robcio3dz

Alternator w C-330M

Polecane posty

Zefirek    0
Ja już kiedyś probowałem założyć alternator do C-330 ale okazało się że był zepsuty <_<

 

naprawa altka to nie znowu takie straszne rzeczy ELEKTROTECH jest ekspertem polecam mnie też pomógł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Ja już kiedyś probowałem założyć alternator do C-330 ale okazało się że był zepsuty :P

 

generalnie sprawdzić szczotki,diody-profilaktycznie lozyska jak są wybite-zalozenie alternatora jest proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

ale poza tym jednym łożyskiem jeszcze cos wymieniałeś?? Np. drugie do pary?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    4
ponoc od 90r. a ja tez mam od poloneza i juz 2 lata chodzi bez zarzutu

 

ja mam c-330 z 91 i jest jeszcze pradnica!


(")_(")_.----.,/)

;^ ^ '; -._ , ')_

( o_, )' __,) '-._)

 

GumiaKi 25 zl:> Widły 60zl:> .... aaaa Prerzucanie gnoju bezcenne !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Z tego co ja słyszałem to raczej w C-330 nie montowane były alternatory nawet przy koncu produkcji. Jedynie w C-360 na samym koncu produkcji wychodziły egzemplaże z alternatorami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6

na obecną chwilę konieczna jest wymiana prądnicy bo:

 

-ustawa jeżdzenia na światłach

- pradnica nigdy niepodładuje do wymaganego poziomu -szybsze zuzywanie akumulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszKK    12

ja założyłem jakiś miesiąc temu altka od poloneza i kupiłem nowy regulator nap. ładuje elegancko. tylko musiałem go odwrócić do góry bo owadzał o drążek kierowniczy przy przejeżdzaniu przez rowy. teraz jest blisko kolanka od tłumika czy nie bedzie mu za gorąco???


............Tylko przemyślane rozwiązania............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Zwroc uwage w ktora strone kreci sie przewietrznik. Wazne zeby powietrze zasysal i pchal je przez alternator do jego tylu. Jesli bedzie krecil si ew druga strone to moze troche zaciagac cieplego powietrza z komina. Mozesz sprobowac wstawic na tyl alternatora kawalek blachy aluminiowej, bedzie robic za ekran i ni ebedzie juz bezposredniego dzialania temp z komina na alternator, tylko najpierw na ekran.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

panowie spaliła mis ie prądnica i mam teraz problem bo nie wiem co robić, nowy wirnik kosztuje 170 zł do prądnicy a nowy alternator to koszt 350-370 zł to jest trochę dużo. Chciałbym kupić na szrocie jakiś alternator ale nie wiem jaki?? Chciałbym kupić jakiś taki aby dobrze ładował moje aku 2x6V 195 amph. Poradzie mi coś.. Może ma ktoś jakiś schemat jak taki alternator podłączyć w c-330. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Każdy alternator od Poloneza lub Fiata 125p. Ja mam od Poloneza już rok i jest spoko. Polecam te razem z regulatorem , koszt nie powinien przekroczyć 50 zł. Bo umocowania pasują.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
panowie spaliła mis ie prądnica i mam teraz problem bo nie wiem co robić, nowy wirnik kosztuje 170 zł do prądnicy a nowy alternator to koszt 350-370 zł to jest trochę dużo. Chciałbym kupić na szrocie jakiś alternator ale nie wiem jaki?? Chciałbym kupić jakiś taki aby dobrze ładował moje aku 2x6V 195 amph. Poradzie mi coś.. Może ma ktoś jakiś schemat jak taki alternator podłączyć w c-330. Proszę o pomoc.

Poszukaj jakąś dobrą używana prądnice. NIe opłaca się kupować nowej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76
Poszukaj jakąś dobrą używana prądnice. NIe opłaca się kupować nowej...

Nie opłaca sie nawet kupowac a nawet szukac dobrej używanej ;)

Lepszy bedzie jakikolwiek alternator nawet od malucha niz pradnica.

Kolego poszukaj jakiegos sprawnego, czyli z takiego samochodu co jeszcze niedawno chodził to jest wieksze prawdopodobieństwo, że jeszcze bedzie działał. Może byc od poloneza, fiata 125, BMW Volkswagena Wartburga czy czego tam znajdziesz aby tylko kierunek wirowania zgadzał sie z kierunkiem obrotów silnika. Ale od tych samochodów powinny bez problemu pasować. Jak znajdziesz jakis to zapodaj od czego i jaki to model altka z iloma wyjściami, a na forum pomożemy ci podłaczyć.

A za 170 zł to zdobedziesz alternator i zrobisz mu mały remont(wymiana szczotek, łozysk,dokupienie regulatora) i bedzie śmigał przez lata.

Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Bosch, Delco Remy( najczesciej w oplach), fordowskie, zwroc tylko uwage na odpowiednie ulozenie uchwytow. Jezeli bedziesz mial mozliwosc zalatwic jakiegos "zagraniczniaka" a w opcji bedzie od PF125 czy poloneza to wez zagraniczniaka z wbudowanym regulatorem. Jakbys cos znalazl w granicach 50-70A w rozsadnej cenie to bierz i nie zastanawiaj sie, przelozysz kabelki i wio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

Jak myślicie, który alternator lepiej i dłużej by służył w mojej C-330 :?: :?:

 

taki regenerowany od poloneza z roczną gwarancją za 120 zł

LINK

 

czy taki nowy (niewiadomo od jakiego samochodu) z roczna gwarancją za 130 zł

LINK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jeśli chodzi który będzie dłużej chodził to trudno powiedzieć bo po regeneracji jest jak nowy, a i nowy może mieć jakąś wadę. Jak dla mnie to kieruj sie tym który ma większą moc czyli ile amperów może wydać z siebie przy 14V. Sposobem mocowania i podpięcia do instalacji, chodz raczej oba będą pasować i oba da sie je łatwo podłaczyć. Wybór może zależeć od kosztów przesyłki.

Wybór należy do ciebie. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polsza    1

a ja mam orginalny alternator do c330, kupiony byl jakies 5 lat temu i spiduje sie bardzo dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

taaa, tylko ze oryginalny kosztuje 350 zł a tutaj 120 i też jest nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazikow    8

W sklepach GRENE nowy alternator do c 330 kosztuje 275zł brutto w takiej samej cenie jest również do c 360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quercus    7

@kazikow gdzie masz takie tanie alternatory ?? Niedaleko mnie są po 330 zł.

 

Ja muszę się zacząć do tego przymierzać bo ta prądnica co mam to pożal się Boże ;) .


,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj