Skocz do zawartości
Pavel

Fendt Farmer 309 C/i [opinie]

Polecane posty

pioter    45

kiedys w top agrar byly testy cagnikow 90km.tylko ze tam byl 308ci ale to wszystko to samo..pisli ze konstrukcja ciagnika nie zmienila sie od 20 lat..z elektroniki mial chyba tylko EHR a zaja 2!! mejsce.pierwszy byl JD 5720..ale spalil prwie najwiecej podczas testu..moje zadanie-tylko fendt,moje marzenie-410 Vario ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pavel    10

mam ta top agre- a ktos zna te ciagniki z życia-osobiscie mam we wiosce takiego sprzeta ;-) a w okolicy jest ich juz 6 ale kontaktu z włascicielami jakos niemam ;-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam mniełm takiego fendta na jeden dzen był to najpiekniesh dzen w moim zyciu jest poprostu fenomenalny podpiełem go do agegatu poorywkowego uni na 9 łap i zbierał sie niegorzej nish mój JD 6620 125 kM jest on świetny do transportu po nieró3wnych zwirowych drogach mozna z wiekshą peredkością smigac a zarazem komfortyowo spodobało mis ie w nim tesh sprzegło ciągnąc np pług mona puścic podczas orki gaz a on niezgasnie tylko sie za3ma takasmo jak w czasie jazdy chamulecn taksamo wom gdy ma ma cieshko iu umniemy gazu tesh prawie stanie jest bardzo prosty w obsłudze mushe go mniec:) pozdo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryniek    0

Koledzy!

Widzę totalny zachwyt po Waszych postach o marce FENDT bardzo dobrej i tutaj nie ma co negować chociaż znam inne opinie jak zawsze. Ale zapominacie że skrzynia bezstopniowa tzw. VARIO nie jest już tylko domeną FENDTA ale też są i inne marki np: CASE IH CVX czy New Holland TVT w wielu przypadkach przewyższają FENDTA parametrami i konstrukcją i też mają 50 km/h. A jeździ się nimi też bardzo przyjemnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

i tak fendta nie przewyzsza chociazby jakoscia-a ten fendt o ktorym mówimy ma noramlna skrzynię biegów tylko ze sprzegło hydrauliczne-dawny turbomatik :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Ostatnio oglądałem te Fendty w Szepietowie i o ile 412 był naprawdę ok to 309(zdaje się) wykończeniem nie umywał się nawet do mego JD, o większych nie wspomnę (pewnie zostanę zakrzyczany przez fanów Fendta)-ale wg.mnie żadna rewelacja-do tego o wiele za droga-(cena powinna iść w parze z jakością).

PS.Czekam na ataki ...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

oto pierwszy-gadaj se co chcesz ale moim zdaniem i tak ta jakosc jest najlepsza a ja-co wszzepił mi mój ojciec-uwazam ze ciagbnik powinien byc prostej konstrukcji eby nieposiadał zbednej ilosc elektroniki której sam nie naprawisz... 309 tez jakąs tam posiada ale jest duzo rozwiazan mechanicznych a nawet koszt naprawy jest mniejszy w takim wypadku a te Vario mimo ze fendt to tez jakbym mial kase to bym nie kupował bo jednak ciagnik to jak czołg... jakbym przy orce szybe odtworzył to by jeszcze mi jakis przycisk w dżoystick'u zalazł brudem i co? cały dżoy do wymiany jakies 8tys zł? o ile dobrze pamietam... (ale i tak z całum szacunkiem i powdziwem dla przekladni vario-respect :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Uśmiejesz się ale mam mniej elektroniki niż w 309 :) a pojeździj sobie ciągnikiem z PowerShiftem to nie będziesz się do 309 chciał przesiąść.Zaręczam.

Czekam dalej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    45

no właśnie nie ma power shift i o to chodzi!!!czytałem w ostanim RPT art o fentdach.i na moje juz trochę przesadzają z tym bajerem..nie wim nigdy takim nie jeździłem ale dla mnie przełączanie biegów to czysta przyjemność!!!power shift napewno zwiększa wydajność na polu ale w trasporcie odbiera radość z jazdy!!! :);)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

W moim MF nawet 4 pod obciążeniem w polu nic by nie dały bo ja jak nim orze na biegu 8,5 km przy 2200 obr to nie dam rady włączyć wyższego tzn 9,9 km przy 2200 a na tym co ok 8km jade to spokojnie daje rade jak ma ciężej to dyma puści czyba żeby różnice między stopniami były poniżej 1km /h ale takich stopni raczej nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

a powershift to nie jest elektronika? na jakiej zasadzie działa? dla mnie to elektronika :P

 

 

 

 

 

a i jeszcze jedno- a ty poruszasz sobie 309 pod obciazeniem bardzo duzym to dopiero nie bedziesz chcial wracac do swojego jD - a te 3 stopnie po prawej stronie kierownicy to co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

No i o to chodzi !!!-forum robi się barwniejsze :)-co do stopni -akurat mam taką jedną pracę w której PowerShift jest bezkonkurencyjny (no chyba ,że Vario)-jest to belowanie siana i sianokiszonki na cholernie nierównych łąkach (taki teren niestety) -półbiegi chodzą bez przerwy.Co do transportu to u mnie praktycznie nie występuje-zwózka bel (pola mam blisko).Aha nie jest moją intencją gloryfikowanie JD -zresztą o gustach się nie dyskutuje gusta się ma -po prostu parę postów wcześniej napisałem co sądzę o 309-a najlepiej żeby napisał coś jakiś użytkownik w/w (najlepiej nie bezkrytycznie).A może byśmy napisali coś o wadach i zaletach naszych żelaznych rumaków ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gumis45    1

wiesz co jaro powinien powstac taki watek zalety i wady naszych ciagnikow i kazdy wypowiedzialby sie co mu sie podoba i nie podoba w jego ciagniku


Niezawodność Jest Naszą Siłą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

W całej rozciągłości popieram

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

no to *** najlepsza ejst Valtra- u Sobola siadasz przed kompem i pokolei wybierasz sobie wyposarzenie mechaniczne lub elektroniczne od poczatku do konca i oni taką robia a jakosc jest niezła-mi to sie podoba ten fendt ale go nieposiadam ale innego ciągnika niebrałbym jakbym kupował :P:P pozdro :):P :P :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    55

Jeśli chodzi o tego Fendta 309, to mój znajomy ma takiego. Model 309Ci (ta najmocniejsza wersja). Bardzo dobry do transportu (chodzi w 7tonowej tandemce) :). Ale jest też jedem minus. Ten traktorek ma lekki przód :/. Znajomy podczepia do tego Fendta pług 4 skibowy ( 4*40) obrotowy i ciągnik ma tendencje do unoszenia przodu (jest to niebezpieczne zwłaszcza podczas transportu drogowego). Lekko doda gazu i się wznosi :/. Nie pomagają nawet dodatkowe obciążniki. Może gdyby miał przedni TUZ (na nim można zawiesić większy obciążnik) to by nie było problemu. Wogole to maszyna OK, tylko ta cena :/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

albo TURa-teraz wiekszosc ciągni,ów ma lekki przód-rolnicy ratują sie turem z regóły :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danie181    0

mam fendta i jd i zetora i ursusa każdy jest dobry do swej poracy i wszystko wiec moge porównac ze fendt jest najlepszy......a wogole jak ktosm mi mówi o johne SE to smiac sie chce... Premium to można porównac zgadzam sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Masz na myśli 309 i SE czy też 309 i Premium (to wtedy ogarnia mnie śmiech) czy też Vario i Premium (wtedy to ma sens),czy Vario i SE ?A jakiego masz Fendta i Ursusa i Zetora i JD?Pewnie SE i śmiech Cię ogarnia ?No bo rozumiem ,że piszesz o swoich ciągnikach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio oglądałem te Fendty w Szepietowie i o ile 412 był naprawdę ok to 309(zdaje się) wykończeniem nie umywał się nawet do mego JD, o większych nie wspomnę (pewnie zostanę zakrzyczany przez fanów Fendta)-ale wg.mnie żadna rewelacja-do tego o wiele za droga-(cena powinna iść w parze z jakością).

PS.Czekam na ataki ...:)

Jeździłeś kiedyś w zyciu fendtem?? ja tesh mam JD 6620 nówke fent nadnim jest wysoko dopuki niemniałem go naden tesh tak twierdziłem! gdy podpinaliśmy 309 do mojego ścierniskowego agegatu na 9 łapek uni to gościu od korbanków zbladł sam sie bał co to bedze ale ciskał z nima z nim spokojnie:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o tego Fendta 309, to mój znajomy ma takiego. Model 309Ci (ta najmocniejsza wersja). Bardzo dobry do transportu (chodzi w 7tonowej tandemce) :). Ale jest też jedem minus. Ten traktorek ma lekki przód :/. Znajomy podczepia do tego Fendta pług 4 skibowy ( 4*40) obrotowy i ciągnik ma tendencje do unoszenia przodu (jest to niebezpieczne zwłaszcza podczas transportu drogowego). Lekko doda gazu i się wznosi :/. Nie pomagają nawet dodatkowe obciążniki. Może gdyby miał przedni TUZ (na nim można zawiesić większy obciążnik) to by nie było problemu. Wogole to maszyna OK, tylko ta cena :/.

zapiełm do 309 kvernelanda najwiekshą 4 obrotke i problemów wiekshych niemam zapiełm tesh agregat ścierniskowy który wazy 1700 i tesh niebyło problemu

tylo ze mniał on porządny zestw obciązników na przodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Jeżeli nauczysz się władać językiem polskim to wtedy ewentualnie możemy podyskutować-mam pytanie czy tego języka używasz również w mowie czy tylko w piśmie ?Jak rozumiem Twój Fendt 309 pociągnie więcej niż Twój 6620 -zdaje się ,że 6620 jest cokolwiek większy?Jeszcze raz podkreślam,że nie chcę tu wywoływać jakichś wojen o marki ciągników a odczucia na temat w/w są aż do bólu subiektywne :)Fendtem jeździłem bardzo mało i bardzo krótko ale wyrobiłem sobie opinię podobną do opinii moich zachodnich kolegów po fachu-jak można za takie pieniądze sprzedawać tak bardzo w gruncie rzeczy przestarzały konstrukcyjnie ciągnik (mówię o serii 309)I nie jest moim zamiarem porównywanie 309 z 5720 (pisałem o wykończeniu)-a teraz napiszę o ergonomii-u mnie jest lepsza niż w 309 -po prostu wszystko tak jakoś bardziej pod ręką-nawet znajomy ,który ma zdaje się 6220 SE stwierdził,że co jak co ale np umieszczenie dźwigni zmiany biegów jest o wiele lepsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Księżak    0

myślę, że takich głupich cwaniaków jak marcinenicram, administratorzy powinni trafiać banem...

dziwie Ci się jaro, że chce ci się z nim polemizować, szkoda czasu...


w polu i zagrodzie nowe technologie a w sercu tradycja...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Verdi10
      Witam, poszukuję instrukcji napraw do Fendt 611 LSA z roku 92, mogę się wymienić za instrukcję napraw do Fendta 310 i 311 LSA w języku Niemieckim i Angielskim, posiadam również instrukcję obsługi do Fendt 611-615 LSA i 310-311 LSA w języku szwedzkim, jeśli by ktoś chciał to chętnie się wymienię za instrukcję napraw do 611.
       
       
    • Przez manitou123
      Witam,mam problem przy wymianie oleju w skrzyni w fendt 312.Problem polega na tym,że na wszystkich stronach z olejami jest napisane ,że oleju powinno wejść wraz z mechanizmem różnicowym 34.5l,a weszło tylko 21l i na miarce jest full.Czy olej ze skrzyni jest połączony razem z mechanizmem różnicowym?Mam tylko miarkę od skrzyni biegów a nie mogę znaleść od mechanizmu rożnicowego.Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez Bocian6230
      Witam , otóż od niedawna jestem dumnym właścicielem takiego ciągnika i mam pytanie do Was odnośnie sterowania hydrauliką , chodzi mi o wyjścia hydrauliczne , tzn wiem jak je obsługiwać tylko jak zablokować aby cały czas szło ciśnienie , jest obok dźwigni od sterowania taka druga dźwignia którą" blokuje "  aby cały czas szło ,ale blokuje się tylko para wyjść o kolorze żółtym , a jak zablokować te niebieskie lub czerwone , tak aby cały czas pompowały olej?  Potrzebna mi jest do przyczepy samozbierającej zablokowanie tylko jednego , czyli żółte by wystarczyło ale chciałbym się dowiedzieć jak zablokować pozostałe  z góry dziękuję za pomoc
    • Przez andrzej6190
      Witam.
      Posiadam Fendta 828 ProfiPlus który jest przygotowany pod GPS i automatyczną jazdę ale funkcje są nieaktywne ze względu na brak anteny. Planuję zakup anteny i nie wiem jaką wybrać. I czy jest potrzebne jeszcze coś oprócz anteny? Wiem że fabrycznie montują Trimbla albo Novatela ale zastanawiam się czy można też podpiąć antenę Ag Leader i czy wszystko będzie działać. Poradźcie jakie rozwiązanie wybrać i gdzie kupić? Czy montaż może wykonać tylko autoryzowany serwis czy inne firmy też montują?
    • Przez FARMER76
      Witam.
      Poszukuję opinii użytkownikòw kombajnu Fendt 6300.
      Opinie na temat użytkowania,wydajności.
      Pilna sprawa
      Pozdrawiam 😉
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.