wyrebski1

zetor 7211 [olej z odmy]

Polecane posty

wyrebski1    103

Witam!

Mam problem z Zetorem 72.11 a mianowicie "bierze" olej. Zauważyłem, że leci on taką rurką, która wychodzi z pokrywy z prawej strony ciągnika. Czy silnik już nadaje się do remontu? Co Wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Ta "rurka" nazywa się odma, Zetory tej serii generalnie lubią wyrzucać olej odmą, a ile Ci bierze tego oleju powiedzmy w przeliczniu na spalone paliwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

lub w przeliczeniu na godziny dni ,chyba przesadzasz że leci tą rurką ewentualnie kapnie co jakiś czas kropla ale nie leci .A jak z mocą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

no faktycznie, źle to ująłem-kapie ale do rzeczy. Moc jest bez zmian, ciśnienie oleju również. W transporcie np ostatnio "ubyło" i litr oleju bo musiałem tyle dodać. Dokładnie to przejechałem 50 km, połowa z tego z obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    635

Mój 6 letni Zetor w tym roku zaorał około 100ha w większości na usługach i dolałem mu 3 litry oleju . Ale myślę że on te 3 litry porostu przerobił. A odmą też się "poci". U Ciebie może być to samo. A po za tym po tylu talach użytkowania mógł zacząć puszczać odmą olej. Moim zdaniem nie masz się czym przejmować :P


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Co prawda w zetorze nie zaglądałem tam(do odmy) ale zazwyczaj jest tam separator(najcześciej siatka). Może ona jest załojona i nie działa jak należy. Można wymontować, przemyć w benzynie , wysuszyć i założyć. Ten ubytek oleju powstaje w dwojaki sposób, przez wydmuchiwanie par odmą i poprzez spalanie w silniku. Do komory spalania olej może dostawać się poprzez pierścienie oraz prowadnice zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to mniemam że 2 godziny i 1 litr z czego 1 h z obciążeniem to za dużo chyba że niedokladnie sprawdziłeś ,chodź u mnie ubywalo z litr na dzień czyli koło 5 h ciężkiej roboty (reszta lżejsza ) i walilo dymem z odmy zmienilem pierścienie tydzień silnik suchy i olej w normie ,potem pojawił się slabiutki dymek ale nie moczy się silnik .Mineły 2 lata silnk już przed remontowy no moc ma prawie ale przy dużym obciążeniu ryczy i wali czarnyj dym z tlumika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    6

W moim też wywalał olej odmą (2l na 5 godzin ciężkiej pracy), ale coś wyczaiłem :). Zaczyna wywalać przy dużych obrotach około 2200 2300 (w transporcie też). Natomiast ostatnio po 4 godzinach głębokiej orki zużył tylko deczko oleju - obroty utrzymywałem na poziomie 1900. Teraz się zastanawiam co z tym dalej robić czy remont czy jeszcze zaczekać :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a warunki pracy te same tzn czas ,temp i obciążenie .A remont jak ma ma moc to powinien jeszcze pochodzić zreszta sam wiesz w końcu nagle się nic nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    6

Warunki pracy i czas były podobne, ale efekt widać natychmiast. Jak dostanie po obrotach i jest mu ciężko to z odmy kapie kropelka po kropelce natomiast przy mniejszych obrotach kapanie jest bardzo sporadyczne.

A co do separatora w odmie to czy ktoś już to sprawdził, czy jest tam jakaś siatka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

a może "endru" ma racje, że przy dużych obrotach kapie częściej-muszę to wypróbować w orce. No i muszę zobaczyć czy jest tam ta siatka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    6

Czy ktoś z forumowiczów posiada od nowości tego typu ciągniki i może się wypowiedzieć na temat wyrzucania oleju odmą od nowości (ile i kiedy zaczyna wyrzucać), i jakie obroty są maksymalnie ustawione na nieruszanej orginalnie ustawionej pompie paliwowej. Bo słyszałem od gościa który ma zetorka 7711 od nowości, że w orce maksymalne obroty jakie może wycisnąć to około 1900 i dalej nie idą (nie wynika to z nadmiernego obciążenia silnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    103

zrobiłem tak jak zasugerował "endru"-orałem dziś na nie dużych obrotach silnika i rzeczywiście nic nie "wyrzucił" oleju. A więc jak nie ma obrotów na maxa np jak w transporcie to oleju nie wyrzuca odmą. Tylko co dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ja mam nieruszaną pompę i mam gdzieś 2400 (jak spojrzę na licznik to poprawię) a powinno być chyba 2300 max .Pewnie śruba regulacyjna jest wybita ,a 1900 max to jest za mało tylko jest jedno ale u mnie nogą mogę dać max2200 a ręką 2400 próbowałem regulawać i nic nie wychodzi (linkę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Ja mam 7245 od nowosci i obrotow ma 2450 pompa nie byla ruszana a w polu 2000 obrotow najmniejsze spalanie i silnik na najlzej :)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Odma jest po to żeby odpowietrzać silnik,a nie po to żeby olej kapał.Ale fakt jest taki że olej tam kapie,a w moim zetorku to potrafił wyrzucić 3 litry oleju przez chwile.Robił to od czasu do czasu ,aż znalazłem przyczyne popękały pierścienie na jednym tłoku.


zetor5211 c 360 ZT303D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    3

Mocny 255 na którym tłoku pękąły ci pierścienie i czy masz orientację po ilu mth.

Ja w swoim zauważyłem że jak na bagnecie jest pokazany poziom oleju w połowie między min. a max to nie ma wycieku z odmy, jak tylko ciutkę więcej to wyrzuci ten "nadmiar", odkąd go mam tak się dzieje, w transporcie zawsze po zatrzymaniu wyrzucił parę kropli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Pierścienie były popękane na pierwszym od kabiny i co było dziwne ten olej wywalał co jakiś czas.Potrafił nawet to zrobić pod małym obciążeniem jak zaczeło się lać to jak by olej leciał prosto z pompy, jednorazowo wywalał 2 do 3 litrów i znów był spokój.Po dwóch takich wybrykach założyłem wąż na odme bańka po oleju pod maską i olej już nie leciał na ziemie.Teraz jest ok tulej ,tłok ,pierścienie wymienione a na odmie tak od czasu do czasu kropla oleju wisi nawet jak wygiołem rurke od odmy w kształcie laski ; nie mylić z kobietą'. Po ilu mth nie mam pojęcia ale kuzyn chyba z trzy razy wymieniał pierścienie przy 7211, jego ojciec jak zapalał zimnego Zetorka to wkręcał go na max obroty i pierscionki pękały.Teraz ma zakaz odpalania zimnego i nic się nie dzieje.


zetor5211 c 360 ZT303D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skok    1

witam wszystkich
mój zetor 7211 wydmuchuje olej rurkom która wychodzi z silnika po prawej stronie (siedząc w ciągniku )tak zwaną odmą co morze być przyczyną i jak to usunąć ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Z olejem wydostają sie także spaliny?

Jak duzo tego oleju?

Powodem zapewne jest przedmuch do komory korbowej.

Usuwa to remont silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj