Skocz do zawartości
maks

NH TM 120 - podnośnik i 'szemrzenie' w okolicach skrzyni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
maks    82

Siema,

kilka spraw mnie trapi w moim nh tm 120, a mianowicie

 

-nie działają przyciski na zewnątrz od podnośnika, ich nieciśniecie powoduje zapalenie się lampki błędu (z boku koło pokręteł) oraz na desce pod kierownicą. Przestaje wtedy reagować na suwak, ale po naciśnięciu przycisku szybkiego podniesienia/opuszczenia błędy gasną i podnośnik działa poprawnie. Jak sprawdzić błąd ehru, a może ktoś się z tym już zetknął?

 

-po zapaleniu zimnego ciągnika (pali na dotyk, także bez świecy, ostatnie temperatury to tak od -5 do +2) słychać szemrzenie z prawej strony w okolicy elektrozaworów-koła. Głośne na zewnątrz, wyraźnie słyszalne w zamkniętej kabinie. Zdecydowanie nasila sie przy dodawaniu gazu. Dodatkowo żarzy się czerwona kontrolka w dolnym rzędzie po prawej stronie na desce (nie świeci w pełni, żarzy się tak jak kontrolka ładowania np. w ursusie przy kiepskim ładowaniu). Domyślam się, że wiąże się to z zimnym olejem, ale czy normalne jest, że to bardzo mocno słychać? Ustaje jak ciągnik pochodzi kilkanaście minut do poł godziny. Oczywiście od razu po zapaleniu nie rusza, trzeba chwile poczekać. Ponadto na zimnym, jak już ruszy ma niekiedy problemy z przerzucaniem biegow (skrzynia range command), np. przy zmianie z B6 na C1 jest taka chwila koło sekundy że 'nie ciągnie'. Czy to normalne na zimnym?

 

-jest też błąd P32 przy zapaleniu (gaśnie po chwili) i przy próbie włączenia autoblokady i autonapędu (pojawia się też na chwilę), ale to już wiem, że jest związane z czujką skrętu przy prawym kole.

Da się ją jakoś sprawdzić, czy jest sprawna?

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82
Napisano (edytowany)

Filtry sa ok, a poziom oleju odpowiedni.

 

/.

Edytowano przez maks

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

david85    1

To szemranie to raczej nic niepokojącego w moim NH było tak od nowości po prostu gdy olej jest zimny gęsty to pewnie dźwięk zaworu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

Tak dla jasnosci:

-przyciski dzialaja, jednakze ich reakcja jest bardzo powolna (taka ich natura). To ze po ich uzyciu zapala sie lampka to nie blad, tylko tak ma byc, bo nie zgadza sie polozenie ramion z pozycja suwaka EHR (opisane w instrukcji)

-kontrolka byla od poziomu plynu hamulcowego

-a szemrzenie to slychac olej, jak sie ugrzeje to przestaje - tez normalne.

 

To by bylo na tyle w tym temacie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez oreł
      Witam. Co dwa dni muszą odpowietrzać hamulce. Co może tego przyczyną ?? dodam że olej hamulcowy nie ubywa . oraz brak hamulca ręcznego
    • Przez 22tomek22
      Witam posiadam New Hollanda TM150 i na rozgrzanym ciągniku zapala się kontrolka od ciśnienia w skrzyni i ciągnik nie chce jechać i jak dodam gazu to gaśnie. i zastanawiam się czy może wymiana filtrów oleju coś pomoże dodam jeszcze że ciągnik kupiłem niedawno.
    • Przez oreł
      Witam. Od dłuższego pojawiło mi się na wyświetlaczy książka , ciągłe pikanie oraz symbol podnośnika z liczbą 15. Czy ktoś wie jak to skasować ???

    • Przez bialy001
      Witam jestem od niedawna posiadaczem NH 8160 w którym zużyły sie prawdopodobnie cylinderki hamulcowe . Pytanie do posiadaczy tych  maszn . Wie ktoś może jak do nich sie dostać aby je wymątować ? Z góry dzieki za odpowiedzi 
    • Przez Parich
      Czesc, do czego sa te wtyczki umnieszczone pod kabina w okolicach sprzegla? Jest taka mozliwosc, ze jest wspolna instalacja dla kilku wersji wyposazenia i te wtyczki sa u mnie nie wykorzystane?
       


       
      Jest jeszcze jedna 3 pinowa

       
      Jak podciagnac hamulec reczny?
         Do czego sluzy duza galka od ehr z symbolem sinusoidy mniej lub bardziej rozciagnietaj oraz regulacja na "myszy" ze znaczkiem pluga cos jak by glebokosc reagowania pluga na opor?
         Mam tez na slupku z prawej strony wlacznik ze znaczkiem walka wom z wezykiem pod spodem do czego jest ten wylacznik?
      Mozna jakos zaprogramowac na jakim biegu ma cofac czy jest tylko opcja, ze skrzynia sama dobiera bieg wsteczny w zaleznosci od tego jaki byl do przodu?
      Gdzie moge podlaczyc wolny splyw hydrauliki?
×