Skocz do zawartości

Fendt Farmer 309 C/i [opinie]


Pavel

Rekomendowane odpowiedzi

kiedys w top agrar byly testy cagnikow 90km.tylko ze tam byl 308ci ale to wszystko to samo..pisli ze konstrukcja ciagnika nie zmienila sie od 20 lat..z elektroniki mial chyba tylko EHR a zaja 2!! mejsce.pierwszy byl JD 5720..ale spalil prwie najwiecej podczas testu..moje zadanie-tylko fendt,moje marzenie-410 Vario ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mniełm takiego fendta na jeden dzen był to najpiekniesh dzen w moim zyciu jest poprostu fenomenalny podpiełem go do agegatu poorywkowego uni na 9 łap i zbierał sie niegorzej nish mój JD 6620 125 kM jest on świetny do transportu po nieró3wnych zwirowych drogach mozna z wiekshą peredkością smigac a zarazem komfortyowo spodobało mis ie w nim tesh sprzegło ciągnąc np pług mona puścic podczas orki gaz a on niezgasnie tylko sie za3ma takasmo jak w czasie jazdy chamulecn taksamo wom gdy ma ma cieshko iu umniemy gazu tesh prawie stanie jest bardzo prosty w obsłudze mushe go mniec:) pozdo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy!

Widzę totalny zachwyt po Waszych postach o marce FENDT bardzo dobrej i tutaj nie ma co negować chociaż znam inne opinie jak zawsze. Ale zapominacie że skrzynia bezstopniowa tzw. VARIO nie jest już tylko domeną FENDTA ale też są i inne marki np: CASE IH CVX czy New Holland TVT w wielu przypadkach przewyższają FENDTA parametrami i konstrukcją i też mają 50 km/h. A jeździ się nimi też bardzo przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio oglądałem te Fendty w Szepietowie i o ile 412 był naprawdę ok to 309(zdaje się) wykończeniem nie umywał się nawet do mego JD, o większych nie wspomnę (pewnie zostanę zakrzyczany przez fanów Fendta)-ale wg.mnie żadna rewelacja-do tego o wiele za droga-(cena powinna iść w parze z jakością).

PS.Czekam na ataki ...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto pierwszy-gadaj se co chcesz ale moim zdaniem i tak ta jakosc jest najlepsza a ja-co wszzepił mi mój ojciec-uwazam ze ciagbnik powinien byc prostej konstrukcji eby nieposiadał zbednej ilosc elektroniki której sam nie naprawisz... 309 tez jakąs tam posiada ale jest duzo rozwiazan mechanicznych a nawet koszt naprawy jest mniejszy w takim wypadku a te Vario mimo ze fendt to tez jakbym mial kase to bym nie kupował bo jednak ciagnik to jak czołg... jakbym przy orce szybe odtworzył to by jeszcze mi jakis przycisk w dżoystick'u zalazł brudem i co? cały dżoy do wymiany jakies 8tys zł? o ile dobrze pamietam... (ale i tak z całum szacunkiem i powdziwem dla przekladni vario-respect :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie ma power shift i o to chodzi!!!czytałem w ostanim RPT art o fentdach.i na moje juz trochę przesadzają z tym bajerem..nie wim nigdy takim nie jeździłem ale dla mnie przełączanie biegów to czysta przyjemność!!!power shift napewno zwiększa wydajność na polu ale w trasporcie odbiera radość z jazdy!!! :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim MF nawet 4 pod obciążeniem w polu nic by nie dały bo ja jak nim orze na biegu 8,5 km przy 2200 obr to nie dam rady włączyć wyższego tzn 9,9 km przy 2200 a na tym co ok 8km jade to spokojnie daje rade jak ma ciężej to dyma puści czyba żeby różnice między stopniami były poniżej 1km /h ale takich stopni raczej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o to chodzi !!!-forum robi się barwniejsze :)-co do stopni -akurat mam taką jedną pracę w której PowerShift jest bezkonkurencyjny (no chyba ,że Vario)-jest to belowanie siana i sianokiszonki na cholernie nierównych łąkach (taki teren niestety) -półbiegi chodzą bez przerwy.Co do transportu to u mnie praktycznie nie występuje-zwózka bel (pola mam blisko).Aha nie jest moją intencją gloryfikowanie JD -zresztą o gustach się nie dyskutuje gusta się ma -po prostu parę postów wcześniej napisałem co sądzę o 309-a najlepiej żeby napisał coś jakiś użytkownik w/w (najlepiej nie bezkrytycznie).A może byśmy napisali coś o wadach i zaletach naszych żelaznych rumaków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to *** najlepsza ejst Valtra- u Sobola siadasz przed kompem i pokolei wybierasz sobie wyposarzenie mechaniczne lub elektroniczne od poczatku do konca i oni taką robia a jakosc jest niezła-mi to sie podoba ten fendt ale go nieposiadam ale innego ciągnika niebrałbym jakbym kupował :P:P pozdro :):P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tego Fendta 309, to mój znajomy ma takiego. Model 309Ci (ta najmocniejsza wersja). Bardzo dobry do transportu (chodzi w 7tonowej tandemce) :). Ale jest też jedem minus. Ten traktorek ma lekki przód :/. Znajomy podczepia do tego Fendta pług 4 skibowy ( 4*40) obrotowy i ciągnik ma tendencje do unoszenia przodu (jest to niebezpieczne zwłaszcza podczas transportu drogowego). Lekko doda gazu i się wznosi :/. Nie pomagają nawet dodatkowe obciążniki. Może gdyby miał przedni TUZ (na nim można zawiesić większy obciążnik) to by nie było problemu. Wogole to maszyna OK, tylko ta cena :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio oglądałem te Fendty w Szepietowie i o ile 412 był naprawdę ok to 309(zdaje się) wykończeniem nie umywał się nawet do mego JD, o większych nie wspomnę (pewnie zostanę zakrzyczany przez fanów Fendta)-ale wg.mnie żadna rewelacja-do tego o wiele za droga-(cena powinna iść w parze z jakością).

PS.Czekam na ataki ...:)

Jeździłeś kiedyś w zyciu fendtem?? ja tesh mam JD 6620 nówke fent nadnim jest wysoko dopuki niemniałem go naden tesh tak twierdziłem! gdy podpinaliśmy 309 do mojego ścierniskowego agegatu na 9 łapek uni to gościu od korbanków zbladł sam sie bał co to bedze ale ciskał z nima z nim spokojnie:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tego Fendta 309, to mój znajomy ma takiego. Model 309Ci (ta najmocniejsza wersja). Bardzo dobry do transportu (chodzi w 7tonowej tandemce) :). Ale jest też jedem minus. Ten traktorek ma lekki przód :/. Znajomy podczepia do tego Fendta pług 4 skibowy ( 4*40) obrotowy i ciągnik ma tendencje do unoszenia przodu (jest to niebezpieczne zwłaszcza podczas transportu drogowego). Lekko doda gazu i się wznosi :/. Nie pomagają nawet dodatkowe obciążniki. Może gdyby miał przedni TUZ (na nim można zawiesić większy obciążnik) to by nie było problemu. Wogole to maszyna OK, tylko ta cena :/.

zapiełm do 309 kvernelanda najwiekshą 4 obrotke i problemów wiekshych niemam zapiełm tesh agregat ścierniskowy który wazy 1700 i tesh niebyło problemu

tylo ze mniał on porządny zestw obciązników na przodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nauczysz się władać językiem polskim to wtedy ewentualnie możemy podyskutować-mam pytanie czy tego języka używasz również w mowie czy tylko w piśmie ?Jak rozumiem Twój Fendt 309 pociągnie więcej niż Twój 6620 -zdaje się ,że 6620 jest cokolwiek większy?Jeszcze raz podkreślam,że nie chcę tu wywoływać jakichś wojen o marki ciągników a odczucia na temat w/w są aż do bólu subiektywne :)Fendtem jeździłem bardzo mało i bardzo krótko ale wyrobiłem sobie opinię podobną do opinii moich zachodnich kolegów po fachu-jak można za takie pieniądze sprzedawać tak bardzo w gruncie rzeczy przestarzały konstrukcyjnie ciągnik (mówię o serii 309)I nie jest moim zamiarem porównywanie 309 z 5720 (pisałem o wykończeniu)-a teraz napiszę o ergonomii-u mnie jest lepsza niż w 309 -po prostu wszystko tak jakoś bardziej pod ręką-nawet znajomy ,który ma zdaje się 6220 SE stwierdził,że co jak co ale np umieszczenie dźwigni zmiany biegów jest o wiele lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MICH4Ł
      Witam.
      Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje cały EHR do Fendt Farmer 311 turbomatik LSA jeżeli można oczywiście takie coś nabyć ?
       
    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
       
    • Przez fendzior927
      Witam
      Mam problem z fendtem 927 vario mianowicie ciągnik po rozpędzeniu się do pewnej prędkości rozłącza skrzynie wchodzi w tryb awaryjny i wyrzuca błąd 4.1.A1 po zgaszeniu odczekaniu chwili i ponownemu odpaleniu nie ma błędu ale po ponownym rozpędzeniu to samo. Nie kiedy jednak błąd nie występuje i chodzi normalnie.Dzieje się tak tylko przy jezdzie do przodu obojętnie czy dolna czy górna skrzynia do tyłu brak błędu.
      Błąd jest niby od nastawnika tylko czy na pewno od niego ???
      Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedz
      Pozdrawiam
    • Przez misieka
      mam 9 błędów w ciągniku, co one oznaczają? proszę o odpowiedź
      -0.0.20
      -0.1.59
      -0.1.60
      -0.1.62
      -0.1.63
      -0.1.65
      -5.1.01
      -5.1.72
      -4.1.08
    • Przez pkmasta
      Witam
      posiadam fendta 926 pierwszej generacji od dosyć niedawna, jest to mój pierwszy fendt stad tez pytanie
      czy jest ktoś w stanie podzielić się instrukcja do 926 pierwszej generacji?
      prosze również o pomoc w rozszyfrowaniu kodu błędu:
      8.3.15
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v