestrowania (przyczepa rolnicza i ciągnik rolniczy podlega ponownej rejestracji), OC Ci odejdzie a może kiedyś papiery się przydadzą. 

teraz to już nie przejdzie  to  wyrejestrowanie  i ponowna  rejestracja 

 

Ministerstwo Infrastruktury na temat procedur wyrejestrowania przyczep rolniczych

przyczepa.jpgW odpowiedzi na wystąpienie Zarządu Krajowej Rady Izb Rolniczych z dnia 24 sierpnia br., w którym przedstawiony został wniosek podjęty w trakcie XIII Posiedzenia KRIR dotyczący zmiany ustawy Prawo o ruchu drogowym umożliwiającej wyrejestrowanie przyczepy rolniczej na podstawie oświadczenia właściciela pojazdu, Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia, że art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późn. zm.) określa przypadki, w których pojazd podlega wyrejestrowaniu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, na wniosek jego właściciela.

 

Właściciel pojazdu może wnioskować o jego wyrejestrowanie wyłącznie w oparciu o określone w ww. przepisie przesłanki (zniszczenie, demontaż, wywóz pojazdu z kraju, jeżeli był zarejestrowany lub zbyty za granicę, kradzież, udokumentowana trwała i zupełna utrata posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności) i żadna z nich w założeniu nie wiąże się z możliwością dalszego posiadania i użytkowania pojazdu. W konsekwencji przyjętych rozwiązań ustawa Prawo o ruchu drogowym jednoznacznie określa (art. 79 ust 4), że pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, wymieniając jedynie wąski katalog wyjątków od tej reguły. Zatem w intencji ustawodawcy wyrejestrowanie pojazdu jest ostateczne i oparte o decyzję właściciela wyrażoną wnioskiem o wyrejestrowanie pojazdu, popartym dokumentacją potwierdzającą rzeczywiste wystąpienie określonych ww. ustawą podstaw.

 

W świetle powyższego nie jest możliwe, aby wyrejestrowanie pojazdu miało charakter swobodny, tymczasowy i nie mający oparcia w faktycznej utracie posiadania i możliwości korzystania z pojazdu, a takie byłyby konsekwencje umieszczenia w ustawie Prawo o ruchu drogowym proponowanych przez Państwa zmian w zakresie wyrejestrowania pojazdów. Nie stanowi tu przesłanki określenie przez ustawodawcę przyczep rolniczych jako szczególnych pojazdów, wobec których dopuszcza się na podstawie art. 79 ust. 4 ww. ustawy ponowną rejestrację pomimo uprzedniego wyrejestrowania.

 

Jednocześnie, że art. 78a ww. ustawy Prawo o ruchu drogowym dopuszcza możliwość czasowego wycofania pojazdu z ruchu, które funkcjonuje na odmiennych zasadach niż wynikające z przepisów o wyrejestrowaniu pojazdu i ograniczone jest do niektórych rodzajów pojazdów wymienionych w tym przepisie. Takimi pojazdami są m.in. przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t., co obejmuje również część przyczep rolniczych.

Opublikowano: 03 październik 2010       https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjIgvy0vvnRAhXpCMAKHdEAAmcQFgg1MAI&url=http%3A%2F%2Fwww.krir.pl%2F2014-01-03-03-24-03%2Fpozostale%2F1208-ministerstwo-infrastruktury-na-temat-procedur-wyrejestrowania-przyczep-rolniczych&usg=AFQjCNHUKnUoCwRxOoiCXjbU5zhUriafvw&sig2=KBiuHdQ24_1X91LG3KQU0A

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

dane z 2010roku i dlatego że przepisy się zmieniają czasem warto podpytać w W.Komunikacji jak to teraz jest.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    520

Panowie jak to jest chciał bym za rejestrować na siebie Autosanke d47, nie posiadam na siebie pola więc za rejestrowana będzie jako drogowa czy rolnicza... ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

to  czy posiadasz pole  nie ma  żadnego  znaczenia , jesli jest  teraz  w papierach  cieżarowa - to  trzeba  zrobic  tzw  przebudowę .

Opisane już  kilka  razy w  tym temacie 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Panowie jak to jest chciał bym za rejestrować na siebie Autosanke d47, nie posiadam na siebie pola więc za rejestrowana będzie jako drogowa czy rolnicza... ?

Będzie z takim samym przeznaczeniem jak jest obecnie wpisane w DR.Jak zarejestrujesz na siebie jako ciężarowa a nie masz więcej jak 1ha pola to musisz podatek drogowy płacić.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    267
Napisano (edytowany)

Jakieś bajki piszesz.Jak mogłeś dostać odszkodowanie za kolizje skoro nie byłeś włascicielem pojazdu.Po drugie z instytucji państwowych nie ma umowy kupna sprzedaży tylko faktura lub rachunek.

Każesz iść koledze do sądu jak przyczepa była kupiona na podstawioną osobę.

właścicielem jestem - mam umowę k-s, a dokładnie 2 (ciągłość). oc jest na mnie, pojazd ma ważne OBT, tylko nie jest przerejestrowany bo jest błąd na jednej umowie, a osoba która widnieje jako kupujący na tej umowie już nie żyje i nie da się tego poprawić. WK wydał decyzję odmowną dot. rejestracji. nie chcesz to nie wierz

z resztą jedziesz do handlarza, kupujesz pojazd od niego na który wystawia Ci fakturę/spisujecie umowę. pojazd ten ów handlarz kupił od kogoś na umowę k-s. też mu powiesz że nie jest właścicielem bo nie widnieje w DR?

nikomu nic nie każę. sąd to drogi temat i moim zdaniem szkoda się w to pchać. każdy robi jak uważa

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    520

Będzie z takim samym przeznaczeniem jak jest obecnie wpisane w DR.Jak zarejestrujesz na siebie jako ciężarowa a nie masz więcej jak 1ha pola to musisz podatek drogowy płacić.

Właśnie coś mi się o tym o uszy obiło, i chciałem się upewnić. Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

A jeśli mam w dowodzie Sanok D-47B a polu przeznaczenie jest po prostu "-" to jak diagnosta ją zakwalifikuje ? Koła balony, zaczep i media na drugie są więc myślę że jako rolnicza. Z tego co widziałem to wcześniej miała przeglądy tylko na rok dawane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

Marka - Sanok , typ, model - D-47B, rodzaj - przyczepa, rodzaj nadwozia - zwykłe, przeznaczenie  "-", masa własna  - x , dop ładowność 4000, liczba miejsc - x . Więc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

więc skoro w rubryce rodzaj - jest napisane tylko PRZYCZEPA , nie powinna być traktowana jako rolnicza. jeśli nie ma magicznego słowa ROLNICZA - nie jest rolnicza, tylko ciężarowa


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Jeśli jest przegląd co rok to jest to przyczepa ciężarowa  a jeśli co dwa lata to może być ciężarowa-rolnicza lub rolnicza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    500

No tak tylko w nowym dowodzie powinna być jako rolnicza skoro od nowości ma wszystko na druga przyczepę. Nie wiem pojadę na przegląd to się zobaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818
Napisano (edytowany)

D47B wskazuje na rolniczą natomiast ładowność 4 tony już na ciężarową bo rolnicze miały 4,5 tony choć z tym wpisywaniem różnie bywa...

Właśnie najlepiej jak ją diagnosta w czasie badania zakwalifikuje jako rolnicza i w wydziale komunikacji mieć nadzieję że przejdzie skoro ma literkę B choć różnie z tym bywa...

Miesiąc temu kupiłem Sanok D46A i była ona zapewne ciężarowa bo dane w dowodzie czyli ładowność 4000 kg, masa własna 1780 kg i DMC 5780 kg wszystko było wpisane od ciężarowej tylko w rodzaju pojazdu nic nie było, dodatkowo jak oczyściłem tabliczkę znamionową z rdzy i zrobiłem jej zdjęcie w domu po powiększeniu bardzo słabo widać, ale coś widać że prędkość max 60 km/h i inne dane były takie same jak w dowodzie czyli ciężarowa i tez miała wszystko na drugą przyczepę i też myślałem że nic się już nie da zrobić...

Ale przy badaniu technicznym diagnosta wpisał w swoim protokole co wydał odnośnie badania że przyczepa ciężarowa - rolnicza (wiadomo trzeba było mu pomóc aby zobaczył rolnicza...) i z tym papierem w wydziale komunikacji udało się przepchnąć ją na rolniczą. Wszystkie dane w nowym już dowodzie uległy zmianie czyli ładowność 4500 kg, masa własna 1640 kg i DMC 6140 kg zostały wpisane jak dla rolniczej i w przeznaczeniu ciężarowa - rolnicza tylko przy modelu pozostała literka A i co ciekawe jest sztywna a w ich systemie wpisali jako wywrotka. Tabliczka normalnie nie jest czytelna bo rdza ją zjadła i w razie jak by kto mi kazał dać zastępczą to dane już wpiszą aktualne. Trzeba próbować  ;)

 

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Żeby przekwalifikować to musi znaleźć stację ASSO która ma uprawnienia na przebudowę przyczep 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

czasem się uda bez przebudowy jak diagnosta napisze co trzeba , a w wydziale komunikacji jest niekumata osoba. Wszystko zaleźy od WK.


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Co OSKP i co WK to inne widać zasady obowiązują u mnie udało się i wystarczył sam protokół z badania technicznego w którym diagnosta wpisał co trzeba. 

Jak się nie będzie próbować to na pewno się nie uda 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Ja niestety nie miałem tyle szczęścia do WK i ten numer nie przeszedł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
    • Przez Wopl
      Czy ktoś zakładał koła od koparki do przyczepy rolniczej. Opona jaką chcę założyć ma wymiary 10.00r20 a oryginalna 8.25r20. Najbardziej interesuje mnie jak opona się zachowuje.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj