Skocz do zawartości

zetor 7211 [olej z odmy]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W jakim stanie ten ciągnik, od dawna go masz? W jakich pracach robił?

Po pomiaże cisnienia sprężania może się okazać że zły jest tylko jeden cylinder, a jesli wyniki podobne to wszystkie do roboty. Chyba że tylko pierścienie staneły.

Dla ogólnego stanu silnika warto zmierzyć cisnienie oleju, bedzie wiadomo czy robić kapitalke czy tylko góre.

Opublikowano

Fliegl.. dobre..:D

a nie przegrzałęs go kiedyś?? bo tak jak pisza koledzy to bedzie albo góra silnika(głowice) albo pierscienie sie zapiekły... ale jak olej.. to stawaiłbym na pierścienie.. ale tak czy siak, głowice i tak musisz zdejamować.. a jak zdejiesz to sprawdz głowice, jak dobre.. to pierścienie wtedy...

Opublikowano

może byc jeszcze rysa na tuleji i tez będzie wam olejem pluł chrachał tez tak miałem w 6211 zrobiłem kapitalny i bylo ok trzeba sie dobrze przyglądać to tam jest :)

Opublikowano (edytowane)

Tematy połączone

 

Witam. Panowie od pewnego czasu mam problem z zetorem 7211, otóż dzieją się z nim dziwne rzeczy, ponieważ jadąc nim drogą (nawet na pusto) czy pracując w polu co jakiś okres czasu zaczyna wyrzucać olej odmą (w ciągu 1 minuty potrafi wypluć 2-3 litry do bańki którą ma założoną na odmę) po zdjęciu nogi z gazu wszystko się normuje i ciągnik dalej pracuje normalnie nie wyrzucając nawet kropli oleju, i dzieje się tak co jakiś czas i tylko na rozgrzanym silniku. Silnik został rozebrany sprawdzone zostały pierścienie czy nie ma pęknięcia gdzieś pozakładane nowe uszczelki, a problem w dalszym ciągu nie ustąpił. Koledzy jeśli ktoś ma jakiś pomysł to niech się wypowie na ten temat. Z góry dziękuje i proszę o pomoc...

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

ciężko powiedzieć.

u nas są od nowości zetory ale z czymś takim to nigdy nie było problemu, owszem chamulce, hydraulika, tam jakiś wężyk od paliwa to się zdażało, ale silniki to nawet od nowości nie były myte i są suchutkie, nie ma nawet najmniejszych wycieków, z odmy to tak kapie jak powietrze dmucha to musi kapać ale nie lać olejem, jak za cały sezon 1/1,5 litra weźnie to max.

Opublikowano

Czyli najpierw sprawdzić kompresje jeśli bd zła to sprawdzić pierścienie i tuleje tak ? Powinna być około 30 atm ?

Opublikowano

chciałem sie podpiąc pod temat . mój zetor 7211 też wyrzuca olej z rurki odmy ale nie widać w ogóle  spalin . silnik ma moc i pali na dotyk . nie dymi a jednak wyrzuca olej ????? co może być przyczyną ??

 

Opublikowano

Raczej na 100% pierścienie  do wymiany o ile tuleje są w "dobrym" stanie.Taki manewr wystarczy na 2 do 4 lat a potem tylko generalny. Jeszcze możesz spróbować nalać na tłoki nafty bo może jak piszą koledzy wyżej pierścień stanął. Temat z odmą przerabiałem w swoich zetorach 7211.  

Opublikowano

zauważyłem to wczoraj jak przytargałem przyczepę ziemi z odmy wyleciało kilka kropel oleju i zrobiła sie plama na wylewce , olej był zmieniany miesiąc temu i nie było problemu dopiero wczoraj zauważyłem i co najlepsze nie dmucha ani z odmy ani z otworu bagnetu olej kryształ czyściuteńki

Opublikowano

Ja myślę że "dmucha" tylko nie zawsze widać , światło lub słońce musi to ładnie oświetlić .

Opublikowano

Co robiłeś ? A kiedy waszym zdaniem "dół"też trzeba robić ?

Opublikowano (edytowane)

dół robi się wtedy jak czerwona lampka oleju się "za długo" świeci... ;p ja w swoim wstawiłem nowe tuleje tłoki i pierścienie do tego planowanie głowic... 

Edytowane przez bartekm66
Opublikowano

Długo już po tym remoncie jeździsz ? Pytam , bo zastanawiam się nad swoim . Był już "pierścieniowany" , ale już trzy lata minęło i domaga się następnych kroków . B)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v