robcio3dz

Alternator w C-330M

Polecane posty

roltech    11

Panowie co do diod wzbudzenia to, ja montuję zamiast diod 1N4007 diody 1N5408 i kończą się problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian00    0

Panowie a powiedzcie mi jeszcze jak zdjąć z wałka te mniejsze łożysko (chyba 6201) bo za skarby nie mogę go zdjąć:(

Aha i jakie nity będą mi potrzebne do złożenia przedniego łożysko (chyba 6302) wiem tylko że aluminiowe:) bodajże 4 tam są nity.

Pozdrawiam:]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Do ściągnięcia tylnego łożyska mały ściągacz lub bardziej drastycznie, łożysko owinąć szmatą, na kowadło i strzał młotkiem a następnie środkową bieżnię łożyska przepiłować kątówką, co do nitów, potrzebne ci 4 szt 5mm ew 4 śrubki 5mm tylko trzeba zeszlifować łeb śruby co by wirnik nie ocierał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Tak jak pisze kolega Vcc, robię tak samo. Dodam tylko, żeby uważać na pierścienie ślizgowe przy ściąganiu małego łożyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian00    0

Witam ponownie

Alternator przy 330M założony i chodzi ładnie.

Po regeneracji to jest: nowe łożyska (polskie fłt), komutator był na tokarce, szczotkotrzymacz, nity i to chyba tyle.

Diody wzbudzenie były dobre, sprawdzane porządnym miernikiem.

I panowie kontrolka gaśnie przy 800-1000 obrotów, żarówka 2W, ale na starym (oryginalnym) regulatorze ładowanie zaraz po zgaśnieciu

kontrolki max 14.85-14.9 natomiast po wciśnięciu gazu od 1200 obr. do maxa czyli gdzieś koło 2200 ładowanie jest stabilne 14.65 max.

Na nowym regulatorze (lecz już nie oryginalnym) ładowanie cały czas stabilne 14.1-14.25 max.

Co radzicie- założyć stary oryginalny regulator czy zostawić nowy?

Pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napięcie ładowania jest trochę za duże. Powinno być maksymalnie 14,4V. Jednak uwzględniając błąd pomiaru i to, że jest to napięcie bez obciążenia, zostaw tak jak jest. Jeszcze jedno. Alternator nie ma komutatora tylko pierścienie ślizgowe. To tak dla ścisłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian00    0

Witam.

Panowie może mi ktoś pomoże bądź nie ale wszystko ładnie pięknie, alternator założony już gdzieś ze 3 tygodnie.

Ale!!! przeoczyłem jeden ważny element, otóż przód ciągnika (oś) jest ruchoma.

Gdy wjadę trzydziechą w jakikolwiek większy dołek, wadzi mi drążek kierowniczy o alternator.

Dodam że alternator został założony w mocowanie prądnicy, tylko zostały rozwiercone otwory na większe.

Tylko napinacz musiałem przerobić, wziąłem od poloneza napinacz i stary od prądnicy które zespawałem ze sobą i git.

Tylko co z tym fantem??? Dodaje fote link:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa8aefd98aaa7c1a.html

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Dlatego zawsze do c330 sprzedaje się i montuje alternatory od 125p, uchwyt jest wtedy bardziej schowany pod alternator i napinacz od prądnicy pasuje bez przeróbek

5b0586b7eeb749bem.jpg a35c8618443744f5m.jpg

 

P.S. C 330 brata teścia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mam alternator od wołgi, chciałem go zamontować do c-330, tylko ze nie mam regulatora( nowy ok.100zł, czy dało by się założyć do tego altka regulator np od poloneza itp. Jeśli tak to prosiłbym o jakiś schemat bo ten alternator ma tylko dwa wyjścia. Daje przykładową fotke tego alternatora http://allegro.pl/uaz-wolga-alternator-nowy-nieuzywany-i1345170577.html

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Jest to alternator 6cio diodowy, czyli reg napięcia od żuka na 6 diod i będzie śmigał, problemem będzie uruchomienie kontrolki, musiał byś z stojana wyciągnąć przewód i na przekaźniku zrobić kontrolkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian00    0

Kolego vcc z tego co widzę to alternator od 125p a poloneza jest ten sam.

Natomiast różni się tylko obudową od mocowania???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Właśnie dzięki tej obudowie drążek nie zahacza o alternator, środek jest taki sam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian00    0

A poradzi mi kolega co zrobić z tym co wyżej opisałem?

Przecież nie będe kupował następnego alternatora tym bardziej, że mam taki sam w zapasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Z paskiem chyba niewiele zdziała bo alternator i tak jest blisko silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian00    0

Tak właśnie jest, altek jest może z 1mm od silnika, bliżej już się nie da.

Pasek jest standardowy od prądnicy i jest nawet dobrze napięty, więcej się także nie da.

Natomiast myślałem o dłuższym pasku żeby alternator unieść do góry.

Jak myślicie? Czy kombinować coś z drążkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj