robcio3dz

Alternator w C-330M

Polecane posty

robcio3dz    0

Mam do was pytanie bo chce wymienic pradnice na alternator bo nie daje rady ładowac jak sie jeżdzi na światłach i radiu.

A więc kto z was wymienial na alternator i od czego zalozył od jakiegoś samochodu czy sa jakies specjanie produkowane do C-330? A jesli od samochodu to od jakiego i jak z montarzem czy jest dużo przerubek?

 

 

I prosze moderatora o przeniesienie tematu do ursus bo tam jak i na inych tematach wyskakuje mi cały czas bład.


URSUS POLUBISZ POLNĄ DROGIE!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

najprościej dobrać jakiś alternator od zachodniego samochodu, odrazu z wmontowanym regulatorem, odwrócić klemy przy aku tak aby minus był na mase, i podłączyć dwa kable

1> do kontrolki ładowania

2> do elektromagnesu (tam gdzie podłączony będzie plus z akumulatorów

no i oczywiście odłączyć oryginalny regulator napięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

dlaczego ten temat jest w "inne ciągniki"?

przeciez c330m jest ursusem.

przenoszę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Np od poldka ma 70A, co wg nnie jest wystarczające..

Ale poza prądem zastanawia mnie jedno.. obroty.. Jak to sie ma w samochodzie o tego co bedzie w ciagniku? Nie bedzie sie za wolno kręcił troche? Wydajność drastycznie spadnie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsardas18    0

a ja mam od białoruśki alternator ruski który ma 700Vatów i jest tak zbudowany jak dynamo w rowerze; awięc jak kable się zetkną to je zacznie paliś tak byo u kolegi :) a dla niego nic sie nie stanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

@coolman111 ma racje. Ja do C-360 też przerabiałem od jakiś tam zachodnich samochodów i od polonez. Nic to nie dawało, albo sie przegrzewał, albo sie spalił albo nie chciał ładować. W końcu kupiłem orginalny do C-360 i jak narazie pół roku mam spokój. Dodam że mam jeden akumulator i zapala bez problemu nawet na swiatłach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Napisałem tak, bo kiedyś kupiłem za 50 zł używany na szrocie i okazało się, że jest niesprawny, a naprawa i przeróbka kosztowałaby prawie tyle co nowy. Chciałem go oddac na ten szrot ze zwrotem pieniędzy, ale gość powiedział mi, że to ja zepsułem go i chce oszukać tego gościa...:).

Drugi raz dostałem od wuja jakiś stary alternator za flaszke wódki :). Okazał się, że ten też był niesprawny. Stwierdziłem, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach.

Wkurzyłem się i zostawiłem już to montowanie alternatora, bo moja C 360 nie potrzebuje jak na razie takiego mocnego ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

Nie, no mam zwykłą prądnicę :). Ładuje dobrze. Moja C 360 nie wyrusza na drogi i w nocy też nie robi. Pracuje tylko w TUR-ze przy wypychaniu obornika z chlewni. Troche gorzej jest zimą z odpalaniem (krótko pracuje, więc jest niedoładowany), ale wtedy ratuje się prostownikiem i doładowuje aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robcio3dz    0

W mojej C-330M w poniedziałek 13 sierpnia zmienialem tarcze sprzegła i w naprawie pracownik mi powiedzial ze sa alternatory do C-330M tylko nie znał dokładnie ceny w granicach 300-350zł


URSUS POLUBISZ POLNĄ DROGIE!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

Zamontowałem alternator w swojej C-330 podłączyłem według schematu który jest w załączniku. Kontrolka ładowania świeci cały czas i nie gaśnie nawet przy bardzo dużych obrotach. Czym to morze być spowodowane? Źle wykonałem schemat? :rolleyes:


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Jesli chcesz kupic dobry alternator to mam numer do goscia z Burzenina (woj. łódzkie) ktory za regenerowane alternatory do c-330 o ile dobrze pamietam to chcial 120zł no i gwarancja bodajze 6 miesiecy. Mialem u niego kupowac, ale mi zalatwil alternator znajomy ze szrotu-pamietam...przywiozl 5 sztuk i tylko jeden okazal sie dobry :P , zaplacilem 50zł no i jeszcze przywiozl mi nowy ragulator i szczotki,alternator od poloneza,jak narazie ładuje bardzo dobrze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13
Zamontowałem alternator w swojej C-330 podłączyłem według schematu który jest w załączniku. Kontrolka ładowania świeci cały czas i nie gaśnie nawet przy bardzo dużych obrotach. Czym to morze być spowodowane? Źle wykonałem schemat? ;)

sprawdz moze "styki" zeby byly czyste. U mnie kontrolka nie gasla jak byl zepsuty alternator :P Sprawdzales jakie daje napiecie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    2

sprawdz moze "styki" zeby byly czyste. U mnie kontrolka nie gasla jak byl zepsuty alternator dry.gif Sprawdzales jakie daje napiecie???

 

 

ok. 5 Volt


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czeski by był dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo16    93

Ja mam alternator w C330m i kupiłem go normalnie w agromie ceny nie pamiętam ale elegancko działa już 3 rok.


Ursus C385A główny koń roboczy
Ursus C360 pomocnik C385A
Ursus C330M pomocnik pomocnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

Założyłem alternator do ciapka od Poloneza i zobaczymy jak będzie chodził a w c330M tych ostatnich chyba już był altek orginalnie montowany?


Zetor Proxima 110 Power
New Holland T5.105+TUR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1

ponoc od 90r. a ja tez mam od poloneza i juz 2 lata chodzi bez zarzutu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2239

Mi altek w 330 jak na razie nic dobrego nie przyniósł ;) Rozładowany aku i trochę nerwów.

 

Ale może się to zmieni jak przybędzie do 330 jakiś dobry elektryk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym napisał do elektrotech on jest specjalista w tej dziedzinie.Ja wstawiłem od poloneza 9 diodowy po rozrysowaniu schematu przez elektrotech.Znakomicie ładuje,tylko trzeba do tego głowy co i jak zrobic z altkiem :)Pozdrwiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj