wyrebski1

zetor 7211 [olej z odmy]

Polecane posty

wyrebski1    44

Witam!

Mam problem z Zetorem 72.11 a mianowicie "bierze" olej. Zauważyłem, że leci on taką rurką, która wychodzi z pokrywy z prawej strony ciągnika. Czy silnik już nadaje się do remontu? Co Wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Ta "rurka" nazywa się odma, Zetory tej serii generalnie lubią wyrzucać olej odmą, a ile Ci bierze tego oleju powiedzmy w przeliczniu na spalone paliwo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    199

lub w przeliczeniu na godziny dni ,chyba przesadzasz że leci tą rurką ewentualnie kapnie co jakiś czas kropla ale nie leci .A jak z mocą ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wyrebski1    44

no faktycznie, źle to ująłem-kapie ale do rzeczy. Moc jest bez zmian, ciśnienie oleju również. W transporcie np ostatnio "ubyło" i litr oleju bo musiałem tyle dodać. Dokładnie to przejechałem 50 km, połowa z tego z obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel328    203

Mój 6 letni Zetor w tym roku zaorał około 100ha w większości na usługach i dolałem mu 3 litry oleju . Ale myślę że on te 3 litry porostu przerobił. A odmą też się "poci". U Ciebie może być to samo. A po za tym po tylu talach użytkowania mógł zacząć puszczać odmą olej. Moim zdaniem nie masz się czym przejmować :P


Zetor 5320 + tur
Zetor 6911
Ursus C-330
Warfama Z-543

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    53

Co prawda w zetorze nie zaglądałem tam(do odmy) ale zazwyczaj jest tam separator(najcześciej siatka). Może ona jest załojona i nie działa jak należy. Można wymontować, przemyć w benzynie , wysuszyć i założyć. Ten ubytek oleju powstaje w dwojaki sposób, przez wydmuchiwanie par odmą i poprzez spalanie w silniku. Do komory spalania olej może dostawać się poprzez pierścienie oraz prowadnice zaworów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    199

to mniemam że 2 godziny i 1 litr z czego 1 h z obciążeniem to za dużo chyba że niedokladnie sprawdziłeś ,chodź u mnie ubywalo z litr na dzień czyli koło 5 h ciężkiej roboty (reszta lżejsza ) i walilo dymem z odmy zmienilem pierścienie tydzień silnik suchy i olej w normie ,potem pojawił się slabiutki dymek ale nie moczy się silnik .Mineły 2 lata silnk już przed remontowy no moc ma prawie ale przy dużym obciążeniu ryczy i wali czarnyj dym z tlumika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    5

W moim też wywalał olej odmą (2l na 5 godzin ciężkiej pracy), ale coś wyczaiłem :). Zaczyna wywalać przy dużych obrotach około 2200 2300 (w transporcie też). Natomiast ostatnio po 4 godzinach głębokiej orki zużył tylko deczko oleju - obroty utrzymywałem na poziomie 1900. Teraz się zastanawiam co z tym dalej robić czy remont czy jeszcze zaczekać :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    199

a warunki pracy te same tzn czas ,temp i obciążenie .A remont jak ma ma moc to powinien jeszcze pochodzić zreszta sam wiesz w końcu nagle się nic nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    5

Warunki pracy i czas były podobne, ale efekt widać natychmiast. Jak dostanie po obrotach i jest mu ciężko to z odmy kapie kropelka po kropelce natomiast przy mniejszych obrotach kapanie jest bardzo sporadyczne.

A co do separatora w odmie to czy ktoś już to sprawdził, czy jest tam jakaś siatka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    44

a może "endru" ma racje, że przy dużych obrotach kapie częściej-muszę to wypróbować w orce. No i muszę zobaczyć czy jest tam ta siatka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    5

Czy ktoś z forumowiczów posiada od nowości tego typu ciągniki i może się wypowiedzieć na temat wyrzucania oleju odmą od nowości (ile i kiedy zaczyna wyrzucać), i jakie obroty są maksymalnie ustawione na nieruszanej orginalnie ustawionej pompie paliwowej. Bo słyszałem od gościa który ma zetorka 7711 od nowości, że w orce maksymalne obroty jakie może wycisnąć to około 1900 i dalej nie idą (nie wynika to z nadmiernego obciążenia silnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    44

zrobiłem tak jak zasugerował "endru"-orałem dziś na nie dużych obrotach silnika i rzeczywiście nic nie "wyrzucił" oleju. A więc jak nie ma obrotów na maxa np jak w transporcie to oleju nie wyrzuca odmą. Tylko co dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    199

ja mam nieruszaną pompę i mam gdzieś 2400 (jak spojrzę na licznik to poprawię) a powinno być chyba 2300 max .Pewnie śruba regulacyjna jest wybita ,a 1900 max to jest za mało tylko jest jedno ale u mnie nogą mogę dać max2200 a ręką 2400 próbowałem regulawać i nic nie wychodzi (linkę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Ja mam 7245 od nowosci i obrotow ma 2450 pompa nie byla ruszana a w polu 2000 obrotow najmniejsze spalanie i silnik na najlzej :)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Odma jest po to żeby odpowietrzać silnik,a nie po to żeby olej kapał.Ale fakt jest taki że olej tam kapie,a w moim zetorku to potrafił wyrzucić 3 litry oleju przez chwile.Robił to od czasu do czasu ,aż znalazłem przyczyne popękały pierścienie na jednym tłoku.


zetor5211 c 360 ZT303D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    2

Mocny 255 na którym tłoku pękąły ci pierścienie i czy masz orientację po ilu mth.

Ja w swoim zauważyłem że jak na bagnecie jest pokazany poziom oleju w połowie między min. a max to nie ma wycieku z odmy, jak tylko ciutkę więcej to wyrzuci ten "nadmiar", odkąd go mam tak się dzieje, w transporcie zawsze po zatrzymaniu wyrzucił parę kropli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocne255    0

Pierścienie były popękane na pierwszym od kabiny i co było dziwne ten olej wywalał co jakiś czas.Potrafił nawet to zrobić pod małym obciążeniem jak zaczeło się lać to jak by olej leciał prosto z pompy, jednorazowo wywalał 2 do 3 litrów i znów był spokój.Po dwóch takich wybrykach założyłem wąż na odme bańka po oleju pod maską i olej już nie leciał na ziemie.Teraz jest ok tulej ,tłok ,pierścienie wymienione a na odmie tak od czasu do czasu kropla oleju wisi nawet jak wygiołem rurke od odmy w kształcie laski ; nie mylić z kobietą'. Po ilu mth nie mam pojęcia ale kuzyn chyba z trzy razy wymieniał pierścienie przy 7211, jego ojciec jak zapalał zimnego Zetorka to wkręcał go na max obroty i pierscionki pękały.Teraz ma zakaz odpalania zimnego i nic się nie dzieje.


zetor5211 c 360 ZT303D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skok    0

witam wszystkich
mój zetor 7211 wydmuchuje olej rurkom która wychodzi z silnika po prawej stronie (siedząc w ciągniku )tak zwaną odmą co morze być przyczyną i jak to usunąć ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Z olejem wydostają sie także spaliny?

Jak duzo tego oleju?

Powodem zapewne jest przedmuch do komory korbowej.

Usuwa to remont silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez ZeTuR_7011
      Cześć wymieniał ktoś siłowniki w zetorze 7211 w szyberdachu bo za bardzo nie mam pomysłu na wyjęcie ich. Czy do tego trzeba rozcinać podsufitke?
    • Przez Karol19891989
      Witam, posiada ktoś Zetora 4340, pytanie mam jakie posiadacie kola, kupiłem takiego i posiada obecnie z tyłu 13,6 r36 a z przodu 11,2 r24, chciałbym te z tyłu zmienić na szersze ale nie wiem jakie dobrac, czy 16,9 r 28 będą pasować żeby się napęd zgrywal
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Keben123
      Witam , czy da coś zmiana oryginalnego  tłumika Zetora 8540 Turbo  na rurę nierdzewkę ? Bo słyszałem że doda to więcej mocy i traktor jest żywszy czy jest to prawda ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj