Pavel

Fendt Farmer 309 C/i [opinie]

Polecane posty

krzysiu    5

łatfizna to jest tak w 309CI wszystkie biegi trzeba włanczać przy wciśniętym sprzęgle włącznie z rewersem a jest to Turbomatic znaczy że do 1500obr/min silnika jeżeli obciążenie przekracza obliczoną wartość to jest poślizg na sprzęgle hydraulicznym "niezniszczalnym" a powyżej 1500obr/min to nie funkcjonuje czyli jadąc na 2000 to jak spadnom obroty do 1700 to przydymi ale nie przepuści sprzęgło, co do nawyższego biegu czyli 3 niezależnej to bez gazu lub do 1500 jak naciśnie się na hamulec to się zatrzyma i tak charakterystycznie jęczy w kabinie cichutko puszcza się hamulec i na gaz i jedzie ale zmiana biegu to ze sprzęgłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
Jak sie nie ma czym a gnojowica pod kraty podchodzi to trzeba ciągac tym co sie ma... Dlaczego mialo by nie iśc ja ostatnio TL100 ciągałem 12 tys. beczkę, poprostu trzeba wolniej jechac, i wiecej obrotów ;)

 

Mav chyba byłeś na miejscu i widziales wykonyuwaną pracę że stwierdzasz fakty... jak masz dociążone tylne koła przez beczkę na górnym zaczepie to aby nie było błota i bedzie szło...

Dzisiaj woziłem gnojówkę Zetorem 7211 i beczką Joskina 4000l-na jednym polu mam coś takiego co nazywamy "pytlak"-po prostu taki piaseczek w którym wszystko "tonie"-i uwaga Zetorkiem na czymś taki nie dałem rady wrzucić "trójki"-a potrzebowałem jechać szybciej aby wylać jedną bekę na długości pola-rad nierad podczepiłem JD -i udało mi się :)max.wyciągnąc coś ok.10 km/h !-z napędem bo bez to 8,5 tylko.I to wszystko z raptem 5,5 t-tak ,że uważam iż wszystko strasznie zależy od warunków ale dalej uważam ,że np.12 tys i 100 KM to raczej tylko po twardym-znajomy zresztą kupił tego NH TL 100A i beczkę z Meprozetu 10 tys-oj cienko to widzę ;)-beka to nie rozrzutnik (inaczej idzie-no może na górnym jest różnica ale nie trzykrotna !).Zgoda-można jechać wolniej-ale jak potrzebujesz jechać szybciej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    3

Dokładnie ja też ciągałem do tej pory beczke 5 tys litrów Zetorem 7211 i jak było gdzieś mokrzej lub taki własnie pytlak to nie dawał rady i musiałem ciągać Forterro . A wracając do tematu to u mnie gościu NH TL 100 też ciągał beczkę 10 tys. litrów ,ale to już było gorszej niz mordęka dla tego ciągniczka . Jak kiedyś ustał na poboczu gdzie było trochę piasku z ludzmi pogadać to musiałem go puzniej wyciągać na asfalt bo ni mógł ruszyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

czyli nie ma rady...trzeba kupic jasia ;) ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

a moje wujostwo ze śniadowa to 9tys meprozetu ciaga 1014 a 10tys pomotu mtz-em 82 (ale nie widziałem jak to idzie)

 

pozatym w okolicy smiga r4.110 z 10tys pomotu i z jakąs niemiecka JD 130KM (6900) to ma 18tys litrów ;) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
czyli nie ma rady...trzeba kupic jasia ;) ;)

Eee tam zaraz Jasia-MF styknie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    6

10-12 km/h to ja jezdze po łąkach, i zeczywiscie tyle to nie da rady zeby jechac ciognikiem o takiej mocy, ale na pola to sie jezdzi max 6 km/h. Jeździłem ostatnio 100 konnym ciągnikiem z 12 tys litrów, i sam sie zdziwilem ze nie tak źle idzie, jest wiosna i nie wszedzie jest sucho.... wiekszy ciągnik w remoncie to trzeba czyms bylo skończyc. A 7 tys litrów na 100 to akurat, jezdzi się bez problemacji bo mialem kiedys taką beczke.


Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7

Kiedyś już chyba pisałem że u mnie Zetorkiem 7211 ciągaliśmy rosyjską beczkę 10tys i tylko raz ulgneliśmy na wiosnę po oranym. Następnie była 7300 litrów na górny zaczep, według mnie gorsza od tej ruskiej bo tamta miała na dolny zaczep i o wiele lepsze dociażenie osi. Ta dziesiątka miała bardzo krótki zaczep i łapaliśmy ją na ten tak jakby hitch w zetorku, owszem w tylne koła trzeba było dopompować powietrza jak się brało za większe wywożenie. Szkoda że nie mam filmików z tą 10-tką. Ale są na agrofoto osoby co mogą potwierdzić, że to prawda owszem zetorek dostawał dobrze w d*pę ale szedł. Co do tej 7300 to za słabo nieco ciśnie na ciągnik i ma długi zaczep przez co trzeba uważać na zakrętach bo jak za szybko się usiłuje skręcać to mocno spycha. Przy fendzie ta vogelsang to była piórko i spokojnie się latało bo fendta nie dość że miał nadwyżkę mocy do tej beczki to do tego dużo ciężejszy. Co się tyczy ostatniej beczki tej 15 tys(tak jak pisałem za tyle bynajmniej płaciłem ;) ) ale w rzeczywistości to jest chyba 14 z kawałeczkiem bynajmniej tyle mi wyszło z obliczeń jak ją zmierzyłem. Jak na razie to już kilka beczek wywiezione i napewno nie jest to piórko dla fedta ale idzie wozić. Tylko jeden minus to sprzęgło Turboshift bo trzeba dawać bardzo wysokie obroty non stop ale coś za coś tzn. dłuższa żywotność skrzyni i silnika płynne zmienianie biegów bez szarpnięć. Może w tym tygodniu wstawię jakiś filmik jak sobie radzi z tą beczką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Viper    6

Ja 612 jezdzę z 12 tys Litrów, ma tez sprzegło hydrostatyczne, i wcale nie trzeba zapodawac mu ostro duzych obrotów, pakuje sie ostani bieg na trasie i malo kiedy trzeba redukowac ;) Szkoda tylko ze nie ma klimy hehe


Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No tak ale ja pisałem o szczególnym wypadku-potrzebowałem tych 10 km/h-zgdzę się ,że 7211 może wszystko ;) (piszę bo sam go posiadam)-ale np. u mego kuzyna (okolice Giżycka ) to w Joskinie 14 tys musi chodzić ponad 200 koni (górki straszne)-mniejszymi to mordęga jest.Dzisiaj brał odemnie szambo mój kuzynek i C-360 +PN-45 musiał najpierw na polu samym ciągnikiem pojeździć i porobić koleiny bo bez szans było ciągnięcie beki po oranym (ten nasz piaseczek ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor11441    1

Jaro, ty porównujesz fendta do jd, bój sie boga, jakbym miał wybierac jd a fendt to na 100 fendt, widzisz ty kupiłeś nowy ciagnik z rura wydechowa na na srodku maski, a w fendzie takie cos jest nie do pomyslenia, to tylko jedna z róznic jd a fendt, a i w fendzie nie ma wersji promocyjnych, se, premium itp,jak to wyglada zaslepki w nowym ciagniku, z szersze oguminie musisz dopłacac, a w fendzie takiego czegoś niema, powiedz co mi da powerschift, jak mam komin na srodku maski, nie mam pełnego oświtlenia, itp., jezeli mówisz ze jakośc fendta jest kiepska to przy jd jest zapewne ja w 914. I wiecej nie pisz głupot.


Od kołyski aż po grób jedna wiara jeden klub John Deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

power shift za komin na środku maski :) :) :)

 

@zator11441 jakbyś zapłacił za JD tyle to za Fentda to miałbyś "komin" przy słupku, szerokie opony i komplet lampeczek...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A nawet alusy :)

@zetor 11441-"Ja nie wiem co wy chceicie od korbanków, jak dobrrze negocjujesz to nawet rozsadna cene uzyskasz, a serwis tez maja dobry, i maja fachowców, przyjemnych przedstawicieli, a najlepsze sa ich pokazy"-jak widzisz zadałem sobie trudu aby spojrzeć na Twoje posty-i myślę,że ten cytat wiele tłumaczy-mi człowiek od Korbanków też wiele starał się ponarzekać na konkurencję.Tak gwoli ścisłości to u mnie miał być na początku ten lepszy model-i to 5820 .nawet z Turem !-ale wyszło jak wyszło (choćby z powodu wysokości),nocami staram się nie pracować a nawet jak to te halogenki (hella) wystarczały (wystarczająco :) ).

PS.Komin nie jest na środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor11441    1

No ok. pioter, ale to wszystko co miałbym dokupić mam w standardzie, a zreszta niech sie wypowie pioter na temat korbankow bo jescze za wczesnie zebym powiedział cos o o ich serwisie.A komin to jest tak ja w moim 4514 to jest z boku kabinki.


Od kołyski aż po grób jedna wiara jeden klub John Deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Więc porównuj standardową wersję Ci ze standardowym JD(w tym wypadku standardem jest lepsza wersja)-tak w ogóle to Korbanek sprowadza lepiej wyposażone modele (wyobraź sobie ,że klima całkiem nie jest w standardowym wyposażeniu Ci na Niemcy !).Zresztą porównaj sobie technikę w obu modelach a przekonasz się ,że JD jest nowocześniejszy.A jak napiszesz,że lepsza jest stara, solidna itd to ja się spytam-wolałbyś starą "beczkę" Mercedesa czy nowego C-klasse ?:rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

u mnie serwis był na 50mth i oby nigdy więcej nie musiał przyjeżdżać...koleś się jąkał także nawet nie mogłe się dobrze wypytac...a ten pan, który pokazywał mi na placu co i jak to juz wogóle porażka...jak właczyć wycieraczki i wysmarować szybę to wiedział bardzo dobrze ale jak się zapytałem o obsługe EHR to już nie wiedział za bardzo co powiedzieć-stwiredził że kazdy ma inaczej i nie pamieta...

 

przedstawiciel handlowy był naprawde spoko.nawet był kilka razy (juz po kupnie) zapytać jak maszyna się chowa :rolleyes: jednak rozkręcił swój interes a nowego nie znam...

 

@zetror11441 co kupujesz???targuj ile się da, a jak się juz nie da to niech Ci jakieś gratisy daja...


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor11441    1

Biore5445dyna4 na ochłapy Spo z turem, dostałem gratis radio, lampki 4 na górze(ty chyba masz dwie?)szersze oguminie, troche upustu. Biore jescze kilka maszyn, i zastanawiam sie nad ta przyczepka co stoi na placu z metaltechu, ale to za swoja kase do kukurydzy za***ista.A forterra to juz historia. Teraz ta nazwa użytkownika mi nie odpowiada. Jeszcze kilka tygodni i bedzie u mnie.I pare gratisów do tura np:

-hydro fix,

-comfort drive,

-ehs.

Tur stoll robust f35


Od kołyski aż po grób jedna wiara jeden klub John Deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur21    0
Biore5445dyna4 na ochłapy Spo z turem, dostałem gratis radio, lampki 4 na górze(ty chyba masz dwie?)szersze oguminie, troche upustu. Biore jescze kilka maszyn, i zastanawiam sie nad ta przyczepka co stoi na placu z metaltechu, ale to za swoja kase do kukurydzy za***ista.A forterra to juz historia. Teraz ta nazwa użytkownika mi nie odpowiada. Jeszcze kilka tygodni i bedzie u mnie.I pare gratisów do tura np:

-hydro fix,

-comfort drive,

-ehs.

Tur stoll robust f35/36

 

zetor11441 a ile kosztuje tur stoll f35/36??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bosss    5

oczywiście że starą beczkę, jeżdżę na co dzień 309 CA, jakoś nie widzę tych twoich Nm i wzrostów %. ciągnik ma ciągnąć, być wygodny, mało awaryjny i wyglądać. Przymierzałem się do JD, ale te wszystkie wajchy z prawej strony powaliły mnie na kolana, po jeździe próbnej po miarę równej drodze podziękowałem przedstawicielowi i pojechałem do korbankowa, tam przynajmniej potargowałem się z samym szefem i odpukać po 1500 h nie wiem co to naprawa, a filtry i oleję kupuję nieraz za 50 % ceny. A co starego Mercedesa Beczki to uważaj, nie wiem czy nową C klasą przejedziesz 1 mln km po naszych drogach bez remontu, a starą beczką to standart :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor11441    1

Artur przepraszam moia gafa, to jest model f35, a cena zalezy od wyposażenia, nie będe strzelał, jak dostane fakture to ci powiem, ale podejrzewam żę goła wersja coś około 27,000 netto, ale nie jestem dokonca pewien.


Od kołyski aż po grób jedna wiara jeden klub John Deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166
oczywiście że starą beczkę, jeżdżę na co dzień 309 CA, jakoś nie widzę tych twoich Nm i wzrostów %. ciągnik ma ciągnąć, być wygodny, mało awaryjny i wyglądać. Przymierzałem się do JD, ale te wszystkie wajchy z prawej strony powaliły mnie na kolana, po jeździe próbnej po miarę równej drodze podziękowałem przedstawicielowi i pojechałem do korbankowa, tam przynajmniej potargowałem się z samym szefem i odpukać po 1500 h nie wiem co to naprawa, a filtry i oleję kupuję nieraz za 50 % ceny. A co starego Mercedesa Beczki to uważaj, nie wiem czy nową C klasą przejedziesz 1 mln km po naszych drogach bez remontu, a starą beczką to standart :rolleyes:

Wiem ,wiem bosss już pisałeś o czwórce obrotowej itd-ja z kolei nie mogę się doszukać gdzie w tym temacie pisałem o tych wzrostach,Nm .Ja tam praworęczny jestem :lol:-więc wajchy z prawej strony to bajka dla mnie-ja tam ciągnik w odróżnieniu od Ciebie kupowałem z myślą o łąkach i polu a więc ten test na asfalcie jest jak dla mnie niezrozumiały ;).

A jak myślisz gdzie stara beczka przejeździła swoje pierwsze pół miliona-w Polsce ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogus    0

Chciałbym się dowiedzieć jakie są wasze opinie na temat Fendta 305 LSA TURBOMATIK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MICH4Ł
      Witam.
      Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje cały EHR do Fendt Farmer 311 turbomatik LSA jeżeli można oczywiście takie coś nabyć ?
       
    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
       
    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez pkmasta
      Witam
      posiadam fendta 926 pierwszej generacji od dosyć niedawna, jest to mój pierwszy fendt stad tez pytanie
      czy jest ktoś w stanie podzielić się instrukcja do 926 pierwszej generacji?
      prosze również o pomoc w rozszyfrowaniu kodu błędu:
      8.3.15
      pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj