spokojnyziomek

sprzęgło renault 120.54

Polecane posty

witam mam problem ze sprzęgłem w renault, problem jest taki że po wcisnięciu sprzęgła mam ciężko wbic pierwszy bieg potem podczas jazdy jest wszystko ok moge zmieniac biegi ale troszke cieżko ale nie zgrytaja. czy wie ktos moze czego to jest przyczyna?? sprzęgło mam elektro-hydrauliczne jest to wersja NECTRA reni. sprzeglo jest zasilane tym samym plynem co i hamulce?? czy może ma gdzieś inny zbioriczek na plyn czy tez moze jest tam inne rozwiążanie sterowana sprzęgłem?? proszę o pomoc w tej sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukiteam    1

Czyli nie wysprzęgla ? A gdy jedziesz na biegach pełzających i wciśniesz pedał sprzęgła to ciągnik się zatrzymuje czy dalej jedzie ? Pedał sprzęgła jest niski czy wysoki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ogolnie wysprzęgla ale słabo czasem big wchodzi dobrze a czasem musze kilka razy delikatnie pociagnac za wajche zeby wpadl bieg, na pełzających biegach jest tak ze chwilke sie toczy i zaraz sie zatrzymuje a pedał sprzegła wciska sie caly czas rowno bo w kabinie mam sterownik elektryczny, a czym jest sterowany wysprzeglik olejem ze skrzyni czy moze jakims płynem innym??

Edytowano przez spokojnyziomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pomoże mi ktoś z tym plyem bo nigdzie nie moge znalezc zbiorniczka plynu do sprzegla a nie jest nigdzie polaczone z hamulcowym zbiorniczkiem. chyba ze elektrohydrauliczne sprzeglo jest inaczej zasilane orientuje sie ktos moze w tej dziedzinie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Witam.

Mam u siebie podobny problem ale w ciagniku 951-4 skrzynia 12/12 sprzęgło całkowicie mechaniczne.

 

Ciężko wchodzą biegi, po wciśnięciu sprzęgła muszę odczekać z 10s zanim pozwoli na gładkie wpięcie biegu.

Na biegach pełzających wciśnięcie sprzęgła skutkuje poruszaniem się ciągnika jeszcze jakiś czas, ledwo hamulcem mogę go zatrzymać, im wolniejszy bieg tym gorzej.

Na biegach szosowych praktycznie nieodczuwalne ale też lekko przeciaga.

 

Ruszanie nie stanowi problemu nic się nie ślizga, sprzęgło "bierze" na normalnej wysokości.

 

Ktoś ma pomysł co się dzieje? Dlaczego sprzęgło jakiś czas zostaje "sklejone" nie rozprzęgla napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Podciągnij sprzęgło bo objaw typowy jeśli nie wysprzęgla do końca.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Dźwignię naciągnąłem ile się dało ale bez zmian, okienka inspekcyjnego aby podciągnąć na samym docisku nie ma więc i tak rozpoławianko...

Załyszałem tez opinię że takie przeciąganie to objaw kończącego się sprzęgła i jak padnie nie da się już wcale rozprzęglić.

Jak na mój rozum to się kupy nie trzyma i raczej powinno się ślizgać niż być na stale spięte..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejlud    0

To jest sprzęgło na tarczkach i prawdopodobnie zużyte tarczki (powyginane) i dlatego nie wysprzęgla. Pewnie też szarpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Tak, dziś zaczęło szarpać przy ruszaniu.

Andrzeju czy możesz podpowiedzieć jak wygląda to sprzęgło i gdzie kupić, jakiś link?

Czy po prostu masz na myśli tzw sprzęgło jednotarczowe łopatkowe a nie tradycyjne ciągłe.

 

A żeby weselej było to padła pompa wtryskowa, 12dni przed końcem gwarancji :)

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maslo    0

Witam mam Renault 106-54 mechaniczne biegi wchodzą że zgrzytem z dużym problemem pociągnięcie linki nic nie dało ktoś ma jakiś pomysł ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krystiann    0

witam u mnie w 155.54 z rewersem elektrohydraulicznym jest taki problem ze jak pracuje silnik nie dam rady wrzucić biegu ale gdy przed odpaleniem wrzucę bieg i odpalę to ruszę normalnie i wciskając pedał normalnie wystrzegała i ciągnik staje lecz biegu nie dam rady zmienić. po prostu nie wystrzegała. Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem ze sprzęgłem w renault, problem jest taki że po wcisnięciu sprzęgła mam ciężko wbic pierwszy bieg potem podczas jazdy jest wszystko ok moge zmieniac biegi ale troszke cieżko ale nie zgrytaja. czy wie ktos moze czego to jest przyczyna?? sprzęgło mam elektro-hydrauliczne jest to wersja NECTRA reni. sprzeglo jest zasilane tym samym plynem co i hamulce?? czy może ma gdzieś inny zbioriczek na plyn czy tez moze jest tam inne rozwiążanie sterowana sprzęgłem?? proszę o pomoc w tej sprawie

 

jezeli jest to wersja z rewersem elektrohydraulicznym to nie masz żadnego płynu ponieważ pedał sprzęgła jest połączony tylko i wyłącznie z czujnikiem położenia (potencjometr z dwoma wlącznikami początkowy i skrajny) Zadnej regulacji ani kalibracji nie wykonasz sam , potrzebny METADIAG i starszy interfejs do renault bo ten sterownik nie komunikuje się po magistrali CAN


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj