Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
lukaszg55

Claas Jaguar 695 Mega problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
lukaszg55    0
Napisano (edytowany)

Witam.Jaka może być przyczyna że nie mogę w tej sieczkarni włączyć napędu adaptera i bębnów podających. Wszystko działa oprócz tego.Proszę o pomoc.

Edytowano przez lukaszg55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukassz19    0

A przy przekładi masz podłączony ten przewód z wtyczką jak do świteł u przyczepy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszg55    0
Napisano (edytowany)

maszyna jest z 1991 roku , na magnesie nie ma metalu, wtyczka podłączona a i tak nie działa

Edytowano przez lukaszg55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceeenha    1
Napisano (edytowany)

mam ten sam problem i nic nie dalo sie wykombinowac i zrobilismy na krotko odrazu z bebnem tnacym rusza caly heder i walce wciagajace

Edytowano przez ceeenha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszg55    0
Napisano (edytowany)

A czy ten moduł od detektoru metalu i biegu wstecznego ma coś z tym wspólnego?

Na tym module świeci tylko zielona kontrolka (ostatnia po prawo na module)

Edytowano przez lukaszg55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0
Napisano (edytowany)

problem moze byc elektryczny mechaniczny lub hydrauliczne. by wiedzec cos wiecej napisz jakie kontrolki swieca na pulpicie sterowania. by wiedziec gdzie szukac to włącz beben i recznie zasteruj elektrozaworami niskiego cisnienia. sa one miedzy silnikiem a zbiornikiem paliwa. znajdz odpowiedni i poszukaj na nim kółko srednicy ok 1cm z wcieciem wykonane to jest z mosiadzu. nastepnie przekrec srubokretem w lewo lub prawo, jak heder ruszy-> problem elektryczny, elektroniczny, nie ruszy ->problem mechaniczny lub hydrauliczny

Edytowano przez arturs860

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceeenha    1

my wyjmowalismy glowny sterownik ten czarny protokatny co sa na nim chyba 4 diody i jest dobry jesli dobrze pamietam przy wlaczaniu zaswiecaly sie dwie diody to wszystko dobrze sie po koleji wlaczalo a jak jedna dioda sie zapalala to juz wtedy nie chcialo sie urochomic i nie moglismy dojsc co go boli tam obok baku co sa elektorozawory to tez wszystkie dzialaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszg55    0

Na pulpicie świecą dwie kontrolki ( czerwona i zielona) od detektoru metalu. Gdy sterowałem ręcznie przy elektrozaworach walce podające załańcza a z dżojstika nie . A czy jest coś takiego jak wanna magnetyczna i czy ona ma jakiś związek z tym problemem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceeenha    1

nic o czyms takim nie slyszalem,moze gdzies kostki ci nie lacza albo przekaznik sie przepalil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek13    1

Teraz już dokładnie nie

wiem w jakim modelu miałem taki przypadek ale jak się nie mylę to za włączanie hederu i walcy wciągających odpowiedzialny jest siłownik hydrauliczny i tam są przewody elektryczne patrzyłeś czy są w porządku. Może jeszcze uszkodzony siłownik albo za małe ciśnienie w układzie. Nie wiem czy moje podpowiedzi sie przydadzą ale próbowałem pomóc bo wiem jak to jest teraz walczę z 860

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszg55    0

Może mi ktoś podać kolejność i kolory kabli które idą do tej wtyczki do przekładni walców wciągających i detektoru metalu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0
Napisano (edytowany)

czyli problem jest elektronki sprawdz czy działa rewers bo podczas cofania wałków wciągających system dostaje sygnał ze wałki zostały cofnięte, normalnie wówczas gasnie czerwona dioda i wtedy możesz włączyc wałki na wciąganie. czujnik impulsu znajduje sie nad wtyczką od detektora metalu na skrzyni przekładniowej czałkiem z boku. jest to taki okrągły magnes srednicy ok 2 cm na takim obracającym sie o ok 300 stopni podkładce podczas cofania obraca sie to w lewo do oporu i magnes załącza czujnik. na tym siłowniku co napina pas od hederu to jest tez czujnik czy siłownik wrócił do pozycji nie napinającej pas. jeżeli czujnik jest zle ustawiony to też nie działają wałki wciągające. sprawdz miernikiem te dwa czujniki. powinny być oba zwarte

Edytowano przez arturs860

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszg55    0

Walce wciągające chodzą do tyłu ale do przodu nie chcą się załączyć ponieważ ta cewka z takim tłoczkiem przy przekładni walców wciągających nie chce się wyłączyć,gdy ją odłączę walce idą do przodu.Dlaczego ta cewka nie chce się wyłączyć? Czy to może być wina jakiegoś przekaźnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0
Napisano (edytowany)

to cos chyba z modułem detektora metalu. rozumiem ze z cewki odłączasz zasilanie i na dzojstiku włączasz wciaganie i działa oraz domyślam sie że swieci sie tylko dioda zielona na pulpicie sterowniczym. moduł musi byc zepsuty włącza cały czas cewkę, jezeli jaą odłączysz to moduł "o tym nie wie " i wówczas włacza wałki. Jakby wystąpił prawdziwy powód do załączenia cewki to moduł nie pozwoliłby właczyć wałków i swieciłaby sie dioda czerwona, jeżeli cewka jest włączona to wałki zą mechanicznie wyłączone/zatrzymane. najlepiej sprawdz to zakładają inny moduł z innej maszyny.

Edytowano przez arturs860

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszg55    0

A ile powinno iść przewodów od tego czujnika impulsu który znajduje się nad wtyczką od detektora metalu na skrzyni przekładniowej całkiem z boku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0
Napisano (edytowany)

A ile powinno iść przewodów od tego czujnika impulsu który znajduje się nad wtyczką od detektora metalu na skrzyni przekładniowej całkiem z boku?

dwa przewody,podczas cofania wałków są one zwierane z sobą

 

co do tej cewki to nie mam schematu do 695 ale w 860 jest bardzo podobnie i według schematu na cewce jest na jednym kablu zawsze + a drugi przewód moduł łączy do masy w razie potrzeby

Edytowano przez arturs860

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszg55    0

U mnie jest tak jak napisałeś powyżej a i tak ta cewka się nie chce wyłączyć.A jeszcze takie pytanie: ile przewodów powinno iść od tego czujnika który znajduje się na tym siłowniku co napina pas od hederu , to jest także czujnik czy siłownik wrócił do pozycji nie napinającej pas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

tez dwa przewody i jezeli silownik wroci to sa one zwierane. czujnik jest po to by nie uszkodzic przekładni od dlugości sieczki podczas zbyt szybkiego zmieniania kierunków wałków wciągających. ale ten czujniki jest raczej ok bo jakby był zepsuty to wogóle wałki by sie nie dało włączyć. nie polecałbym koszenie z odłączoną cewką bo niby w kukurydzy nie ma metalu ale różnie bywa a bez cewki detektor metalu działa bardzo wolno bo wałki nie sa blokowane a wyłączany jest jedynie napęd. moduł jest dosc drogi wiec polecałbym dla pewności włożenie moduły z innej maszyny jak wszystko bedzie działać to sprawa jest 100% pewna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaszg55    0

Mam jeszcze taki problem że, przy włączonym silniku cały czas świeci kontrolka od ładowania, obrotomierz też nie chodzi,co może być tego przyczyna? Alternator był sprawdzany i jest sprawny.

Edytowano przez lukaszg55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

Obrotomierz nie bierze sygnału z alternatora. Alternator daje sygnał na licznik godzin. Obrotomierz pokazuje obroty bębna lub obrotu na napędzie skrzyni biegów. Czujnik obrotów bebna jest z prawej strony obok koła pasowego.

Edytowano przez nasil90
Cytowanie posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to pomoze ale kiedy kosil mengele mamut 6800 to wlecial mu pastuch na walek boczny i maszyna stanela po wyjeciu drutu maszyna nie dzialala .rozebrali cala elektrryke i nic ,dalej nie dzialalo .zlozyli z powrotem i zauwazyli ze bezpiecznik sie spalil wymienili go i jak reka odijal.tylko on mowil ze sie zawiesil ten bezpiecznik a nie sie spalil nie wiem co to znaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roxor    0

Witam

Czy rozwiazales ten problem?? Jesli tak to odpisz jak bo mam dokladnie to samo. Kontrolka od ladowania swieci i heder nie chce sie zalaczyc z dzojstika. Prosze o odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×