Skocz do zawartości
CIAPEK1981

MERCATOR 60 INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
CIAPEK1981    7

Witam, zostałem posiadaczem MERCATORA 60 (wersja ze Szwecji, z przodu napis VOLVO zamiast CLAAS, silnik mercedesa). Mam mały problem z instalacją elektryczną, mam instrukcje obsługi tego kombajnu ale w tej instrukcji nie ma schematu elektrycznego kombajnu. Może ma ktoś taki schemat elektryczny? Druga sprawa to po co jest taka duża czerwona kontrolka w lewym dolnym narożniku na panelu sterowania. Jeszcze jedna sprawa to sygnał dźwiękowy, w instrukcji obsługi jest napisane, że gdy silnik sie przegrzeje to włączy się sygnał dźwiękowy, czy to prawda? I jeszcze jedna sprawa a mianowicie jak naciągnąć pasek klinowy jezdny między skrzynia biegów a kołem pasowym (po prawej stronie kombajnu).

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    166

Kontrolka może być podłączona wraz z sygnałem dźwiękowym do czujnika na wytrząsaczach w tylnej części kombajnu a jest to po to, że jeżeli zapcha ci się słoma to Ci sygnalizuje dźwiękowo i ta kontrolka tak bynajmniej jest w nowszych i większych Claasach a ewentualnie ta kontrolka może być jeszcze od czujnika na filtrze powietrza lub hamulca ręcznego, a pas jezdny napinasz hydraulicznie przyspieszacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ten pas napina się podczas jazdy przyśpieszania, zwiększając obroty skrzynia co za tym idzie prędkość kombajnu bez zmiany obrotów silnika. Robisz to dźwignia rozdzielacza. Poszukaj sobie w google co to jest wariator pasowy.

Klakson na pewno powinien za działać gdy zapcha się słoma na wytrząsaczach. Wejdź z tyłu pod kombajn i na górnej blasze poszukaj zwisającej klapki i przycisku. Warto by działał bo sąsiadowi o mało się kombajn nie spalił.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzys924    0

co do sygnału dzwiekowego to prawda, gdy płyn chłodzący osiągnie 100stopni , załączy sie klakson, to samo gdy się zapcha na wytsąsaczach jak koledzy wyżej piszą... pas jezdny napinasz dzwignią na rozdzielaczu na pozycji 3 pchając ja do przodu podczas jazdy... tzw. przyspieszacz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    7

post-19125-0-14705100-1296415941_thumb.jpegTylko ten pasek klinowy musi być jakoś naciągany, w starszych mercatorach na kole pasowym czy skrzyni biegów jest taka sprężyna o średnicy około fi 100 mm (załącznik), w moim mercatorze (rocznik 1978) jest taka guma w kształcie talerza, wydaje mi sie, że to ta guma jakoś naciąga ten pasek klinowy. Co wy na to.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys924    0

pas jezdny załozony jest na tzw Wariatorze(koło złożone z dwóch talerzy ) czyli kole które zweża sie i rozchodzi za pomocą hudraulicznych siłowników(założone jest ono na wale przechodzącym przez szerokośc kombajnu)... jeżeli koło to sie zwęża pas zaczyna chodzić po wiekszym okregu co oznacza jego naciągniecie i za razem szybsze obroty zdawane na skrzynie biegów... a jeżeli rozszeżymy koło wariatora pas chodzi po małej srednicy koła i jest wtedy luzny. pozdrawiam

 

 

http://moto.allegro.pl/kolo-pasowe-claas-merkator-50-60-70-75-wariator-i1420010850.html a tu zdjęcia pogladowe wariatora, to to powoduje naciąg pasa jezdnego

Edytowano przez krzys924

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

post-19125-0-14705100-1296415941_thumb.jpegTylko ten pasek klinowy musi być jakoś naciągany, w starszych mercatorach na kole pasowym czy skrzyni biegów jest taka sprężyna o średnicy około fi 100 mm (załącznik), w moim mercatorze (rocznik 1978) jest taka guma w kształcie talerza, wydaje mi sie, że to ta guma jakoś naciąga ten pasek klinowy. Co wy na to.

 

Pozdrawiam

 

Ta guma to jest słoneczko. Służy ono do dociskania tej drugiej połówki koła (tej od strony koła). Jeśli użyjemy przyspieszacza, wtedy z tyłu koła się zciskają i pas jest wypychany na zewnątrz, a co za tym idzie, że z przodu koła się zwężają, bo pas przecież swojej szer. nie zmienia ;) I do tego jest to gumowe kółka (w środku jest taka jakby sprężyna w kształcie słońca) żeby podczas przyspieszenie pas, nie wypchał drugiej połówki i żeby pas luźno nie chodził, bo by się ślizgał.

A tak zapewne wygląda twoje słoneczko, tylko że jest wypełnione czarną gumą... http://pokazywarka.pl/0d01ab/

Edytowano przez Kamil1998

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czAApla    0

Wiem, że sygnał daje dźwięk gdy zapcha się komora klawiszy wiem z doświadczenia, czy na przegrzanym silniku to nie wiem bo się nie zdarzyło. Paska raczej się nie naciąga u mnie jest strasznie luźny i tak na nim jeżdżę. Kontrolka jest od kierunków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciotex13    0

witam. dlaczego po włożeniu kluczyka do stacyjki sygnał zaczyna działać i nie da się go wyłączyć? Kombajn claas mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymon22    0

Nie dam sobie ręki uciąć ale w bizonie chyba też tak jest, że jeśli włożysz kluczyk do stacyjki klakson daje sygnał a po zapaleniu ustaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×